Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet?

Post by kennyeh88 »

Har fått montert eberspacher 5kw med fjernkontroll..Nytt ledningsnett og hele pakka!

Dette har fungert veldig bra, til idag! Jeg dro til en kar som har mer elektronikk kunnskap enn jeg har. Han er også eberspacher autorisert, han kan sakene sine.

Min eberspacher har fungert slik at når eberspacher går, styrer eberspachern vifta inne i bilen, jeg kan ikke justere på vifta framme i bilen, jeg kan justere vifte hastigheten bake. Motoren er i gang.
Når eber er ferdig og er slått av, (har sottet brenneren på 20 min), så kan jeg styre bilens varmeanlegg dvs at jeg kan styre viftehastigheten inne i bilen også framme.

Nå har han koblet dette slik at når eber går og motoren er i gang, selvom eber ikke er ferdig kan jeg styre vifte hastigheten inne i bilen.

Det er koblet opp slik at når bilen er i gang, så skal eberspacher la seg overstyre av bilens viftestyring. Når motor er av skal eberspacher tro at motoren er i gang, og viftehastigheten styres av eberspacher.

Han trekte ei ledning fra hanskerom bakom climatronicpanel - bak rattstammen - over sikringsholderen og ut til batterikassen. Han hadde vell koblet denne som pluss ( han sa at denne skulle gi signal)

Han ba meg starte bilen og se om jeg kunne styre vifta inne i bilen , selvom eberpacher gikk. Det kunne jeg ikke.Men nå kom lyset for batteri opp i displayet.
Vi målte og fant ut at bilen laddet med 14.3-14.4. Så casen er slik at bilen får ladding, men laddelampa/batteri lampa lyser inne i instrumentpanelet.

Han tok av platen under hanskerommet, og da fant han ut at ei ledning som var tapet fast i hverandre, hadde falt ifra hverandre. Kanskje denne har løsnet under strekking av kabel?Altså denne kabelen som ble trekt ut til batteriet bak climatronic panelet, rattstammen , over sikringene og så ut til batteriet.. Denne kabelen som skulle være i hop på modulen var en lilla kabel hvis dette sier noe.

Jeg har ladding, men bilen gir feilmelding om at den ikke får ladding - batterilyset lyser i intrumentpanelet? Hva kan være galt? Dynamoen er forøvrig ny. Noen måneder gammel. Er spenningsregulatoren gåen? Kan det ha skjedd noe med kabelstrekkingen at denne kabelen som var + har truffet andre ledninger osv?


HEEEELP !!
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Ingen som har peiling?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Tom Bringsvor
-
-
Posts: 746
Joined: 14 Nov 2006, 13:50
Car: T5, 2007, TDI, Lang
Location: Lørenskog / Akershus

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Tom Bringsvor »

På min T5 med webasto er det standard at når varmer går er den koblet slik at vifta går på trinn 2 men varmer går enten motor går eller ikke.
Jeg kan overstyre vifta til trinn 3 og 4 etter at jeg har startet motor, men ikke lavere enn 2.

Ser ikke noen direkte sammenheng mellom eber og ladelampe med mindre noe har kortsluttet og kanskje spenningsregulator på dynamo har tatt kvelden, det er rat at ladelampa lyser når du måler at den lader.

Ladelampa lyser når den får pluss og minus (lyser pga. potensialforskjellen, les spenningsforskjellen)
Når ladelampa slukker får den pluss inn på begge sider pga. potensialforskjellen, les spenningsforskjellen.

Hva som er feil, hakke peiling.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Neergård »

Når ladelampa lyser mens dynamo faktisk lader har du nok en kortslutning. Koble fra d+ å se om du fremdeles har lampa. I så fall er det fra instrument eller ledninger du har en kortslutning mot jord. Dersom du da ikke har ladelampa lenger ligger nok feilen i dynamo.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Når motoren går lader bilen med 14,3-14.4.
Koblet fra dynamoens ladeledning og da forsvant lyset.
Dynamoen er ny. Spenningsregulator er det ikke, for da ville jeg ikke ha hatt ladding.
Dynamo +?
Noen som vet hva fargekodene til eber er? Han eber montøren klippet en blå ledning fra det gamle ledningsnettet til eber.Han sa dette var temperatursensor til eber? Han målte 4 volt og noe. Han skulle bruke denne som signal til den switchern inne i bilen.Denne switchern skulle fungere slik at når motoren gikk skulle bilen styring styre viftehastighet.

