Say hello to Werner (1977 Bay)
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Bilen har vært brukt i promotion av EA Games sitt "Skate 3".
Her kan den ses i bruk:
På vei hjem fra Oslo ble vi på en bensinstasjon kontaktet av 3 gutter (etter at bensinstasjoneieren var ferdig med å understreke hvor fin bil vi hadde og hvor godt vi var nødt for å ta vare på den ). Disse karene var veldig interessert i bilen, og lurte på om vi hadde vært med på å lage spillet
Så en kan vel trygt si den er foliert som seg hør og bør for en promotionbil. Bilen er helgrønn under, så til og med det hvite er folie.
Noen som har tre skvettlapper liggende?
Her kan den ses i bruk:
På vei hjem fra Oslo ble vi på en bensinstasjon kontaktet av 3 gutter (etter at bensinstasjoneieren var ferdig med å understreke hvor fin bil vi hadde og hvor godt vi var nødt for å ta vare på den ). Disse karene var veldig interessert i bilen, og lurte på om vi hadde vært med på å lage spillet
Så en kan vel trygt si den er foliert som seg hør og bør for en promotionbil. Bilen er helgrønn under, så til og med det hvite er folie.
Noen som har tre skvettlapper liggende?
Last edited by VonZu on 04 Sep 2011, 10:51, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Motoren er etter sigende en 1600, som virker til å ha det rimelig greit. Blir noe "trøttere" i vått være kan det virke som, men starter og går helt fint.
Last edited by VonZu on 04 Sep 2011, 10:54, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Framme er den rimelig hel og fin. Det er satt inn plexiglass over plata mellom forseter og lasterom. Og taktrekket er slett ikke så gult som det ser ut på bildet.
Last edited by VonZu on 04 Sep 2011, 10:59, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Bak er det satt inn feste til flatskjerm på veggen mellom forseter og lasterom, samt bak på ryggen til "sofaen".
Sofaen er en enkel sak snekret av tre, med putefult lagerrom.
Rent og pent
Sofaen er en enkel sak snekret av tre, med putefult lagerrom.
Rent og pent
Last edited by VonZu on 04 Sep 2011, 11:04, edited 1 time in total.
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Hmm.. Om dere skal bytte ut seter og dørpanelener så vet jeg om en buss som kan matche de fargene
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Og slik så den ut før foliering.
Jeg ELSKER den grønnfargen! Har forsøkt å finne ut om det er en originalfarge, og det kan vel se ut til at den ikke er langt unna hvertfall.
Jeg ELSKER den grønnfargen! Har forsøkt å finne ut om det er en originalfarge, og det kan vel se ut til at den ikke er langt unna hvertfall.
-
- -
- Posts: 2785
- Joined: 29 Oct 2007, 23:17
- Car: T3 Syncro
- Location: Re / Vestfold
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Er ikke det Taigagrün, da?
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Ja, det regner jeg med du gjørCheron wrote:Hmm.. Om dere skal bytte ut seter og dørpanelener så vet jeg om en buss som kan matche de fargene
Men jeg syns brunt og grønt står veldig godt til hverandre i denne bilen, så det frister ikke mye å bytte ut.
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Taiga eller Sage green. Eller var det en og samme farge? Det er hvertfall det nærmeste jeg kommer når jeg leter etter bilder på nett.Rikskringkastingen wrote:Er ikke det Taigagrün, da?
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Er nok Taiga tror jeg... Forøvrig en penere grønnfarge en det jeg hadde på min til å begynne med
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Jeg hadde litt sans for den også jeg Men sjokoladelakriskomboen var et steg og to opp, ja. Din passer svarte felger utrolig godt.
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Sjokoladelakris
Er fornøyd jeg og! Kommer en detalj på felgene i vinter
Er fornøyd jeg og! Kommer en detalj på felgene i vinter
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Rikskringkastingen wrote:Er ikke det Taigagrün, da?
Rimelig fantastisk!
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
FOrresten så vet vel han Roar Bugmæn om ein T2 camper oppi der. Mykje rust men også interiør på plass...
Men kanskje et 8-seters interiør er tingen?
Men kanskje et 8-seters interiør er tingen?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Jøss... Liker DU den fargen?TaigAGreEn wrote:
Rimelig fantastisk!
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Magefølelsen sier det er lurest med noe camper light, og f.eks. 8-seter. Ellers blir det veldig mye overlapp med Kometen. Og så antar jeg ungene hadde elsket å ha 8 seter i den.TaigAGreEn wrote:FOrresten så vet vel han Roar Bugmæn om ein T2 camper oppi der. Mykje rust men også interiør på plass...
Men kanskje et 8-seters interiør er tingen?
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Begynner å få mange biler å dra til Tinn du Er redd et motorbytte må til i min før den tid, om det skjærer seg stiller jeg gjerne som sjåfør på en
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Tja... Det skal du faktisk ikke se bort fra. Vi diskuterer litt å ta 3 biler til Tinn. Kolonnekjøring!
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Også alle oss som på død og liv skal bry oss...
