Vil ikke starte.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
bj-ronn

Vil ikke starte.

Post by bj-ronn »

Min T-4 med 2.4D AAB motor vil ikke starte. Hadde falken på besøk. Det er plenty med strøm på batteriet, ingen jordingsfeil. Vi har prøvd alt. Prøvde å tyvstarte med en ledning på batteri og en ledning på starter. Starter slår ikke inn. Det høres heller ikke noe klikk i starter når jeg vrir om nøkkel. Er starteren kaputt?

Skal prøve å skyve igang bil imorgen. Drar på ferie neste helg, så jeg begynner å få dårlig tid.........

Hva slags verktøy trenger jeg for å bytte starter på en t-4 fra 91 med 2.4 D motor? Blir for dyrt på verksted nå. Feiebudsjettet sprekker.
Er det noespesielt jeg må passe på? Ser jo rimelig greit ut når jeg kikker oppi der.....men likevel. Har mange dårlige erfaringer på prøving feiling....... :x
Bjørnar
CARAVELLE
Car: 1988 syncro halvcamper
Phone: 40841642

Re: Vil ikke starte.

Post by CARAVELLE »

bj-ronn wrote:Min T-4 med 2.4D AAB motor vil ikke starte. Hadde falken på besøk. Det er plenty med strøm på batteriet, ingen jordingsfeil. Vi har prøvd alt. Prøvde å tyvstarte med en ledning på batteri og en ledning på starter. Starter slår ikke inn. Det høres heller ikke noe klikk i starter når jeg vrir om nøkkel. Er starteren kaputt?

Skal prøve å skyve igang bil imorgen. Drar på ferie neste helg, så jeg begynner å få dårlig tid.........

Hva slags verktøy trenger jeg for å bytte starter på en t-4 fra 91 med 2.4 D motor? Blir for dyrt på verksted nå. Feiebudsjettet sprekker.
Er det noespesielt jeg må passe på? Ser jo rimelig greit ut når jeg kikker oppi der.....men likevel. Har mange dårlige erfaringer på prøving feiling....... :x
Hans Kristian Halvorsen
CARAVELLE
Car: 1988 syncro halvcamper
Phone: 40841642

Re: Vil ikke starte.

Post by CARAVELLE »

bj-ronn wrote:Min T-4 med 2.4D AAB motor vil ikke starte. Hadde falken på besøk. Det er plenty med strøm på batteriet, ingen jordingsfeil. Vi har prøvd alt. Prøvde å tyvstarte med en ledning på batteri og en ledning på starter. Starter slår ikke inn. Det høres heller ikke noe klikk i starter når jeg vrir om nøkkel. Er starteren kaputt?

Jeg ville hørt med Vestfold elektrodisel på Kilen i Tønsberg,der kjøpte jeg bytte starter til min caravelle,den er rimelig grei å bytte og ikke så veldig dyr.
Hans Kristian Halvorsen
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Sjekk/bytt messinghylsa som er opplagringa for starteren samtidig. :D :wink: :idea:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply