Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

Dennis er en Karmann LT L registrert første gang mandag 2 januar 1989. 5,89m lang 2,13 bred og 3 meter høy. Den har, fra fødselen av, Volkswagens rekkesekser på 2,4 liter med svimlende 75hk og 140nm. Den er så sprek at jeg tror den klarer å spinne på blank våt is hvis man går inn for det.....

Navnet kommer av en tidligere hund som selger hadde hatt, som var så veldig glad i å dra på camping. Vi har valgt å beholde navnet. Eier før henne var en politimann i Steinkjer.

Vi hadde lurt litt på en T3 Gipsy eller tilsvarende, men enten var de for dyre eller så glapp de ut av hendene våre. Dessuten er den litt usosial når man er fler enn 2. Da Dennis hadde ligget til salgs på Finn i ca 10 dager ringte jeg selger, men fikk ikke svar, sendte en SMS som heller ikke ble besvart, så sendte Hanne en mail 3 dager senere og da fikk hun svar att selger hadde vært bortreist men skulle ringe tilbake på kvelden, noe hun gjorde. Vi avtalte en pris, dersom alt var som selger sa og at jeg skulle fly T/R Tromsø 10 dager senere for å inspisere bilen og ordne penger og formalia. Jeg tok derfor en dagstur til Tromsø og ordnet alt. Hadde dessuten med maximalt med håndbagasje med diverse husgeråd.
2 uker etter kjøpsturen fløy vi begge opp, med hver vår 10kg håndbagasje og en innsjekket koffort på 20kg. Selger møtte oss med godvær på fllyplassen og vi overtok Dennis. Så ble det shopping for alle penga. Grill på Lefdal, fiskestang og verktøy på Jula, Verktøykasse med innhold på Biltema og campingstoler på Europris. Det ble selvfølgelig også handlet en del mat. Vi tok også et par timer i Tromsø sentrum, før vi bega oss ut på Kvaløya, mot Sommarøy. Vi lette litt etter et sted å slå leir i nærheten av Sommarøy, men etter som fergen til Senja var ankommet, fant vi ut at vi tok turen over til Senja og heller sov der. Vi overnattet i Mefjordvær, helt helt ytterst, utenfor sentrum, der det var dumpet kunstgress fra en fotballbane. Vi fikk derfor en finn "gressmatte" rett utenfor døren.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

Dennis er for øyeblikket parkert på hytta ved Sperillen, der den tjenestegjør som sove og oppholdsrom, mens vi bytter ut det oppråtnede gulvet i hytta, men i helgen fikk den seg en liten luftetur, til Gjendesheim. Det var veldig praktisk å overnatte på P-plassen ved Gjendeosen, så vi slapp å stå så tidlig opp, nå kunne vi bare gå noen få meter bort til køen til Gjendebåtene for å få utdelt kølapp kl 07.45, vi gikk derfor ikke bort til kaia før 10min før kølappene ble utdelt. Desverre var det allerede ca 400 forran oss i køen til første avgang og begge båtene hadde allerede hatt en ekstra avgang, så da hadde vi ikke annet valg en å gå "motsatt veg". Vente i 2 til 3 timer gadd vi ikke. Vi fikk alikavel en fantastisk tur over eggen, sammen ca 2000 andre mennesker. Etter båtturen tilbake fra Memurubu til Gjendeosen kjørte vi til Bygdin der vi parkerte på stranda og grillet, før vi kjørte videre til hytta og gikk til køys ved ankomst, slitne og fornøyde.
Siden vi overtok Dennis i Tromsø 01.07 har vi kjørt 5000km, på 54 dager. Turen hjem fra Tromsø har utgjort halvparten, så ble det ca 1500km på turen til Båstad, med stop i Ullared og Gullåkra på vegen. Så var vi en tur langs den svenske vestkysten til Smøgen og opp via Kornsjø, og så turen til Gjendesheim. Bilen virker upåklagelig, vi har ikke hatt noe problemer, men vannforbruket er ca 5% av Dieselforbruket. Hvor vannet blir av, vet ikke jeg, ikke virker det å være noe galt med motoren og ikke lekker det noe ut under. Av oppgraderinger er det ikke mye å skryte av. Pyntelisten rundt frontruten i alkoven manglet, så der har jeg satt inn en rød, for å få litt mer farge på den. Sykkelstativ fra Fiamma er også innkjøpt, det ble en spesialmodell for Hymer og Dethlevs, som med litt enkel modifikasjon vil passe over bagasjeboksen. Noen dager før Tinn blir Dennis hentet hjem fra hytta. Kanskje jeg rekker å få den gjennom etterkontrollen etter PKK. Feilene de fant på PKK var løst batteri, feil på et baklys, ryggelys, markeringslys og blinklys på siden foran, og så ble det ener feil på defrostervifte. Resten får vi ta etter høstferien, men før den går i vinteropplag.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

4 dager etter Buscamp var jeg innom verkstedet jeg bruker, Fjellhus motor og fikk godkjent bilen, alt var i utgangspunktet reparert før Tinn, bortsett fra defrostervifta som får vente til neste år... så det var bare selve etterkontrollen. Dermed er den klar for 2 nye år på vegen. Jeg lar meg ellers imponere over tyskerne, i konsolen til førersetet er det et stort hull, så man kan stikke ned pipe med forlenger når man skal skru på batterifeste.
I dag var jeg innom Biltilsynet i Oslo og spurte litt om ev motorbytte. Uten at mannen i skranken spurte og grov så mye så mente han det skulle være mulig da de godkjenner intill 20% mer hk en største originamotor, så da er det bare å sette igang med papirmøllen. Når jeg har fåt godkjent motorbytte, får jeg kjøpe inn det jeg trenger. Jeg lurer på hva slags girkasse jeg skal bruke, Volvo M90 som har 1 til 0,7 på 5 gir eller en Quattrokasse, uten drivaksler til foraksel montert. Jeg har dog ikke funnet ut hvilken utveksling som er på den i 5 gir.
Ellers blir det i dag siste tur for Dennis i år, til Drammenstreffet.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

Mail er sendt både til Typegodkjenning@moller.no og opp.ombygg.ro@vegvesen.no med søknad om bytte av motor til 116hk(selv om jeg tror jeg går for 110hk) og om økning av bakakselvekt med 180kg, dvs bruke bakfjærer fra LT31, samt å få den registrert som -87 modell.
Det viser seg at dette er den 900de lt av 2025 produsert i februar -87. Det skulle tilsi produksjonsdag ca tirsdag 14 februar. Nå ble jo påbygget montert på i en annen by, men at det skulle ta nesten 22 måneder før den ble registrert virker mye. Jeg tror vi derfor snakker om en skikkelig overligger her.
Jeg samenliknet vinterdekkene til T4 med piggdekkene på Ltn og det er knapt størrelsesforskjell på dem. Nå har Lt 14 toms felger og T4 15. Dermed skulle det være mulig å bruke også 16 toms felger med litt lav profil uten å øke rulleomkretsen. Alufelgene til T4 var ca 3,5kg lettere per felg en stålfelgene til LT.
Når jeg nå har søkt på masse info om LT fant jeg ut at LT35 hadde større bremser på bakakslen en LT28 og LT31 (270mm mot 255mm) samt at det finnes en rekke vektvarianer inne de forskjellige versjoner, LT28 finnes med 5 forskjelige vekter på foraksel og 2 på bakaksel.
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Renax »

Gamle Transitfelger passer, både 15 og 16" stort sett noe i nærheten riktig rulleomkrets og lastevne også på de:-) utfordringen er å finne noen som spanderte aluminium på en transit...

Ang produlsjonsdato, om du får den godkjent som -87mod, så er sikkert min allerede veteran, men er det produksjon på chassi, eller ferdigstilling av komplett bil dette går på? Endel Westfaliabiler har også et par år differans her vel?

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

Her er forklaringen på hvordan man tyder VIN nummeret. Alle Lt1 har en H (som betyr Hannover Werke) som siste bokstav før det 6 sifrede tallet på slutten, som starter med 0 Bokstaven før denne H angir årsmodell, dvs G for 86. H for 87 og J for 88 http://www.lt-forum.de/dokuwiki/doku.ph ... tellnummer

Så må man se på tabellen:http://www.lt-forum.de/dokuwiki/doku.ph ... j1983_1989 Denne tabellen gjelder 83 til 89 modeller. Så regnet jeg ut at det var 2025 nummer produsert i Februar 87. Dersom de produserer 7 dager i uken blir det 72,32 biler per dag. 101,25 biler per dag om de produserer 5 dager i uken. Mulig den 13 er riktig dato, men jeg vil ikke ha noen mandagsbil produsert den trettende, så da sier jeg 14 13.02.87 var dessuten en fredag...

Etter å ha sjekket litt med hukommelsen var den 13 en fredag i 87 og ikke en tirsdag. meget mulig chassiet stod utenfor fabrikken da jeg kjørte forbi fredagen etterpå??

Felger: Jeg trodde aldri jeg kom til å gå rundt å se på felger på Ford Transit!!! det er 2002-ca 2008 som har de rette felgene for LT. Bakhjulsdreven har ET60 og Forhjulsdreven har 51 som er identisk med LT. Det er faktisk en del transit som har alufelger og de som har det har også høy lasteindeks. LT sentreres av de kone boltene, mens transit har flate bolter og sentreres av ringen på midten. Man må derfor finne felger som har såpass tykt gods at man kan bore ut et kont hull, så skulle det passe. Men jeg har masse mønster igjenn på mine og nesten nye piggdekk som kan avpigges, så det står langt nede på prioriteringslista, men skulle det dukke opp noe så slår jeg til.
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Renax »

Ok, min har H, og er derfor en ekte 87mod registrert i 87.
Da er det jo påfallene å tro at de er produsert omtrent samtidig, men din sto noen år før den ble solgt. Bør jo da gå ann for deg å spare noen tusenlapper i årsavgift:-)

Jeg har stålfelger fra Transit på min, uten noen modifikasjoner. Men er kansje andre bolter på stål og alufelger der?

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Needforspace »

Marius
Du er vel klar over at det ikke er noen bilder her av bilen sant?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by pigland »

Husk også at finanskrisa på 80-tallet slo kraftig inn på folks økonomi (renter på 20-tallet), så at en bobil kunne være tungsolgt er ikke så rart. Hadde for ca 12 år siden en 88/89-modell Citroen BX Gti 16V som var toppmodellen av BX som også stod over 1 år uregistrert før noen kjøpte den ny i 89. Kjenner ikke til hvordan reglene er, men m.t.p avgifter så tror jeg det er førstegangsregistrering som gjelder. Når den forlot samlebåndet er uinteressant for avgiftsmyndighetene.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by OddN »

I utgangspunktet er det førstegangsregistrering som er avgjørende for hvilket år en bil får veteran status. Men om du kan dokumentere at den er produsert tidligere kan det søkes om å få endret årsmodell sånn at den får veteranstatus tidligere. Har akkurat dette dilemmaet på syncroen min som er en ekte 91 modell ut ifra chassis nr, førstegangsregistrering i 91, men altså produsert i desember 90. Den skal altså, hvis jeg tar bryderiet med papirarbeidet få veteran status i 2020 istedet for i 2021 :-)
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

"Vi har forsvinende lite informasjon igjenn om disse bilene og det vi har er bare generell informasjon" står det i andre linje av svaret fra Møller. Jaha, de vet altså ingen ting om disse bilene. De henviser til VACN sitt forum og VW Classic parts dersom jeg trenger deler. De klarer altså ikke engang å finne hva slags motorer LT ble levert med eller at det var kunn en type skivebrems forran og to forskjellige dim på tromler bak, en til LT28 og 31 og en til de over.

Derimot vet de at den er bygd mandag 16.02.87 Dermed er den bygd fredag den 13 og godkjent som mandagsbil.

Vi gratulerere og oversender en kaktus


Nå får jeg vente på svar fra Vegvesenet før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre videre.

@Pigland: Så vidt jeg vet så kan du få godkjent en bil som 87 modell om den er bygd i modellåret 87 og dermed oppnå veteranbilavgift fra og med 2017
@Renax: kan sende mail adressen din til meg? buss1@buss1.no
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by ducce999s »

Har sjekket Dennis og han har det bra, men han må ut da alle mine skall ut før Dennis :-)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

ducce999s wrote:Har sjekket Dennis og han har det bra, men han må ut da alle mine skall ut før Dennis :-)
Da får du dytte, da Dennis har mistet livsgnisten.....
Vel ikke så ille, vi har tatt hjem batteriene for å vedlikeholds lade dem med jevne mellomrom. Men nøkkelen er der dersom situasjonen skulle bli prekær. Veier faktisk under 3 tonn dersom ingen er i den, så bare å dytte.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by ducce999s »

Buss Marius wrote:
ducce999s wrote:Har sjekket Dennis og han har det bra, men han må ut da alle mine skall ut før Dennis :-)
Da får du dytte, da Dennis har mistet livsgnisten.....
Vel ikke så ille, vi har tatt hjem batteriene for å vedlikeholds lade dem med jevne mellomrom. Men nøkkelen er der dersom situasjonen skulle bli prekær. Veier faktisk under 3 tonn dersom ingen er i den, så bare å dytte.
Er ikke noen stress enda, var dog klar over at koden er endret, vet ikke når så mulig du har ny kode. Åsså står det andre biler hulter om bulter så om jeg så skulle få flyttet Dennis så må nok minst 7 andre på banen før det!!
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

Jeg var på oppdrag i Særp i går og skulle slå ihjel noen timer, så da hadde jeg lagt inn et besøk hos Dennis, der han står i et drivhus sammen 3 stk T3 og en T2 i naborommet. Han så ut til å ha det bra. Batteriene har jeg hatt hjemme siden midten av desember for å kunne vedlikeholds lade, nå tok jeg å ladet de opp, noe som bare tok 1 time per batteri, så da regner jeg med de holder seg bra resten av vinteren, så jeg tok dem med meg og satte dem inn i Dennis, selv om jeg ikke koblet dem til. Jeg så litt på en ev. ny plassering av camping batteriet og da så jeg under v setebenk. Jeg trodde jeg tappet ut av drikkevannstanken da jeg åpnet en kran rett under og det bare randt ut litte grann vann. Jeg gjorde derfor ikke noe videre sjekk på tanken. I benken så jeg tanken halvfull. Uff-da!! Det var en stor isklump i den som utgjorde halvparten av vannet og den inneholdt ca 30 liter vann. Ved neste besøk får jeg ta med meg bøtte og slange så jeg får tømt den med hevert, så får jeg sjekke hvordan jeg tømmer den når jeg får bilen ut til våren. Det possitive her er at jeg har 30kg høyere nyttelast en jeg trodde. Sist jeg veide den, med 3 personner i, hadde jeg 20kg å gå på. Tømmer jeg tanken så har jeg altså rundt 50kg. Fantastisk :-) Jeg tok også noen mål for å få laget de brakettene jeg trenger for å feste sykkelstativet vi kjøpte i august. Jeg håper vi får til en tur ned på dagtid i mars, så vi kan få festet sykkelstativet og gjøre noen forbedringer inni. Jeg har veid batteriene mine og det 88Ah campin batteriet i Dennis er 8,5kg tyngre en det AGM batteriet jeg har til T3 ene. Flytter jeg det så jeg kan demontere stativet det står på så har jeg tilsammen spart mer en 10kg til.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Tur-Bo »

Veldig opptatt av vekta da, værte enn madamen min jo ;-)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by OddN »

Vekt er viktig. Bare spør Colin Chapman. I følge han var den perfekte racerbilen den hvor alt bryter sammen på målstreken. Gjør det ikke det, er den for kraftig dimensjonert... Kanskje litt vanskelig å overføre den teorien til en campingbil da :D
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Needforspace »

OddN wrote:Vekt er viktig. Bare spør Colin Chapman. I følge han var den perfekte racerbilen den hvor alt bryter sammen på målstreken. Gjør det ikke det, er den for kraftig dimensjonert... Kanskje litt vanskelig å overføre den teorien til en campingbil da :D
Personlig tror jeg det er den teorien som ligger til grunn for alt av camping relatert utstyr.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

Needforspace wrote:
OddN wrote:Vekt er viktig. Bare spør Colin Chapman. I følge han var den perfekte racerbilen den hvor alt bryter sammen på målstreken. Gjør det ikke det, er den for kraftig dimensjonert... Kanskje litt vanskelig å overføre den teorien til en campingbil da :D
Personlig tror jeg det er den teorien som ligger til grunn for alt av camping relatert utstyr.
Du har altså erfaring med at alt campingutstyr bryter sammen når du skal ta det ut av bilen når du har kommet hjem fra ferie? :D
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Needforspace »

Jepp. :roll:
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Renax »

Buss Marius wrote: Jeg trodde jeg tappet ut av drikkevannstanken da jeg åpnet en kran rett under og det bare randt ut litte grann vann. Jeg gjorde derfor ikke noe videre sjekk på tanken.
Den tappekranen er kun for å tømme varmtvannstanken. Eneste måten jeg har funnet å tømme tanken på er å sette pumpa i bruk..

Ellers, dette her med vekt og slik, du har ikke kommet noen vei med øvrige myndigheter på å få utfylle de 3500kg vi burde kunne ha med?

Jeg veide forresten min inn til 3340kg på det verste, eneste kommentar til det er vel at motoren får pusteproblemer i lange bakker, og kona fikk beskjed om at om vi skulle komme borti no kontroller så var det på høy tid å gå ut å strekke på beina[emoji16]

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Rudeboy »

-Flotte bilder, da :wink:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

Jeg var dritt lei av å vente på oppholdsvær, så jeg kunne stå ute å skru motor, så da ble det en liten tur til Særp for å hilse på Dennis, da den står lagret inne i et drivhus. Den hadde selvfølgelig klart seg godt (Ikke så vanskelig å gjøre det innendørs). Batteriene ble montert og koblet til og etter den normale evigheten med gløding og et par omdreininger startet den greit. Det meste av utstyr hadde vi lagret hjemme og var nå tatt med tilbake. Stoler og bord, kjøkkenutstyr, vaske og sanitærmiddler. Etter som motoren gikk, fant vi ut at det kunne være greit å gi den en liten kjøre tur, så vi tok en tur over Svinesund, til Norby senteret, der det ble gjort storinnkjøp, en Brie, en smøreost, en pose frosne grønnsaker, 9liter pæronsoda og en liten gassgril til hytta, samt et måltid på en restaurant, så returnerte vi til furet værbitt. Dennis gikk som den pleier, greit i 90 på paddeflat veg og begyner å miste farten om den ser antydning til motbakke. Og så må jeg få tatt en sjekk på støtdemperne, den vingler en del. Mulig første weekendtur ikke blir før siste helg i mai, da til sommerskikjøring i Stryn. Forhåpentlig vis blir det klemt inn en liten mekke og dagstur før dette. Vi håper også å få til en weekendtur til Göteborg, men jeg begyner å tvile.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by ducce999s »

Godt å høre, da er det nok på tide at jeg tar meg sørover for å se over mine små :-)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Dennis, Hanne og Marius sin 89 Karmann Lt L

Post by Buss Marius »

ducce999s wrote:Godt å høre, da er det nok på tide at jeg tar meg sørover for å se over mine små :-)
De har det bare bra. Du vet vel at vinduet på "Sneilehuset" er sveivet ned? Noen av bobilene skulle visst ut i helgen, båtene blir vel borte om en måned, så kommer det inn en mann med en vannskadd vogn han skal renovere.
Post Reply