Automat-Coachen Manfred

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by Tur-Bo »

I noen biler godttok de faktisk også to stk i samme midtre magebelte :shock: jeg har målt litt på baksetet i dokaen for å se om det var mulig å presse inn 4 stk der, sitteputa er brei nok, men ryggen må være breiere, 50 cm over sitteputa skal det være 180 cm for at 4 sitteplasser skal godkjennes.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Tur-Bo wrote:I noen biler godttok de faktisk også to stk i samme midtre magebelte :shock: jeg har målt litt på baksetet i dokaen for å se om det var mulig å presse inn 4 stk der, sitteputa er brei nok, men ryggen må være breiere, 50 cm over sitteputa skal det være 180 cm for at 4 sitteplasser skal godkjennes.
Hmm. Er dette nye personbil regler? Gamle Coachen fikk jeg godkjent fire i baksetet som personbil og.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Har planer om en aldri så liten service, og da trenger jeg selvsagt oljefilter. Dette var utgått fra flere delepushere... Noen som vet hvem som fremdeles leverer dette her i Norge...
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by subwoofer »

Har kjøpt Mahle og Mann-filtre på Mekonomen, Wix på Bilxtra.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Skal sjekke nærmeste Mekonomen . Takk for tips.
hafse
Posts: 81
Joined: 13 Sep 2012, 09:40
Car: T3 Westy
Phone: 90902308
Location: Vestby

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by hafse »

OddN wrote:Skal sjekke nærmeste Mekonomen . Takk for tips.
De har på lager på Meca:
Image
2017 Golf GTE
1983 VW T3 Westfalia
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

hafse wrote:
OddN wrote:Skal sjekke nærmeste Mekonomen . Takk for tips.
De har på lager på Meca:
Image
Nærmeste Meca-verksted her er Nissanforhandleren i Bodø... De har nok ikke dette på lager.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Etter litt leting fant jeg de hvite blinklysene. Syns det ble mye bedre:

Image

Neste operasjon er hovedlysene. Har funnet frem releer og oppskriften på hvordan dette skulle gjøres. Bruker originale relesokler og monterer dette oppå sikringsboksen. Da beholder jeg også de rette sikringene, men unngår at hovedstrømmen til lysene går igjennom bryterne. Det er gule lys på bilen, og det ser ut som det står noen gule kopper inni reflektorene. Må demontere og sjekke, og så går det nye Osram Night Breaker i alle lyktene.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Fant også dette klappsetet i rotet mitt:

Image

Hvis alt går i orden så får jeg tak i to GL-seter, og da går nok trekket fra den ene over på denne. Mener å huske at jeg har lest en plass (the Samba?) at man kunne flytte over hele ryggen fra et forsete til disse klappsetene, og dermed få klappseter med armlener...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Der var oppskrifta for å bytte rygg på klappsetet:

http://www.weidefamily.net/vanagon/HTML ... eshow.html

Image
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Og mens jeg lette etter releer og sokler til lysene, så fant jeg en ekstra bryter til elspeilene. Byttet denne og dermed har jeg justering på speilene igjen. Fornøyd :-)
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by Der Postmeister »

Du har nok pærer ala dette:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... old-35503/

Derfor det gule skjæret.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Der Postmeister wrote:Du har nok pærer ala dette:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... old-35503/

Derfor det gule skjæret.
Nei, tror ikke det. Det ser ut som det sitter en større gul plastkopp utenpå pærene. Finner det uansett ut i morgen. Har lagt opp rele i dag, men fikk ikke tid til å ta ut lyktene og bytte pærer.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Da er pærene byttet. Ut kom disse:

Image

Og de ble erstattet av Osram Night Breaker.

Lurer på om Otto Jespersen hadde frankofile tendenser, for dette må da være fransk...

