"Flea" 1986 GL Syncro
-
- -
- Posts: 801
- Joined: 28 Aug 2011, 12:36
- Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
- Phone: 95294695
- Location: Nittedal
Re: "Flea" 1986 GL Syncro
God jul Hans flotte bilder og grattis med godkjent bil
Åsmund
T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
-
- -
- Posts: 956
- Joined: 26 Sep 2016, 12:23
- Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
- Phone: 93211119
- Location: Molde
- Contact:
Re: "Flea" 1986 GL Syncro
Fantasisk flott, bedre enn ny
Følg meg på https://www.facebook.com/norwayvanagon/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
-
- -
- Posts: 2055
- Joined: 18 Jul 2009, 21:41
- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
- Location: Bergen
Re: "Flea" 1986 GL Syncro
Nå....
Skjer da ting fortsatt med denne vognen. Rett etter nyttår snek jeg den inn i garasjen med 14" hjul (0.5bar i dekkene) for å starte det som er ment som siste mekaniske prosjektoppgave. TDi
AAZ røsket ut i sin helhet og videresolgt sannsynligvis
Inn med en AHU, turbo adapter fra Ultimate Engineering og TDi starter adapter fra samme plassen.
Ledningsnett bygget av en kul type i Porsgrunn. ECU av typen lett tunet.
Intercooler fra BMW (Vann til Luft)
Prosessen er der at ledningsnettet begynner å komme på plass.
Intercooler løsning er planlagt ferdig. Gjenstår å lokalisere pumpe, men ser for meg oppunder gulvet på vei fremover.
Kan ikke love bilder før jeg kommer på å gå inn igjen på forumet, men det kommer nok en dag
For øvrig har vognen blitt isolert innvendig ift støy og varme.
Dynamat i hele frem og bakvognen, mens stuegulvet og veggene har fått et lag med Low-E isolasjon for å holde mest mulig av peisvarmen inne.
Alle gamle vinduslister er byttet. I samme slengen fjernet jeg "tapet" fra stolpene og lakkerte disse i bilens farge.
Alt i alt begynner man å nærme seg et punkt hvor det ikke er stort mer å finne på.
Nei, vent litt nå.
Har planer om selvprodusert høytak.
Må vel ha litt ordentlige lyskastere rundtom.
Kjekt å konvertere batteribanken til Lithium etterhvert.
Solceller hadde vært nyttig på langturer...så absolutt.
Pengesluket ser ut til å vedvare.
Skjer da ting fortsatt med denne vognen. Rett etter nyttår snek jeg den inn i garasjen med 14" hjul (0.5bar i dekkene) for å starte det som er ment som siste mekaniske prosjektoppgave. TDi
AAZ røsket ut i sin helhet og videresolgt sannsynligvis
Inn med en AHU, turbo adapter fra Ultimate Engineering og TDi starter adapter fra samme plassen.
Ledningsnett bygget av en kul type i Porsgrunn. ECU av typen lett tunet.
Intercooler fra BMW (Vann til Luft)
Prosessen er der at ledningsnettet begynner å komme på plass.
Intercooler løsning er planlagt ferdig. Gjenstår å lokalisere pumpe, men ser for meg oppunder gulvet på vei fremover.
Kan ikke love bilder før jeg kommer på å gå inn igjen på forumet, men det kommer nok en dag
For øvrig har vognen blitt isolert innvendig ift støy og varme.
Dynamat i hele frem og bakvognen, mens stuegulvet og veggene har fått et lag med Low-E isolasjon for å holde mest mulig av peisvarmen inne.
Alle gamle vinduslister er byttet. I samme slengen fjernet jeg "tapet" fra stolpene og lakkerte disse i bilens farge.
Alt i alt begynner man å nærme seg et punkt hvor det ikke er stort mer å finne på.
Nei, vent litt nå.
Har planer om selvprodusert høytak.
Må vel ha litt ordentlige lyskastere rundtom.
Kjekt å konvertere batteribanken til Lithium etterhvert.
Solceller hadde vært nyttig på langturer...så absolutt.
Pengesluket ser ut til å vedvare.
Hans Sæle
-
- -
- Posts: 2055
- Joined: 18 Jul 2009, 21:41
- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
- Location: Bergen
Re: "Flea" 1986 GL Syncro
OKEI! jeg har TDi i bussen...det var gøyere enn forventet!
Den en gang seige karamellklumpen har nå tatt steget inn i de raskes rekker!
Kjørte den for første gang igår med ECU som har 120hk chiptuning og den føles som en sprettert sammenlignet med tidligere
Et par koblingspunkter for kjølevann plager meg litt med drypping fortsatt, men føllelsen av å kjøre denne bilen har nå gitt en solid boost på motivasjonen for videre arbeid!
Nå kan våren bare komme for jeg har ikke veigrep på vinter lenger med så mye moment!
Den en gang seige karamellklumpen har nå tatt steget inn i de raskes rekker!
Kjørte den for første gang igår med ECU som har 120hk chiptuning og den føles som en sprettert sammenlignet med tidligere
Et par koblingspunkter for kjølevann plager meg litt med drypping fortsatt, men føllelsen av å kjøre denne bilen har nå gitt en solid boost på motivasjonen for videre arbeid!
Nå kan våren bare komme for jeg har ikke veigrep på vinter lenger med så mye moment!
Hans Sæle