BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Stian »

Siden den andre tråden ble stengt, tenkte jeg kanskje det ville være greit med en tråd der en kan stille spørsmål ang. treffet. Siden jeg er fersking på treff-fronten har hvertfall jeg noen spørsmål (teite som sådan), som jeg håper noen av dere andre erfarne kan svare på.

1. Hytteleie; Hvor tidlig booker dere hytter, dere som ikke sover i bilene?

2. Ankomst/avreise; I forhold til å planlegge kjøreturen, så lurer jeg på når folk pleier ankomme på fredagen?

3. Hytteplassering; Regner med det blir litt sosialt på kveldene, men når ungene er i seng har jeg jo ikke lyst å gå ALT for langt vekk fra de søte små. Er hyttene langt fra den plassen bilene/camp-plassen/grillplassen blir? I såfall må jeg låne meg noen babysittere til kommunikasjon mellom "homebase" og meg selv ;)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-
Posts: 4573
Joined: 31 Oct 2003, 13:11
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030
Location: Heggedal
Contact:

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Martin Sandvik »

Vi booker hytter året før. Hyttene er så pass bortenfor at de ikke hører noe
Rudeboy
-
-
Posts: 7777
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Rudeboy »

Som Martin sier ligger hyttene akkurat langt nok vekk og akkurat nært nok til at man får med seg det meste, bare man tusler uttafor døra.

Jeg sov i husteltet ved bilen som sto linet opp nærmest hyttene for to år tilbake, og jeg sov godt i teltet. Kanskje jeg fikk akkurat tilstrekkelig mengde sovemedisin før jeg krøyp i posen ?

Ifjor hadde familien haia til seg hytte, kan tenkes vi gjør det i år også om vi ikke bruker Multivanen med fortelt, da. Det er sistehelga i september og man er ikke mange dagene unna vinterdekk i høyden, det har pleid gå greit med sommerdekk men for to år siden kjørte jeg over fra Rv-134 og over vidda hvor det snedde, påvei til Tinn men kommer man fra lavlandet er sommerdekk nema problema.

Så da får jeg sende en mail og spørre etter ledig hytte nå, for å sikre suksess med humør til reisefølget uansett :D

EDIT - ankomst for min del har vært freddan, første gangen kom jeg dit rundt 13 - 14 på eftan og da var jeg bare først 8)
Ifjor kom jeg vel rundt 16 - 17 og da var det begynnt å komme folk så da er vel det et slags sosialt tidspunkt :D
Last edited by Rudeboy on 20 Aug 2010, 10:31, edited 1 time in total.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Der Postmeister »

ankomst er når man vil men vil man henge med bør man være der før 1000 på lørdag iallefall.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Husern
-
-
Posts: 547
Joined: 21 Oct 2009, 21:51
Car: 1988 t3 westfalia
Phone: 90960942
Location: Hønefoss

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Husern »

Jeg tenkte og komme ned på lørdag. Tror ikke jeg klarer det før kl tolv.
Det er første gang jeg er med på dette så jeg har noen spørsmål :D

Hva er adressen ned til campen?
Hva er det som står på "programmet" for helgen.?
Er det evnt tilgang til strøm der man skal campen?

Hilsen
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
patrick
-
-
Posts: 835
Joined: 16 Aug 2005, 23:15
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
Location: Oslo

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by patrick »

Strøm finnes, men ikke ubegrenset. Mange biler på samme stikk.
På lørdagen blir det i allefall strikkhopping fra vemorkbrua for dem som vil og tør:) det blir da avreise fra campen mellom 9 og 10 på morgenen. NB: koster 640,- hvis jeg husker riktig.
Jeg dukker opp sent på fredag og organiserer kjøring til hoppinga.
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Rudeboy
-
-
Posts: 7777
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Rudeboy »

-Hoppinga koster kr. 640,- ?

