hei.
hei
eksosanlegget på vellen har fått ein kraftig opning mellom skøyten midt på bilen ved skyvedøra.
(Rå lyd)
lyden blir litt i det høgeste laget så har derfor vurdert å kjøpe slik et skjøterør på feks biltema med klemmer på hver side.
Vil dette tette skjøtene nokk eller er det bare tull.
Hva er egentlig dimen på skøytene på røyra.
er 2,4D T4b 97mod.
tetting av eksosanlegget
tetting av eksosanlegget
Anders
caravelle 2,4d 97mod
caravelle 2,4d 97mod
-
mr.johansen
- -

- Car: t5 1,9 2006
rep. eksos anlegg
Biltema har ikke riktige dimensjoner på muffer og rør til caravelle. Er det i rørbøyen i ut fra den første potta under skyvedøra som er rustet eller er det skøyten fra røret til den første potta som møter røret til den midtre potta lenger bak som er gåen. Visst det "bare" er rør skøyten som er gåen er det mulig å få tak i muffer, men visst det er rørbøyen ut fra første potte som er gåen må du bytte eller sveise...Visst du ligger under bilen og ser hvor mye eksos anlegget "lever" mens motoren går på tomgang skjønner du at det må være en solid reprasjon man gjør...
http://www.biltema.no/products/producti ... emId=92496
tenker på ett slikt, resten av anlegget er helt strøkent uten rust er bare i skjøyten mellom mittre og fremre demper.
mr. johansen: ut i frå din beskrivese av plassering av dempere og rør, stemmer ikke overens med min bil.
tenker på ett slikt, resten av anlegget er helt strøkent uten rust er bare i skjøyten mellom mittre og fremre demper.
mr. johansen: ut i frå din beskrivese av plassering av dempere og rør, stemmer ikke overens med min bil.
Anders
caravelle 2,4d 97mod
caravelle 2,4d 97mod
-
CAMPEKSPRESSEN
Tok en sån nødrepp på anlegget mitt, det varte en vinter. Ser ut til at når ting er på gang så kommer resten.
Satte inn komplett orginalanlegg og ferdig med det. I tilegg brukte jeg varmebestandig manifoil maling på det nye. Holder ikke det så blir overaskelsen stor.
Satte inn komplett orginalanlegg og ferdig med det. I tilegg brukte jeg varmebestandig manifoil maling på det nye. Holder ikke det så blir overaskelsen stor.
Mitt værste mareritt, alle skruer i kjøretøyene mine ble skifta ut til tommer uten at alarmen varslet.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.
Nå får du et originalt rep-rør der da.. Fra VAG, til rett over 400kr..
Dette rørest skal sveises ser det ut til..
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kat-Reparaturrohr
Men det jeg kjøpte på Gromstad her i Arendal, skal klemmes på.. Rett bak kat, og inn i skjøten ved skyvedøra..
Dette rørest skal sveises ser det ut til..
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kat-Reparaturrohr
Men det jeg kjøpte på Gromstad her i Arendal, skal klemmes på.. Rett bak kat, og inn i skjøten ved skyvedøra..
Eirik
2000 Transporter 2.5 TDI 88hk
2000 Transporter 2.5 TDI 88hk
Gikk på samme plassen på min 2.4d og.Er vel en skjøt akkurat der??Jeg brukte flexirør fra biltema.Fungerte noen mnd,så knakk det av.Men kan du sveise,finnes det rør som kan sveises på.Blir bedre det.Men som nevnt tidligere så har resten av eksosen ikke lenge igjen når dette skjer.Når du er under å inspiserer alikevel,ta en titt ved opphenget under døra.Er nesten garantert hull der og.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
Betalte mellom 2-3000 på svendsen eksos fo komplett nytt anlegg. Bytta på under 10 minutt faktisk! (tok tida)
Mitt såg tilsynelatande heilt flott ut, men hadde hol ein plass. Dette tetta eg med sånn eksosbansasje og var i god tru fram til neste dag då eg tok att bilen. vrei om nøkkelen, og der sa det "klonk" etterfulgt av eit motorbrøl...anlegget hadde dotte heilt av. Då eg reiv ut restane var det aldeles tynnslitt og ferdigrusta fleire plassar.....
Prøv å pirk og stikk litt i anlegget før du prøver å reparere er mitt råd!
Oppsøk så Svendsen eksos om du har mulighet...
Mitt såg tilsynelatande heilt flott ut, men hadde hol ein plass. Dette tetta eg med sånn eksosbansasje og var i god tru fram til neste dag då eg tok att bilen. vrei om nøkkelen, og der sa det "klonk" etterfulgt av eit motorbrøl...anlegget hadde dotte heilt av. Då eg reiv ut restane var det aldeles tynnslitt og ferdigrusta fleire plassar.....
Prøv å pirk og stikk litt i anlegget før du prøver å reparere er mitt råd!
Oppsøk så Svendsen eksos om du har mulighet...
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"