Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
frigger
-
-
Posts: 194
Joined: 16 Apr 2009, 02:52
Car: T3 syncro 1,9 m-tdi
Phone: 9O966674
Location: Maura, Nannestad

Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by frigger »

Jeg prøver å finne ut litt om diverse dekk og felger jeg kan bruke på syncroen. Har sett mange alternativer. Jeg kunne tenkt meg 16 felger med 225/75/16 (et 37 bredde 7,5), noen som vet om det vil gå. Hadde vært greit å vite hvilke felgalternativ som finnes. Har lest at audi, mb, ford (granada, scorpio), vw passer.

Fint om de som har prøvd forskellige løsninger kunne suplere:
- Dekkstørrelse
- ET
- Felgbredde
- Felgstørrelse
- Eventulle modifikasjoner (felg, karosseri)
- Subbing etc.

Gjerne bilde
"hurtig - billig - driftssikker...........husk du kan kun velge to!"

Kjerra: 1990 Syncro T3, aka SPW
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by TaigAGreEn »

Nr1:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=203519

Nr2:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... sc&start=0
So here are the facts as I see them:

Bolt pattern:
The Vanagon bolt pattern is 5x112. This is shared with Mercedes, many Audis and many VWs. Other bolt patterns can be used on a Vanagon through the use of adapters. In order to use adapters, the offset of the wheels should be 50mm or more (at least for the front).

Offset and wheel size:
Wheel size and offset go hand in hand in most cases. The ideal offset for the front of a Vanagon is 30mm through 39mm. A little more or less is sometimes okay, but it really is best to stay as close to the ideal as possible. The following is a list of wheel sizes and their recommended offsets in relation to the FRONT of a 2wd Vanagon (Syncro front applications can usually get away with slightly more offset):
  • 15x6 - ET30 through ET35
    15x6.5 - ET30 through ET35
    15x7 – ET30 through ET32
    15x7.5 – ET25 (not recommended)
    15x8 – ET18 (not recommended at all – wheel will be outside the wheel opening)

    16x6 – ET30 through ET35
    16x7 – ET30 through ET35
    16x7.5 – ET28 through ET30 (Tire width is critical in this application. The narrower the better)
    16x8 – ET17 (not recommended at all – wheel will be outside the wheel opening)

    17x7 – ET30 through ET42
    17x7.5 – ET30 through ET36
    17x8 – ET30
    17x8.5 – ET23 (not recommended)

    *Note* - For wheels 15x7 and wider as well as 16x7.5 and wider, tire selection is super critical as it is the tire that will make contact with the upper control arm before the wheel ever hits the upright/spindle. For the above recommended offsets, 205's should be just fine, 215's should be okay at the lower offsets but really check them for the higher offsets and 225's will definatley need to be inspected closely to ensure that they don't rub on the upper control arm.
http://www.brick-yard.co.uk/forum/defin ... c1290.html

Osv. Det er allerede masse info på nettet om dette. Vi kan jo samle det her?
Tage Vedal

T3-fan
frigger
-
-
Posts: 194
Joined: 16 Apr 2009, 02:52
Car: T3 syncro 1,9 m-tdi
Phone: 9O966674
Location: Maura, Nannestad

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by frigger »

Last index/load index: max akseltrykk delt på 2

Jeg fant disse i en annen tråd:

T3 med totalvekt 2600kg trenger minimum Load Index 96
T3 med totalvekt 2500kg trenger minimum Load Index 93
"hurtig - billig - driftssikker...........husk du kan kun velge to!"

