BUSSFEST Sverige

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

patrick
-
-
Posts: 835
Joined: 16 Aug 2005, 23:15
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
Location: Oslo

Post by patrick »

værmeldingen blir jo bare bedre og bedre. skal ikke regne før på søndag ifølge yr.no :)
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Livar
-
-
Posts: 1981
Joined: 18 Mar 2004, 19:26
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ
Location: Ege
Contact:

Post by Livar »

Da er bilen kjørbar. Håper å få løst vindusheisproblematikken i Kristiansand, får satse på tidlig avreise... Ringer Andrew når jeg er på vei.
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Post by zapperx »

Kjører fra Fredrikstad klokka 10. Litt usikker på hvilken vei vi kjører men....
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Post by zapperx »

Masse folk, masse biler og god stemning på campen i natt :D
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Caravelle-Kai
-
-
Posts: 1734
Joined: 01 Nov 2003, 17:55
Location: Tynset

Post by Caravelle-Kai »

Har fått rapport om at det er 19 norske busser så langt!

Vi drar bortover imorgen "tidlig". :wink:
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Peter
-
-
Posts: 696
Joined: 22 Aug 2006, 23:12
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396
Location: Oslo

Post by Peter »

Hei
Da har jeg kommet hjemm igjen etter Bussfesten i Kungsør .Vi takker for ett innholdsrik Treff .
Hilsen Peter med Marianne Amanda og Tilla

PS. det norske Laget "Tilla " vant Busspushing .
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
jakob
-
-
Posts: 2148
Joined: 22 Apr 2008, 15:48
Phone: 46809101
Location: Rena.
Contact:

Post by jakob »

Takker for et flott og innholdsrikt treff.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Post by zapperx »

Takk fra oss også :D
Glenn & Martha
(bilder kommer i morgen)
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Post by Andrew »

Nettopp hjem fra et innholdsrik opphold på Sveriges bussfest på en campingplass i et virkelig naturskjønt område med det elendigste toalettanlegg jeg noensinne har sett. Ca.150 busser, dermed 300+ mennesker og én herredass med én urinal og én doskål!!! Masse trivelige folk, særlig nederlenderne! Når treffet plasseres såpass øst i Sverige kan en virkelig lurer hvor det er blitt av finnene og folk fra Baltikum. Kungsör by, forresten, er steindød og lite vakkert. Ble fulgt på vei hjemover av en nydelig gul Westy Joker, AA-skilter, eieren heter Anders, tror jeg. Noen her på forumet?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Livar
-
-
Posts: 1981
Joined: 18 Mar 2004, 19:26
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ
Location: Ege
Contact:

Post by Livar »

Takker for hyggelig treff ja! Ble etter det jeg vet 20 norske busser + Caravelle-Kai uten buss. 2x splitt, 1x bay, mange T3 og noen T4.
Så bare en T5 på hele treffet!
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Post by Der Postmeister »

Vi kom hjem sent igår og sitter igjen med mye samme inntrykk som Andrew. I tillegg ble jeg mektig irritert på tvunget medlemsskap i klubben da treffet kun var for medlemmer fikk jeg vite...

At Posten skal frem, gjerne før Bundeswehr, får vi ta som en bonus.;)

Utrykning med politi på fredag før vi kom, for å roe noen norske var ikke sååhyggelig det heller, og med både brandkåren, sjukbil og båtutrykning på lørdag kveld for en badende nordmann skaffet det oss iallefall mye vareopptelling blandt de som hadde unger og mye rykter og litt underholdning. Det var godt dette gikk bra iallefall og godt er det uansett at noen passer på og ringer hvis det oppstår slike situasjoner.

Mye fyll også blandt de voksne med både små og store barn drar også ned. :cry:

Om det blir tur neste år, gjenstår å se. Ting må iallefall legges bedre til rette på en mye bedre plass og noe tvunget medlemsskap skal jeg ikke ha noe av! :evil:

Postbilen hadde iallefall sin første tur på 3 år og hun gikk knirkefritt begge veier. Nå er det bare å få henne ferdig. :D
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Post by Andrew »

Blir kanskje nødvendig med litt kontakt med typ 2-klubben for å se hva slags inntrykk nordmenn har skapt med tanke på neste års treff. Jeg ble fortalt at det fantes en del regler på disse treffene slik som ro etter kl.23 for de som vil sove uten at jeg kunne se at de svenske funksjonærene håndhevet dette. Er det sant? Jeg har for min del sendt klagemail til helse-og miljømyndigheten i Kungsør Kommune for et skittent og mangelfull toalettanlegg som umulig kan være godkjent på en plass som åpner for 300+ mennesker. Klubben kan ikke lastes for dette, men noen burde ha sjekket dette ut på forhånd.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Livar
-
-
Posts: 1981
Joined: 18 Mar 2004, 19:26
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ
Location: Ege
Contact:

