Vidvandre - ny bil

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Som dere vet selger jeg Multivanen.

Ikke bare fordi jeg ikke er helt fortrolig med den, eller fordi den har vissemangler jeg trodde man ikke fikk på slike biler eller fordi den ble hasteanskaffet fordi Husstanden måtte ha bil da femtegiret på Caravellen gikk ad undas. Heller ikke fordi konemor & jeg skiller lag, jeg kan dekke kostnadene for egen bekostning. Men jeg vil ikke.

Så da gikk man ut på det åpne marked og så seg om etter erstatningskjøretøy, da. Eller rettere sagt - da jeg hadde lagt ut Multivanen på Finn kom CarlOtto opp med et knakande gost forslag.

Den har jeg vært og prøvekjørt, den har jeg finansieringa i orden på og den har jeg sagt jeg skal ha. Stikker bortom eier i helga og får unnagjort mye av papirmølla som skal unnagjøres, lånet skal signeres og selgers konto skal påføres m.v og så ser ejg for meg at jeg henter den når ting her i Oslo har roet seg på hjemmefronten - vel har jeg leiegarasje til én bil og jeg skal alltids klare å ha bevoktet utendørsparkering til den andre, men man kan jo som kjent bare kjøre én bil om gangen.

Hva slags bil ?

Vent til jeg har signert papirene.
-Jeg syns den er mektig flott og den vil gi meg mye, mye mer enn det Multivanen ville kunne gjøre selv om jeg hadde skrudd den opp på utstyrsfronten.

Hehe, bra oppstart av prosjekttråd 8)

Første punkt på gjøremålslista :
-bytte papplate i bakluka med tilsvarende løsning man finner på Caravelle/Multivans, legge inn lyddempematter og div eletronikk for ryggekamera etc.
-legge inn to-tre sigarettenneruttak - Multivanen har vel seks stk, denne har bare to så langt som jeg har sett etter, og da må det inn etpar styker til.
I tillegg er det noe annet ræl som må byttes ut, men det tager man over tid - kan jo ikke gjøre alt på én gang.

På sikt kan man selvsagt drømme om å parkere bilen hos Peter Seikel i Tyskland ifm besøk som jeg jo allikevel gjør nede på kontinentet, men sånt koster omlag 61.000,- og det har jeg i skrivende stund noe lite av - men jeg har bra lyst, ja.

Bilder ? Jeg har bildene fra annonsa, må se om jeg får lagt dem inn i helga, etter signeringa av dokumentene 8)
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: Vidvandre - ny bil

Post by solrikioo »

Wild guess på at det er en T4 du har kjøpt. ;)
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: Vidvandre - ny bil

Post by hunter »

Flott bil! Gratulerer :) Kunne tenkt meg en slik selv. Kommer du til å kjøre med reservehjulet på bakluka eller tar du det bort?
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Gamlingen har hatt av reservehjulsholderen, men i min bok blir det jo 3 åpne høl der skruene har vært og det kan man jo ikke ha i bilen :D

Dessuten er det tøfft med reservehjul på bakluka 8)
therkildsen
-
-
Posts: 1050
Joined: 18 Jan 2008, 19:36
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574
Location: aust agder, arendal ,saltrød

Re: Vidvandre - ny bil

Post by therkildsen »

gratulerer med ny bil rudeboy :)
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Jotakk, det kjennes svært greit ut så langt 8)
Thelax
-
-
Posts: 109
Joined: 02 Nov 2009, 11:05
Car: T4 Multivan Camping 2003
Phone: 94341238
Location: Farsund

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Thelax »

Hvilken bil har du kjøpt da?
Christian

2003 Multivan TDI 102 ACV
BMW E30 328 it
1968 Svithun (Tempo) Sprint 100

Multivanmafiaen
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Rudeboy wrote:Vent til jeg har signert papirene 8)
Si det, du.
therkildsen
-
-
Posts: 1050
Joined: 18 Jan 2008, 19:36
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574
Location: aust agder, arendal ,saltrød

Re: Vidvandre - ny bil

Post by therkildsen »

det er nok ein T4 med syncro
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
CarlOt2
-
-
Posts: 863
Joined: 12 May 2006, 13:12
Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Location: Haugesund (Rogaland)
Contact:

Re: Vidvandre - ny bil

Post by CarlOt2 »

Rudeboy wrote:
Så da gikk man ut på det åpne marked og så seg om etter erstatningskjøretøy, da. Eller rettere sagt - da jeg hadde lagt ut Multivanen på Finn kom CarlOtto opp med et knakande gost forslag.


Ikke gi meg skylden her nå da...om du ikke blir fornøyd :P


Carl Otto
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Sånn uten å ha bilder tilgjengelig enda tillater jeg meg å komme med en update :

-én av de tingene som jeg trakk prisen ned på, var at ene takplata var bora opp og full av høl ifm at buggen hadde hatt tv hengernde der ifm sine langturer. Så den trakk jeg ham for penger i mitt "bud" på bilen.

Nå har han fanmeg ikke bare hatt bilen på service og til NAF-test ifm salget men han har også fiksa takplata :lol:

...så da har jeg ingen innsigelser mot å gi ham fem laken mer enn avtalt, han mumla noe om store kostnader ifm service etc nå. Syns det er greit, jeg.

Skal se om jeg ikke får tatt turen bortom og signert kontrakt & andre dokumenter før jeg gir banken melding om å overføre avtalt sum til ham, nå i helga. Så får jeg bare finne en dato jeg kan stå på trafikkstasjona sammen med ham og få registrert den, kanskje neste uke allerede ? Det hadde vært noe.

