Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by pigland »

T3 Karmann Gipsy. Slår man til så kan man få seg en Nord-Norgestur med på kjøpet :)

https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =104093031
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann på Finn, mest LT.

Post by Buss Marius »

Buss Marius wrote:Denne 86 modellen LT L er til salgs igjenn. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=73747556

2000 modell LT2 Karmann er antakelig verdens nordligste Karmann. Men det blir jo en lang og fin kjøretur hjem fra Mehamn. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=73711967

T5 Colorado med sittegruppe i hekken, Bare en kort flytur unna, i Alta (og så jeg som trodde dette var verdens nordligste Karmann) Har ligget ute siden januar. Sett i et internasjonalt perspektiv, er det ikke noe galt med prisen. http://m.finn.no/car/mobilehome/ad.html ... e=69300002

Ikke Karmann men noe annet, bygd på T4a I Skogn, ligger under VW annet på Finn. Der har den ligget siden Januar. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71816304
Denne T5 basserte Karmann er til salgs igjenn. Samme pris https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =109361150
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

I Tyskland, på danskegrensa er det en T5B Karmann Collorado Nautic til salgs. Karmann la ned produksjonen av delintegrerte biler, bare måneder etter at T5B ble lansert og har etter det bare innredet varebiler. Antall basert på T5B er kanskje nede i 20. Av de er det kanskje 5 som er med alkove. Dermed er dette kanskje den eneste av sitt slag bygd. Dermed vil du egentlig være konge på ethvert VW bus treff for all fremtid. med 180hk og DSG kasse så er den sikkert ganske komfortabel og rask også.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... usage=USED
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Rudeboy »

-Kødder du ? La ned skjiten på buschassis, altså ? Etter Bullidays 2012 lovet jeg meg at så snart jeg vant i lotto, skulle jeg ha meg en Colorado og nå blir de som jo alt i Møllers sortiment - andetenner..

Crap. Får late som om jeg sparer istedet, kan jo komme raskere i posisjon på det viset, til å begynne snuse på dem. Og svært enig, det er konge langturvogn. Det eneste positive her, er at jeg aldri prøvekjørte :D
(tenk så vondt dét hadde gjort i hjarterota)
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by OddN »

Buss Marius wrote:I Tyskland, på danskegrensa er det en T5B Karmann Collorado Nautic til salgs. Karmann la ned produksjonen av delintegrerte biler, bare måneder etter at T5B ble lansert og har etter det bare innredet varebiler. Antall basert på T5B er kanskje nede i 20. Av de er det kanskje 5 som er med alkove. Dermed er dette kanskje den eneste av sitt slag bygd. Dermed vil du egentlig være konge på ethvert VW bus treff for all fremtid. med 180hk og DSG kasse så er den sikkert ganske komfortabel og rask også.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... usage=USED
Det der hadde vært noe :D

Litt stiv pris kanskje, men den oppfyller vel sannsynligvis de norske camping reglene og da blir det vel ikke så mye ekstra ved grensepassering.

Men sånne kjempestore regnskogklistremerker på sidene trodde jeg ærlig talt gikk av moten med søttitallets amerikanske stasjonsvognslagskip... :wink:
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Needforspace »

Det har kommet igjen på noen halvekslusive bobiler de siste årene, men det er ikke ekte tre altså.....
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Needforspace »

Denne her med sånn bastard ansiktsløftning så blir det litt billigere... :wink:

https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =109361150

Image
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Needforspace wrote:Denne her med sånn bastard ansiktsløftning så blir det litt billigere... :wink:


Image
Det er den jeg har linket til i et par poster opp samt i første post i denne tråden. Den var altså til salgs for 2 år siden, ble solgt og er nå tilsalgs igjenn til samme pris, samme km og 2 år eldre der den mest sannsynlig har stått seg ihjel. og ble den egentlig solgt? den lå jo ute i månedsvis. Jeg vil si den er min 50.000 for dyr. Dessuten liker jeg ikke hekk sittegruppe men vil ha sittegruppen rett bak forsetene.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by OddN »

Needforspace wrote:Det har kommet igjen på noen halvekslusive bobiler de siste årene, men det er ikke ekte tre altså.....
:shock:

Husker en kommentar fra Clarkson i Top Gear da han testet en Ford Mondeo (tror jeg det var):

"It has large pictures of wood on the dash"

:lol:
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Needforspace »

:D
Buss Marius wrote:
Needforspace wrote:Denne her med sånn bastard ansiktsløftning så blir det litt billigere... :wink:


Image
Det er den jeg har linket til i et par poster opp samt i første post i denne tråden. Den var altså til salgs for 2 år siden, ble solgt og er nå tilsalgs igjenn til samme pris, samme km og 2 år eldre der den mest sannsynlig har stått seg ihjel. og ble den egentlig solgt? den lå jo ute i månedsvis. Jeg vil si den er min 50.000 for dyr. Dessuten liker jeg ikke hekk sittegruppe men vil ha sittegruppen rett bak forsetene.
Det er sittegruppen bak som gjør den genial og at den skiller seg ut fra de aller fleste andre. Å rygge bilen bak mot utsikten og slenge seg ned uten å sitte i veien for all annen aktivitet. Sånn har jeg det i campingvogna også.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Renax »

