1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Nå lurer jeg fælt, røret fra mekonomen virker litt i korteste laget, rekker lixom ikke fram fra koblingsboks til der bremseslangen skal overta.... Bestilte jo denne:
http://www.mekonomen.no/bil/reservedele ... 4-AA0960no
Målte dette akkurat til 97 cm, er ikke det litt kort?
Baronen står å venter, men forgjeves?
Kobberfarge på røret, men det hjelper lite når det er for kort?
Mulig det ligger en annen koblingsboks under der? Nei, under bilen igjen, dette må sjekkes...
http://www.mekonomen.no/bil/reservedele ... 4-AA0960no
Målte dette akkurat til 97 cm, er ikke det litt kort?
Baronen står å venter, men forgjeves?
Kobberfarge på røret, men det hjelper lite når det er for kort?
Mulig det ligger en annen koblingsboks under der? Nei, under bilen igjen, dette må sjekkes...
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:11, edited 1 time in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Som sagt, kanskje riktig lengde. De jeg fikk var rikelig lange.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Da har du desverre rett, grovmålte med å legge en hyssing langs linja, og det ble nesten 2,5 meter, da er det litt snaut med 97 cm........ ka`farsken.subwoofer wrote:Som sagt, kanskje riktig lengde. De jeg fikk var rikelig lange.
Denne sier at det skal være 30 tommer, altså 76 cm:
http://t3wiki.org/wiki/Brake_lines_replacement
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
2,5m??? Foran??? Er et T-stykke midt under der et sted, husker ikke i farta hvor. Går bare ett rør fra master til forbremsene, så det må jo være en splitt under der.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Mystisk, mystisk.
Dette T-leddet ligger mot venstre kanal og det er herifra linjen til høyre forhjul ender opp, hvis det da ikke ligger enda et t-ledd imellom?
Hvis jeg ikke tar helt feil så er den 100% identisk med denne:
http://www.ebay.com/itm/Vanagon-Steel-B ... 1729263125
Og det er bare èn splitt mellom forhjulene, og når splitten sitter på venstre kanal er det umulig med 76cm over til høyre forhjul.
Dette T-leddet ligger mot venstre kanal og det er herifra linjen til høyre forhjul ender opp, hvis det da ikke ligger enda et t-ledd imellom?
Hvis jeg ikke tar helt feil så er den 100% identisk med denne:
http://www.ebay.com/itm/Vanagon-Steel-B ... 1729263125
Og det er bare èn splitt mellom forhjulene, og når splitten sitter på venstre kanal er det umulig med 76cm over til høyre forhjul.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:11, edited 1 time in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Da ble det løsvekt fra BT.
Bare sier det med en gang, glem step 4.
Step 4 gir tilbake trompeten du ikke ønsker.
Step 4 en fin kornett
Dobbeltkon og original (step3), og en uønsket trompet (step4).
Kjøpte med skjøteadapter, kjekt, for da kan man stramme til skikkelig og forme koblingen, deretter løsne opp og sjekke den koniske kontaktflaten, før man monterer..
Klippet av gammelrøret for å komme til. Men måtte også klippe bort klipsen, og en sveisetang måtte brukes for å løsne mutteren.
Innrømmer det gjerne, 2.5 meter var en smule overdrivelse, 1.5 meter er nok mer korrekt. 76 cm er "far off".
Fortsettelse følger, snart, imorgen kanskje?
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:12, edited 2 times in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Et lite tips, hvis du kjøper niplene et annet sted, så er det nok lettere å få tett. Biltema sine har gjenger hele veien, og de fleste andre har et litt smalere parti på enden, som gjør at du får bedre tetting i koblingen, spesielt om konen ikke er 100%.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Må si at jeg savnet de med smalere parti i enden, innbiller med at de er lettere å entre gjengene på, sleit fælt med å nippelen til å entre på t-leddet, litt skeiv vinkel på røret og det virket umulig å entre gjenger (iallefall så trangt som det var oppi der)... Skulle jo gjøre dette raskt og greit, med toppet tank med bremsevæske, men ettersom forsøkene feilet ble jeg dynket mer og med bremsevæske, satte tilslutt en bøtte under og ventet til bekken stilnet, så kunne jeg gjøre jobben uten "støy".Viljar wrote:Et lite tips, hvis du kjøper niplene et annet sted, så er det nok lettere å få tett. Biltema sine har gjenger hele veien, og de fleste andre har et litt smalere parti på enden, som gjør at du får bedre tetting i koblingen, spesielt om konen ikke er 100%.
T-ledd komplett og tett.
Inn på slangen, no problem.
Ny slange, like godt først som sist.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:13, edited 1 time in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Tanket full tank med bensin igår, på vei til jobb.
