Motorfeste?
Motorfeste?
Har en T4 2.5 TDI , 102 HK. 99 MOD. Automat. Jeg opplever at bilen begynner å riste voldsomt når jeg trør forsiktig på speeden. (TURTALL 1600-2000) Jeg må enten slakke helt av eller kicke ned slik at dette forsvinner. Har blitt fortalt at dette trolig bare er motorfeste? Føles grusomt:( er dette vanskeligt å bytte på disse? 
Re: Motorfeste?
Noen tanker: Siden det er automat så heller jeg dit med en gang, men man skal ikke male fanden på veggen heller.
Det kan være slakt motorfeste og er det det så er du heldig for det er mye billigere enn å bytte kasse.
På de gamle sugedieselene var den jukkinga på turtallet du beskriver ganske ubehagelig, men jeg fikk den helt bort ved å justere innsprøytningstidspunktet. Det kan jo være verdt å sjekke, men jeg vet ikke på tdi.
Ellers kan det være slakk i drivverket.
Hvor langt har den gått?
Rister den på alle girene?
Det kan være slakt motorfeste og er det det så er du heldig for det er mye billigere enn å bytte kasse.
På de gamle sugedieselene var den jukkinga på turtallet du beskriver ganske ubehagelig, men jeg fikk den helt bort ved å justere innsprøytningstidspunktet. Det kan jo være verdt å sjekke, men jeg vet ikke på tdi.
Ellers kan det være slakk i drivverket.
Hvor langt har den gått?
Rister den på alle girene?
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Det tror jeg ikke er motorfeste. Det kan være girkassen.
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Det er veldig vanskelig å stille en diagnose utfra en slik beskrivelse. Jeg vil ikke utelukke motorfester, girkasse eller motorfusk, heller ikke slakk i forstillinga. Men en ting som kan være lett å overse er indre drivledd. Hvis de begynner å bli slitte og dårlig smurt, så kan de knipe ved moderat belastning. Da vil det gjerne vibrere kraftig i hele bilen. Noen ganger kan det føles som fronten vibrerer fra side til side. Men hvis det er indre drivledd, så er det ofte sånn at vibrasjonene ikke er like kraftige hver gang.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Mange gode tips her. Bilen har gått 327. Testet litt i dag. Den rister på annet turtall også. I lange oppover bakker når jeg akselerer så begynner det igjen når turtallet går rolig oppover. Det samme skjer når jeg ligger i 100 og trør rolig på speed. Hva er det beste tipset for å sjekke dette?? Finner verksted ut av slik med tanke på driv verk/ feste / girkasse /innsprøyting osv. Blir fort dyrt å bare bytte på måfå.