Kjerra: 1990 Syncro T3, aka SPW
Ørjan
-
-
Posts: 1207
Joined: 03 Dec 2005, 20:06
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012
Location: Askøy
Contact:

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Ørjan »

litt kjipt å kjøre

235 75 r15 E30

visst de her mener at 225 dekk vil mer eller mindre ta i øvrebærearm foran.

regner med listen over gjelder orginalt oppheng, og der virket som det bare gjaldt foran.. det er vel egentlig plass til bredere hjul bak eller hva..

ser for dumt ut at dekkene går utenfor skjerm foran og innenfor skjerm bak
You create your own universe as you go along.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Tur-Bo »

På min bil får jeg akkurat tuppen på en stor lillefinger inn melllom dekk og bakre bærearm, ca 10 mm klaring. Skal man på med 255 bredde tror jeg nok du må regne med å ha Et 11 eller rundt der.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Livar
-
-
Posts: 1981
Joined: 18 Mar 2004, 19:26
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ
Location: Ege
Contact:

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Livar »

Du må ikke finne på å sette på ulike hjul fremme og bak på syncroen din Ørjan, da ryker viscosekoblingen til fremakslingen din! Alle dekk MÅ være samme merke/modell og tilnermet likt slitt!
Pål_B
-
-
Posts: 717
Joined: 25 Jun 2008, 03:02
Phone: 91312444
Location: Nøtterøy / Tønsberg

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Pål_B »

Fant er par tøffe 7x16 ET37 til Audi på finn. Må vel regne med å bruke litt spacer på de, da? Også får jeg vel ikke på senterkoppene på min syncro?

Helst ville jeg hatt disse. Syns de kler T3 veldig bra. Usikker på hvilken Audi de kommer fra.
Image
Mvh
Pål
Ørjan
-
-
Posts: 1207
Joined: 03 Dec 2005, 20:06
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012
Location: Askøy
Contact:

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Ørjan »

Livar wrote:Du må ikke finne på å sette på ulike hjul fremme og bak på syncroen din Ørjan, da ryker viscosekoblingen til fremakslingen din! Alle dekk MÅ være samme merke/modell og tilnermet likt slitt!

eg tenkte mer bredere dekk bak, eller bare annen ET slik at dekkene bak stikker lenger ut..

har sett en del bilen som ser bra ut foran men bak er hjulene unormalt langt inne under hjulbuen.
You create your own universe as you go along.
Livar
-
-
Posts: 1981
Joined: 18 Mar 2004, 19:26
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ
Location: Ege
Contact:

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Livar »

Ørjan wrote:
Livar wrote:Du må ikke finne på å sette på ulike hjul fremme og bak på syncroen din Ørjan, da ryker viscosekoblingen til fremakslingen din! Alle dekk MÅ være samme merke/modell og tilnermet likt slitt!

eg tenkte mer bredere dekk bak, eller bare annen ET slik at dekkene bak stikker lenger ut..

har sett en del bilen som ser bra ut foran men bak er hjulene unormalt langt inne under hjulbuen.
Her bommer du Ørjan. Ulikt ET går greit, bredere dekk går ikke! Selv om du kompenserer med lavere profil på dekket blir det aldri lik rulleomkrets på dekk av ulike dimensjoner. Framaksling og bakaksling på syncro må gå NØYAKTIG like fort rundt.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Tur-Bo »

Men kommer ikke hjulene likt på en syncro da ? På min ser det da helt riktig ut med samme dim foran som bak.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Rikskringkastingen
-
-
Posts: 2785
Joined: 29 Oct 2007, 23:17
Car: T3 Syncro
Location: Re / Vestfold

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Rikskringkastingen »

Pål_B wrote: Helst ville jeg hatt disse. Syns de kler T3 veldig bra. Usikker på hvilken Audi de kommer fra.
Dette ser ut som noen felger som ble levert på Audi 100 / A6 sånn rundt omkring '91 - '97.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by hansstef »

Livar wrote:
Ørjan wrote:
Livar wrote:Du må ikke finne på å sette på ulike hjul fremme og bak på syncroen din Ørjan, da ryker viscosekoblingen til fremakslingen din! Alle dekk MÅ være samme merke/modell og tilnermet likt slitt!

eg tenkte mer bredere dekk bak, eller bare annen ET slik at dekkene bak stikker lenger ut..

har sett en del bilen som ser bra ut foran men bak er hjulene unormalt langt inne under hjulbuen.
Her bommer du Ørjan. Ulikt ET går greit, bredere dekk går ikke! Selv om du kompenserer med lavere profil på dekket blir det aldri lik rulleomkrets på dekk av ulike dimensjoner. Framaksling og bakaksling på syncro må gå NØYAKTIG like fort rundt.
Ville nok satset på lavere innpress bak ja, holde rulleomkretsen konstant rundt hele balja :wink:
Hans Sæle
jostein
-
-
Posts: 952
Joined: 12 May 2007, 20:18
Phone: 90096263
Location: Asker

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by jostein »

Noen som har prøvd 17" Audi allroad felger?
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1

Blir aldri ferdig
Martin Sandvik
-
-
Posts: 4573
Joined: 31 Oct 2003, 13:11
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030
Location: Heggedal
Contact:

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Martin Sandvik »

Har 17" Bortbet med piggfri, er 99% sikker de er rett på en syncro T3
kr 8000 inkl 235.55 dekk, alt nytt
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by TaigAGreEn »

jostein wrote:Noen som har prøvd 17" Audi allroad felger?
Jepp. Funker som fjell :D Mange ettermarkedsfelger krever bare at man fjerner sentreringsringen. Innpress ligger mellom 16 og 25 så det bygger litt ut.
Tage Vedal

T3-fan
Ørjan
-
-
Posts: 1207
Joined: 03 Dec 2005, 20:06
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012
Location: Askøy
Contact:

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Ørjan »

Image


Her er det 235 75 15 med et 37

visst man tar de samme hjulene med innpress 30 vil hjulet da bli flyttet 7 cm eller 3.5 cm mer ut fra bilen.

visst man hever bilen 4 cm vil bære armen gå litt mer nedover altså trenger man noe mindre innpreess for samme resultat
You create your own universe as you go along.
avdem
-
-
Posts: 790
Joined: 26 Oct 2004, 11:27
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026
Location: Stryn, Sogn og fjordane

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by avdem »

Appapp! Ikke 7 cm men 7 mm

Vesens forskjell.....
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Tur-Bo »

Ørjan wrote:Image


Her er det 235 75 15 med et 37

visst man tar de samme hjulene med innpress 30 vil hjulet da bli flyttet 7 cm eller 3.5 cm mer ut fra bilen.

visst man hever bilen 4 cm vil bære armen gå litt mer nedover altså trenger man noe mindre innpreess for samme resultat
Hvis du bytter fra Et 37 til Et 30 kommer hjulet [u]7 mm[/u] lenger ut fra bilen. Heving vil ikke bedre frigang til hjuloppheng, men gi bedre plass til skjermkanter og hjulkasse. På de bilene som orginalt ble levert med 16" hjul er bakre bærearm ca 3 cm lengre for at frigangen skal bli bedre.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Pål_B
-
-
Posts: 717
Joined: 25 Jun 2008, 03:02
Phone: 91312444
Location: Nøtterøy / Tønsberg

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Pål_B »

Du flytter ikke bærearmen selv om du hever eller senker bilen. Bærearmens ytterpunkt, som stubbakslene sitter i, står fast, uansett hvor mye du hever. Det er kun drivakslene som blir lenger. På samme måte som de beveger seg inn og ut ved normal fjæring. Dog endres camberen drastisk.

Bl.a den delen av drivakslene som er sporfrest og går inn i drivknutene (som gjør at drivakslene blir lenger og kortere når det fjærer), vinkelen på drivknutene og bærearmene er det som begrenser hvor mye du kan heve bilen din.
Mvh
Pål
Syncroeier
-
-
Posts: 1077
Joined: 26 Jul 2004, 18:02
Car: T3 Syncro DJ '88
Location: Kongsberg

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Syncroeier »

Brede dekk er tøft, men på vinterføre er det greit å ha marktrykk også.. syns 215 bredde er et fint kompromiss..

Appropos heving av syncro: Har noen noen innvendinger mot det å heve bilen ved å legge 10-15mm mellom fjær og bil? det er fattigmannsvarianten, men vil det utgjøre noen problemer med så lite som 10-15mm?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1, 2015 Golf GTE
Ørjan
-
-
Posts: 1207
Joined: 03 Dec 2005, 20:06
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012
Location: Askøy
Contact:

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by Ørjan »

så for meg at ved heving blir bærearmen presset nedover og hjulnavet innover, men det er vel så lite at man knapt merker det.

selvfølgelig, vinterdekk kunne vel med fordel vært 185 og de.
jo smalere jo bedre..


visst man har dekk som er breiere enn felgen da. er jo mange som kjører 9,5" dekk på ex.6" felger.

Man må vel ta litt høyde for dekk bredden og ikke bare felgen..

tror det beste er å måle bilen sin med de felgene som står på
notere innpress på monterte felger og antall cm ut til hjulbuen og inn til bærearm, så vegt man hva man har å gå på.. Så jeg tror jeg gjør det og tar det derifra
You create your own universe as you go along.
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by TaigAGreEn »

Ørjan wrote:så for meg at ved heving blir bærearmen presset nedover og hjulnavet innover, men det er vel så lite at man knapt merker det.

selvfølgelig, vinterdekk kunne vel med fordel vært 185 og de.
jo smalere jo bedre..


visst man har dekk som er breiere enn felgen da. er jo mange som kjører 9,5" dekk på ex.6" felger.

Man må vel ta litt høyde for dekk bredden og ikke bare felgen..

tror det beste er å måle bilen sin med de felgene som står på
notere innpress på monterte felger og antall cm ut til hjulbuen og inn til bærearm, så vegt man hva man har å gå på.. Så jeg tror jeg gjør det og tar det derifra
Ørjan, dette er det masse info om på nettet. Tror absolutt de fleste tenkbare kombinasjoner mellom dekkbredde, felgbredde, innpress, rulleomkrets, heving, senking, spacing og spikersuppe er utprøvd. Synes du hjulene bak ligger for langt inn i skjermbuen må du bruke spacer, og muligens lengre bolter.

Grunnleggende:
- innpress (ET) bør (m/skyvedør) være mellom 20 og 37.
- Dekkdiameter bør ikkje være større enn ca 28,5" om du vil unngå å gjøre inngrep i karrosseriet.

Et BFG AllTerrain i 235/75-15 er 28.8 tommer eller 73.1 cm høyt og vil sannsynligvis kreve at du justerer bakre del av skjermbuen framme, avhengig av innpress. Jo lavere innpress, jo større sjangs for konflikt med skjermbue. Det som er irriterende er at venstre hjulåpning foran er mindre enn høyre 8)

OM du kjører brede og høye dekk må du passe på at ikkje innpresset blir for høyt, da kan det bi konflikt med svingarmen bak.

Dekkalkulatoren er din venn :D http://syncro.ca/tiresize/

Her synes man det er greit med mye større hjul enn hva eg syns:
For Vanagons - a general rule is that can't go above 29.5" tall on a regular 2WD or Syncro with stock trailing arms. You can not go above 31" on a Syncro with Syncro 16 trailing arms which are about 25mm longer than the standard Syncro trailing arms.
Husk, jo større hjul du kjøre, jo slappere blir bilen din. Giringa blir effektivt mye høyere og det merkes... Har kjørt både TDi og TDK på syncro med 28,8" hjul og begge ble myye kvikkere og sterkere bare ved å gå ned én tomme i hjulstørrelse... Store hjul ser fett ut :D

Anbefaling: 215/75-15 (evt 215/70-16) eller 225/75-15 (evt 225/70-16).

Ble det enklere nå? :D
Tage Vedal

T3-fan
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by TaigAGreEn »

Heving har eg foreløpig ingen egen erfaring med. Men det er en interessant tråd på clu80-90: http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.p ... 8&start=15
Tage Vedal

T3-fan
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by zapperx »

TaigAGreEn wrote:
Ørjan wrote:så for meg at ved heving blir bærearmen presset nedover og hjulnavet innover, men det er vel så lite at man knapt merker det.

selvfølgelig, vinterdekk kunne vel med fordel vært 185 og de.
jo smalere jo bedre..


visst man har dekk som er breiere enn felgen da. er jo mange som kjører 9,5" dekk på ex.6" felger.