Og 300 i treffavgift for å dekke opp køl, stickers, skjitprat og alt det andre som før ?

mener Sandviken Camping kan ha noe så enkel adresse som http://www.sandvikencamping.no eller med bindestrek/punktum imellom, hvis ikke er google en god venn i nøden :D

Hytte nr. 2 er tatt :wink:

EDIT - aner ikke hvor jeg fikk det fra at det var treffavgift, men det er godt å se sånne fantasier lagt kald med en gang :D

EDIT II - http://www.sandviken-camping.no/no-index.html
Last edited by Rudeboy on 21 Aug 2010, 12:01, edited 2 times in total.
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by hunter »

Rudeboy wrote:Og 300 i treffavgift for å dekke opp køl, stickers, skjitprat og alt det andre som før?
hvor fikk du med deg at det er innført treffavgift på kr 300,-??? fleip eller fakta?
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Sunshine »

Er det mange av dere som kommer med kone og barn ? Selv tar jeg med begge deler. Den minste er 5 1/2 år.
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Martin Sandvik
-
-
Posts: 4573
Joined: 31 Oct 2003, 13:11
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030
Location: Heggedal
Contact:

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Martin Sandvik »

Ingen treffavgift men det koster for Hytte eller vogn elelr bare bil og passasjerer. Dette skal betales til Campingen
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Rapidspeed »

kommer med 3 unger... 3-5 og ett halvt og 12...
håper får ordnet med sitteplass i anna bil til en av unga... ellers må vi kjøre takløs bmw til tinn..

forhåpentligvis skal vel en i slekta også bli med.. da kommer han med 2 gutter i alderen 3 og 7 mener jeg..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Der Postmeister »

to små blir med her, 14 og 11. Flere har med så de som er med har god sjans for nye bekjentskap. Hittil har dette nå slått til. Hva andrew har pønska ut iår aner jeg ikke, men familieprofilen vi har hatt hittil har jeg skjønt han vil beholde.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Stian »

Jeg har booka hytte, men vet ikke noe nr. ennå.

Kommer til å reise hjemmefra (jæren, Klepp) på formiddagen, slik at vi ankommer tidlig ettermiddag. Har aldri kjørt den ruta før, så noe tillegg i tid må nok påregnes.
Jeg reiser med 3 av mine 4 barn i alderen 6, 9 og 11år, så noe råkjøring er uaktuellt. Vi kommer hvertfall :)

Jeg håper jo at familieprofilen opprettholdes, for jeg gidder ikke kjøre 5-6timer med unger og gammal bil for å se drita fulle "fjortisser" breske seg rundt grillen. Greit nok at vi voksne kan nyte noen øl eller noen glass med det sterke, men jeg går ut fra at de fleste ønsker få noe ut av neste dag også :)
Slik jeg har forstått det etter tidligere treff, er mesteparten av deltagerne lite fornøyd hvis noen få tar HELT av og bråker o.l.

Uansett - jeg og min skal bidra på positivt vis :) Jeg er jo bare fornøyd hvis jeg får treffe noen av "forumistene" ansikt til ansikt...... så får vi se om jeg spanderer på meg et hopp, selvom kona har lagt ned strengeste forbud!! ;)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Andrew »

HALLO GODT FOLK! Andrew svarer her endelig etter ferie, og det har tatt sin tid å komme ajour med oppgavene siden hjemkomsten. Tusen takk til alle som har besvart diverse spørsmål, heldigvis har vi nok av 'veteraner' som vet hvordan Bus Camp er og skal være! Så til en del 'bekreftelser': Det meste av info faktisk står på den gamle tråden hvis dere gidder å skrolle tilbake til starten. Vær snill å ikke starte nye tråder om campen, der blir bare forvirringen og fare for at folk ikke finner viktig info. Den gamle er ikke slettet, bare stengt, og mange har lagt ut verdifull info der. SOLRIKIOO: er det mulig å flette den nye inn i den gamle og åpne den igjen slik at det blir bare én tråd?

