1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by hansstef »

Passende oljefilter er jo skrevet ned på sidene deres/linken din over: 030 115 561 AB
Hans Sæle
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Jepp, men jeg har sandwich-adapter i tillegg, så det blir nok litt for mye innleggs-såler i systemet :-)
Det blir nok denne løsningen:
https://www.pegasusautoracing.com/produ ... RecID=9710
Gjengene er 3/14-16 så det bør passe.

Eksempel på bruk:
https://www.youtube.com/watch?v=wvkYXg6ecQw
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Vel, etter litt leting i kjelleren etter passende lim, så fant jeg ingenting, men jo, der var det noe, noe seigt og tregtflytende:
Image
Dette må jo funke?

Image
Ett lag (pølse) med asfaltmasse langs hele buen, montering med standard braketter bak og senterpartiet, men foran manglet det mye av hjulbuen til å kunne kroke fast hele veien. Her ble det trykket fast med noen plankebiter, og senere med klemmer. Staffasjen står nå til herding.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Image
Tror dette blir høstjobb, har ikke trua på at pinneboltene løsner uten kamp....

Image
Luftig demper, det går en meget slak S inne i lyddemperen, det er lys i tunellen. Lover godt :wink:
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Image
Ford preformance: 90 graders oljefilteradapter. Observante lesere ser kanskje at det i bakgrunnen nå sitter Pioneer TS-G1720F i sideveggen, formål bedre lyd.

Image
Forbedringen ble ikke bra nok, det var liksom ikke som forventet. Årsak, små diskanter opp i hvert hjørne.

Image
Og med disse diskantene viste det seg at det var montert delefilter...

Image
Bare å fjerne både delefilter ok smådiskanter, lyden skal ufiltrert fram til de nye Pioneer`ene. Og ganske riktig: etter filterfjerning ble lyden som forventet!

Image
Så kunne esken åpnes og 90 graders adapteret beskues til musikk.
Last edited by HappyT3 on 25 Jun 2018, 14:15, edited 1 time in total.
Italjohn
-
-
Posts: 955
Joined: 26 Sep 2016, 12:23
Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
Phone: 93211119
Location: Molde
Contact:

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by Italjohn »

Spent på å se dette 90° adapteret ferdig montert.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Italjohn wrote:Spent på å se dette 90° adapteret ferdig montert.
Jeg også, men det blir nok i August, det blir nok til å putre rundt med eksisterende eksosanlegg i sommer (ala: if it work, don`t fix it).
Deretter blir`e rustfri eksos og 90 graders adapter.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Image
Verdens første T3 WBX med 90 graders oljefilter-adapter fra Ford Performance, iallefall i Norge.
Peker for anledningen skrått framover. Uten sandwich adapter for oljetemp og oljetrykk kunne det kanskje ligget flatt forover (?). Whatever plenty med plass :-)
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by OddN »

Kjekk løsning for å få bedre plass til eksos.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Her er et bilde fra en annen vinkel:
Image
Mest mulig rett underfra.

Image
Fra siden under, lekkert med alle rørbøyene.

Image
Diskret eleganse.

Må innrømme at denne gangen lot jeg et verksted ta jobben (Bil Xtra), i forbindelse med EU kontroll, kostet skjorta på grunn av pinnebolter, men vært regningen er allerede glemt, de gjorde en god jobb!
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Sommerens utflukt vel gjennomført, begynner å bli imponert over hvor mange, og ikke minst lange turer denne bilen tåler!
Image
Reiste som vanlig direkte fra jobb fredag ettermiddag, og første overnatting ble i Strømstad. Kort oppvarmingsetappe.

Deretter ble det Køge i Danmark, før ferge over til Rostock, og Waren ble en passende plass for overnatting.
Image
Cafe Rialto i Waren sentrum, lett å sykle inn til sentrum fra Campingen, maten var upåklagelig, og temperaturen lå rundt +30C, mildt og fint.

