T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
martins.macs
-
-
Posts: 686
Joined: 24 Sep 2008, 14:11
Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
Phone: 97071638
Location: Bergen

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by martins.macs »

Takk for reisehistorien og bildene! Fikk skikkelig reiselyst :)
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
Bohz2
-
-
Posts: 155
Joined: 03 Jul 2012, 15:13
Car: Karmann Gypsy 89
Phone: 92817777
Location: Karmøy

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Bohz2 »

Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...

Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
-------------------------------------
Arne
tranphomer
-
-
Posts: 1081
Joined: 18 Feb 2008, 19:31
Car: T3 1980 2.7l
Phone: 91665891
Location: Kleppe

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by tranphomer »

Bohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...

Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
Av meg;p
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by OddN »

Bohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...

Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
Alle Caraveller etter ett eller annet år (87?) har de. Hvis bilen har luftegitter i de bakerste vinduene, skal den også ha disse listene... Det er i allefall teorien. Hvordan de funker på en halvpanel vet jeg ikke, men du har jo en slags utlufting i sideveggene bak.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Bohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...

Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?

Kan vel kun kjøpes brukt nå tror jeg.
Vist ikke du har fått tak i, legg inn en annonse under Deler kjøpes.
Evt kan vi ta med noen till BusCamp 2015.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

OddN wrote:
Bohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...

Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
Alle Caraveller etter ett eller annet år (87?) har de. Hvis bilen har luftegitter i de bakerste vinduene, skal den også ha disse listene... Det er i allefall teorien. Hvordan de funker på en halvpanel vet jeg ikke, men du har jo en slags utlufting i sideveggene bak.

Jeg vet ikke om det ble standard på alle Caraveller men de finere utgaver har de, kanskje derfor vi kaller de GL-lister.
Tror også det var 1987 de kom for det er en litt annen pressning i stålet på innsiden av A stolpen til montering av disse, det går ann å montere de på eldre modeller, en må enten bare bøye litt i det ene festet eller lage til en skive til den ene skruen.
Dørene må skrus av for å montere de da en bruker hullene til hengslene til å komme til å skru de fast.

Problemet med T3 er at det kommer så mye luft inn gjennom varmeapparatet når en kjører (selv om viften er skrudd av) over ca 60 kmt og luften kan ikke komme ut noen plass så det var veldig dårlig sirkulasjon på de eldre modeller, derfor fikk de etterhvert disse utluftningsgitterene i de bakerste vinduene og da kom luften seg ut og det blir mye bedre sirkulasjon gjennom bilen.
SA modellene har en annen løsning med utluftning ved gittrene bak vinduene kombinert med luftinntakene til motoren.

De lufteventilene på halv og hel panel fungerer mot sin hensikt, det trekker luft inn i bilen når en kjører og ikke ut!
En merker det når en sitter bak i bilen. Var nok derfor de senere modeller ikke har disse.
Pluss at når bilen står stille og det blåser i en bestemt retning kjenner en at det trekker ved disse ventilene, irriterende når en ligger i senga og det trekker rundt ørene.
Og jeg har ved et par annledninger når det snår lett fin snø og det blåser kommet til små snøhauger i baksetet!
Har gjort noe med det og fått tettet det på innsiden nå med noe gummilister, får se hvordan det fungerer gjennom vintersesongen.
Har også hørt fra andre at de har problemer med vannlekasjer ved disse ventilene og tapet de fra utsiden, men det ser litt halvt ut synes jeg men må man så må man.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

jakob wrote:Av en eller annen grunn så bor jeg i østerdalen.. neste gang så stikker du innom. Fine bilder.