1. Som Patrick bekrefter er datoene 24-26.september. Avtalen er at campingprisen for biler blir som ifjor (vi betalte kr.370 for en bil, to personer og strøm for 2 netter). Hyttene bookes enkeltvis direkte med campingen (og til årets pris, vel?) Maks. 50 biler på vårt område. Husk å betale i god tid slik at vi unngår kø og venting før cruising lørdag formiddag.

ÉN GANG OG FOR ALLE: INGEN TREFFAVGIFT!

2. Familieprofilen både opprettholdes og forsterkes. Vi skal ha det slik at ingen behøver være redd for sjenerende atferd eller manglende hensyn på campen. Camping-etikken blir som det er verden rundt på gode campingplasser, nemlig TOTAL stillhet om natten. Fjorårets camp fungerte fint på denne måten da oppesitterne koste seg i de små timer (nede ved vannet) langt fra de sovende. Jeg har ingen sperre når det gjelder å si fra eller tilkalle myndigheter dersom det oppstår situasjoner vi ikke selv får kontroll over. OBS! Dette gjelder også bruk av musikkanlegg om natten. Og spør rundt deg når du bruker slikt om dagen.

3. 'Stickers' til bilene våre er under bestilling, men før disse foreligger må vi være enige om stavemåten, både til tråden og eventuelle nettsider osv. På våre tidligere står det Bus Camp og årstall, altså stor B, én s, stor C og et mellomrom mellom ordene. Er det riktig? Er det ønskelig? Si fra med én gang.

4. Egen nettside til Bus Camp vet jeg ingenting om annet enn det som står i tråden. Om slik er ønskelig kan drøftes mellom 'eierne' av Bus Camp når vi møtes rundt bålet :D , men hovedspørsmålet er om en egen nettside er nødvendig i det hele tatt, hvem eier den, hvem betaler for den og hvem står for vedlikehold. Denne diskusjonen behøver ikke taes her i tråden foreløpig.

5. Når det gjelder program så har vi ingen tradisjon for 'tvang' om noen skulle ønske akkurat dét. Vi er jo sammen i noen få våkne helgetimer og folk er flinke til å både kose seg og finne på diverse morsomme ting å gjøre. Fredag kveld er stortsett gjensynsglede og en varm velkomst til nye folk, dekksparking, bilskryt og løsning av mekaniske problemer over en varm grill. Strikkhopping på lørdag er allerede nevnt, men den passer ikke for alle :mrgreen: En tradisjon er cruising (kolonnekjøring) til Rjukan (eller et annet sted?) på lørdagsmorgen. Deretter er det fritt fram resten av dagen til det dere har lyst til, det finnes mye å gjøre i området: Hardangervidda v/Krossobanen, Gaustatoppen, kraftstasjoner, Vemork museum, snekkerverkstedutsalg i Tessungdalen, 'Ammonia'-fergen, dressinutleie langs Mæl-Rjukanbanen m.m. Søndag går mest til rydding og hjemturen.

6. Det er veldig ønskelig med delesalg på treffet - så ta med det dere kan, det er god plass til flere tilhengere! Ikke glem rikelig med skjøteledninger til de få kontaktene på plassen, likeledes vedkubber til bålet. Grillgeneralene (de blir kontaktet!) sørger for kull og tennvæske.
Lurt å ta med fjøslykter/gasslamper/lommelykter da det kan bli nokså mørkt om kvelden. Ta gjerne med bilder fra treff og ferie osv.

7. Sist men ikke minst, velkommen til alle- til alle typer VW busser (kanskje det blir Atlantic-rekord i år?) og mest av alt til barna som blir med, dere skal vite hvor god effekt dere har på oss 'gamle' og hyggen blir desto større! Nå er det bare å be om en 'indisk sommer' i september!

Andrew
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Andrew »

Andrew her igjen. Fikk just melding fra eieren av campingplassen. Her får dere også riktig webadressen. Han skriver:

Hei,
Dere får samme pris som avtalt kr 150. pr bil og 2 personer + kr 35 for strøm. Er det flere enn 2 personer, betales kr 20 for voksen og kr 15 for barn.

