Var innom Tandbergs i Larvik på fredag og plukket ned et komplett DJ/AAP-drivverk. Ga 2500 for alt sammen, elektronikk og alt av slanger inkludert, tilstanden er foreløpig ukjent. Pluggene ser OK ut, men olja var svart. Clutchen var helt nedslitt og anleggsflata var blå, så det har slura godt. Jeg regner med at det kan ordnes med litt dreiing. Vannrøret på førersida hadde sprukket i avtappinga til varmeapparatet, så det røret må fornyes. Vannkappa på passasjersida var lekk - som forventet, men det var for alle praktiske formål ikke oljelekkasjer på undersiden. Eksosanlegget fjernet jeg med vinkelsliper. Potta var grei nok, resten var bare kjeks. Den har nok brumma litt på slutten.
Rundt de fremre pluggene var det en god del oppløst aluminium, er dette et tegn på at det kommer ting fra innsiden eller er det vanlig siden disse pluggene er mest utsatt for vann og veisalt?

Det var ikke servopumpe på den, er det samme servopumpe som på dieselen? Brakett og reimskiver må være mulig å få tak i.
Plukket ned alt utenpåliggende i løpet av gårsdagen, så i dag ble det motorvask. Tok den verste guffa i det minste.

Planene videre er:
- Full overhaling med balansering
- Opplakkering
- Muligens overhale girkassa
- Nytt (rustfritt) eksosanlegg, muligens VW Speedshop hvis VonZu har gode erfaringer
- Megasquirt 2 eller 3 og bredbåndslambda for å få stilt den inn
- 1.25:1 vippestell
- Minimal porting av toppene, bar fjerning av skarpe kanter og støpeskjegg
- Muligens en litt vassere kam, som alle vet begynner livet på 4000 o/min...
Det kommer til å ta litt tid, men det blir nok. Først og fremst må jeg kontrollere tilstanden til veiv, råder, topper, foringer og stempler.