Og så ble det dags.
Med utgangspunkt i denne tråden, pluss litt beskrivelser her og der, satte jeg i gang.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html
Disse to videoene er forresten veldig kjekke for oss som ikke har så lang fartstid med dette her:
http://www.youtube.com/watch?v=XOxxS1EMphU&list=LLT1I1XUkQSazNTrqvhKhdjw&index=2&feature=plpp_video http://www.youtube.com/watch?v=KWdZSr7x81w&list=LLT1I1XUkQSazNTrqvhKhdjw&index=1&feature=plpp_video
Bensintilførsel:
Tilførselen til flottørkammeret stengte, med ca 18mm opp til kanten. Det må jo være godkjent.
Testing av slagvolum fra akselleratorpumpa (eller hva det nå heter på norsk):
På 20 fulle pump, ble det maks 15ml. Hvilket er sånn ca. halvparten av hva som står beskrevet i overhalingstråden.
Og det hadde fint lite eller ingen ting å si om jeg justerte helt opp til maks:
Litt slark er det i overføringsstaget til pumpa, men pumpa har maks slaglengde. Det er ikke mer å gå på. Om jeg hadde koblet av staget, og pumpet bare mer armen til pumpa, hadde jeg ikke fått mer. Som den glade amatør jeg er, står jeg litt rådvill i forhold til dette.
Men jeg satte nå på forgasseren igjen, for å se om det var mulig å få litt futt:
Med luftfilter på og starthjelpa tilkoblet, satte jeg i gang.
Her skal det være sagt at den lille skruen under tomgangsskuren har vært ute, og at jeg skrudde begge to helt inn, og 1,5 turn tilbake før jeg begynte. Ikke av noen annen grunn enn at jeg ikke ville ha dem stengt. Jeg tenkte at jeg hvertfall må få den nye slangene og filtrene fulle av bensin før jeg kan tenke på å justere noe.
Til og begynne med var det ikke tendens til tenning.
Så begynte jeg å pumpe med gasspedalen, og straks fikk jeg litt tenning her og der. Men ikke start.
Etter en go del runder med kinning og pumping på gasspedalen, fikk jeg til slutt tenning på opptil flere sylindre. Såpass at jeg klarte å holde den svivende med gassen i halvstilling. Men særlig reint sveiv den ikke akkurat.
Oljelyset lyste hele tiden mens jeg holdt på, hvilket jeg ikke tok særlig notis av. Men da jeg fikk såpass tenning at jeg på et vis klarte å holde motoren svivende, sluttet fortsatt ikke oljelyset å lyse.
Motoren sveiv vel i noe slik som maks 10 sekunder før jeg slo den av. Jeg har ikke sans for oljelys som lyser, og har liten formening om hvor lenge det bør lyse før jeg skal bekymre meg. Bilen har stått lenge i ro i verkstedet nå, så litt lenger lysetid kan en vel regne med, men dette ble litt for lenge for min smak.
I Haynes-boka fant jeg fint lite om oljetrykksbryteren. Og Bentley lå ikke i verkstedet.
Er dette oljetrykksbryteren?
Jeg har ikke noe instrument til å måle turtall med baki der. Noen som har en anbefaling?