Post by Livar »

Mye sant i dette som Rune og Andrew skriver. Sanitæranlegget var alt for dårlig. At de har kalt klubben sin for Nordiska og ikke Svenska forsvaarer ikke en påtvunget medlemsavgift. Og en mer åpen plass som tillot at folk som vil stå samlet får stå samlet hadde vært bra.
rl
Posts: 74
Joined: 20 Mar 2008, 17:22
Location: kodal

Post by rl »

takk for et hyggelig treff, grattis til tila gjengen med buspush
kjipt at dere ble påtvunget medlemskap i type2 klubben...............
jakob
-
-
Posts: 2148
Joined: 22 Apr 2008, 15:48
Phone: 46809101
Location: Rena.
Contact:

Post by jakob »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

Post by Stian »

Var noen kjente "fjes" her ja....
Flotte bil(d)er :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Post by erjo »

Enig med Rune og Andrew her. Plassen var ikke egnet for denne typen treff. Toalettforholdene var helt håpløse. På grunn av plassens topografi så ble folk stort sett sittende i klikker. Jeg synes ikke det er noe galt i at folk drikker noen øl eller mer. Men det jeg ikke synes noe om er ren "flatfyll" fra morgen til kveld blant voksne - med barn tilstede.

Jeg har ikke vært på Bussfest på 3-4 år, og treffet har nok endret seg mye. De første trreffene var veldig hyggelige, der bussprat og sosialt liv stod i fokus.

Jeg ble også overrasket over at arrangøren på død og liv skulle plassere oss norske sammen på plassen, hvorfor kunne vi ikke blandes opp litt mer? Det er jo hyggelig å treffe nye folk.

Det er for øvrig første gangen på en Bussfest at jeg har opplevd dramatikk med utrykning av politi for å roe ned folk med for mye promille, ambulanse, brannbil med dykkere og redningsmenn til Bussfesten, søk etter folk i sjøen med for mye promille ved bruk av søkebåter i sjøen o.s.v. Jeg var ikke spesielt stolt av å være norsk i en slik sammenheng. På den annen side: Det jo bra at folk varsler sheriffen og brannkåren da, i stedet for å risikere at en svømmetur går helt galt.

Men jeg hadde mange hyggelige folk å snakke med. Takk til dere.

De som bidrog til alle utrykningsdramatikken bør tenke seg nøye om til neste gang.

Før øvrig takk til Rune, Elling, Kai med frue, Peter, Andrew etc, og alle andre hyggelige folk som jeg snakket med og hilste på og som gjorde ALT de kunne for at dette skulle bli et bra treff.

Vi ses på Tinn!!!!
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Post by narle »

Jeg sier meg enig i mye av kritikken som kommer fram her.Jeg synes plassen var fin,men har sett bedre toalett og dusjforhold.Verre var det med drikking,bråk og annet styr hele natten.Slåssing,redningsaksjon med polisen,brannvesen og andre gjør at det ble en nedtur for meg og barna.Barna ble skremt og vi hadde store problemer med å få sove på grunn av fyllerør og høy musikk hele natten.Nesten alt dette var det det de norske som sto bak.Skam dere!
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Post by Indian »

narle wrote:Jeg sier meg enig i mye av kritikken som kommer fram her.Jeg synes plassen var fin,men har sett bedre toalett og dusjforhold.Verre var det med drikking,bråk og annet styr hele natten.Slåssing,redningsaksjon med polisen,brannvesen og andre gjør at det ble en nedtur for meg og barna.Barna ble skremt og vi hadde store problemer med å få sove på grunn av fyllerør og høy musikk hele natten.Nesten alt dette var det det de norske som sto bak.Skam dere!
Slåssing og bråk er det som gjør meg skeptisk på treff. Jeg pleide å kjøre mange langturer til MC-festene før men ble litt engstelig pga bråk. Håper at VW folkene er mer seriøs på fest.
I august tenker jeg å kjøre til Turda i Romania for å kjøre MC-løp....Hvis noen har en transporter som skal sveises/lakkeres og som har plass til en MC bak.....jeg tar gjerne oppdraget.
syncro4wd
Posts: 9
Joined: 31 May 2005, 08:49

Post by syncro4wd »

Hej allihopa,


Tack för at ni alla kom till bussfest! Ni är underbara manniskör

Självklart har vi haft litte incidenter men det har löst sig och vi från styrelse kommer att lära oss från det här.

Toaletter var en problem och det skulle komma extra bajamaja toalter men beställning gick fel.

En stor problem också at vi hadde inte förvantat oss att det skulle dyka upp 155 bussar!! Helt underbar men det skapar också nya utmåninger för oss.

Tvungen medlemskap: Vi ska ta det upp in styrelsemöte


Har ni något som ni vill diskutera med mig personligt, kan du skicka ett mejl till info@bussig.se eller 004673 9264744
har inte tillgång till mejl nu varje dag (semester ) men kommer att svara så fort så möjligt.