Tar med lyktebøylen jeg mente å skru på Multivanen til denne bilen, har jo schwære Hella Rally 3000 som skal monteres foran og oppå lyktebøylen og de kommer til å passe bra der 8) Siden man har TÜVpapirene i neven er det bare å få det pønsja for hun som skal skrive ut vognkortet.

Good times !
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Vidvandre - ny bil

Post by TaigAGreEn »

For å sitere signaturen din Yngve:
Hvorfor legger du ikke ut bilder av prosjektet ditt?
Hva er dette for bil da montro?
Tage Vedal

T3-fan
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Da henviser jeg først til min egen sitering lengre opp og så spekulerer jeg på om ikke du kanskje er en av dem som veit :lol:
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Vidvandre - ny bil

Post by zapperx »

Ler så jeg griner!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Du er pokker meg noe for deg selv du Yngve :D
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Får hause detta litt opp, hype som det heter :wink:
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Der Postmeister »

Dette blir vel den lengste prosjekttråden noensinne UTEN å ha en eneste bil tilgjengelig.... :mrgreen:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Hehe, som jeg ser det har jeg pr idag to biler "tilgjengelig" men nok pjatt, dere spæmmer tråden min :lol:
jakob
-
-
Posts: 2147
Joined: 22 Apr 2008, 15:48
Phone: 46809101
Location: Rena.
Contact:

Re: Vidvandre - ny bil

Post by jakob »

Vis bilder eller slett tråden!

Slik hemmlighets kremmerier vil jeg ha meg frabedt YNGVE! :lol:
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Vidvandre - ny bil

Post by zapperx »

Rudeboy wrote:Hehe, som jeg ser det har jeg pr idag to biler "tilgjengelig" men nok pjatt, dere spæmmer tråden min :lol:
Du spæmmer forumet titt og ofte, så skulle bare mangle at vi gir litt tilbake i disse førjulstider :lol:
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Livar
-
-
Posts: 1981
Joined: 18 Mar 2004, 19:26
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ
Location: Ege
Contact:

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Livar »

zapperx wrote:
Rudeboy wrote:Hehe, som jeg ser det har jeg pr idag to biler "tilgjengelig" men nok pjatt, dere spæmmer tråden min :lol:
Du spæmmer forumet titt og ofte, så skulle bare mangle at vi gir litt tilbake i disse førjulstider :lol:
:lol: :lol:
CarlOt2
-
-
Posts: 863
Joined: 12 May 2006, 13:12
Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Location: Haugesund (Rogaland)
Contact:

Re: Vidvandre - ny bil

Post by CarlOt2 »

Får vi i det hele tatt se noe som helst bilde her før jul så skal vi være happy... (??) :lol:


CarlOtto
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Yep, siden jeg samtidig som jeg selger bil, kjøper bil og forbereder hussalg ASAP så er det et bra estimat.

Jeg fabla om å hente bilen imårra, men det var før "alt skulle skje samtidig" - dengang var det bare bilsalg pågang men ØKH bestemte oss for å selge kåken før jul så da så :lol:

Med henting imårra kunne jeg tatt en triumftur oppom Lillehammer med den ifm jobb fredag, og vist den fram oppover der dagen føre til f.eks Erik. Fått testa ei overnatting med varmen påslått etc.

Men bilen kan vente, hussalget kan ikke det. Jeg har no bilder av den men syns ikke noe om å legge dem ut når ikke engang kontrakta er signert :wink:

EDIT - sånn i all etterpåklokskaps ånd, jeg starta egentlig tråden for tidlig :lol:
Når boligen skulle gå to nanosekund etter jeg hadde begynnt skifte bil, går det ene på bekostning av det andre - nå kommer fotograf om noen dager og visning er siste søndagen i november - som jeg ser dette kan jeg muligens få hente den andre bilen etter at fotografen har vært her, og det selv om at Multien ikke er solgt (ser jaggu fram til å dekke to billån, ja... NOT!)
CarlOt2
-
-
Posts: 863
Joined: 12 May 2006, 13:12
Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Location: Haugesund (Rogaland)
Contact:

Re: Vidvandre - ny bil

Post by CarlOt2 »

Rudeboy wrote: EDIT - sånn i all etterpåklokskaps ånd, jeg starta egentlig tråden for tidlig :lol:
Når boligen skulle gå to nanosekund etter jeg hadde begynnt skifte bil, går det ene på bekostning av det andre - nå kommer fotograf om noen dager og visning er siste søndagen i november - som jeg ser dette kan jeg muligens få hente den andre bilen etter at fotografen har vært her, og det selv om at Multien ikke er solgt (ser jaggu fram til å dekke to billån, ja... NOT!)


Ja det er ikke lenge til jul nå :D Noe fremgang? (føler jeg må holde dette innlegget levende..)

En idè her fra meg: Når du først har proff fotograf til leiligheten, kan du ikke da også ordne det sånn at han også samtidig tar proff bilder av bilen du skal selge - og samtidig den nye ? :lol: Du pleier jo å være meget bra på å poste bilder, så nå kan vi få fotograf bilde denne gang.


Carl Otto
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Vidvandre - ny bil

Post by TaigAGreEn »

istemmer 8)
Tage Vedal

T3-fan
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: Vidvandre - ny bil

Post by hunter »

kan det være denne mon tro?
Image
Post Reply