Ber om at dere sjekker inn ved ankomst eller like etterpå for det vil lette mitt arbeid. Som bevis på at dere er sjekket inn får alle et kontrollnummer som festes synlig i bilen.

Med vennlig hilsen,
Halvor Fagerberg
Sandviken Camping AS
Tlf: +47 35 09 81 73
Mob: +47 901 71 446

Web: www.sandviken-camping.no
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by hunter »

Takk Andrew for god info! Har handla meg en T3 i dag (sammen med en kjenning av deg) og blir å finne på treffet... holder deg oppdatert om jeg får tak i gris til fellesgrilling :) Vi kommer kone, datter (straks 9 år) og meg.
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by erjo »

Andrew wrote:3. 'Stickers' til bilene våre er under bestilling, men før disse foreligger må vi være enige om stavemåten, både til tråden og eventuelle nettsider osv. På våre tidligere står det Bus Camp og årstall, altså stor B, én s, stor C og et mellomrom mellom ordene. Er det riktig? Er det ønskelig? Si fra med én gang.

Andrew
Navnet skal skrives slik det alltid har vært skrevet. Der Postmeister vet alt om dette.

Ellers takk for fin info, Andrew! Vi ses!!!!

Erik
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Rudeboy
-
-
Posts: 7777
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Rudeboy »

Sånn i tilfelle behov for off topic eller rent skjitprat oppretta jeg ei Facebookgruppe med nettopp det til formål.

Så kan tråden holdes ren og pen :wink:

http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 956&ref=ts

Man må "være" på facebook, men det er ellers fritt fram dit.

Andrew, fant ikke deg i "vennelista" så derfor er du ikke av dem som fikk nvitt (enda) men jeg skal se om jeg ikke finner tak i deg allikkavæl 8)
Martin Sandvik
-
-
Posts: 4573
Joined: 31 Oct 2003, 13:11
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030
Location: Heggedal
Contact:

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Martin Sandvik »

Ikke lag nå dette mere komplisert en det det er.
Rudeboy
-
-
Posts: 7777
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Rudeboy »

Neidda, jeg har kun "frittatt" forumet for offtopic som altfor mange her er altfor glad i :wink:
-Altså gjøre det enklere enn det idag er.

Det har vi visstnok fått tradisjon for, ikke bare for min egen del, her på forumet 8)

EDIT - skriveleif m.m
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Stian »

Takker for god info Andrew, og jeg liker holdningene dine mtp profilen til treffet.

Om jeg ikke blir hengende i noe strikk på lørdag, vil jeg kanskje se om ungene vil ta en tur til museumet på vemork. Er det fler som skal dit kan vi jo "rægge" opp sammen. Men dette er vel slik som kan avtales over grillen/bålet på fredagskvelden.

Ser frem til å treffe dere. Dette blir gøy :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Andrew
-
-
Posts: 2100
Joined: 07 Feb 2005, 00:37
Location: Kristiansand

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Andrew »

Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen, spør i vei og kom med gode innspill og kreativitet.

Rudeboy - du finner meg ikke på Bacefook. Jeg har mer enn nok å gjøre enn å bruke dagen til å slette sladder fra 6000 venner som jeg ikke aner hvem er. Er erkemotstander av Facebook, sorry! Telefon, SMS, vanlig epost og Forumet er mer enn nok for meg!
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by Stian »

Nå er ikke jeg noen erfaren camper, så har dere mer erfarne noen gode tips til ting som er greit å ha med?
Andrew nevnte noe så enkelt som gode lykter, noe jeg typisk nok ikke hadde tenkt på... :oops:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
brødbilen
-
-
Posts: 169
Joined: 18 Nov 2004, 17:30
Location: tinn

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by brødbilen »

Husk kjør pent på tinnsjøveien,de er veldig glade i og sitte med laser oppi skauen rundt om på den strekka. :lol: men flesteparten kjører vel pent så det er vel ikke noe problem
GØRAN SÆTHER
VW Caravelle 94 Mod

Subaru Forester 09 Mod
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by solrikioo »

Går disse bilene over fartsgrensa? :p
Post Reply