Tips og erfaringer ønskes til framsete

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
SvennoH
-
-
Car: T4 98 kombi 2,5 TDI
Phone: 41280935

Post by SvennoH »

Hei. (Igjen!)

Eg driver firma for meg sjølv og kjører ganske mykje i jobben. Ca 150 mil pr veke. Eg har ein 2008 mod transporter og er jo kjempefornøyd med denne bilen! Bortsett fra setet. Det gir dårlig støtte i sidene og er anstrengene for ryggen når eg kjører så mykje. Har tenkt litt på recarosete, men disse lages jo kun for mennesker under 180 så det går ikkje. Så har eg tenkt på et caravelle/multivan sete, er desse mjukare og med bedre støtte? Spurte også på delelager til møller om dei hadde stetrekk med sidestøtte, men det hadde dei ikkje hørt om(volvo 240en min hadde r-sport setetrekk med bra sidestøtte serru!)

Erfaringsmessig vett jo desse deleselgerene lite om ekstrautstyr, så eg lure jo på om noen av forumets lesere har bedre vett?

Kan også ta ein historie ang desse deleselgerne: Eg og fruen skulle kjøpe ein flunke ny opel for noen år siden(alldri kjøp opel btw), og sjekket litt opp på nettet ang styling og ekstrautstyr. Der fant med orginal opelstyling ,kalla 'irmscher'. Med fant også ein brosjyre i et stativ sjå forhandler. Me ville ha 2 takluker( det såg tøfft ut, men selger prøvde å snakke oss fra det for det var jo klimaanlegg i bilen. Han jobber ikkje der lenger for å sei det sånn) sideskjørt, frontspoiler, hekkspoiler, sportsratt, org 17" felger, og litt annet småknask som dørlåser, håndbrekk, girspak og pedaler. Det blei ein meget tøff bil! Men så til saken, me gjekk på delesalg og ville bestille dette så det kunne settes på blen før me fekk den. Ekspeditøren lo og spurte kor me hadde funnet dette jallagreiene. "Det er orginal opel-styling" sa eg. "Fant brosjyre i stativet der borte". Tulling asså. Var første gang opel i norge importerte denne stylingen. Finnes nok bare ein av dei i Norge, tenker eg. Så det er erfaringer fra desse deleselgerne, burde jo vore entusiaster som satt på sånne plasser.
Svein Ove

Er heldig eigar av:
T5 Transporter 4motion 130HK 2008 Ny arbeidsbil
T4 Transporter Syncro 2.4 95mod Arbeidsbil SOLGT
T4 Caravelle kombi(flyttet seter bak) 2,5 TDI 98 mod Familiebilen
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Tips og erfaringer ønskes til framsete

Post by Der Postmeister »

det er det jo stort sett aldri dessverre. Mange av de kunne like gjerne solgt klær på H&M dameavdeling...

Men uansett.

Recaro for liten? Jeg har to i Postbilen, og er sjøl (iflg forsvaret) 182cm. Mine Recaro er faktisk av enkleste type helt uta elektrisk tullball og passer ræv og rygg som hånd i hanske. Jeg synes originalmonterte Recaro er som du sier, og de med elektrisk er ubehagelige. Jeg er og yrkessjåfør og kommer nå til investere i slike stoler i min neste bil. Skal ned til en T4 og de setene er originalt så som så. T5 er milevis bedre der. Faktisk.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Du får Recaro i utførsel XL også.

Selger selv en del Recaro seter, skaffer alle modeller også litt eldre modeller
SvennoH
-
-

Post by SvennoH »

Okey ja, har sett ein del recarosete og fant et som eg likte. Det hadde låg lårstøtte slik at det går an å gå inn og ut av bilen og. Men setene til caravelle eller multivan da?
Svein Ove

Er heldig eigar av:
Martin Sandvik
-
-

Post by Martin Sandvik »

Men setene til caravelle eller multivan da?

Gå til en forhandler å prøv.
SvennoH
-
-

Post by SvennoH »

Martin Sandvik wrote:Men setene til caravelle eller multivan da?

Gå til en forhandler å prøv.
Som du leser lenger oppe på emne passer desse deleselgerne som h&m selgere. Skal du ha noko må du først oppgi skiltnummer. Til mitt skiltnummer finnes det nok bare et sete og då kan dei ikkje hjelpe meg, desverre.

Som da eg gikk til ein båtforhandler og ville kjøpe oljetrykksmåler og giver. Han spurte etter motornummer, som eg ikkje hadde til denne gamle motoren. Samme det seier eg, det er til ein gammel motor. Han kunne da desverre ikkje hjelpe meg... Idiot
Svein Ove

Er heldig eigar av:
prinsatle
-
-
Phone: Ni 5 87 10 10

Post by prinsatle »

står vel nye og brukte biler du kan prøvesitte hod din lokale vag dealer :D
på fire hjul i svinga
VIF
en by et lag
atle
Martin Sandvik
-
-

Post by Martin Sandvik »

Var liksom det jeg mente, su spør hvordan caravelle og multivan seter er å sitte i, det er kun deg som vet hva du liker. så gå innom en forhandle rå sjekk seter i nye og brukete T5
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Du skriver ikke noe om hvor lang du faktisk er. Når det gjelder folk på 185 og oppover, leverer det nederlandske firmaet ASS en modell som heter 803 som jeg på 181 cm føler meg liten i. :lol:
De leveres via importøren Rep Tek, som du finner bl.a i Bergen.

Har du problemer/smerter i rygg/kropp pga dårlig egnet sete i bilen, kan du søke om å få dekket dette fra det offentlige, hvis det er en arbeidsplass på hjul. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Post Reply