Man må vel ta litt høyde for dekk bredden og ikke bare felgen..

tror det beste er å måle bilen sin med de felgene som står på
notere innpress på monterte felger og antall cm ut til hjulbuen og inn til bærearm, så vegt man hva man har å gå på.. Så jeg tror jeg gjør det og tar det derifra
Ørjan, dette er det masse info om på nettet. Tror absolutt de fleste tenkbare kombinasjoner mellom dekkbredde, felgbredde, innpress, rulleomkrets, heving, senking, spacing og spikersuppe er utprøvd. Synes du hjulene bak ligger for langt inn i skjermbuen må du bruke spacer, og muligens lengre bolter.

Grunnleggende:
- innpress (ET) bør (m/skyvedør) være mellom 20 og 37.
- Dekkdiameter bør ikkje være større enn ca 28,5" om du vil unngå å gjøre inngrep i karrosseriet.

Et BFG AllTerrain i 235/75-15 er 28.8 tommer eller 73.1 cm høyt og vil sannsynligvis kreve at du justerer bakre del av skjermbuen framme, avhengig av innpress. Jo lavere innpress, jo større sjangs for konflikt med skjermbue. Det som er irriterende er at venstre hjulåpning foran er mindre enn høyre 8)

OM du kjører brede og høye dekk må du passe på at ikkje innpresset blir for høyt, da kan det bi konflikt med svingarmen bak.

Dekkalkulatoren er din venn :D http://syncro.ca/tiresize/

Her synes man det er greit med mye større hjul enn hva eg syns:
For Vanagons - a general rule is that can't go above 29.5" tall on a regular 2WD or Syncro with stock trailing arms. You can not go above 31" on a Syncro with Syncro 16 trailing arms which are about 25mm longer than the standard Syncro trailing arms.
Husk, jo større hjul du kjøre, jo slappere blir bilen din. Giringa blir effektivt mye høyere og det merkes... Har kjørt både TDi og TDK på syncro med 28,8" hjul og begge ble myye kvikkere og sterkere bare ved å gå ned én tomme i hjulstørrelse... Store hjul ser fett ut :D

Anbefaling: 215/75-15 (evt 215/70-16) eller 225/75-15 (evt 225/70-16).

Ble det enklere nå? :D

Mye enklere :D
Det er forresten alt for få bilder i denne tråden......
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Den ultimate Syncro dekk og felg tråden

Post by TaigAGreEn »

For å svar Frigger på det opprinnelige spørsmålet: Eg trur ET37 og 16x7,5 blir trangt innover.

Bilder?

Originale VW-felger. ET 30. 14x6(?) 205/70-14 Cooper. Fantastisk å kjøre med på vinteren!

Image
Image

Ford Scorpio RS 15x7 ET 28. Maskinert senterhull til 66mm. 215/75-15 Cooper. Meget gode å kjøre med.

Image

Audi allroad 17x7 ET 25. 225/55-17 Hakka. Topp på vei!

Image

Frigger sin bil med passat stålgfelg. 15x? ET 37, 215/75-15 General. Maskinert opp senterhull. Stabil og fin.

Image

Pentafelger 15x6 ET 23 225/75-15 Cooper. Dette er vinterdekkene eg har nå, bare på andre felger :D

Image

Audi allroad originalfelger. 16x6,5 ET 16 225/60-16. Passer utmerket etter maskinering av senterhull :D

Image

Tres dokas :D Sunshine sin i midten har ASA 15x7 ET 35 og 235/75-15 BFG MudTerrain. Måtte bøye ut bakre del av framskjerm for å få klaring. Foxhome sin blå har samme dekk men stålfelg fra audi med ET 33.

Image

Audi allroadfelgene med 235/70-16. Måtte bøye ut skjermkantene for å få klaring. Det tar ellers i ved overlegg OG brems/innfjæring.

Image
Image

Samme allroadhjul, her valgte eg å skjære vekk en del av skjermbuen i stedet for å bøye ut.

Image

Audi 100 originalfelg 15x6 ET 45 225/75-15 Cooper. Nydelig å kjøre med. Montert med 25mm og 35mm spacere.

Image
Tage Vedal

T3-fan
Post Reply