Jag vill speciellt tacka Daniel för hans hjalp ! :D

Ha det bra och vi ses!

Mvh,

Erwin
Fannypower
-
-
Posts: 120
Joined: 02 Sep 2007, 23:32
Location: Kristiansand

Post by Fannypower »

155 busser tilsier seg mange mennesker i alle aldre og det trengs en del håndfaste regler. Noe av det viktigste for oss er å få en god natts søvn, noe som var umulig i år med mindre man er blandt de heldige som alltid sover tungt. Er det virkelig nødvendig å feste høylydt til langt på natt? En regel som insisterte på ro etter for eks. kl.23 hadde vært fint. Kanskje et skjermet område for de livligste hvor de ikke kunne være til sjenanse for andre hadde hjulpet? Jeg tenker på Borestrandstreff hvor det var et stort felles telt hvor mange samlet seg om kvelden og Vanfest med masse kveldsaktiviteter og underholdning. På Vanfest med 8,000 busser og masse familier var folk veldig flinke til å respektere ro i leiren etter kl.23 og alle sov godt!
Det er tydelig at Bussfest er kjempepopulært med mange besøkende fra Nederland, Tyskland, Danmark og Norge og den kommer sikkert til å vokse. Reglene kunne blitt skrevet opp tydeligere og lagt inn på informasjonsposen som alle får utdelt ved ankomsten hvert år. Men da må de håndheves! Ingen skal la sin egen moro går ut over andre som det gjorde i år. Bråk og fyll er alltid uakseptabelt.
Men når det er sagt var det et fint treff med masse hyggelige barn, voksne og hunder. Enda på pluss siden kan nevnes hjemmedyrket frukt og grønnsaksstall, pølsebu, nybakt brød fra resepsjonen hver dag, sandvolleybane, naturskjønn campingplass, flott vær og ikke minst verdens flotteste busser. Og så vant vi Buss-push med Livar, Patrick, Peter, Even og Gill. Hurra for 'Team Tilla'!!!! Håper dere kommer neste år så vi kan forsvare tittelen!
Gill Wilder, Kristiansand.
1980 luftkjølt Westfalia Joker 2 'Rosie'
halvparten av 'Ottar', 1992 T3 syncro ambulanse.
Member of:
Syncronautene
Rundlyktgeriljaen
Rescueliners
Kristiansand Bus-Depot
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Post by Andrew »

Støtter naturligvis det ovenstående og var også glad for å se at et lignende forslag til todelt område var å lese på typ2-klubbens forum. Det er et nederlag at slikt skulle være nødvendig i Skandinavia når 8000 mennesker klarer seg uten dette i England. Men sånn er det i et alkoholstyrt samfunn. Natt til lørdag da jeg lå våkent tenkte jeg at dette året blir den siste for meg. Heldigvis tenkte jeg annerledes utover dagen selv om jeg gruet meg til neste natt. Alt ble bedre etter 3 x gin and tonic uten at man endret personligheten av den grunn og inntil brannvesenet dukket opp. Men - konsekvensen for meg og min fru blir at dersom klubben går inn for en 'nattfest - ikke nattfest'-deling av campområdet så kommer vi til å parkere på 'ikke nattfest' og dermed skille oss fra en del av våre kjære venner - men det får vi tåle. Da har vi valget mellom å spasere bort til dem for å hygge oss eller sove uten gapskratting inntil bilveggen når samtalene ikke lenger henger sammen.......
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Fannypower
-
-
Posts: 120
Joined: 02 Sep 2007, 23:32
Location: Kristiansand

Post by Fannypower »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Team Tilla's maskott!
Image

Dog on a hot tin roof!
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Team Tilla
Image

Image

Image
Gill Wilder, Kristiansand.
1980 luftkjølt Westfalia Joker 2 'Rosie'
halvparten av 'Ottar', 1992 T3 syncro ambulanse.
Member of:
Syncronautene
Rundlyktgeriljaen
Rescueliners
Kristiansand Bus-Depot
Even
-
-
Posts: 1434
Joined: 26 Feb 2007, 17:35
Phone: 95011694
Location: Håbet, Sandnes

Post by Even »

Vi har og komt oss hjem etter en passe lang tur.Tror det var ca 70 mil en vei for oss.Vi hadde ikke problemer med bråk om kveldene der vi lå.Fikk svingt oss litt til livemusikken på lørdag,og di sluttet å spille når vi la oss.Heldige med været var vi og.

Vil takke for et hyggelig treff,og skal nok prøve dette neste år også.Er så greit å bli tatt så godt i mot i dette miljøet,selv om vi ikke kjenner så mange der fra før :)

Kun en negativ kommentar om bilen min og,og det var det at den hadde snute... :D
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Post Reply