Karmann LT H2 fra 1987

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Buss Marius »

pigland wrote:Så fant jeg "Karmann-nummeret" jeg lurte på.

2887 418

Litt rart, for jeg trodde 28 stod for LT 28 ref Karmann-forum, men min er jo en LT 31. Likheten mellom LT 28 og LT 31 er kanskje lik nok til at de ikke byttet koden på bygget?
I UK kaller man T3 for T25 og vi har en T28. De tidligerre LT het T21 og de senere, fra TD-IC motoren tror jeg, het T29.
Forskjellen på våre biler, er vel tallet på plata mellom blinklysene forran og at du har høyere lasteindex på hjulene, noe som krevde litt størr dekk dimensjon. Resten skal være likt.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

pigland wrote:Så fant jeg "Karmann-nummeret" jeg lurte på.

2887 412
Klarte å skrive feil nr i farta, det skulle være 412. Men det endrer forsåvidt ikke på så mye av undring over hvem som har hvilke nummer her. Kan det være at H-modellene hadde egen tallrekke og L-modellene hadde egne, siden våre tilsynelatende har såpass langt nummer unna hverandre, men nokså nærme chassisnummer?

Ser det står om en som har en H-modell i Renax sin tråd, vi burde kanskje ha et eget Karmann LT-register for norskregistrerte modeller. Ikke at jeg tror lista blir veldig lang..
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by Buss Marius »

Etter å ha lest tråden på Karmann forumet en gang til, så ja LT H og LT L har hver sin nummer rekke.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Karmann LT H2 fra 1987

Post by pigland »

En sjelden oppdatering fra denne bilen.
Lagerplassen hos svigers måtte vike for annet, så da har jeg kjørt denne fra Andebu til Sørlandet i dag på prøveskilter. Pga vær og vind ville jeg kjøre på indre veier, men ikke altfor høyt opp i høyden. Møtte mye bobiler og campingvogner på disse veiene, så enten har folk tenkt det samme som meg pga været, eller så har folk benyttet anledningen til å flytte rundt på doningene sine før sesongen avsluttes :D edit: Dyrsku'n i Seljord kan også ha vært en medvirkende årsak til det høye antallet :)

Turen i dag var en veldig hyggelig kjøretur uten stress og mas selv om kjøretiden nesten bikket det dobbelte av hva det normalt tar på E18. Det er utrolig mye gøyere å kjøre småveier når man har tid til det enn å kjøre hovedveiene som alle andre.

Den står under tak på murgulv, så den står da godt denne vinteren også.

Bremser helt topp, 75hk-motoren snurrer fint. Så jeg tror den kommer til å gli rett gjennom EU etter et par pærebytter m.m. Satser på å gjøre den eu-godkjent i forkant av ny sesong, ikke når sesongen er på hell.

Image

Image

Image
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Post Reply