Custom T5 2.5 TDI 2003

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
trondw
Posts: 1
Joined: 06 Jul 2015, 22:50
Car: T5 2003
Phone: 48234806
Contact:

Custom T5 2.5 TDI 2003

Post by trondw »

Hei!
Er forholdsvis ny her men har vært innom i ny og ne. Tenkte legge ut litt info om bilen jeg har begynt å fikse opp litt.
Er en 2003 VW T5 2.5 TDI som er chippet så er greit trøkk her. Noe styling og 22" sto på da den ble kjøpt.
Bilen brukes som firmabil å er ment å vekke litt oppsikt da jeg driver med oppretting,lakkering, polering og helfoliering.
Bilen er ikke ferdig og det kommer oppdateringer etterhvert som noe skjer framover.

Slik så den ut da jeg hentet den.
Image

Image

Image

Januar i år begynte jeg å bestille opp litt deler, blant annet ny front. Hadde lyst på noen ingen andre har så tok litt tid før jeg fant noe som kunne funke.
Fikk etterhvert deler å begynte å skru.. Lykter først ut!

Image

Image

Ny original caravelle frontfanger:
Image

Image

Deretter coilovere som var rimelig sliten å trengte byttes.. Sto mellom nye coilovere og facelift front, men ettersom coilovere var godkjent i vognkort gikk jeg for nye. (Angrer ikke!)
Image
Ikke mye igjen her nei..
Image

Image

Modifisering av frontfanger og spoiler pågår.. Mer eller mindre ferdig og klar til lakk.
Image
Etter lakkering:
Image

Byttet frontfanger, lykter og frontrute. Fjernet sideskjørt og satt på sidesteps, samt ledbar på taket. 50"
Står på BMW vinterfelger av en merkelig grunn..
Image

Helfoliering pågår. 3M Intense Blue

Image
Image
Image
Image
Image

Etter foliering, ikke gjort noe med bakfanger da den skal skiftes. Coilovere er heller ikke justert her.
Veldig vanskelig å fange opp riktig farge på folien med det gule lyset vi har på verkstedet.
Image
Satt på sommerfelger 22"
Image

Nye felger. Niche Milan 20x10.5 bak og 20x9 foran. Coilovere helt nede foran, skal enda skiftes bak så ikke justert der.
Image

Image

Image

H&R gjør jobben sin, samt fått på øyelokk og lyktefilm foran :D

Image
Image

Neste som skal gjøres er å skifte ut speil, baklykter, støtfanger og få på bakluke spoiler.
Folien på taket er fra 2003 og må rives bort, planen er å lakkere taket sort og foliere A stolper sort.
Manifold har lekkasje så må få byttet denne, sette i tåkelys å få tatt EU kontroll! :)
Stereo kommer også etterhvert..
Interiøret i taket er lakkert i sort, skal legge ut noen bilder av dette senere.
Takk til Koolart som har levert mesteparten av delene og håper dere vil følge med videre.
​Trond Werner Johansen
www.twjpolering.no
delerhomotor
Posts: 4
Joined: 10 Oct 2015, 19:43
Car: 2006 t5 174 4m
Phone: 47021529

Re: Custom T5 2.5 TDI 2003

Post by delerhomotor »

Ble bra det der :-)
Post Reply