Zapperx's 2002 Multivan

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Zapperx's 2002 Multivan

Post by zapperx »

8 (åtte) måneder etter at jeg kjøpte takbøylene og festene så fikk jeg i går endelig mot, tid og lyst til å sette drillen i taket.....
Må si jeg målte MANGE ganger før jeg fattet mot og satt det første hullet. Viste seg å være lurt å måle nøye, da høyre og venstre side ikke er like :?
Trenger takstativer for å hente litt plank og lister hos trelasten under renoveringa av huset samt at jeg trenger å kunne få med meg kajakken da bil nr. 2 nå er blitt en elbil.
Hva plasseringen angår så ble det nå engang slik de står nå, da jeg har litt i bakhodet at det kanskje en gang i fremtiden skal en ski/takboks på, mulig sykkelstativ osv. Vanskelig å finne den optimale plasseringa som både er praktisk og som ser bra ut.
Det ble nå i alle fall slik;
Image
Image
Image
Image
Image

Skruene ble ikke kappet da jeg heller skal bytte de med nye sorte i riktig lengde til helga samt legge i litt silikon i hulla (Har selvsagt polstra de nok til at de ikke ligger å gnisser i duken).
Har også et lite prosjekt som innebærer litt plastidip, men det får jeg vente med å vise noe bilder av til jeg ser resultatet etter at det har tørket i morgen :)
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Zapperx's 2002 Multivan

Post by zapperx »

Multivanen har definitivt vært en viktig bidragsyter til ferieopplevelsene i år :)
Enten så har den frakta familien på tur eller meg og sykkelen på korte og lengre macroekspedisjoner. Kommer nok en liten tur-tråd på gårsdagens lille utflukt, for den kan anbefales ;)
Bilen funker knirkefritt og er helt knall til mine interessert og bruk om dagen :)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Zapperx's 2002 Multivan

Post by zapperx »

Det er snart et år siden denne bilen ble solgt og nå sitter jeg igjen og ser på Multivan. Bytte av jobb og endra bil-behov var en av grunnene til at bilen ble solgt men hovedgrunnen var at vi aldri kom helt på bølgelengde. På andre turen så røyk toppen med påfølgende verkstedregninger på over 50 000,- første månedene i mitt eie. Dette samt litt skader i lakken og på duken til hevetaket gjorde at jeg mista litt lysta.
Nå er imidlertid lysten og tiden inne for å vurdere bilbytte og da seiler Multivan opp som nr.1 igjen. Har i dag en nydelig 2012 Skoda Superb men dette er bare en bil... og jeg vil ha en multivan....
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Zapperx's 2002 Multivan

Post by zapperx »

4 måneder er gått og enda så har det ikke blitt bilbytte. Jeg leter etter den rette bilen men må se og få solgt stasjonsvogna først så det bare er å slå til når rett bil dukker opp. Syns det er fryktelig sprik i pris på Multivan og ser med gru at helt elendige biler med masse feil i lakk, rust, manglende historikk, høy km etc. har gått for 150-160 000,-++. Det er det helt uaktuelt å gi så jakten fortsetter.
Ønsker meg en camping-regga (med skap), manuell, hengerfeste, 2 skyvevinduer, edruelig km, ikke rust av betydning.
Tips meg gjerne om biler dere vet om.... :D
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Post Reply