Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Bugman »

Buss Marius wrote:Thorsov bilrekv. skaffet NGK BP6ET plugger på ett døgn. Var noe billigere en Mekonomen også... Er montert inn, men har ikke prøvd de.
Planene for klargjøring for ferien har pluttselig blitt litt endret. Nå er det redusert til det aller mest nødvendige, dvs at det kun monteres på sykkelstativ, som desverre krever borring i bakluken. og svingunderstell på passasjersetet.

Ellers så må jeg si meg enig med Roar/VWCoach: Stive tennkabler er tingen på en camper, men bare bakhjulstrekk da...

Etter ferien, dvs ca 22 juli skal denne HUGGES
Nei... :roll: Hvorfor det, da?

Skjedd noe, eller har du oppdaget noe?

For du kan jo enten selge den, eller bygge den om til TurboDiesel.
Siden vi bor i Norge, trenger du da strengt tatt ikke den høyere tunellen mellom forsetene.. :wink:

God ferietur! :)
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by ducce999s »

Kjøpt seg syncro

Sent from my LT18i using Tapatalk 2
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Etter som det er bestemt at jeg skal selge leiligheten, blir det veldig dumt å hugge denne bilen og bære delene i kjelleren, det gjør flyttelasset enda større. Når jeg ikke har kjøpt noe nytt bosted blir det enda mer som må lagres, derfor ble bilen i dag ribbbet for alt som er av camping interiør og kjørt på hytta til dama. Der skal den få stå å ruste til neste vår eller når vi ev. har kjøpt et nytt husvære der vi har plass til delene. Skiltene bla tatt av og leveres inn morgen. Bye-bye kjære camper :(
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Et par krampetrekninger i denne tråden, Post Mortem.
Jeg lånte bilhengeren til en kamerat i dag og tok turen til hytta til hanne, ved sperillen, der denne bilen har stått "lagret" på preserverende mose og under masse bjørketrær. Vi gadd ikke engang å prøve om den startet, men fikk dratt den opp på hengern uten større problemer. Etter en liten jobb med hugging av noen bjørketrær satte vi nesen hjemover. Vi kjørte innom biltilsynet på Hønefoss, der vi også hadde stoppet på veg oppover for veiing. Hengern veide med ramper eksakt 500kg. På returen veide den med kunn førersete ellers ribbet innvendig og uten ramper, 1800kg, dvs bilen veide ca 1340kg + 100kg på kula= 1440kg
Målet er å få pellt av alt av verdi på bilen og levert den til huggern innen14mai. Først og fremst så er det Reimo hevetaket og Justkampers rustfritt eksosanlegg som det er noe av verdi i.
Er det noen som vet hvordan man demonterer "trauet" til Reimo Hevetak?
vwcoach
-
-
Posts: 2349
Joined: 17 Jun 2006, 02:01
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024
Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by vwcoach »

Buss Marius wrote: Er det noen som vet hvordan man demonterer "trauet" til Reimo Hevetak?
Jupp. Denne er festet med en bolt hvert hjørne og igjennom taket. Fleng av (hvis du ikke skal ha det) tak trekket så kommer du til mutterene på undersiden. Regner med at dette er festet slik SCA trauet var festet på "Turker Kæmpær'n" som jeg hogg for et par år siden, dvs med gjennomgående bolter...
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by OddN »

På westfaliabiler kommer du til skruene når du tar ut kupelysene... Kan det tenkes at Reimo har tenkt likedan?
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

I dag ble denne bilen levert til "kremering" dvs levert på høgern. Det som ble levert var et stykk karosseri med vinduer og lister, innvendig taktrekk, pedaler og rattstamme, samt bremserør. Alt annet var fjernet. Litt rart at den er borte, etter 2,5 år utenfor vinduet. Den har i 18 måneder hatt selskap på gårdsplassen av T4n, men den ble kjørt til Dr Brastad for 3 uker siden og er forhåpentlig klar ganske snart. Vi har fått fyldt opp den ledige plassen med Dennis, (Karmann LT L) som vi skal snekre ny vegg på, noe vi forhåpentlig blir ferdige med til Buscamp i Tinn.

Og trauet satt med 4 karroseriskruer, skrudd rett ned i hvert hjørne.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by OddN »

Fant ikke noen prosjekttråd på syncroen din, så da skriver jeg her... Det var vel denne innredningen det var snakk om. Jeg har selvsagt gjort jobben min med å sjekke opp hvilken farge den brune interiørfargen egentlig er.

Og i følge The Samba er dette den vinylsprayen som er nærmest: https://repaintsupply.com/sem-15023-cor ... -p996.html

Hvem som evt forhandler dette på denne siden av dammen vites ikke, men om du vurderer å bestille så tar jeg gjerne et par spraybokser jeg og... Ulempen med å bestille spraybokser er vel at posten ofte ikke vil sende sånt, og flyselskapene vil ikke ha det ombord i sine fly, så det gjør jo sitt med leveringstiden.

Alternativet er selvsagt å ta med en brun del til noen som scanner lakk og blander på sprayboks.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Jeg tror jeg tar med dekslet over dashbordet til f.eks billak spesialisten på St. haugen i Oslo og får lagd en boks.
Ellers gikk det en faen i meg i går og jeg tok å demonterte girkassa. Jeg mener det er for trangt å få den inn når bilen butter i taket, så det får vente til jeg får den ut, men nå får jeg heller gjort alt det andre som må gjøres oppi der. Jeg har registrert at det har vært en del rust på det ene tank-strop-båndet, grunne til at jeg ikke har sett noe rust på det andre er at det ikke er noe annet. Det er helt borte. Dermed blir det enda en delebestilling. Jeg liker å bestille flere ting samtidig, så ikke frakten utgjør halve kostnaden, så det var litt irriterende, etter som jeg enda ikke har mottatt delene jeg bestilte på fredag.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by OddN »

Ral-koder er kjekke saker. Men de lærde strides visst en smule. I følge flere poster på Bulliforum er det enten

Ral 8019 Grey brown:

https://www.ralcolorchart.com/ral-class ... grey-brown

eller Ral 8028 Terra brown

https://www.ralcolorchart.com/ral-class ... erra-brown

som skal være rett interiørfarge. VW kaller den forresten Sattelbraun. Med forbehold om egne skjerminnstillinger så holder jeg en knapp på Terra Brown.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Da skal jeg prøve en boks Terrabrown ved anledning.
Odd, kann du sjekke hvilken vei "bøyen" på stabstaget dit går, går den opp eller ned?

Marius
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by OddN »

Buss Marius wrote:Da skal jeg prøve en boks Terrabrown ved anledning.
Odd, kann du sjekke hvilken vei "bøyen" på stabstaget dit går, går den opp eller ned?

Marius
Nedover:

Image
Last edited by OddN on 24 Apr 2018, 11:26, edited 1 time in total.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Needforspace »

OddN wrote:
Buss Marius wrote:Da skal jeg prøve en boks Terrabrown ved anledning.
Odd, kann du sjekke hvilken vei "bøyen" på stabstaget dit går, går den opp eller ned?

Marius
Nedover:

Image
(Kjeder meg :wink: )
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Post Reply