Jeg har hatt motoren min ute (ikke splittet blokk) og byttet stempelringer, alle pakninger og nye push rod tubes med pakninger.
Det renner fortsatt olje. Jeg klarer ikke helt se hvor det kommer fra, men det ser ut til å komme fra rundt der sylinderen
sitter i blokka. Er dette et vanlig slitested? Sylinderne skal sitte riktig da jeg brukte riktig moment på toppene.
Kan det noen svakheter rundt blokka her det kan renne fra?
Noen tips på hva jeg bør gjøre?
Er det noen steder jeg kan kjøpe ferdig overhalt blokk (1600 type 1 ASmotor)?
Blir ikke kvitt oljelekkasje
Blir ikke kvitt oljelekkasje
Vespa 67
Re: Blir ikke kvitt oljelekkasje
Tok du på litt tetningsguffe mellom sylinder og blokk?
Re: Blir ikke kvitt oljelekkasje
JaCheron wrote:Tok du på litt tetningsguffe mellom sylinder og blokk?
Vespa 67
Re: Blir ikke kvitt oljelekkasje
Jeg hadde først sjekket pakningene til støtstangrørene og sette de inn med tetningsguffe på nytt..
Re: Blir ikke kvitt oljelekkasje
Lekkasjen sitter nok høyere enn det. Det er en svær bolt mellom sylinderne som holder blokka sammen.Cheron wrote:Jeg hadde først sjekket pakningene til støtstangrørene og sette de inn med tetningsguffe på nytt..
Den er også våt. Tenkte kanskje dette var et weak point?
Vespa 67
Re: Blir ikke kvitt oljelekkasje
oljekjøleren? Lekkasje der kan gjøre til at olja dras bakover under kjøring og renner ut overalt...
Pål Strand
Re: Blir ikke kvitt oljelekkasje
Kan være nok å løsne den mutteren/bolten og legge litt guffe under skiva. Det gjorde jeg på min motor og har vært tett siden.
Re: Blir ikke kvitt oljelekkasje
Oljekjøleren har fått nye pakninger, dessuten renner det bare fra høyre side.t21500 wrote:oljekjøleren? Lekkasje der kan gjøre til at olja dras bakover under kjøring og renner ut overalt...
Takk for tips uansett!
Vespa 67