Denne ser jo fantastisk ut, godt at den blir tatt godt varepå.
Litt trist med 1,6 literen, 77 modellen jeg hadde en gang i tiden hadde 2,0 liter, en herlig motor med herlig moment ved lave turtall, kunne bare slippe clutchen rett ut og vi var alltid først ut av lyskrysset, men den ble spiker 23.12.88 og denne er kjørbar...
RnR seng i full bredde bakerst, se om dere finner en midtsete benk fra en bay, dermed har dere 9 seter og er konger når unga skal på skoletur eller noe annet morsomt. Lag en surferbenk alla denne: http://vanwurks.co.uk/e107_plugins/e107 ... t=42&cat=3 som dere setter inn og tar midtsetet ut og dermed har dere en camper med 6 seter og 4 sengeplasser. Alt. lag bakover vendt benk bak forsetene, da blir det enkelt å feste belter.
1 latebay, 3 stk T3 og 2 T3 delebiler. Dere har virkelig godt fra 0 til masse på rekordtid. Har dere arvet, vunnet i lotto, funnet penger fra NOKAS eller fått masse penger tilbake på skatten?
Også jeg som er glad bare jeg har fått skilter på min T3
Denne ser jo fantastisk ut, godt at den blir tatt godt varepå.
Litt trist med 1,6 literen, 77 modellen jeg hadde en gang i tiden hadde 2,0 liter, en herlig motor med herlig moment ved lave turtall, kunne bare slippe clutchen rett ut og vi var alltid først ut av lyskrysset, men den ble spiker 23.12.88 og denne er kjørbar...
RnR seng i full bredde bakerst, se om dere finner en midtsete benk fra en bay, dermed har dere 9 seter og er konger når unga skal på skoletur eller noe annet morsomt. Lag en surferbenk alla denne: http://vanwurks.co.uk/e107_plugins/e107 ... t=42&cat=3 som dere setter inn og tar midtsetet ut og dermed har dere en camper med 6 seter og 4 sengeplasser. Alt. lag bakover vendt benk bak forsetene, da blir det enkelt å feste belter.
1 latebay, 3 stk T3 og 2 T3 delebiler. Dere har virkelig godt fra 0 til masse på rekordtid. Har dere arvet, vunnet i lotto, funnet penger fra NOKAS eller fått masse penger tilbake på skatten?
Også jeg som er glad bare jeg har fått skilter på min T3
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Vi har så absolutt tenkt å ta vare på den. Den er utvilsomt juvelen i samlinga.
Jeg er på jakt etter en 2-liter. 1,6 er i daueste laget. Det går forsåvidt greit å følge trafikken med en person i bilen. Men jeg merker forskjell så fort det sitter tre fremme. Ser for meg at det kan bli veeeeeldig tregt med mange folk i bilen.
Vi tenker fortsatt på hva som skal skje bak i bilen. RnR er absolutt på ønskelista. Har sett litt på den bluebirdgreia. Finner vi en brun benk fra en bay, ser jeg ikke vekk fra at vi slår til uten nevneverdig betenkningstid. Men det må stå i stil baki der, så da må RnR trekkes på et vis som passer.
Den kjøkkenbenken du linket til er interessant. Jeg liker prinsippet. Men, den ser alt for ny ut til å passe i denne bilen...
Ang. antall biler, så jobber vi hardt for en plass på "luksusfellen"
Neida... Det hele startet med en tanke om å få tak i en T1 eller T2 camper. Disse er ikke akkurat så lette å få tak i, så til slutt åpnet vi for en T3 camper. Etter flere misslykkede forsøk på å kjøpe det, brettet vi opp ermene og lovet oss selv å være svært målrettet ved neste kjøpeforsøk. Da Kometen kom for salg skjøt vi fra hofta og fikk den hjem i en brenning. Turen hjem med den fra Bergen var en sjelsettende opplevelse. Jeg hadde lagt all bilinteresse på hylla for flere år siden, og så på bil som et verkøy til å ta seg fra A til B. Plutselig var bilinteressen tilbake, med renter. Når så min bedre halvdel også har et svært positivt syn på gamle VW-busser, så baller det fort på seg Vi hadde en halvdefinert tanke om hva slagt biler vi ville ha, og ga gass. Vi er veldig handlekraftige når vi er enige
Denne T2-en kom egentlig som en etterslenger. Hun har alltid ønsket seg en T2, og jeg har alltid syns de er kule. I tillegg hadde vi lovet hun på 10 at det skulle komme en "hippibuss" til gards før hun blir 18. Men det var "ingen hast". Så kom Helga for salg, og så ble det bare sånn. Love at first sight, og alt det der.
Og nå har jeg lyst på enda en T2. Og en T1. Og, og, og... Men nå har vi ikke mer plass, samt at det koster å ha fem biler med skilt. I tillegg må vi prioritere å få verkstedet skikkelig opp å gå. Jeg sitter faktisk og lurer på å åpne for å selge retroen, da bruksområdet kommer til å overlappe vel mye med Helga. Men jeg er redd for at den da ikke bevares original. Og hvem vet om ikke plutselig peugeoten ryker ut på finn?