Og heldigvis betalte jeg inne, for da jeg kom ut på vei til bilen rant det bensin ut under bilen under på førerside.
Vel hjemme på kvelden sjekket jeg oppunder der med mobilkamera (som inspeksjonsverktøy), trangt er det jo...
Plugg i tanken helt fremme på førerside, her var det oppløsning på gang.
Nappet av og fant, full oppløsning.
Byttet slangen og tanket full tank igjen, ingen lekkasje, takk for det
Og heldigvis betalte jeg inne, for da jeg kom ut på vei til bilen rant det bensin ut under bilen under på førerside.
Vel hjemme på kvelden sjekket jeg oppunder der med mobilkamera (som inspeksjonsverktøy), trangt er det jo...
Plugg i tanken helt fremme på førerside, her var det oppløsning på gang.
Nappet av og fant, full oppløsning.
Byttet slangen og tanket full tank igjen, ingen lekkasje, takk for det
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:13, edited 1 time in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Hei, Ser ut som om du har vært dypt inne i dette..
Har du oversikt over hvilke moment justeringsskruen på ventilvippene skal ha ? Jeg skal legge inn grunnjustering da det tikker litt mye nå.
Hilsen
Har du oversikt over hvilke moment justeringsskruen på ventilvippene skal ha ? Jeg skal legge inn grunnjustering da det tikker litt mye nå.
Hilsen
86_Caravelle C 2,1 i DJ_SCA_(Joker) CAMPER_BOBIL
SAAB 95 2,3t vector - BMW R100GS 1990 - Yamaha TT600 1990 - BMW R1100GS - - SAAB 9000 CDE 2,1 t jub - SAAB 9000 CSE - VOLVO 240 - BMW R100/7 -OP EL KADETT 1,2- OPEL RECORD 1,9- FORD TAUNUS
SAAB 95 2,3t vector - BMW R100GS 1990 - Yamaha TT600 1990 - BMW R1100GS - - SAAB 9000 CDE 2,1 t jub - SAAB 9000 CSE - VOLVO 240 - BMW R100/7 -OP EL KADETT 1,2- OPEL RECORD 1,9- FORD TAUNUS
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Regner med at du har fått den hjelpen du trengte her inne, for lenge sidenchrirg wrote:Hei, Ser ut som om du har vært dypt inne i dette..
Har du oversikt over hvilke moment justeringsskruen på ventilvippene skal ha ? Jeg skal legge inn grunnjustering da det tikker litt mye nå.
Hilsen
Whatever, EU kontroll idag, og gamle biler blir jo ikke yngre, blir litt mer bremsejobb, det skal bli godt å få dette fikset, slik at alle 4 hjul får samme standard.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:13, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 1303
- Joined: 18 Oct 2009, 00:37
- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
- Location: Utenfor brumunddal
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
biltema har et bremserør verktøy som også tar de gamle stålrøra som henger under bilen Det har skruhydraulikk og større presskraft. Koster litt mer.1300 kr http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... 000022667/
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Takk, skal se på dette når jeg kommer igangbjørn53 wrote:biltema har et bremserør verktøy som også tar de gamle stålrøra som henger under bilen Det har skruhydraulikk og større presskraft. Koster litt mer.1300 kr http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... 000022667/
Bestemte meg for å bestille alt på èn plass denne gangen, hos Unneberg. I tillegg til slangene betilte jeg ny bremsesylinder bak, siden luftenippelen brakk siste forsøk på lufting. Pluss øvre bærekuler, siden gummibelgen har sprukket på begge sider. Status per idag er at jeg har fått både bærekuler og bremsesylinder, men ingen slanger (de kommer om 14 dager....).
Høyre bak, ser jo ikke så ille ut på lang avstand.
Ikke venstre heller, men det skal bli godt å få byttet disse.
Whatever, det gikk et skille mellom 86 og 87 modellen, typisk lett å få feil lengder på slangene. Jeg har funnet at det er 46cm foran og 18cm bak.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Fint vær ikveld, så hvorfor ikke starte, når alle delene er på plass. Jeg slo kontra og bestilte de manglende bremseslanger fra Mekonomen.
Samtidig en fin test av det nye DSC RX-100, hvordan virker det i skumringen?
Deler, lyseblå eske oppe til høyre ble kveldens etappe-kandidat.
Trommel off.
Bremsesylinder off.
Ny bremsesylinder on.
Ferdig. Tusen takk til oppladbart arbeidslys (har glemt hodelyktene på hytta).
Under en times arbeid, så gøy atte. Og RX-100`en? Jotakk, med f 1,8 trenger den knapt lys
Samtidig en fin test av det nye DSC RX-100, hvordan virker det i skumringen?
Deler, lyseblå eske oppe til høyre ble kveldens etappe-kandidat.
Trommel off.
