Re: T3 syncro med GLENN MARVIN bak rattet ;)
Posted: 20 Aug 2015, 22:19
Takk for reisehistorien og bildene! Fikk skikkelig reiselyst
Av meg;pBohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...
Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
Alle Caraveller etter ett eller annet år (87?) har de. Hvis bilen har luftegitter i de bakerste vinduene, skal den også ha disse listene... Det er i allefall teorien. Hvordan de funker på en halvpanel vet jeg ikke, men du har jo en slags utlufting i sideveggene bak.Bohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...
Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
Bohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...
Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
OddN wrote:Alle Caraveller etter ett eller annet år (87?) har de. Hvis bilen har luftegitter i de bakerste vinduene, skal den også ha disse listene... Det er i allefall teorien. Hvordan de funker på en halvpanel vet jeg ikke, men du har jo en slags utlufting i sideveggene bak.Bohz2 wrote:Fantastisk kjekt å lese. Kjenner det kribler i hele kroppen etter å dra på tur...
Men ett spm: disse GL listene/ pakningene for å unngå vindsus i dørene, hvor får en kjøp de?
jakob wrote:Av en eller annen grunn så bor jeg i østerdalen.. neste gang så stikker du innom. Fine bilder.
Heter M219 Windgeräuschpaket. Alle mine Caraveller (både C, CL, GL og Coach) har hatt disse. Alle har vært 87 eller nyere da. Kan være tilfeldig at alle var bestilt med denne pakken...GLENN MARVIN wrote:
Jeg vet ikke om det ble standard på alle Caraveller men de finere utgaver har de, kanskje derfor vi kaller de GL-lister.
Tror også det var 1987 de kom for det er en litt annen pressning i stålet på innsiden av A stolpen til montering av disse, det går ann å montere de på eldre modeller, en må enten bare bøye litt i det ene festet eller lage til en skive til den ene skruen.
Dørene må skrus av for å montere de da en bruker hullene til hengslene til å komme til å skru de fast.
Bohz2 wrote:Bus Camp...
Ja verktøy må man ha med seg alltid, har alltid en verktøy kasse med de vanlige av verktøy til å fikse småting, torx og unbrako til drivaksler, tang, skrujern, div verktøy, batteridrill og bor er greit ha, strips og tape, en boks med diverse bolter, muttere og skiver, slangeklemmer. Småting må fikses og vedlikeholdes overalt.Bohz2 wrote:Her var det mye god lesning og bilder som frister til tur
Kan jeg spørre hva du har med deg av verktøy/ reservedeler når du turer slik?
Buss Marius wrote:Furstenberg?? Var du innom Ravensbruck Kvinne fangeleir? Vi kjørte forbi Ravensbruck, på veg mot Lycken, på veg hjem fra Busfestivalen i fjor. Gjennom en ganske så skummel skog. Senere har jeg funnet ut at Sovjetunionen hadde et av 2 atomstridshodelager i DDR, inne i denne skogen. Anlegget er nå forlatt men ulåst, så man kan ta seg inn i det. Det har det betegnenede navnet Himmelpfort eller Lycken2.
Bra det var litt bedre norsk representasjon på Busfestivalen i år, Vi representerte Norden, alene, der i fjor.
Forøvrig tok du bilde på 18mars(min bursdag)plassen i Berlin, der Brandenburger Tor står. Vegen som leder opp dit fra vest, er 17 juni Stasse(mine foreldres brylupsdag)