MBM Caravelle Syncro
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Skiftet en glødeplugg som var gåen i går også, så nå starter motoren lett og ryker lite. Men, noe er uansett galt for den fjusker litt til å begynne med så det kommer nok inn noe luft en plass.
Last edited by Needforspace on 10 May 2018, 15:16, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: MBM Caravelle Syncro
Tror du mangler sånn ca en halv glødeplugg der... kan restene ha gjort skade på ventilene?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Ser ikke de alltid sånn ut da, ikke uvanlig på de jeg har byttet i alle fall.
Glødepluggene står vel inne i forkammeret også og blir vel pulverisert på vei ut derfra tipper jeg.
Glødepluggene står vel inne i forkammeret også og blir vel pulverisert på vei ut derfra tipper jeg.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Hadde en liten lokaltur noen hundre meter fra hovedveien for noen dager siden. Artig hvor mange fine plasser som finnes rundt om.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Kjørte en tur opp til Stadt i går.
Kjørte til Hoddevika først, men der var lite aktivitet og en del vind så da kjørte jeg opp på Kjerringa, altså Vestkapp platået.
Sto der over natta, dette bildet er fra i dag tidlig, før jeg kjørte innom Ervika og Eltvik før jeg returnerte hjem. Var heldig med været, men glad jeg har en fungerende Kinavarmer.
Kjørte til Hoddevika først, men der var lite aktivitet og en del vind så da kjørte jeg opp på Kjerringa, altså Vestkapp platået.
Sto der over natta, dette bildet er fra i dag tidlig, før jeg kjørte innom Ervika og Eltvik før jeg returnerte hjem. Var heldig med været, men glad jeg har en fungerende Kinavarmer.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Hatt trøbbel med eksos som sprekker og faller av så nå er jeg lei av å sveise den. Satte på et stag fra turboflensen til klemma før potta for å se om det avlaster nok.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 515
- Joined: 01 Jul 2012, 23:01
- Car: T3SYNCRO
- Phone: 91647900
- Location: Kristiansand
Re: MBM Caravelle Syncro
Synes den blir lavere og lavere den Syncro'n din. Ikke rart med alt utstyret du har Vurderer du å senke den?
Her er det på tide at MBM lager et helt nytt eksosanlegg!
Her er det på tide at MBM lager et helt nytt eksosanlegg!
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat
Kristiansand Bus-Depot.
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat
Kristiansand Bus-Depot.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Senke? Er jo det jeg holder på med ja. Begynner å hjelpe på nå.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Har en mellomaksel med slakk i. En hurtigløsning er da å hente frem en annen aksling med friske kryss.
Men, og her kommer utfordringen, den jeg tok av stod montert med Hardyplaten i girkasseenden. Den jeg hadde liggende hadde merking som sa Hardyplate fremme mot diffen. Mener at jeg har lest et sted at dette varierer fra diesel til bensin biler, uten at jeg skjønner hvorfor?
Gidder ikke vente så jeg skrur ihop med Hardyplaten mot girkassen nå.
Men, og her kommer utfordringen, den jeg tok av stod montert med Hardyplaten i girkasseenden. Den jeg hadde liggende hadde merking som sa Hardyplate fremme mot diffen. Mener at jeg har lest et sted at dette varierer fra diesel til bensin biler, uten at jeg skjønner hvorfor?
Gidder ikke vente så jeg skrur ihop med Hardyplaten mot girkassen nå.
Last edited by Needforspace on 15 May 2018, 15:37, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 5757
- Joined: 07 Aug 2009, 01:52
- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
- Location: Rjukan / Oslo
- Contact:
Re: MBM Caravelle Syncro
Needforspace wrote:Har et mellomaksel med slakk i. En hurtigløsning er da å hente frem en annen aksling med friske kryss.
Men, og her kommer utfordringen, den jeg tok av stod montert med Hardyplaten i girkasseenden. Den jeg hadde liggende hadde merking som sa Hardyplate fremme mot diffen. Mener at jeg har lest et sted at dette varierer fra diesel til bensin biler, uten at jeg skjønner hvorfor?