Bremsesylinder off.
Ny bremsesylinder on.
Ferdig. Tusen takk til oppladbart arbeidslys (har glemt hodelyktene på hytta).
Under en times arbeid, så gøy atte. Og RX-100`en? Jotakk, med f 1,8 trenger den knapt lys
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:14, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
God beskrivelse og fine bilder som vanlig, flott. Litt eldre bilder vises ikke lenger. Her i alle fall.
EDIT: Det er noe rart, av og til kommer de frem og av og til ikke. Kan være lokalt her, men det samme skjer også på telefonen.
EDIT: Det er noe rart, av og til kommer de frem og av og til ikke. Kan være lokalt her, men det samme skjer også på telefonen.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Takk! De eldre bildene begynner å hikke, ser jeg brukte små bildeikoner, som åpnet seg til større når man klikket på disse. Linken fungerer fortsatt, så de større bildene er fortsatt tilgjengelig, iallefall noen av dem..
Børstet og skrapte litt rent for å få muttere fram i lyset.
Første problem, mutteren på bremserørsiden var lei å få tak i med 11mm fastnøkkel. Men hva gjør vel det når man endelig finner sin kjære sveisetang 14mm halvåpen fastnøkkel på slangesiden.
Problem 2, mutteren/hylsa satt grodd fast i bremserøret, fikk ikke skrudd av slangen.... Klipte av slangen, brukte sveisetanga som kran for å tette bruddet og skrudde av slangenippelen.
Satset på at nippelen på andre siden gikk rundt, og det gjorde den
Done.
Fant kun sprekker i tektylrester.
Ingen sprekker i det hele tatt... Vel, jobben er iallefall gjort, to hjul igjen.
Fint vær, ingen mygg, ingen svetting i solsteik
Børstet og skrapte litt rent for å få muttere fram i lyset.
Første problem, mutteren på bremserørsiden var lei å få tak i med 11mm fastnøkkel. Men hva gjør vel det når man endelig finner sin kjære sveisetang 14mm halvåpen fastnøkkel på slangesiden.
Problem 2, mutteren/hylsa satt grodd fast i bremserøret, fikk ikke skrudd av slangen.... Klipte av slangen, brukte sveisetanga som kran for å tette bruddet og skrudde av slangenippelen.
Satset på at nippelen på andre siden gikk rundt, og det gjorde den
Done.
Fant kun sprekker i tektylrester.
Ingen sprekker i det hele tatt... Vel, jobben er iallefall gjort, to hjul igjen.
Fint vær, ingen mygg, ingen svetting i solsteik
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:15, edited 1 time in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Sist gang brøkte jeg øks:
Men det var i 2011, nå måtte bærekulene byttes igjen, ikke på grunn av slark men på grunn av sprukne gummimansjetter...
Startet med høyre side.
24mm pipe, med stålrør, ble helt unødvendig da mutteren løsnet men vanlig kraft.
Banket løs den koniske biten med steinalderverktøy, gikk lett.
Så var detklart for unbrako boltene.
De var overdrevent lange, og gjengene på undersiden var rustet, og stoppet etterhvert.
Fikk de iallefall opp i vinkelsliperposisjon, og kappet de av.
De nye opphengskulene har bolter i riktig lengde.
Monterte øverst først.
Så jekk nummer to for å løfte nedre bærearm for å få konisk del igjennom, og mutter på plass.
24mm med 11 mm som mothold.
Ferdig.
Hele høyresiden er klar for ny EU, nå gjenstår det å bearbeide venstrefløyen.
Men det var i 2011, nå måtte bærekulene byttes igjen, ikke på grunn av slark men på grunn av sprukne gummimansjetter...
Startet med høyre side.
24mm pipe, med stålrør, ble helt unødvendig da mutteren løsnet men vanlig kraft.
Banket løs den koniske biten med steinalderverktøy, gikk lett.
Så var detklart for unbrako boltene.
De var overdrevent lange, og gjengene på undersiden var rustet, og stoppet etterhvert.
Fikk de iallefall opp i vinkelsliperposisjon, og kappet de av.
De nye opphengskulene har bolter i riktig lengde.
Monterte øverst først.
Så jekk nummer to for å løfte nedre bærearm for å få konisk del igjennom, og mutter på plass.
24mm med 11 mm som mothold.
Ferdig.
Hele høyresiden er klar for ny EU, nå gjenstår det å bearbeide venstrefløyen.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:18, edited 3 times in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Kjøpte hodelykt på EUropris, og tok meg tid til en bitteliten økt i kveld.
Planen var venstre øvre bærekule, grei skuring, right?
Not, her møtte jeg problemer, litt mer rust enn på høyre side, fikk løsnet mutteren. I ruskeværet var det ikke tale om at jeg fikk banket den løs med gaffel.
