Skipperns transporter 2003 T4 syncro 2,5 TDI

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
Skippern85
Posts: 6
Joined: 20 May 2013, 12:53
Car: T4 Transporter Syncro 2.5 TDI

Skipperns transporter 2003 T4 syncro 2,5 TDI

Post by Skippern85 »

Tenkte jeg skulle teste ut dette forumet også, og opprette en liten tråd/worklog/spørretråd her om min nyanskaffelse, nemmelig en Transporter T4.

Etter min forrige bruksbil begynte å kødde det til regelmessig for meg, gjorde jeg det eneste riktige av den og konverterte den til full-time banebil. Det er en a4 tq med 340000 på klokka. Nok om den, kan legge inn et raskt dårlig bilde:
Image

Med den som banebil fulgte nødvendigheten med en trekkbil som bruksbil etter. Da kjøpte jeg en t4 i 2012, fwd 2.5 TDI. Denne er nå rimelig rusten og har 360000 på klokka. Den likte ikke denne vinteren i byen, selv med underspylinger an mas og et ok vedlikeholdsnivå. Om noen er interessert i å kjøpe denne, tar jeg gjerne i mot bud.

Image

Så da dro jeg den 20.05.2013 og hentet meg en eks rørleggerbil.

Specs:

  • 2003 modell
    102 Hk TDI 5 syl
    Syncro
    Parkeringsvarmer (Er dette også en tilleggsvarmer?)
    Sentrallås
    El vinduer
    ABS
    Slitasjevarsler bremseklosser
    Skyvedører begge sider
    Påståtte "ambulansefjærer" bak
    Gått 220000
  • Fulgte med 3 slitte hjulsett
    Topp skiftet på 154000 til ny
    Følger med noe hjemmelagd treinnredning
    4 stk takstativer
    Tusenmetre

Følgende feil/mangler kjøpt med bil:
  • Sentrallåsen henger ikke helt med på førerdøra og høyre skyvedør
    Parkeringsvarmeren fungerer ikke
    Litt lekkasje på servo
    Matt lakk, defekt lakk og meget ripete lakk etter fjerning av profilering
    Smådefekter på støtfangere
    Stygg og slitt i interiøret, møkkete inni ved kjøp
Planlagt en slags storservice i løpet av sommeren:
  • Regreim
    PP 764 dysespisser
    Alle oljer ny
    Alle filtre ny
    Funksjonabel innredning med verktøy
    Noe mer som er greit å ta med?
Jeg følger opp med litt bilder jeg, kan vel ikke skade? Har hatt den inne på jobb nr to for litt pleie og en kjapp polering. Lakken var så matt og det så ikke så bra ut at det stod vvs eksperten og rørlegger Bagn på begge sider og panser. Jeg ser at det ikke er så tydelig på bildene, men lakken er helt vannvittig oppripet etter fjerning av dekor.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Blir mye bilder her, så vi popper bare rett til der bilen er "ferdig" shinet og lagt om til andre felger, nemmelig norskproduserte Fundo audi felger.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Skippern85 on 25 May 2013, 18:33, edited 1 time in total.
daain83
-
-
Posts: 352
Joined: 14 Oct 2012, 13:41
Location: Søgne, Vest-Agder

Re: Skipperns transporter 2003 T4 syncro 2,5 TDI

Post by daain83 »

Det ble jo betraktelig bedre etter shining jah ;)

Tøffe de felgene du hadde på den andre, hvilken type var det ?

Noen planer videre eller ?
Skippern85
Posts: 6
Joined: 20 May 2013, 12:53
Car: T4 Transporter Syncro 2.5 TDI

Re: Skipperns transporter 2003 T4 syncro 2,5 TDI

Post by Skippern85 »

daain83 wrote:Det ble jo betraktelig bedre etter shining jah ;)

Tøffe de felgene du hadde på den andre, hvilken type var det ?

Noen planer videre eller ?

Ja, men må få tatt den litt nøyere. Ser jo kjørespora på 50 meters avstand i sola :oops:

De heter Zito WP789, har solgt dem videre. Sammen med senken på den andre og 40 profil ble det rett og slett forjævlig å kjøre med.

Fordi jeg ikke vil ha så lite profil på dekkene mine, har jeg tenkt at 16 toms er en grei størrelse på denne bilen. Jeg har en liten fetish for strøkne stålfelger og særlig de som er bredda. Så jeg tenker meg å kjøpe noen brukte fra touran eller caddy og sende de til bredding, 1" eller 2"

Ellers hadde jeg tenkt til å kjøre "murdered" på den gamle, før jeg fant ut at jeg skulle selge den. Dvs at ALT på bilen skulle være svart og den skulle folieres matt svart. Men det gadd jeg ikke med den bilen, og syncroen vil jeg bare ha helt clean. Så planene er å få den så bra som mulig teknisk, så kanskje det blir litt dilling etterhvert.
Skippern85
Posts: 6
Joined: 20 May 2013, 12:53
Car: T4 Transporter Syncro 2.5 TDI

Re: Skipperns transporter 2003 T4 syncro 2,5 TDI

Post by Skippern85 »

Image

Har brukt denne i hele sommer og kjørt ca 12000... Skiftet en del pærer til led, skjøtet noe ledningsnett i dører for å få sentrallås og forskjellig i orden. Har også handlet inn deler for rundt 10000,- for å ta en storservice neste helg med regreimbytte, overhaling av parkeringsvarmer, bytting av dyser med fratelio boso 764 spisser og alle væsker, filtre osv...

Så da måtte selvfølgelig strammehjulet på regreima ryke på torsdagsmorgen på vei til jobb. Nå står den på Møller og det er snakk om mulig reklamasjon pga toppbytte på møller på 173000. Bilen har nå gått 230000. Garantien gikk ut på 3 år, noe som er ca 4-5 måneder siden. Typisk min flaks.
Skippern85
Posts: 6
Joined: 20 May 2013, 12:53
Car: T4 Transporter Syncro 2.5 TDI

Re: Skipperns transporter 2003 T4 syncro 2,5 TDI

Post by Skippern85 »

Da blir det nytt topplokk på denne, dekt av møller. Resten blir dekt av meg, dvs fikse opp en oljelekkasje på motor og nye reimer m.m.

Så da mangler bare alt det andre...
Post Reply