Jamen det kan ikke vi noe for... Dere som velger å bo der... Neida fin plass å bo det også.
Og ja vi kommer innom en gang på besøk, sikkert når det passer som dårligst.
Vi var bare kjøpt innom sivilisjasjon og bunkret opp før vi reiste opp på heia igjen.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by OddN »

GLENN MARVIN wrote:
Jeg vet ikke om det ble standard på alle Caraveller men de finere utgaver har de, kanskje derfor vi kaller de GL-lister.
Tror også det var 1987 de kom for det er en litt annen pressning i stålet på innsiden av A stolpen til montering av disse, det går ann å montere de på eldre modeller, en må enten bare bøye litt i det ene festet eller lage til en skive til den ene skruen.
Dørene må skrus av for å montere de da en bruker hullene til hengslene til å komme til å skru de fast.
Heter M219 Windgeräuschpaket. Alle mine Caraveller (både C, CL, GL og Coach) har hatt disse. Alle har vært 87 eller nyere da. Kan være tilfeldig at alle var bestilt med denne pakken...

Pakken skal bestå av disse listene som skrus fast som du sier langs A-stolpen, ekstra gummilister langs øvre forkant av dørene, to skumgummiklosser nede i A-stolpene (du ser de under støtfangeren), samt bakre sideruter med luftegitter.
Bohz2
-
-
Posts: 155
Joined: 03 Jul 2012, 15:13
Car: Karmann Gypsy 89
Phone: 92817777
Location: Karmøy

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Bohz2 »

Hmm, ser det er en list nede langs døren i forkant, men det er en brett på den høyre døren. Kun herfra det kommer vindsus, så det kan muligens ha med det å gjøre. Prøver å komme meg til Busfest, må bare få alt på stell på bussen først :-)
-------------------------------------
Arne
Bohz2
-
-
Posts: 155
Joined: 03 Jul 2012, 15:13
Car: Karmann Gypsy 89
Phone: 92817777
Location: Karmøy

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Bohz2 »

Bus Camp...
-------------------------------------
Arne
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Bohz2 wrote:Bus Camp...

;-)
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Berliner Bus Festival og turen hjem.
30 års Syncro jubileum, og da måtte vi jo få til en tur til det ellers ville en vel angre lenge.
To Syncro`r ble representert fra Kristiansand Bus Depot. Startet onsdag morgen med ferge Kristiansand-Hirtshals. Tanket i Hirtshals og kjørte på motorveien nedover,

Det mest spennende i Danmark.

Image

Så inn i Tyskland og en stopp i Flensburg for å handle inn moe mat og drikke, fortsatte så videre på Autobahn.
Kan vel trygt si vi er i EU nå.

Image

Alt i alt en relativt kjedelig vei å kjøre men vi må bare komme oss nedover, en overnatting på en rasteplass, frokost og så videre, med ca 20 mil igjen setter vi gps på ungå motorvei og får oss en fin og behagelig cruiserunde langs vann og kanaler og skog forbi Berlin`området, så plutselig et stoppskilt og vi tar en liten ferge over en kanal på 50 m :-)

Image

Annkommer treffplassen ved 17 tiden som bil nr 86 og 87, slipper å stå i kø for å komme inn, alle andre vi pratet med som kom senere hadde til tider lange køer for det kom mange biler.
Rigget oss til en camp og nyter livet og varmen (mellom 30 og 38 varmegrader var det) og ser den ene kule bus etter den andre komme inn på området.

Image

Fylles på med biler og stands.

Image

Her er bilder av noen av mine favoritter, det var så mange kule Syncro`r der!

Image

Image

Image

Image

Antagelig den jeg hadde mest sansen for....

Image

Det var også en trail-løype for de som ville konkurere.

Image

Image

Image

Image

Image

De to gule samlet på et bilde.

Image

Image

En fin singelcab.

Image

Med fint interiør.

Image

En av de første fabriksbygde 4WD. Utlånt fra museumet. og en rød originalresturert Oettinger Syncro.

Image

Og endelig fikk jeg hilset på Steinar ( http://www.steinarontour.no/ ,han er også på Facebook) og hans Syncro, ble godt kjent med han og hadde mange fine samtaler om turen hans.

Image

Tigerbus.

Image

Image

Det var veldig mange fine og tøffe Syncro på plass, dette var noen av høydepunktene.
Veldig fint treff og veldig fint vær med mange hyggelige mennesker fra hele verden.
Norge var representert med 9 biler etter det jeg kunne telle.



Søndag avsluttes treffet og folk begynner på sin vei hjem, jeg hadde god tid på meg og ble sittende noen timer og bare se på plassen tømmes før jeg kjørte derfra. Skal besøke noen venner av familien inne i Berlin. Og tenkte å bruke en uke på å kjøre hjem.
Så noe litt artig/alvorlig. Jeg liker å kjøre rundt og se, bruker både kart og gps.
Sett gps på ungå motorvei, ikke ungå grusvei og korteste vei så får man se noen uvanlige veier, det gjorde jeg og satte mål på adresse i Berlin og kjørte, gps sier sving høyre på grusvei og det gjør jeg,

Image

kjører så rett fram i 5-6km på sand og grus inni skogen, smalt til tider, så vil den til venstre men der er ingen vei, hm, fortsetter fram og etterhvert går det en vei til venstre men den er ikke på gps, får ta sjansen og kjører noen km til og gps er ikke med på notene den vil der det ikke er vei, og det er veier der som ikke er på gps, plutselig så havner jeg på ei gammel flystripe, heller ikke markert på gps,

Image

kjører litt fram og tilbake men finner ikke helt ut av det så fortsetter inn i skogen igjen, og havner så på en flystipe til. Kjører rundt og ser gamle forlatte bygninger men ikke noe vei ut derfra, veier alle veier men ingen av de på kart el gps, hm hva har jeg rotet meg i nå.
Men jeg er blitt observert på området og så kommer det en personbil bak meg med en lang antenne på, stopper og en militærperson kommer ut og spør på tysk hva jeg gjør her, forklarer med mine små tysk`kunskaper at jeg er norsk og har kjørt meg litt vill og ikke sikker på hvor jeg er, kan du hjelpe meg mot Berlin, han snakker tysk og sier verboten hier ich telefonier polizei und dish kontrolieren. militært område og forbudt å være her. Forklarer igjen at jeg norsk kjørt meg vill og hjelp. Han vinker meg etter han og jeg følger etter han inn på noen veier og

Image

så ut mot en låst port,, hadde nok brukt lang tid selv på å finne ut derfra. Han låser opp porten og lar meg slippe ut. Han rister på hodet og tenker nok Idiotiske norske turist! Det gikk bra.

Da kjører jeg rett til Berlin og holder meg unna grusvei resten av denne dagen. :-)

Kommer til Berlin og er heldig og finner parkerinsplass rett utforbi døren til de jag skal besøke.

Image

Det er heller skjeldent at det skjer der.
Så da har jeg god sikt til bilen min fra 2.etasje.

Image

Er litt turist i Berlin noen dager, bla på Potsdamer platz som har forandret totalt på de siste 25 årene siden muren falt.
Var her sist i 1990 og mange minner ble vekket.
25års markering.

Russisk jeep.
Image

Trabant selvfølgelig.
Image

MZ.
Image

Image

Et lite sommerhus til en dronning.

Image

Måtte bare ta dette bildet på min vei når jeg reiste fra Berlin. Brandenburger Tor.

Image

Fortsatte turen nordover til Furstenberg, Der er det noe minner fra krigen, vist dere er intresert i det kan dere skjekke det opp selv.

Image

Hadde en natt i havnen i Waren ved Munitz innsjøen.

Image

Et snodig bygg langs veien.

Image

Kjørte inn mot Schwerin, der er det også noen fine bygninger.

Image

Image

Image

Kjørte så mot Travemunde, over havnen på ei ferge.

Image

Image

Og så mot Danmark der jeg stoppet og ville se Danewerk, er intresert i vikingtider og liker å se slike ting, skjekk det opp vist du liker slikt, er en festningsmur som holdt den gamle grensen mellom Danmark og Tyskland, bygget mellom år 600 og 1200. Ligger ca 50 km sør for den nåværende grensen.

Image

Inn i Danmark og mot Åbenrå og fant ei fin strand hvor jeg lå to dager. Noen fine stemningsbilder.

Image

Image

Image

Mannen som står på bildet snakket jeg med, han sto parkert ved siden av meg i sin GolfII, hans autocamper som han kalte den, han sov i bagasjerommet, hadde med seg kajakk og hadde sin sesong nr 85 i kajakk, han var 94 år nå og forsatt aktiv, hans tippoldemor var fra Mandal. Hærlig.
Image


Image

Kjørte hjem fra Berlin uten å kjøre på Autobahn, bare cruiset i mitt tempo og var innom mange små gamle byer, landsbygd og jorder,
Hatt en fantastisk tur. Var vekke i 14 dager.
Ca 2400 km og ingen store problemer med bilen, kun ettertrekke et hjul og en dag i varmen ville den ikke gå på tomgang en stund men den kom seg over natten og gikk bra igjen dagen etter.
Sett en del T3 langs veien, lager et innlegg i tråden med T3 spotting senere.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Needforspace »

Hærlig. Flott beskrevet og flotte bilder som vanlig, takk! :wink: :D
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by OddN »

Flotte bilder. Frister bare mer og mer med tur nedover kontinentet.
Bohz2
-
-
Posts: 155
Joined: 03 Jul 2012, 15:13
Car: Karmann Gypsy 89
Phone: 92817777
Location: Karmøy

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Bohz2 »

Her var det mye god lesning og bilder som frister til tur :-)

Kan jeg spørre hva du har med deg av verktøy/ reservedeler når du turer slik?
-------------------------------------
Arne
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Buss Marius »

Furstenberg?? Var du innom Ravensbruck Kvinne fangeleir? Vi kjørte forbi Ravensbruck, på veg mot Lycken, på veg hjem fra Busfestivalen i fjor. Gjennom en ganske så skummel skog. Senere har jeg funnet ut at Sovjetunionen hadde et av 2 atomstridshodelager i DDR, inne i denne skogen. Anlegget er nå forlatt men ulåst, så man kan ta seg inn i det. Det har det betegnenede navnet Himmelpfort eller Lycken2.
Bra det var litt bedre norsk representasjon på Busfestivalen i år, Vi representerte Norden, alene, der i fjor.
Forøvrig tok du bilde på 18mars(min bursdag)plassen i Berlin, der Brandenburger Tor står. Vegen som leder opp dit fra vest, er 17 juni Stasse(mine foreldres brylupsdag)
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Bohz2 wrote:Her var det mye god lesning og bilder som frister til tur :-)

Kan jeg spørre hva du har med deg av verktøy/ reservedeler når du turer slik?
Ja verktøy må man ha med seg alltid, har alltid en verktøy kasse med de vanlige av verktøy til å fikse småting, torx og unbrako til drivaksler, tang, skrujern, div verktøy, batteridrill og bor er greit ha, strips og tape, en boks med diverse bolter, muttere og skiver, slangeklemmer. Småting må fikses og vedlikeholdes overalt.
46 mm pipe og store ting har jeg ikke med meg, bryter en ned alvorlig kan man få hjelp på divere forum og grupper på Facebook.
Og en kasse med reservedeler har jeg, mest elektriske deler til motor, og noen brytere og ledninger og kabelsko.
Vist ikke en får bruk for de selv kan man hjelpe andre.
Regelen er jo som oftest at jo mere en har med seg jo mindre har en bruk for det:-) Så blir jo noen kilo ekstra å dra på men jeg kjører ikke T3 camper bensin med store hjul og innredning og masse utstyr for å spare drivstoff!
Min venn sier: Det koster å kjøre første klasse, så kan man så velge hvilken klasse man vil kjøre ;-)
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Buss Marius wrote:Furstenberg?? Var du innom Ravensbruck Kvinne fangeleir? Vi kjørte forbi Ravensbruck, på veg mot Lycken, på veg hjem fra Busfestivalen i fjor. Gjennom en ganske så skummel skog. Senere har jeg funnet ut at Sovjetunionen hadde et av 2 atomstridshodelager i DDR, inne i denne skogen. Anlegget er nå forlatt men ulåst, så man kan ta seg inn i det. Det har det betegnenede navnet Himmelpfort eller Lycken2.
Bra det var litt bedre norsk representasjon på Busfestivalen i år, Vi representerte Norden, alene, der i fjor.
Forøvrig tok du bilde på 18mars(min bursdag)plassen i Berlin, der Brandenburger Tor står. Vegen som leder opp dit fra vest, er 17 juni Stasse(mine foreldres brylupsdag)

Har sett den leiren ved en tidligere annledning, var bare forbi denne gang for å hilse på en kamerat.
Kjenner ikke til det atomlageret men da har jeg et tips til neste gang jeg er i det området.
Måtte bare ta noen bilder der, har vel strengt tatt ikke lov å kjøre min bil i Berlin og parkeringen var vel også diskutabel, alle kikket på meg da jeg stoppet der og hoppet ut og tok bilde og inn i bilen igjen og kjørte avsted, den idiotiske norske turist ;-)
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Det er ikke så mye nytt med Camper`n.
Den går bra og brukes hele tiden til turer og overnattinger.
Den har fått nye vinterhjul, MB CLk 16` med Nokia Hakkapelitta Suv 215/65/16.
Enda et sett med Mud Terrain er utslitt, så nå ligger det et sett med Kumho 215/75/15 klar til neste sommer.

Image

Image
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Trufa varmeren min har vært veldig ustabil i det siste og det har vært ubehagelig.
En ny Trufa er såpass dyr at jeg valgte å gå for en rimeligere Propex. Selvfølgelig en annen prisklasse og det merker man på kvaliteten.
Men den fungerer greit. Montert den og prøvd. Men den bråker merkbart mere enn Trufa. Så jeg satte på ei eksospotte fra en eber, og da ble det greit.
Nå vil jeg se om jeg klarer å dempe lyden fra varmluften, den bråker litt mere enn heg er vandt til. Må se om jeg kan finne på en lyd'demper der også.
Varmer greit etter det har fått prøvd til nå.

Image
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Vekk med stjerner og på med passende merker.
Må ha senter'kopper til SLK felgene.
Begynner å venne meg til de nå, de er jo litt bling. Har sett de lakkert i mere grå og matt, det liker jeg. Får vel bli når dekkene må byttes. Veldig fornøyd med Nokia Hakkapelitta SUV dekkene.

Image
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Needforspace »

Jeg tror at du har glemt å fortelle om løsningen du har valgt for bakvinduet, ser jo knalltøft ut i alle fall. La merke til det på Buscamp men fikk ikke intervjuet deg om det.
Klarer du å holde vannet ute eller har du lagt inn drenering gjennom luka? :wink: :D
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by GLENN MARVIN »

Det har jeg glemt å legge inn ja.
Tanken bak det var å få litt luft til hodet når en sover baki, samt lage noe en ikke ser på alle T3.

Det ble ribbing av orginal bakluke, slaktet en skyvedør for å få den rette knekken i platen og satte i gang.

Image

Det er kun brukt T3 stål i all sveising.


Image

Så ble det grunnet på begge sider og så lakkert på begge sider.

Image

Så ble alt samlet sammen.

Image

Jeg er fornøyd med resultatet, og det er vanntett.
Fungerer slikt jeg ville, og nå kan jeg åpne alle vinduene i bilen, bortsett fra frontruten selvfølgelig.

Image
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Tur-Bo »

Tommel opp :-)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)

Post by Needforspace »

Veldig bra og kreativt. :D
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Post Reply