Når det gjelder pris, ligger vi egentlig ikke nevneverdig over hva mange familier i dag legger ut for å ha to intetsigende, nye og relativt lite anvendelige biler. Og vi har biler som strekker seg over et enormt bruksområde. Fra camper til syncro, men hengerfeste på hele gjengen.
Puh! Det var mye filosofisk redegjørelse på fem minutter. Håper ikke min bedre halvdel finner for mange "hull i min historie"
Jeg er på jakt etter en 2-liter. 1,6 er i daueste laget. Det går forsåvidt greit å følge trafikken med en person i bilen. Men jeg merker forskjell så fort det sitter tre fremme. Ser for meg at det kan bli veeeeeldig tregt med mange folk i bilen.
Vi tenker fortsatt på hva som skal skje bak i bilen. RnR er absolutt på ønskelista. Har sett litt på den bluebirdgreia. Finner vi en brun benk fra en bay, ser jeg ikke vekk fra at vi slår til uten nevneverdig betenkningstid. Men det må stå i stil baki der, så da må RnR trekkes på et vis som passer.
Den kjøkkenbenken du linket til er interessant. Jeg liker prinsippet. Men, den ser alt for ny ut til å passe i denne bilen...
Ang. antall biler, så jobber vi hardt for en plass på "luksusfellen"
Neida... Det hele startet med en tanke om å få tak i en T1 eller T2 camper. Disse er ikke akkurat så lette å få tak i, så til slutt åpnet vi for en T3 camper. Etter flere misslykkede forsøk på å kjøpe det, brettet vi opp ermene og lovet oss selv å være svært målrettet ved neste kjøpeforsøk. Da Kometen kom for salg skjøt vi fra hofta og fikk den hjem i en brenning. Turen hjem med den fra Bergen var en sjelsettende opplevelse. Jeg hadde lagt all bilinteresse på hylla for flere år siden, og så på bil som et verkøy til å ta seg fra A til B. Plutselig var bilinteressen tilbake, med renter. Når så min bedre halvdel også har et svært positivt syn på gamle VW-busser, så baller det fort på seg Vi hadde en halvdefinert tanke om hva slagt biler vi ville ha, og ga gass. Vi er veldig handlekraftige når vi er enige
Denne T2-en kom egentlig som en etterslenger. Hun har alltid ønsket seg en T2, og jeg har alltid syns de er kule. I tillegg hadde vi lovet hun på 10 at det skulle komme en "hippibuss" til gards før hun blir 18. Men det var "ingen hast". Så kom Helga for salg, og så ble det bare sånn. Love at first sight, og alt det der.
Og nå har jeg lyst på enda en T2. Og en T1. Og, og, og... Men nå har vi ikke mer plass, samt at det koster å ha fem biler med skilt. I tillegg må vi prioritere å få verkstedet skikkelig opp å gå. Jeg sitter faktisk og lurer på å åpne for å selge retroen, da bruksområdet kommer til å overlappe vel mye med Helga. Men jeg er redd for at den da ikke bevares original. Og hvem vet om ikke plutselig peugeoten ryker ut på finn?
Når det gjelder pris, ligger vi egentlig ikke nevneverdig over hva mange familier i dag legger ut for å ha to intetsigende, nye og relativt lite anvendelige biler. Og vi har biler som strekker seg over et enormt bruksområde. Fra camper til syncro, men hengerfeste på hele gjengen.
Puh! Det var mye filosofisk redegjørelse på fem minutter. Håper ikke min bedre halvdel finner for mange "hull i min historie"
-
- Posts: 63
- Joined: 04 Mar 2011, 09:57
- Car: T25 1990 Autohomes Komet
- Location: Hå
Re: Say hello to Helga (1977 Bay)
Ikke så mange hull i din historie, bare et par småting
1977 Bay, 1990 Autohomes Komet, 1987 Syncro, 1985 Transporter, 2000 Peugeot, Mange traktorer av gammelt slag (hele og i deler) og en koselig rød plenklippetraktor.
-
- Posts: 63
- Joined: 04 Mar 2011, 09:57
- Car: T25 1990 Autohomes Komet
- Location: Hå
Re: Say hello to Werner (1977 Bay)
En tidligere eier dukket opp på vwnorge. Han kunne fortelle at bilen tidligere het Werner. En gang Werner, alltid Werner. So Werner it is!
1977 Bay, 1990 Autohomes Komet, 1987 Syncro, 1985 Transporter, 2000 Peugeot, Mange traktorer av gammelt slag (hele og i deler) og en koselig rød plenklippetraktor.
Re: Say hello to Werner (1977 Bay)
Gratulerer med Werner! Gøy bil å ha i bilparken
-
- -
- Posts: 1552
- Joined: 05 Mar 2011, 11:42
- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
- Location: Hå kommune
Re: Say hello to Werner (1977 Bay)
Takk, takk. Det er en veldig gøy bil!