Kortslutning? Som i brudd/dårlig kontakt?
Er det noen kabler som er bak om rattstammen som har sammheng med instrument?


Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Hvis spenningsregulator er gåen skulle jeg ikke ha hatt ladding,noe jeg har!

Kan det ha en sammenheng at den kabelen han hadde trukket fra hanskerom -bak climapanel-rattstammen - til batteri hadde løsnet fra teipen og ledninga kom borti jord ?
Hvis noe er kortsluttet !? Kan instrumentet være ødelagt?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Der Postmeister »

Koble sammen det som kappa og begynn på nytt. Letteste måten å få fjernet feil, er å fjerne det som ikke skal være der. Blå ledning er signalkabel for dynamoen normalt. Den som styrer om du har lading eller ikke. Så sjekk opp dette iallefall.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Neergård »

Enig, start på nytt, dobbeltsjekke alle nye koblinger. Jeg tror også den blå er for d+ på dynamo (signal fra ladelampa, feltet, den som skaper magnetfeltet som starter ladinga) og den må ikke kappes. Men du kan hente ut signal for at eber skal starte, og så gå via tempsensor med samme.
På climatronic er det en egen inngang for signal fra eber som gjør at klima starter i parkeringsvarmermodus (vifte foran på moderat hastighet og symbol HE til høyre).
Da går klima over til normaldrift såsnart tenning er på.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Der Postmeister wrote:Koble sammen det som kappa og begynn på nytt. Letteste måten å få fjernet feil, er å fjerne det som ikke skal være der. Blå ledning er signalkabel for dynamoen normalt. Den som styrer om du har lading eller ikke. Så sjekk opp dette iallefall.
Kjenner du til fargekodene på eberspacher? For han fyren som holder på med eberspacher, han mener fast bestemt på at den kabelen er temperatursensor? Så det jeg lurer på om noen kabel til eberspacher er blå-hvit som er temperatur sensor? Kanskje han tar feil?

Men skal ikke det nye ledningsnettet være koblet opp mot det nye ledningsnettet? Så den ledningen han kappet, var til det gamle ledningsnettet. Men rart, det var fortsatt strøm i di kablene? Så hvis den er til dynamo +, da er vell det som lager krøll! Så hvis jeg tar en ledningsbit, kobler den i hop med den som er avkappet, så skal jeg få utslag? Men hvis ikke dette funker?:P
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Neergård wrote:Enig, start på nytt, dobbeltsjekke alle nye koblinger. Jeg tror også den blå er for d+ på dynamo (signal fra ladelampa, feltet, den som skaper magnetfeltet som starter ladinga) og den må ikke kappes. Men du kan hente ut signal for at eber skal starte, og så gå via tempsensor med samme.
På climatronic er det en egen inngang for signal fra eber som gjør at klima starter i parkeringsvarmermodus (vifte foran på moderat hastighet og symbol HE til høyre).
Da går klima over til normaldrift såsnart tenning er på.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Klarer noen å få opp et koblingsdiagram for eber? Slik at man kan vite hva som er hva?
Men skjønner ikke hvordan det gamle ledningsnettet har et forhold til det nye ledningsnettet? Han kappet den blåe fra det gamle ledningsnettet for å få signal til eber..

Hva slags farge er det på tempsensor?

