Jeg vet jeg burde gjort dette for lenge siden, men nå kommer altså alt på en gang.
Kjøpte da en Caravelle Coach i Juli 2009. Ga 2500kr for herligheten, denne var da blitt brukt som russebil 3 sesonger og hadde selfølgelig en liten lekasje øverst i motoren
Det stod ikke på manglende planer for å si det sånn.
*Lakkering i to delt baby rosa/ hvit m/ hvite fangere, coachpaneler ++
*Skipsgulv
*Trekke om dørpaneler osv
*Noen syke brølere
*Støyisolere motorlokket og fram mot kupe`en
*Motor
*Sote vinduer
*Fjerne den fæle bengalakken
++
Info:
VW Caravelle Coach
Modell 1990
Km 224000
Motor 1,6 td
4 gir manuel
Stor "buss" takluke
Ombygd fra buss til personbil 8 seter
Dette skal være et lav budskjetts prosjekt, da jeg kaster bort nokk penger i en hviss annen bil..
Det første som ble gjort var å fjerne bengalakken, her ble det brukt steamer m/ turbodyse å varmtvann, malingsfjerner til og med varmepistol og sparkelskje.. noe av det bedre faktisk..
Dette er ikke for den utålmodige, da dette tok mange kvelder/ helger.

In Progress, dette var slik den så ut noen dager etter jeg kjøpte den.

Måtte ha en pause fra malings strippingen, så jeg kjøpte meg en rull med shock rosa skai, å begynte å trekke om diverse interiør. Det gamle ble revet av, å det nye ble festet med 3M spraylim.
La også skipsgulvet i samme slengen, her måtte gulvet gjevnes ut først, så jeg la en sponplate i bånn.
Fikk også tak i en ny motor, var nede i Egersund å hentet den, hadde ifølge eier ca 200000 km på nakken å han mente toppen skulle ha vært " tatt " da han mente denne motoren var go, hadde stått på låven hans i fire år..
Å gud så god den var, det eneste var att jeg måtte montere servostyring på denne da det ikke var det fra før...
Rett inn bilen, å den startet med en gang... ingen lekasjer, å ingen røyk... Tusen kr ga jeg for denne.. vel invistert spør du meg

Tok også ut vinduene for å legge sotefilm.
Da jeg endelig hadde fått vekk all den gamle bengalakken, ble kjelken mattet ned, å grunnet med Rustlock. Denne anbefales på det sterkeste, det er en 2k vannbasert epoxy grunning, som gir en helt gjennomsiktig blank hinne, å etterpå gjør du bare rent i vasken, her trengs ikke masker, hansker eller noe som helt..
Bilen er nå klar for sprøyte sparkel, å det er nå du ser hvor mye du har å sparkle/ pusse

Ble sparklet å pusset i like mange uker som det tok å fjerne lakken, men resultatet ble greit.. kunne selfølgelig blitt gjort bedre, men jeg var rett å slett dritt lei all pussingen
Etter endt pussing ble kjelken nok en gang sprøytet med filler, å våtslipt med P800 papir

Som jeg nevnte lenger oppe i tråden, skal altså denne ble baby rosa og hvit. Jeg handlet da Jotun Hardtop, dette er en 2k polyrithan lakk. Hadde også lyst på klarlakk, men dette solgte dem kun i 20 Ltr fat, så det ble ikke noe av det... Hardtop`n kommer i 4 Ltr og 1 Ltr herder, så jeg kjøpte en babyrosa og en hvit RAL 9001 tror jeg det var... Ga 2500 kr for 8 Ltr lakk, 2 Ltr herder og 5 Ltr Jotun Tynner no 10 til fortynning, det er deilig pris det..
Tok av framdørene å lakkerte inni dørkarmene.. hiver med ett bilde...

Ble ikke det søtt så vet ikke jeg.
Dørene blir monter igjen, å nok ett lag med sprøytefiller blir lagt på.
Våtsliper til den store gullmedaljen, å endelig få det lakkert...

Dette er vel omtrent så langt jeg har komt, frontfangeren også lakkert hvit å montert.
Tenkte å ha gangstercapen, speilene og vindusviskerene rosa..? hva mener folket om det..?? Bakfangeren er et lite prosjekt for seg selv, så er igrunn på jakt etter en, helst i området...
Tror eg avslutte nå så får eg prøve å skjerpe meg, ang oppdateringer..
Kom gjerne med tilbakemeldinger..