Gidder ikke vente så jeg skrur ihop med Hardyplaten mot girkassen nå.
Stemmer, bensin og diesel har platen å hver sitt hold, ikke spør meg hvorfor!! Så bare montere slik den satt på din så blir alt bra
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Kjapp liten testtur ga positivt inntrykk. Er nesten ikke følbar slakk i ene krysset på den jeg tok av, men det har vert økende klirring fra Hardyplata og hjelper jo ikke på heller så nå funker det mye bedre med null lyd fra den delen av bilen.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 150
- Joined: 24 Oct 2014, 11:28
- Car: T3 1989 JX
- Phone: 9+7-7-2-2-2-1+2
- Location: Nordreisa
Re: MBM Caravelle Syncro
Hvordan ser denne hardyplata ut? Er det noe som ikke var på tidlig syncro?Needforspace wrote:Kjapp liten testtur ga positivt inntrykk. Er nesten ikke følbar slakk i ene krysset på den jeg tok av, men det har vert økende klirring fra Hardyplata og hjelper jo ikke på heller så nå funker det mye bedre med null lyd fra den delen av bilen.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Gummikringle med langsgående unbrako bolter begge veier.
Rundt disse boltene inni gummien er det noen stålhylser som blir slitt etter 30 år og dette gir klirring.
Rundt disse boltene inni gummien er det noen stålhylser som blir slitt etter 30 år og dette gir klirring.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Har lenge hatt en "konsoll" over kjøkkenbenken som har hatt galvanisert overflate, ikke farge. Nå har jeg lakkert og montert noen brytere, wattmeter og noen ekstra dioder. Gleder meg til å teste ut på tur når det er litt mer behov for lys.
Nattbelysning 1w
Svak varmhvit 1w
Kraftigere spotter som er koblet sammen med led strip i høytaket 30w
Wattmeter som jeg ikke har fått testet noe særlig enda men det bør gi ganske god kontroll over forbruket.
Nattbelysning 1w
Svak varmhvit 1w
Kraftigere spotter som er koblet sammen med led strip i høytaket 30w
Wattmeter som jeg ikke har fått testet noe særlig enda men det bør gi ganske god kontroll over forbruket.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: MBM Caravelle Syncro
Ser bra ut det der.
Jeg driver også og legger opp til "kupelyskontrollpanel" i syncroen. Tenkte å sette det over skyvedøra sånn at jeg kan nå det også fra utsiden.
Jeg driver også og legger opp til "kupelyskontrollpanel" i syncroen. Tenkte å sette det over skyvedøra sånn at jeg kan nå det også fra utsiden.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 955
- Joined: 26 Sep 2016, 12:23
- Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
- Phone: 93211119
- Location: Molde
- Contact:
Re: MBM Caravelle Syncro
Har du noe mer info om wattmeteret?
Hvor er det kjøpt?
Trådløs type?
Ser ut til å være samme type som jeg har.
Hvor er det kjøpt?
Trådløs type?
Ser ut til å være samme type som jeg har.
Følg meg på https://www.facebook.com/norwayvanagon/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Kommer fra min venn Ali og er ikke trådløst nei.
https://www.aliexpress.com/item/DC-6-5- ... 4c4dwWQ0oC
https://www.aliexpress.com/item/DC-6-5- ... 4c4dwWQ0oC
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Jeg har sjekket litt og finner ut at med et batteri på 105Ah skal det være innafor å trekke ut omkring 650Wh som er måleeneheten på mitt instrument. Dette fra toppladet batteri. Fint om noen kyndige kan bekrefte eller korrigere.
Forøvrig opplever jeg at jeg har en høyere spenning på batteriet etter en kjøretur på en time eller to enn jeg noensinne har etter opplading/vedlikeholdslading fra batteriladeren.
Forøvrig opplever jeg at jeg har en høyere spenning på batteriet etter en kjøretur på en time eller to enn jeg noensinne har etter opplading/vedlikeholdslading fra batteriladeren.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 150
- Joined: 24 Oct 2014, 11:28
- Car: T3 1989 JX
- Phone: 9+7-7-2-2-2-1+2
- Location: Nordreisa
Re: MBM Caravelle Syncro
Et 12 volt batteri på 105 Amp har i teorien totalt 1260 watt.