Image
Vi påspanderte oss en natt på Pension Jana i Praha, sikker parkering bak stålporter. Hele kvelden ble brukt i området rundt TV tårnet, et av få steder som ennå ikke er full-turistifisert. Hele neste formiddag ble også brukt i området (shopping), vi reiste videre rundt 12:00, vi hadde jo så kort etappe foran oss..

Image
Veien mellom Praha og Brno er så å si ferdig restuaurert, kun korte strekninger med betongplate hakking.
Det betyr at folk kan kjøre enda fortere, og ulykkene blir desto større. Her full stans i timevis på grunn av bilulykke lengere fram.
Image
Med full stans er det bare å ta frem strikketøyet et par timer (?).
Mildt vær iallefall, ekstremvarme ifølge norske medier. Man trenger riktignok ikke være rakettforsker for å forstå at man møter varmen etterhvert når man kjører sydover i juli.
Last edited by HappyT3 on 02 Aug 2019, 08:58, edited 2 times in total.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by Tur-Bo »

Alltid en glede og inspirasjon å følge dere på tur[emoji4]

Sent fra min G8441 via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping ->

Post by HappyT3 »

Tur-Bo wrote:Alltid en glede og inspirasjon å følge dere på tur[emoji4]
Sent fra min G8441 via Tapatalk
Takk Tur-Bo, her er fortsettelsen, tar det litt pø om pø:

Må bare nevne at en halv times tid før motorveien ble stengt så ble vi forbikjørt av en Rav4 koblet med biltilhenger som var lastet med nettop en bil. Farten vår var 120km/t denne kjørte betydelig fortere...
Den voldsomme kjedekollisjonen skjedde ved en besinstasjon, altså ved akselerasjonsfeltet ut på motorvei. Antar at en trailer eller tregt kjøretøy hadde lagt seg ut og skapt oppbremsing hos andre, skal ikke si det sikkert, men trailer og bil med biltilhenger var blandt de involverte...

Image
Den antatt korte kjøreturen fra Praha, ble veldig lang, men vi kom da til slutt frem til Lednice på kveldinga. Det ble en bedre middag inne i sentrum og dagen etterpå var det klart for sykkeltur. Inne i skogene er det flotte grus-veier.

Image
Og ute langs vinmarkene er lett kupert terreng.

Image
Og godt merkede sykkelruter, vin-ruter faktisk.

Image
Og da må man jo av høflighet stoppe på enhver vingård å smake, right?

Image
På ett sted spurte hva slags druer vinen var laget av, servitøren pekte over gjerdet. Kortreist vin med andre ord, og knakende god.

Image
Såpass god at vi bunkret litt dagen etterpå.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Etter noen dager i Lednice, inkludert obligatorisk sykkeltur inn i Østerike, så ble ruta satt sydover.
Neste hovedmål var akkurat da ca 65 mil unna, slik at ca halveis passet bra, vi endte opp i Maribor, campingplass blandt skihoteller og slalomanlegg. Egentlig ganske kort tur, og litt tidlig å stoppe, men det ville uansett bli en kort tur neste dag også. I løpet av kvelden på campingen kom et tysk par forbi, de digget kjerra vår, hele oppstningen, de hadde hatt en T3 engang i tiden, men kjørte nå en nyere Pøssl. Whatever, det er her det skjer noe, for når de hører vi skal til Kroatia så skryter de voldsomt av Makarska og da også Riviera Camping, de skal dit selv for ørtede gang. Jeg hadde planlagt "Kroatia light" det vil si Istria halvøya, bilen er jo ikke ny lengere. Men fruen ble fast i trua - Makarska neste! Så da ble det slik, godt jeg ikke sjekket kartet og så hvor langt nede dette var :wink:


Image
Ett eller annet sted i Kroatiske fjell etter å ha passert grensebyen Metlika. Kun 43 mil fra Makarska.
På slike svingete smale veier må man ikke vise svakhetstegn, dette gir bare farlige forbikjøringer av folk bakfra. Boxer`n fikk jobbe godt, og for en herlig lyd dette sportsekosanlegget gir. Og lyden gir respekt, spesielt når man akselerer fra bilene bak :wink:

E65 har blitt en super motorvei så når vi "landet" på denne fikk milene fart på seg, og avkjøringer til Zadar, Sibenik og Split forvant i bakspeilet. Og nedkjøringen til Makarska var ikke så avskrekkende som jeg trudde, her var det fullt av tuneller og gode veier, selv om det var stupbratte partier.