Eneste bilen jeg vet om som virkelig kler gule lys er denne:

Image

Nå er det i allefall hvite lys over alt:

Image
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by Renax »

Og Nightbreaker pærene gir utrolig bra lys! Hvertfall om reflektorene er i toppform:-)

Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Renax wrote:Og Nightbreaker pærene gir utrolig bra lys! Hvertfall om reflektorene er i toppform:-)

Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
Ja, det stemmer. Beste jeg har prøvd. Før het de +90%, nå heter de +110% aner ikke hva de har gjort, eller hva denne prosenten er målt i forhold til...
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by Tur-Bo »

OddN wrote:
Tur-Bo wrote:I noen biler godttok de faktisk også to stk i samme midtre magebelte :shock: jeg har målt litt på baksetet i dokaen for å se om det var mulig å presse inn 4 stk der, sitteputa er brei nok, men ryggen må være breiere, 50 cm over sitteputa skal det være 180 cm for at 4 sitteplasser skal godkjennes.
Hmm. Er dette nye personbil regler? Gamle Coachen fikk jeg godkjent fire i baksetet som personbil og.
Sjekket litt nærmere disse opplysningene, og det er spesifikasjonene for buss :oops: Jeg klarer faktisk ikke å finne noe for personbil / kombinertbil.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Har en gammel bok som heter "Bestemmelser om kjøretøy" fra i 87. Det er det som i dag heter kjøretøyforskriften.

Der står det at:
Antall sitteplasser i øvrige seterader fastsettes ut fra den resterende nyttelast når vekt av passasjer(er) i fremre seterad er fratrukket. Hver person regnes å veie 75kg. Dog må setebredden være minst 150cm, og en bredde på minst 160cm skal opprettholdes i området fra seteputen og opp til 60cm over seteputen hvis sitteinnretningen skal godkjennes for 4 personer
Dette står både på personbil og på kombinertbil. Så det var reglene som gjaldt den gang da. Men om det fremdeles er samme målene som gjelder er jeg usikker på, da det ikke står noe i dagens kjøretøyforskrift.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Har tenkt mer på dette med seter, og egentlig har jeg mest lyst til å beholde bilen mest mulig som den er. Men det kolliderer med planene om felger, dekk og senk. Så en moderat seteombygging blir det nok. Jeg beholder det grå GL mønsteret, men rokerer litt på setene. Hvis jeg ikke får tak i et grått GL-baksete, kommer jeg til å flytte kombinertbenken bak, og sette inn klappsetet bak førersetet.

Det finnes en Vanagon Weekender som faktisk har nøyaktig sånt grått GL-trekk, men har ikke klart å finne mange bilder av det. Her er imidlertid ett fra Multivan-tråden min:

Image

Det hadde jo vært litt tøft å fått tak i.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by Tur-Bo »

Kunne ikke dy meg og sendte en link til tråden over til en nær slektning av Jespersen, og hun husket bilen ;-) . Så nå vet han nok at den er blitt tatt vare på :-)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Tur-Bo wrote:Kunne ikke dy meg og sendte en link til tråden over til en nær slektning av Jespersen, og hun husket bilen ;-) . Så nå vet han nok at den er blitt tatt vare på :-)
Morsomt :-)

Men jeg får nesten litt dårlig samvittighet for å forandre noe som helst nå, hvis jeg vet at OJ kanskje er inne og titter på tråden.
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by hansstef »

Du gjør endringene etter boken og vel så det. Jespersen kommer til å sikle etter denne bilen etter du er ferdig med den.
Hans Sæle
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

hansstef wrote:Du gjør endringene etter boken og vel så det. Jespersen kommer til å sikle etter denne bilen etter du er ferdig med den.
Liker innstillingen din. Skal tenke sånn jeg og når jeg går i gang.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Fikk forresten pakke fra Martin i dag:

Image

Og der lå det jammen noe ekstra på toppen :-)

Image
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Måtte bare sjekke at det ikke var noen gule prikker på fjærene :-)

Image

Og det var det heldigvis ikke. Så dette er et rent 55mm sett. Tror det blir akkurat passe (ref denne tråden).
Post Reply