1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Hei,
her kommer litt bilder fra den "nye" bilen, T3 camping 1986.

Image
Kjerra virket treg på starteren, selv om batteriet var nyladet. Treg, alltid, ikke tregere og tregere som om batteriet ble tappet for krutt. Jeg la opp en ektra jordledning fra minuspolen som jeg fester til batterifestebraketten, brakettskruen virker kanskje bedre (mer strømførende) enn den gamle rustne skruen til hovedjordledingen..


Image
Vel, det ble litt bedre med bedre med ekstra batteri-jording, men ikke nok. Sjekket motorrommet og her dukket det opp en hovedjordleding til motoren som hang i løse lufta, denne var erstattet med en fishy jordkabel, ikke rart starteren sleit med åndenød :wink:


Image
Her måtte det lages nye kabler, loddet på kabelsko for sikkerhets skyld, og ikke bare èn kabel men to for å fordele strømmen til to chassis punkter (hvis ett punkt ikke er godt så har man det andre som sikkerhet).

Image
Nye jordpunkter for motoren, brukte rus(t)frie bolter.
Og nå jobber startmotoren uanstrengt, jippy, case closed :D



Image
Potta var en historie for seg, både rør til lyddemper og lydemper var utenfor reparasjon.


Image
Reiste til Biltema og kjøpte universaldeler, lyddemperen passet ikke så jeg dro tilbake å byttet den inn i en annen som virket passende.

Image
Venstre ventildeksel er relativt rustent, litt oljelekkasje hadde gjort seg for å forhindre slik styggedom..

Image
Det høyre ventildeksel hadde heldigvis en liten lekkasje, slik at rusta har ikke fått herje fritt :wink:
Last edited by HappyT3 on 27 Sep 2010, 18:03, edited 5 times in total.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by Tur-Bo »

Det ser ut til atdu har skjønt kluet med gamle biler :D Jevnlig omsorg og billige deler .
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Harald Hansen
-
-
Posts: 240
Joined: 27 Nov 2006, 08:02
Car: 1986 T3 Syncro
Location: Kongsberg
Contact:

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by Harald Hansen »

Dette blir nok bra. Hva slags innredning har du i bilen?
Harald Hansen
2003 Multivan Syncro m/ hevetak
1988 T3 Syncro C, to sperrer, 225/75R16, 1,9 TD (AAZ)
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Billige deler må til på gamle biler :wink:

Image
Fleksibel kobling på plass.

Image
Potte montert

Image
Fikk ikke avslutta med endrør, manglet overgangen fra stor diameter til mindre.

Image
Upps, glemte å nevne at BT potta er litt mindre enn originalt, dette løses med metallbånd som avbildet. Bildet er tatt etter 5 måneders bruk :)

Innredningen aner jeg ingenting om, sees her:
Image
Noen vet kanskje hvilet "merke" dette er?
Upps, her er bildet i større format:
http://bildr.no/view/514291

Uansett, idag fikk jeg gjort følgende:
- nesten ferdig med eksosen (værste jobben gjort).
- tettet høyre ventildeksel - null oljelekkasje.
- tettet en eksoslekkasje ved en sylinderutblåsning.
- Limt en lekkasje i ekspansjontanken med araldit, skal bytte tanken etterhvert, så dette var en kvikkfix.
- Motorvask.
- Spyling a hulbuer etc. for å klargjøre for understellbehandling. Ufattelig mye grums rundt bakhjulene, godt å få det bort :wink:

Image
Pluss tok en hurtig lakk konservering (på det røde), ble ikke så værst, bilen har faktisk potensiale :wink:

Image
Med "hevet" bakpart, ready for take-off.
Last edited by HappyT3 on 27 Sep 2010, 18:06, edited 3 times in total.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by hansstef »

Dette blir jo tøff bil det!! Hvor mye skulle biltema ha for de delene til eksosen? Og kan du si noe om hvilke midler du brukte på lakken? ser jo ut til å ha gjort jobben ganske bra! :)
Hans Sæle
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

hansstef wrote:Dette blir jo tøff bil det!! Hvor mye skulle biltema ha for de delene til eksosen? Og kan du si noe om hvilke midler du brukte på lakken? ser jo ut til å ha gjort jobben ganske bra! :)
Delene som er montert er som følger:
- 79121 Flexibelt skjøterør - 199
- 798446 Rørbøy 90 grader 51mm - 69,90
- 798476 stigeovergang 63,5/60/56mm – 49,90
- 798552 Lydemper rund 12cmx 62cm 63,5mm – 399
Sum kroner 716,90