Image
Doningen parkert på Riviera Camping, litt opp fra sjøen for å kommer nærmere do/dusj-anlegget.
Takk til de flotte furuer som ga skygge i varmen!
Vi ankom ett døgn før tyskerne i sin Pøssl.

Image
Makarska, torvet i gamlebyen, nevnte jeg fjellene i bakgrunnen?

Image
Første kvelden ble det et festmåltid på "il Golfo", resturant med hvite duker og dressede kelnere. Dette fortjente vi etter såpass lang dagsmasj, kun det beste var godt nok denne kvelden.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Image
Vi fant vår favorittstrand 5 minutter nordover på sykkel, dette ble vår stamsted på dagtid.

Image
Og her var selvfølgelig strandbar, obligatorisk.

Image
Prisen var heller ikke værst, turistpris eller ei.

<fortsettelse følger etterhvert>
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by Needforspace »

Veldig inspirerende fortalt. Frister til etterfølgelse. :D
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Needforspace wrote:Veldig inspirerende fortalt. Frister til etterfølgelse. :D
Takk, kjør i vei, viktig for oss er at turen er selve målet. Vi stresser ikke for å komme frem til "noe", det man søker etter er selve turen. Jeg sørger riktignok for at snitthastigheten er høy på transportetapper.
Tror tyskerne hadde rett med Riviera Camping, er nok det beste stedet å campe i Makarska:
https://campriviera.com

Kort vei til sentrum (ligger jo i byen), men kort vei til strand da den også ligger ved havet. Og kyst-sti i begge retninger.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by Buss Marius »

Herlig reiseskildring. Gir flash-back fra min barndom i 1980 da vi var på ferie til Dubrovnik i en rød og hvit Type 2. Dog var vår en -71 modell og hadde 50 hk. Skjønt jeg tror Opplevelsen var enda større den gang, bak jernteppet gjennom DDR, Tsjekkoslovakia og Ungarn. Og i Jugoslavia hang det bilder over alt av nylig avdøde Tito. Vi var sammen våre venner i Hradec Kralove, 10 mil øst for Praha, så vi var innom der i ett døgn på vegen. De hadde invitert Babuschka med på ferien, som 60 års gave. Det var litt av ett lass når 3 voksne og 2 barn skulle reise i en liten Zastava og måtte ha med all mat for 3 uker. De hadde nok beregnet at deres venner fra Norge kunne ta litt bagasje i deres VW buss. I 1980 var det for øvrig OL i Moskva, så verken toalettpapir eller fotballer var å oppdrive i hele østblokken. I juli -91 besøkte vi våre venner igjen, da med speller ny T4 Caravelle. Vi var da ned til South Moravia, der de hadde noen venner som hadde en "hytte" med ett lite jordstykke der de dyrket vindruer. Østeuropa er nok favoritten her også.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Herlig, 71 modell og 50 hk, på den tidens veier måtte vært et eventyr. For ikke å snakke om jernteppets klamme grep.
91 må også vært en tøff tur, vi var i Praha første gang i 95 (riktignok på motorsykkel), mye har endret seg siden den gang, dramatiske endringer på godt og vondt.

Whatever, oppsummeringen fortsetter:

Image
Ville man har roligere strender var det bare å sykle nordover, eller sydover langs stranden.