Venstresiden sa rett og slett nei. Med den knappe tiden til rådighet ble forhandlingene avbrutt, skar bort gummibelgen og dusjet mengder med olje for å bearbeide motstanden, la salven virke over natta.
Forhandlingene avbrutt, lockout i mørket.
Planen var venstre øvre bærekule, grei skuring, right?
Not, her møtte jeg problemer, litt mer rust enn på høyre side, fikk løsnet mutteren. I ruskeværet var det ikke tale om at jeg fikk banket den løs med gaffel.
Venstresiden sa rett og slett nei. Med den knappe tiden til rådighet ble forhandlingene avbrutt, skar bort gummibelgen og dusjet mengder med olje for å bearbeide motstanden, la salven virke over natta.
Forhandlingene avbrutt, lockout i mørket.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:18, edited 1 time in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Olje over natta hjalp ingenting, så her måtte en klimaendring settes i kraft.
Varmepistol støttet opp med plankebit, glemt var tograders målet, her snakker vi høyere temperaturer. Lot jetmotoren surre noen minutter til bolten ble passende mør.
Og da slapp den!
Siden mye maktbruk hadde satt sine spor så dekket jeg over det hele med JT.
Done, to bremseslanger igjen så begynner det å ligne EU kontroll.
Varmepistol støttet opp med plankebit, glemt var tograders målet, her snakker vi høyere temperaturer. Lot jetmotoren surre noen minutter til bolten ble passende mør.
Og da slapp den!
Siden mye maktbruk hadde satt sine spor så dekket jeg over det hele med JT.
Done, to bremseslanger igjen så begynner det å ligne EU kontroll.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:19, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
ingenting er som " mykje lys og mykje varme"
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 5757
- Joined: 07 Aug 2009, 01:52
- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
- Location: Rjukan / Oslo
- Contact:
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Kan alltid spe på med noe varmt innbyrdes og
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Idag er det ikkje mye lys og varme, 10 sekundmeter nordavind i utegarasjen, holder meg istedet inne med en toddy
Kom hjem fra hyttetur idag, litt mer snø oppe i høyden.
Godt reserve-wbx`en fortsatt sitter på plass, koblet til girkasse og hjul, med høy og lavserie. Dette er snøfall på 24 timer.
Vel hjemme i utegarasjen. Bortimot snøfritt, men kuldegrader og heftig nordavind.
Kom hjem fra hyttetur idag, litt mer snø oppe i høyden.
Godt reserve-wbx`en fortsatt sitter på plass, koblet til girkasse og hjul, med høy og lavserie. Dette er snøfall på 24 timer.
Vel hjemme i utegarasjen. Bortimot snøfritt, men kuldegrader og heftig nordavind.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:19, edited 1 time in total.
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Formiddagsøkt, -6 grader, vindstille.
Pasienten, shacken -not stirred.
Nøkler på plass, men vanskelig å få tak med den øverste.
Litt langt inn til "grepet" etter min smak.
Men hva har men en vinkelsliper til?
Samme metode, bruke sveisetang som "kran" på slangen, deretter klippe av.
Så skru løs.
Det kan bli mye søl, særlig sleit jeg med å få entret på gjengene inn på nippelen innerst/øverst, fikk det til etterhvert, men mye bremsevæske dryppet ut. Så hold øye med beholderen.
Pasienten, shacken -not stirred.
Nøkler på plass, men vanskelig å få tak med den øverste.
Litt langt inn til "grepet" etter min smak.
Men hva har men en vinkelsliper til?
Samme metode, bruke sveisetang som "kran" på slangen, deretter klippe av.
Så skru løs.
Det kan bli mye søl, særlig sleit jeg med å få entret på gjengene inn på nippelen innerst/øverst, fikk det til etterhvert, men mye bremsevæske dryppet ut. Så hold øye med beholderen.
Last edited by HappyT3 on 25 Apr 2018, 08:20, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Bildene virker ikke her hos meg.
EDIT: Nå gjør de! Er ikke sikker på hvem Edit er, men ville bare gi henne beskjed.
EDIT: Nå gjør de! Er ikke sikker på hvem Edit er, men ville bare gi henne beskjed.
Last edited by Needforspace on 12 Nov 2016, 15:30, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 3207
- Joined: 17 Nov 2004, 21:20
- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
- Location: Raufoss,Oppland
Re: 1986 T3 camping -> "Den røde baron" Back to Basic
Hei.Hvis du vil unngå at det renner tomt eller at det renner i hele tatt,da skal du sette noe på pedalen så den står inne mens du jobber.Dette blokkerer i pumpa så det ikke renner.Litt væske vil det komme akkurat når du løsner slange/rør.Står jo trykk siden pedalen er inne.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt