04 Multivan

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
arntr
Posts: 1
Joined: 02 Apr 2015, 16:56
Car: 2004 T5 Multivan Highline
Phone: 93092623
Location: Kvernevik, Stavanger

04 Multivan

Post by arntr »

Hei og hopp!

Kjøpte meg en '04 Multivan for ca. en mnds tid siden, så tenkte dette var en grei plass å registrere seg samt hive ut en liten tråd med info og evt. oppdateringer som kommer. :)

Det er da en Highline 2.5 TDI (174hk) med det meste av utstyr. Den er kjørt en del, og det er diverse småting som ikke fungerer helt som det skal. Men håper på at det meste kan fiskes enkelt nok. Det er heller ikke så lenge siden den fikk ny turbo, vannpumpe og toppakning. Clutch og diverse understellsdeler er også byttet ila. de siste åra.

Ting jeg vet om som er (/var) dårlig:
  • Parkeringssensorer foran og bak (funker ikke/piper hele tida) - *fikset på tidligere eiers regning.
  • Merkelig gnagelyd i venstre skyvedør (løst deksel?) - *fikset på tidligere eiers regning.
  • Dårlig lysbryter som skruer på tåkelysa f/b når den selv vil - *kjøpt ny, byttet.
  • Dårlig innebelysningbryter (er på "0" både i "0"- og "dør"-posisjon, lyser av og til i "på"-posisjon).
  • Innendørsbelysning lyser ikke ved åpning av dører/opplåsing (bryteren, evt sensor på dør(er)?).
  • Elektrisk åpning/lukking av dører fungerer ikke (dårlige ledninger/sensorer/brytere?).
  • De har bommet litt på fargen ved lakkering av bakre del, men bryr meg ikke med det enda...
  • Mekanisme for åpning av sidevinduer i skyvedører sitter fast/er knukket.
Ellers planer med bilen:
  • LED-lys der en kan (parklys, tåkelys, innendørs) - *kjøpt og montert.
  • Nye baklykter + skiltlys - *kjøpt og montert.
  • Nye skilt.
  • Kufanger/lysbøyle + ekstralys - *kjøpt og montert.
  • Stigtrinn?
  • Senk (helst justerbart) - kjøpt, ikke montert enda.
  • Nye felger etter hvert?
  • Evt. styling taes etter hvert (grill, sideskjørt, lepper, (facelift?)).
Her kommer annonsebildene... Flere bilder av annet kommer etter hvert:
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
- Arnt Runar Tjøstheim
04 T5 Multivan

- 00 Opel Astra G OPC, 85 Opel Ascona C GT, 82 Opel Ascona C SR
Post Reply