Image
Inne i gamlebyen var det ikke så mye folk (i varmen), sentral strandpromenade var mer tettpakket og litt mer «tivoli», men heldigvis blottet for solbrilleselgere og pågående selgere, Kroater gir deg ro til å velge selv :-)

Image
Litt uvant å måtte passe på hva man sa, for det myldret av dansker, svensker og ikke minst nordmenn. Makarska er et mål for chartertur, og tydeligvis populært, flyskammen gjelder ikke her.

Image
Il Golfo ble med glede valgt som spisested siste kvelden.

Image
Hvor stemningen var upåklagelig.

Image
Kveldsmørket i «syden», neste dag blir det ny destinasjon.
Last edited by HappyT3 on 01 Aug 2019, 16:54, edited 1 time in total.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Etter frokost, og utsjekking ble Biokovo fjellmassivet forsert før vi kom inn på E65 opp på platået på baksiden, det ble mange høydemetere på kort tid.
Deretter gikk det radig nordvestover på E65/E71, flotte motorveier! Ganske dyre bomavgifter (tror jeg), derfor lite trafikk, men for oss rike turister i feiende flott bobil var dette en fordel, men forståelig nok ikke så gøy for lokalbefolkningen.

Tok etter hvert rett vest til Rijeka, og krysset deretter Istria halvøya via E751, vi havnet i Rovenj, og på campingplassen Porton Biondi, den mest bynære jeg klarte å google inn.

Image
Veldig kjekt system, bare å kjøre inn finne en ledig plass, hvis det hang et rødt skilt så var denne reservert fra dato skrevet på skiltet (og dermed ledig fram til dato).

Image
Vi fant oss raskt en plass under trærne. Merket meg at her var det flere eldre campingdoninger enn i Makarska, har vel noe med at distansen er kortere?

Image
Utsikt fra campingplassen, fin sykkelavstand til gamlebyen.

Image
Nede på brygga rett under campingen. Rovinj ser i alle fall lovende ut fra avstand, det er vel ikke uten grunn at byen omtales som Istrias Perle? Svaret kommer snart.

Image
Det var lett å sykle på småveier inn til havna, dette ser jo lovende ut.

Image
Joda, absolutt sjarm

Image
Innenfor er det helt bilfritt av naturlige årsaker.

Image
Her er det kun plass til forgjengere, syklister og mopeder.

Image
I god tid før vi ankom ble kanalen mellom fastlandet og øya fylt igjen (år 1763), derfor var det lett å entre øya med sykkel. Denne dagen var målet katedralen på toppen av øya. Bratt, smalt og kronglete og etter hvert mye trappetrinn.

Image
På toppen av øya, på muren rundt kirken. Legg merke til at badehåndkleder er med, det er nemlig flust med badeplasser/brygger rundt hele øya.

Image
Utsikt fra toppen av kirketårnet.


Image
Angående bading og by, det er badesperringer langs land, så hele øya rundt har bademuligheter.

Image
Dette observeres nede på bakkenivå i form av folk med badebagger.

Image
Rovinj også en positiv overraskelse når det gjelder mat, faktisk bedre her enn i Makarska. Mulig det har med sin nærhet til Italia?
Et eksempel er Calamaris, i Makaska fikk man masse pommes og en bitte liten smaksprøve Calamaris, i Rovenj var det nesten motsatt. Mulig tilgangen i havet på Calamaris var større?
Uansett, kokkekunsten lå et hakk høyere i Rovenj (uten at det var noe å klage på lengere syd).

Man må jo lure hvordan dreneres regnvann gatene i en by romerne kalte Ruvinium?
Image
Helt supert drenering, det er bratt fra toppen og ned og gatene fungerer som vannveier. Her under en ettermiddagsbyge, business as usual, bare løfte føttene under middagen.

Image
I tilfelle akutt klastrofobi inne på øya, så er det bare å trekke over på fastlandssiden, her er det brede avenyer hvor man kan gå flere i bredden, boltreplass, og store muligheter for shopping.

Image
Handlegate.