Rart at ikke han visste at det var egen inngang på climatronicen..Så det jeg tipset han om, hvorfor ikke få signal fra spilleren i bilen? Den er jo koblet opp mot tenninga? Det funket bare gull! Så hadde han kunne ha tenkt litt lengere, så hadde muligens dette vært unngått!
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Der Postmeister »

Du må skaffe deg strømskjemaer. Dette har ikke jeg i So wirds gemacht boka mi dessværre.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Der Postmeister wrote:Du må skaffe deg strømskjemaer. Dette har ikke jeg i So wirds gemacht boka mi dessværre.
Hnm..
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Neergård »

Søk på t4wiki så får du skjema for eber.
Bruk for all del ikke signal til spilleren, den starter så snart tenning er på. D+ på dynamo vil ikke gi spenning før motor går!

Tempsensor kjenner jeg ikke ledningsfarge på, men det er jo bare å se på ledningen inn på kontakten til den, foran høyre forhjul.

Dersom han ikke kjente til climatronic og inngang for dette, så lurer jeg på om han burde studere monteringsanvisning for parkeringsvarme til t4 før han gjør noe mer ;)
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Nergård..

Poenget med at den er koblet på spenninga, er at når motoren er i gang, skal jeg kunne styre viftehastigheten inne i bilen selvom eber går. Når motor ikke er i gang, styrer eberspacher viftehastighet.

Skal sjekke det..Takk for tips.

Hvis noen som vet om koblingskjema med farger gi tips..Skal sjekke t4wiki..

Jeg ble litt paff når du sa det..Såå skal si det til han!
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Neergård »

Poenget mitt er at du styrer climatronic akkurat som du selv vil når motor går (eller fra tenning er på)
Men når tenning er av, så styrer eber den i parkeringsvarmemodus.
Alt dette vha nevnte inngang bak på climatronic panelet.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Drittsekken
-
-
Posts: 768
Joined: 02 Jan 2010, 16:07
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720
Location: Nedstrand, Tysvær, Rogaland
Contact:

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Drittsekken »

Jeg er på veldig gyngende grunn her da jeg aldri har vært borti eber e.l., heller ikke klimaanlegg på disse bilene.

Men jeg har noen koblingsskjema. Tør ikke påstå at jeg har funnet det riktige for denne varmeren, men i hvertfall nok til å bekrefte at både dynamo og temperaturbryteren har BLÅ ledninger.

Image
Her ser man dynamoen "C" som har "bl" - blå ledning.

Image
Her ser man temperaturbryteren som har en blå ledning og en gul/hvit ledning.

Tar forbehold om at dette er helt feil modell, men ledingene til temperaturbryter bør være like uansett.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Der Postmeister »

Det er nok feil varmer. Det er vel i utgangspunktet en D3W varmer, men mulig ledningene er like uansett der og. Det er slikt man må sjekke opp.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Drittsekken
-
-
Posts: 768
Joined: 02 Jan 2010, 16:07
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720
Location: Nedstrand, Tysvær, Rogaland
Contact:

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Drittsekken »

Altså, er den som trådstarter har en D3W varmer?
Har tegninger som heter det også. (var ikke mindre enn 3 varianter av B4W/D4W)

Som nevnt: jeg vet så vidt mer enn mora mi om disse varmerne så ha meg unnskyldt om jeg skriver noe feil her.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Jeg har hatt D3W varmer.Har fått ny D5WZ eber..

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Drittsekken
-
-
Posts: 768
Joined: 02 Jan 2010, 16:07
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720
Location: Nedstrand, Tysvær, Rogaland
Contact:

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Drittsekken »

Finner ikke tegningene på D5WZ, men her er de for D3W. Er det noen biler som blir levert med D5WZ? Jeg trenger å legge inn årstall og modelltype (og motor) for å få opp tegingene.
http://www.nettet.be/vw/files/D3W.pdf

Her ser det ut som at temperaturbryteren har svart og svart/blå ledinger.
På tegning 41/3 ser man også at den kobles (via klemmer bak rele holderen) sammen med D+ på dynamo og kontrollpanel i dash.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
Tom Bringsvor
-
-
Posts: 746
Joined: 14 Nov 2006, 13:50
Car: T5, 2007, TDI, Lang
Location: Lørenskog / Akershus

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Tom Bringsvor »

kennyeh88 wrote:Når motoren går lader bilen med 14,3-14.4.
Koblet fra dynamoens ladeledning og da forsvant lyset.
Dynamoen er ny. Spenningsregulator er det ikke, for da ville jeg ikke ha hatt ladding.
Dynamo +?
Noen som vet hva fargekodene til eber er? Han eber montøren klippet en blå ledning fra det gamle ledningsnettet til eber.Han sa dette var temperatursensor til eber? Han målte 4 volt og noe. Han skulle bruke denne som signal til den switchern inne i bilen.Denne switchern skulle fungere slik at når motoren gikk skulle bilen styring styre viftehastighet.

Kortslutning? Som i brudd/dårlig kontakt?
Er det noen kabler som er bak om rattstammen som har sammheng med instrument?


Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Det jeg lurer på er hvordan er det målt for å få spenning 4 Volt?
Her innbiller jeg med at den blå er fra eller til dynamo og når men klipper av denne på siden mellom ladalampa og dynamo og måler spenning mellom jord og den blå ledningen etter pære vil du måle spenning minus motstanden i pæretråd.
Om man bruker denne spenning 4 Volt til noe (direkte drift eller som styrestrøm til relee) vil vel dette bare bli trøbbel, ikke bare at spenningen er lav, men også at du ødelegger funksjonen til det utstyrer som er koblet inn der du hentet ut 4 Volt.

En annen ting er at bak fanger på T4 og T5 sitter det en temperaturbryter og ikke en temperatursensor, disse to er helt forskjellige, den ene måler og den andre kobler inn og ut noe.

For å få vifta til å gå etter ønske er det vel noe grunnleggende man bør vite om, som jeg regner med man har.
En vifte bruker like mye strøm hele tiden enten på trinn 1 eller trinn 4, for å styre dette sitter det formotstander (trolig 3 stk) enten før, etter eller i forbindelse med trinnbryter.
Den eberen jeg monterte i en MB i 80 årene var koblet slik at jeg bestemte vilken hastighet denne skulle ha med trinnbryteren, eberen startet ikke viften før vanntemperaturen hadde steget til 30-40 gr. C. i motsetning til dagens Webasto jeg har i T5, denne starter med en gang Webastoen starter.

Var vel ikke så mye hjelp dette, men vel.vel.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Drittsekken
-
-
Posts: 768
Joined: 02 Jan 2010, 16:07
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720
Location: Nedstrand, Tysvær, Rogaland
Contact:

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Drittsekken »

Fant denne tegningen av D5WZ på nettet: http://www.nettet.be/vw/files/D5WZ.pdf (link til kilde: http://www.esparofmichigan.com/techsupp ... 3%20JE.pdf)

Etter hva jeg kan se stemmer alle disse koblingene med D3W som jeg la ut tidligere. Klemmenummer og fargekoder på eber stemmer overens. Kan derfor tippe at kobling skal være likt som på D3W.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Takk for svar..Skal prøve å feilsøke..Eller jeg skal levere bilen til han som forårsaket dette..:)
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by Neergård »

4 volt kan være feltet fra dynamo når den ikke er tilkobla.
D5 finner du i Sharan fra 2000.

Pga viftebroa (formotstand) så bruker ikke vifta like mye strøm på lavere trinn som høyere nei. Bare prøv å mål, det går vesentlig mye mer strøm på full fart.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
kennyeh88
-
-
Posts: 766
Joined: 06 Oct 2012, 23:22
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525
Location: Harstad

Re: Dynamo ladder men batterilyset lyser i instrumentpanelet

Post by kennyeh88 »

Neergård wrote:4 volt kan være feltet fra dynamo når den ikke er tilkobla.
D5 finner du i Sharan fra 2000.

Pga viftebroa (formotstand) så bruker ikke vifta like mye strøm på lavere trinn som høyere nei. Bare prøv å mål, det går vesentlig mye mer strøm på full fart.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Hva mener du? Han snakket noe om dynamo felt. Men han kappet en kabel, usikker om det er temperatursenor, eller ledninga til dynamoen. Hva tror du kan være feil? Kan det være noe annet som forårsaker dette?
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Post Reply