P(W) = I(A) × V(V)
1260w =105a x 12
eller
I(A) = P(W) / V(V)
105a= 1260/12
Dersom 650 watt er basert på at det tilsvarer ca. 50% av batteriets kapasitet, så stemmer jo det bra.
P(W) = I(A) × V(V)
1260w =105a x 12
eller
I(A) = P(W) / V(V)
105a= 1260/12
Dersom 650 watt er basert på at det tilsvarer ca. 50% av batteriets kapasitet, så stemmer jo det bra.
Re: MBM Caravelle Syncro
Helt riktig, bortsett fra at du må ha med tidsfaktoren når vi snakker om kapasitet. Batteriet har en kapasitet på 105 Amperetimer (Ah) og den totale teoretiske energien i batteriet et da 1260 Watt-timer (Wh). En nedtapping til ca 50 % er kanskje maks av hva man kan forvente av et blybatteri uten at det tar skade.Runner wrote:Et 12 volt batteri på 105 Amp har i teorien totalt 1260 watt.
P(W) = I(A) × V(V)
1260w =105a x 12
eller
I(A) = P(W) / V(V)
105a= 1260/12
Dersom 650 watt er basert på at det tilsvarer ca. 50% av batteriets kapasitet, så stemmer jo det bra.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Det var dette jeg hadde i tankene uten så mange ord og tall ja. Varta sier vel 50% mener jeg, andre sier 70% men det er sannsynligvis AGM batteri.
Nå er det et deep cycle batteri jeg har så jeg tenker at jeg tar sjansen på 50% som en maks grense.
Nå er det et deep cycle batteri jeg har så jeg tenker at jeg tar sjansen på 50% som en maks grense.
Last edited by Needforspace on 24 May 2018, 10:02, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Siden det antydes at bilen min er blitt litt segen har jeg utfra metoden man tar det man har, laget et par spacere tilpasset behovet og MBM lean-problematikken.
En på 26 mm og en på 32mm
Et godt lag med Jota Mastic så går de vel i ett med alt annet når det har kommet på litt skitt.
Gikk nå fra 450 mm til 495 mm på venstre side men da er den bare kjørt noen få meter så det setter vel seg litt mer.
En på 26 mm og en på 32mm
Et godt lag med Jota Mastic så går de vel i ett med alt annet når det har kommet på litt skitt.
Gikk nå fra 450 mm til 495 mm på venstre side men da er den bare kjørt noen få meter så det setter vel seg litt mer.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Utsikten under frokostinntak i bilen i dag.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Hadde en fin tur i slutten av forrige uke der jeg testet det nye wattmeteret.
Fra 1730 torsdag til 1000 fredag var forbruket fra AUX batteriet 125 Wh.
Har tidligere konkludert med at jeg har ca 600 Wh tilgjengelig fra fulladet batteri. Med andre ord har jeg nok strøm tilgjengelig for mer enn ett døgn, sikkert to også, med fornuftig bruk av lys og varme. Må si at jeg liker funksjonen på dette enkle og rimelige instrumentet.
Noen bilder fra turen hører med også.
Grotlesanden
Myklebustsetra
Førdedalen
Fra 1730 torsdag til 1000 fredag var forbruket fra AUX batteriet 125 Wh.
Har tidligere konkludert med at jeg har ca 600 Wh tilgjengelig fra fulladet batteri. Med andre ord har jeg nok strøm tilgjengelig for mer enn ett døgn, sikkert to også, med fornuftig bruk av lys og varme. Må si at jeg liker funksjonen på dette enkle og rimelige instrumentet.
Noen bilder fra turen hører med også.
Grotlesanden
Myklebustsetra
Førdedalen
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: MBM Caravelle Syncro
Har et litt merkelig fenomen ved venstresving og full gass. I en 9% stigning og 80 kmh i 3. gir får jeg en liten effektdupp i ca 0.3 sekund. Skjønner ikke helt hva dette kan være. Eneste feilkilde jeg klarer å finne er stoppsolenoiden og evt ledningsnettet knyttet til den.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com