For å avslutte, trenger jeg
- 798476 stigeovergang 63,5/60/56mm – 49,90
- 798446 Rørbøy 90 grader 51mm - 69,90

Noe som gir en totalkostnad på 836,70 kroner.

Uten enderøret, så er lyden litt for rå, all kvitringen er borte (høy frekvens/skarpe lyder), kun en dyp brummende bass, med å sette på enderør så vil rørdimmen går ned fra 63,6mm og bli strupet til 51mm, håper bassen dempes så passe.

Hvis lyden blir litt for sportslig så kan jeg legge på en lang tynn potte under hegerfestet (noe som kanskje også blir tøft)?

Jeg handlet i hui og hast på lørdag, hadde jeg tatt meg bedre tid ville jeg funnet deler som hadde samme rørdimensjon hele veien for å slippe stigeoverganger og forskjellige dimensjoner på eksosklemmer etc -> lett å gå i surr og plutselig stå der og mangle kùn en del for å kunne avslutte (og butikkene er stengt).
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by hansstef »

Ja samme dim er nok greit :) Dette liker jeg for da er det ikke så krise med bilen min. Var redd for noen astronomiske utgifter sånn eksosmessig. Den trenger eksos med katalysator da, emn hvis jeg kan få til å bytte mest mulig utenom den så skal det bli bra vettu!

Takker for hjelpen og gode bilder! Det er 2,1 L DJ som står i din bil sant?
Hans Sæle
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Yepp, det er en 2,1 liters bensin (injection).

Når det gjelder katalysator, frykt ikke:
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=98981
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by hansstef »

konge!! Dette er bra greier :) Tar av meg hatten for din biltemakunnskap! ;) Du vet det skal lite til for å imponere en fersking som meg :)

Image Image

Dette er systemet jeg skal erstatte.

Du har ikke måttet til med sveiseapparat eller noe sant? Hvordan er det delene er festet sammen? Er det noe mer enn de klemmene på bildet (av din eksos)?
Hans Sæle
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

hansstef wrote: Du har ikke måttet til med sveiseapparat eller noe sant? Hvordan er det delene er festet sammen? Er det noe mer enn de klemmene på bildet (av din eksos)?
Har desverre ikke sveiseapparat (hadde gjort jobben lettere), men har vinkelsliper som er et must ved eksos arbeid :wink:

Jeg brukte klemmer som på bildet, men på flensen mellom grenerør og røret som går videre mot lyddemperen lagde jeg en trompetkobling: kappet av originalflensen på det defekte røret og stakk inn det nye røret og banket ut trompetform i enden for å lage anlegg for mellomringen. Trompeten finformet seg når jeg strammet dette hardt sammen (prøvemontering).

Siden bilder sier mer enn tusen ord så laget jeg en skisse:
Image
Mellom flensene ligger en konisk mellomring, originalt presses denne mellom eksosflensene, trompetløsningen funker det også, husk tettepasta ved montering.
Last edited by HappyT3 on 27 Sep 2010, 18:08, edited 2 times in total.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Viljar
-
-
Posts: 1179
Joined: 08 Dec 2007, 18:25
Car: Ymse T3
Location: Kvinnherad
Contact:

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by Viljar »

Syns det ligner på Rico innredning...
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Viljar wrote:Syns det ligner på Rico innredning...
Med andre ord "Made in Norway"? Det er jo artig.

Satte på siste del av eksosen igår kveld (bilder kommer etterhvert), lyden ble helt perfekt, med 51mm endestuss (nedtrappet fra 63.5mm ut fra lyddemper) så ble lyden perfekt. Den buldrende bassen forsvant i løse lufta, dette ble betraktelig bedre enn forventet.
Litt artig var det jo med den dype bassen som gjorde at vinduene i huset vibrerte og motoren lød som en trimmet porsche :wink: Men nå, med endestuss så er den stillegående, rett og slett godkjent for boligfelt.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Da begynner det å nærme seg for motoren: ny rotor, nytt fordelerlokk, nytt luftfilter, ny viftereim, byttet ut morkne kjøleslanger, tettet høyre ventildeksel, nytt eksosanlegg, byttet termostat, nye tennplugger, nye jordingsledninger, motorvask + impegnering av motorom.

Image Image
Endestuss på plass

Image Image
Ny termostat og nye rustfrie skruer, pluss morken slange byttet ut.

Image
Ekspansjonstank limt med stålplast (epoxy holdt ikke da den ikke tålte varmen). Tanken vil bli byttet ut ved første anledning (hogger`n).

ImageImage
Motor før og etter.

Nå gjenstår det å flushe ut gammal olje (rense motoren innvendig) og flushe kjølesystemet, så er iallefall motor og kjølesystem back to basic.
Last edited by HappyT3 on 06 Nov 2009, 12:14, edited 1 time in total.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by subwoofer »

HappyT3 wrote: Image
Ekspansjonstank limt med stålplast (epoxy holdt ikke da den ikke tålte varmen). Tanken vil bli byttet ut ved første anledning (hogger`n).
Günzl har flunka nye med hette til 32€, elns. Har ikke kommet så langt å bytte min, har ny liggende men har ikke fått somla meg til det. Sprekk på akkurat samme sted i min også, helt sikkert en feil som går igjen, så ingen garanti for at noe du finner på høggern er bedre.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by TaigAGreEn »

Herlig bil å herlig med framdrift :D
Tage Vedal

T3-fan
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Tok en liten kjøretur idag siden det var tørre veier.
Image
Ankomst
ImageImageImageImageImage
Pasienten under behandling.

Image
Ferdig!

Image
Ikke null hull, men kùn ett hull (bak venstre bakhjul).

Rustbehandleren sa at dette var ett av de beste eksemplarene han hadde sett, et sjeldent rustfritt karrosseri :D

Nå er bilen sprøytet med tyntflytende rustbehandlingsolje inne i dører, i alle kanaler, inne bak plateskjøtene på sidevegger, hele dørken, ja overalt - nå kan vinteren bare komme.
Herligheten koster 1.500NOK, og var værdt hvert øre :wink:

Edit:
subwoofer, takk for tips om ekspansjontank, blir nok bestilling av ny tank.
TaigAGreEn, framdriften går lett ja, skjeldent jeg jobber på så "enkle" biler, dette er tydeligvis designet for å kunne gjøre vedlikehold :wink:
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

PS. Den hvite lakken er så tørr at den smuldrer opp :roll:

Image
Hvit lakk som renner av når det regner...

Image
Tydelig gjennomslag til rødlakken :wink:

Må nok ta en eller annen lakkforsegling, meg jeg gleder meg til å fikse dette permanent til våren :D
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Hei i dag er det innvendig motorvask.
Kjørte motoren varm, tappet ut olje og fjernet filter.
Satte på et biltemafilter og fylte motoren med 2 liter olje og 4 liter diesel, kjørte motoren på tomgang (kun tomgang IKKE høye turtall) i 3 minutter, lot den hvile i 10min, og kjørte på tomgang i 3 minutter.
Tappet ut dieselmiksen, tømte biltemafilteret, og satte det på plass igjen, fylte på 4,5 liter billig olje.
Skal nå kjøre en liten tur med T3`n, og så tappe olja igjen for å bli kvitt dieselrester og resterende slagg, før jeg setter på nytt filter og ny olje.

Image
Innholdet etter runden med dieselflush var svart som natta..

Image
For å tømme et oljefilter må gummimembranen i enveisventilen holdes åpen av fyrstikker eller som her ledningstumper.

Blir spennende å se hvordan restolja ser ut ved kommende tapping...
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Image
Flushing olja (etterdieselmix) var svart den også, men ikke kølsvart, svakt gjennomsiktig, nå er iallfall motoren betraktelig renere innvendig :D
Ideelt sett burde jeg kjørt dieselmix minst èn gang til, gjentatt prososedyren til jeg tappet ut ren mix, for da hadde motoren vært gullende ren innvendig..