Bare ett hint om neste etappe:
Image
Neste overnatting ble gjort blandt topper som overstiger 3.000moh, nytt landsmerke må settes på plakaten, og hvordan kom vi dit? Campen ligger på 1.300 meters høyde, og vi er tomme for propan (mer om dette senere).
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Turen fra Rovenji, til Koper (Slovenia) og Trieste gikk fint, vi var plutselig i Italia. Udine tikket forbi og første rast ble på Bar Preso i Amaro.

Image
Foran Bar Preso i Amaro.

Ved Villa Santina så trodde jeg vi skulle videre på SS52, men google damen penset oss inn på SR355 mot Ovaro.
Etter hvert forstod jeg at denne smale veie skulle bli vår hjem i mange timer. Det ble en morsom tur på smal vei og mange landsbyer, og rett var den ikke, og ei heller flat, fjelltopper tårnet rundt oss. Og møte trailere var ett problem, men de la seg ut og stoppet slik at vi akkurat klarte å smette forbi, så kjørte den videre, takk! Heldigvis var det lite trafikk!
Image
Pause i Ovaro, videre oppover skal vi.

Image
Vi gikk tomme for gass siste dag i Rovenj, så hver landsby etter Ovaro som så ut til å ha gass stoppet vi i, men vi ble alltid sendt videre til neste landsby. Tilslutt ga vi opp.
Image
Jeg hadde med reservebluss for akkurat en slik situasjon, det hjelper riktignok lite når flaskene til denne stod i garasjen hjemme… Og ingen bensinstasjon hadde slike flasker akkurat når du trenger dem.

<fortsettelse følger etterhvert>
Italjohn
-
-
Posts: 955
Joined: 26 Sep 2016, 12:23
Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
Phone: 93211119
Location: Molde
Contact:

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by Italjohn »

Skikkelig artig å lese.
Er det lov å spørre om hva marsjfart/maxfart er når du kjører på hovedveiene?
Jeg kommer akkurat fra Berlin, og bilen min trivdes godt rundt 95/100 kmt (1,9 AAZ diesel, 3500 rpm v/100 kmt, testet opp til 110 kmt)
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Takk, wbx'en er betydelig raskere, på motorvei er det 120-130 som gjelder på transport-etapper. Opp til 140 ved forbikjøringer hvis biler presser bak. I praksis er det maks 130 som kontinuerlig hastighet for å holde oljetemperaturen under kontroll. Har heldigvis ekstra oljekjøler, hvis ikke måtte farten vært lavere. Sportseksosen, nytt i år, hjalp også på effekten, savner et sjette gir:-)
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Image
For første gang på turen måtte vi trekke inn i salongen og finne fram pledd. Jammen kjølig oppe i høyden, ikke antydning til varmebølger.
I kulda passet det godt med Tjekkisk rødvin.

Image
Kveldsstemning på Caravan Park Seksten i Bolzano-Syd-Tirol, Italias nordligste provins. Rovenji virker plutselig så fjernt, og det er den jo i ordets rette forstand- langt unna.
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic

Post by HappyT3 »

Høyeste punkt på veien var 1637 moh, ikke værst. Noen av svingene var så rå at man så bakre støtfanger i blindsona :-)
Whatever, små 4wd var av god grunn populære på disse smale veier. Italiensk Fiat Panda 4wd mysset det av i nettopp Italia.
Og gass til Nødblusset fikk vi tak i på Campingen, takk, morgenkaffen og tilhørende frokost sikret.


Image
Resepsjonen på Camping Park Sexten. Man kunne ikke kjøre inn selv og finne plass, her ble man anvist plass ved å følge en golf-kjerre til utlevert plass.
Legg merke til tømmerhogsten oppe i lia. Tømmerprisene er høye (nok) nå til å drive hogst, dette er jo godt synlig i Norge. I Tyrol støter man på utfordringer med det bratte terrenget, men tydeligvis fortsatt lønnsomt.

Brennerpasset neste!
Post Reply