God lyd i stor bil.

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
arejohan
Posts: 9
Joined: 22 Jan 2012, 13:04

God lyd i stor bil.

Post by arejohan »

Har nettopp montert Pioneer AVIC930BT og FOCAL 8" sub. Fikk plass under pasasjerstolen til subben. Begynte der. Har to ekstra utganger til ekstra forsterkere ved behov. Finansmesteren ( fruen ) var til og med fornøyd. Kommer kanskje av at jeg pleier kjøre så hun sitter faktisk rett over subben. Orginalhøytalerne er faktisk veldig gode med riktig forsterker. Kan selvfølgelig byttes til en overkommelig pris. Har parkeringssensorer rundt baut og dette vises på skjermen som på orginalanlegget. Måtte blinde dvs kutte ryggekameraledningen da anlegget trodde jeg hadde kamera og viste sort skjerm. Måtte velge med navigasjon for å ha parkeringssensorvisning. Bilradiospesialisten gjorde alt arbeidet. Dyrt ,men for en lyd. Ramstein på full guffe bare når jeg er alene. Ellers går det i Dire Straites. Har vært mer i bilen og trykket enn hjemme i det siste, blir litt revet med. Ekstrautstyr utenom lyd blir handlet no i sommer. Da går turen til Tyskland. Finner sikkert veien nå når jeg har fått navigasjon.
:-))))
Kall'n
-
-
Posts: 1347
Joined: 21 Oct 2010, 21:09
Car: T5 2008 4motion
Location: Bergen

Re: God lyd i stor bil.

Post by Kall'n »

Er dette et prosjekt, eller bare info??
Hvor er isåfall bildene??
arejohan
Posts: 9
Joined: 22 Jan 2012, 13:04

Re: God lyd i stor bil.

Post by arejohan »

Det er ment å være begynnelse på multimedia med hovedvekt på stereoen. Bilder kommer. Må bare få ut fingen.
caaatooo
Posts: 46
Joined: 30 Oct 2011, 19:42
Car: '08 T5 1,9 TDI / '11 BMW 520dAT Hartge
Phone: 91324362

Re: God lyd i stor bil.

Post by caaatooo »

Spennende å oppgradere stereoen i T5 :) Selv synes jeg at god lyd i bil gjør kjøreturen mye triveligere. Har byttet ut originalspilleren i min T5 til en dobbel-DIN Pioneer spiller, men av rimeligere art enn din. Tenker også å oppgradere høytalerne, men er det noen som vet hvilke høytalere som står i dørene og i dashbordet (fysisk størrelse på høytalerne)? Noen som har anbefalinger å komme med til hvilke høytalere man burde oppgradere med?

Er det en aktiv 8" sub du har satt under setet, eller fikk du bygd kasse og kjøpte forsterker utenom? Var det mye stress å strekke opp strømledninger fra under passasjersetet og frem til batteriet? Kunne selv tenkt meg å gjort noe slikt, men fokuserer først og fremst på å gjøre bilen "ubrukelig" (les: store hjul og justerbart senkesett) :lol:

Og ja, bilder ønskes gjerne! :D
arejohan
Posts: 9
Joined: 22 Jan 2012, 13:04

Re: God lyd i stor bil.

Post by arejohan »

De som sitter forran i dørene er 6,5 tommer. Subben er aktiv FOCAL 8". Koster ca. 2300. Du får bere mellomtone ved å bytte. Berdre saker koster ca 2000 for de forran og ca 1500 for de bak. Dette er priser hos Bilradiospesialisten. Tror det er inkl. Montering. Kommer ikke til å bytte da det er mer enn nok futt i de originale. Tviterne kommer du lett til, bare å vippe opp dekselet. Sorry at jeg ikke har fått ut bilder ennå.
hkallestad
Posts: 70
Joined: 14 Nov 2009, 00:43
Car: T4 2001 2.5 88

Re: God lyd i stor bil.

Post by hkallestad »

Er det en slik flatpakket sub i boks? Går den dypt? Jeg har en slik flat en fra bilxtra(cube eller noe) og den er rævva.

Dere som monterte 2 DIN, måtte dere kjøpe noe ekstra ramme eller holder det med rammen som fulgte med pinoneeren?
Post Reply