ImageImageImageImage
Siden jeg først var igang, så satte jeg på adapter for oljetrykk og oljetemperatur, kjekt å ha :wink:

OBS. Bruk rikelig med gjengeteip på alle skruer i adapterhullene, min erfaring er at det er kun gjengeteip som holder tett (glem loctite etc.).
Last edited by HappyT3 on 26 Aug 2010, 12:52, edited 2 times in total.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Yupp, da var absolutt all gammal blå kjølevæske grundig flushet ut av systemet, og anlegget er luftet både foran og bak.
Nå er det kun rent vann og 6 liter G30:
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=78121

Image
Hageslange er kjekt å ha.
Image
Før var det blått,nå er det rødt, matcher jo bilfargen :wink:
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Syncroeier
-
-
Posts: 1077
Joined: 26 Jul 2004, 18:02
Car: T3 Syncro DJ '88
Location: Kongsberg

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by Syncroeier »

det adapteret så kjekt ut!! hvor kjøpte du det? ingen grunn til at det ikke skulle passe på 2.1 syncro vel?

fin bil :)
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1, 2015 Golf GTE
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Syncroeier wrote:det adapteret så kjekt ut!! hvor kjøpte du det? ingen grunn til at det ikke skulle passe på 2.1 syncro vel?

fin bil :)
Takk, siden jeg bor noen kilometer fra en viss bedrift som selger rimelige deler, så er det nettopp her jeg handler:
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=135337
Du kan nok kjøpe dette adapteret til stivere priser andre steder, men det er det samme produktet :wink:
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by subwoofer »

Hvilken vei strømmer olja gjennom filteret, forresten? Når man har på sandwich-plate, måler du da før eller etter filtrering? Det er jo greit å måle etter (den ekstra) oljekjøleren, men jeg er usikker på om jeg skal plassere en måleplate over eller under sandwichplata til oljekjøleren.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by HappyT3 »

Image
Oljestrømmen går inn gjennom membranen i enveisventilen (hull i ytre sirkel), og ut av filteret og inn i blokka gjennom senterhullet.


Så med sandwich-plate så måles trykket før filtrering.
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: 1986 T3 camping -> back to basic

Post by Tur-Bo »

HappyT3 wrote:Hei i dag er det innvendig motorvask.
Kjørte motoren varm, tappet ut olje og fjernet filter.
Satte på et biltemafilter og fylte motoren med 2 liter olje og 4 liter diesel, kjørte motoren på tomgang (kun tomgang IKKE høye turtall) i 3 minutter, lot den hvile i 10min, og kjørte på tomgang i 3 minutter.
Tappet ut dieselmiksen, tømte biltemafilteret, og satte det på plass igjen, fylte på 4,5 liter billig olje.
Skal nå kjøre en liten tur med T3`n, og så tappe olja igjen for å bli kvitt dieselrester og resterende slagg, før jeg setter på nytt filter og ny olje.

Image
Innholdet etter runden med dieselflush var svart som natta..

Image
For å tømme et oljefilter må gummimembranen i enveisventilen holdes åpen av fyrstikker eller som her ledningstumper.

Blir spennende å se hvordan restolja ser ut ved kommende tapping...
Jeg har foretatt sånne diesel / olje rensinger flere ganger på dieselmotorer, men en gang stod den og gikk litt for lenge, tdk passaten begynte å tenne på denne blandingen som kom opp i fra veivhuset :shock: motoren ruset seg til maks turtall, jeg fikk ikke stoppet faenskapen fordi hjulene var jekket i været og luftfilterslangen var godt skrudd fast, hadde dessuten ikke særlig lyst til å stikke hodet under panseret når den gikk på 6-7000 rpm. Røykla hele nabolaget på de 30-40 sekundene som den stod der og hylte...så kom det en hard mekanisk lyd før den døde rolig ut. :oops: Den startet og gikk senere men ble aldrig helt seg selv igjen....så moralen er: forsiktig med dette, sørg for å ha mulighet til å kvele maskinen og ikke for varm motor, i allefall hvis det er en diesel.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Post Reply