2011 Multivan Startline

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
krheldal
-
-
Posts: 101
Joined: 05 Mar 2007, 16:34
Location: Frekhaug, Hordaland

2011 Multivan Startline

Post by krheldal »

Da er det vel på tide å fortelle litt om årets julepresang til meg selv (ev. til mor, da jeg neppe får slippe til).

Etter en del frem og tilbake og om og men, så har jeg nå fått på plass en 2011-modell Multivan.

Jeg skulle jo gjerne hatt fatt på en ny bil med stor motor og mye utstyr, men lommeboken var ikke helt enig i dette.
Så etter å ha tittet lenge etter biler her til lands så endte jeg heller opp med en bil fra vw-forhandler i tyskland. Startline utgaven er jo ikke de mest påkostede sånn i utgangspunktet, men etter litt research så fant jeg en som hadde et minimum med ekstrautstyr til en grei pris.
Var også svært skeptisk til 102hk-motoren, men som transportmiddel frem og tilbake til barnehager etc så funker dette helt greit.

Litt om bilen:
2011 Multivan 2,0 102HK (gått 16,000km)
Farge: Sand Beige

Ekstrautstyr (som er verdt å nevne):
Webasto thermotop + eber for varme i kupe. Med fjernkontroll og timer.
Navigasjon (rns 315)
Varmeseter (verdt å nevne siden det er en tysk bil ;-) )
Parkeringssensorer foran og bak.
Mørke glass hele veien rundt.
+++

Om det er riktig å lage en prosjekttråd av dette vet jeg ikke helt, men det dukker nok opp litt spørsmål etterhvert så da kan jeg jo ta dem her.
Sånn med det første så har jeg ingen spesielle planer for bilen. Men er det noe som irriterer meg med disse startline-bilene så er det jo at de er levert med ulakkerte speil og håndtak. Får se om jeg kanskje gjør noe med dette en gang.
Ellers har vi hatt bilen et par uker nå, og vi er svært godt fornøyd. Bakgrunnen for kjøpet er at familien snart øker fra fire til seks personer hvor fire av dem fortsatt trenger barnesete. Noe godt alternativ til Multivan har vi strengt tatt ikke funnet.

Det eneste problemet jeg har funnet med bilen så langt er belysningen i stigtrinnet ved skyvedøren (Der det står Multivan og det for øyeblikket ikke lyser blått).
Mulig det er pæren som har røket. Jeg har ikke brukt mange sekundene på dette enda, men jeg spør likevel:
Hvordan skifte disse pærene? Noen triks for å demontere her?

Skal få lagt ut et bilde eller to når jeg bare får tatt noen. :-)
Kristian

11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
Post Reply