Ikke hatt problem med å parkere med "slagsida" mot utsikten, så det kan sittes enten inne å se ut vindu, eller i en stol under markisa å se ut :)

Og sittegruppa skal helst vere framme når man faktisk kjører, så man slipper å ha intercom for å kommunisere med sjåføren. (Det er sikkert et større problem på gammal LT enn T5, men likevel... :)
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Needforspace wrote::D
Buss Marius wrote:
Needforspace wrote:Denne her med sånn bastard ansiktsløftning så blir det litt billigere... :wink:


Image
Det er den jeg har linket til i et par poster opp samt i første post i denne tråden. Den var altså til salgs for 2 år siden, ble solgt og er nå tilsalgs igjenn til samme pris, samme km og 2 år eldre der den mest sannsynlig har stått seg ihjel. og ble den egentlig solgt? den lå jo ute i månedsvis. Jeg vil si den er min 50.000 for dyr. Dessuten liker jeg ikke hekk sittegruppe men vil ha sittegruppen rett bak forsetene.
Det er sittegruppen bak som gjør den genial og at den skiller seg ut fra de aller fleste andre. Å rygge bilen bak mot utsikten og slenge seg ned uten å sitte i veien for all annen aktivitet. Sånn har jeg det i campingvogna også.
Men om dere var mer en 2 på tur så måtte de andre sitte bak i vogna, da blir det litt usosialt, spesielt om man er 3
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Needforspace »

Nå består camping av en rekke kompromiss og i denne sammenhengen er det snakk om en bil mest egnet for to med mulighet for inntil fire beboere. Og så er det smak og behag. Og pris.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by pigland »

Sesongen er såvidt kommet igang :)

Gipsy T3: https://www.finn.no/106346609
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Rudeboy »

den har noe jeg aldri har sett før - gassbluss i taket på bilde 16... :wink:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Rudeboy »

Needforspace wrote:Denne her med sånn bastard ansiktsløftning så blir det litt billigere... :wink:

https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =109361150

Image

Hva slags ansiktsløfting hadde denne ? Ser da ut til å være en ordinær T5a Colorado ?
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Needforspace »

Det står ikke noe sted at den har ansiktsløftning. :roll:
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Rudeboy »

Needforspace wrote:Denne her med sånn bastard ansiktsløftning så blir det litt billigere... :wink:

https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =109361150

Image
...å, nei. My bad, da.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Noe så sjelden som en Distance wide H (hekk sofa) som er solgt ny i Norge er til salgs på Sørlandet. Dette er også en LT35 som dermed gir meget god nyttelast. Normalt har alle Karmann LT frontvindu i alkoven og mangler det, så skyldes det en skade, men her ser man ikke noe tegn på at det har vært vindu. Kan det være en spesial bestilling til Norge, der det, pga de lange lyse nettene kan være greit uten vindu? Summen av tilatt aksellast er 3850kg, som også er det maksimale på en LT 35. Drar man ut støtfangeren bak og setter på en motorsykkel så vil ikke bilen ha problemer med vekten selv om motorsykkelen veier inntil 160kg som er det MC holdern er godkjent for. Jeg håper denne har Turbomotoren på 102 hk.....
Prisen på 90.000kr er det heller ikke noe å si på
DF79909 https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =115328856

Edit: i Anonsen står det 145.000km men på speedometeret står det 202xxxkm Det stemmer også med det vegvesenet har registrert.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by pigland »

Distance wide i mitt nærområde uten at jeg har visst om den :shock:

Ser de har hatt den siden mai 2016 så det kan jo hende jeg bare hadde et par år på å oppdage den. Men det gjorde jeg ikke før nå på finn.

Er vel bare å løpe og kjøpe hvis man er klar for tur :D Hvis noen har tenkt å hente den så er det ikke særlig greit å kjøre med sommerdekk her for tida, E18 var snødekt senest i går, og mer snø er meldt senere i uka.

edit: siden den ikke har turteller, har den vel heller ikke turbo?
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Renax »

Forskjell på grill med og uten turbo, og denne er uten, så er nok sugediesel orginalt hverfall, kan jo ha blitt oppgradert.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Renax wrote:Forskjell på grill med og uten turbo, og denne er uten, så er nok sugediesel orginalt hverfall, kan jo ha blitt oppgradert.
Dæven nå vet du noe jeg ikke vet. Dette er en 91 modell. Det kom en facelift til 92 modellår, med plast ramme rundt de øvre lufthull under selve grilen, pluss at støtfangeren ble enda større. Men hva forskjelene i selve grillen består i, har jeg aldri sett. fra -92 modellår kom også ACL motoren med Intercooler, med 220nm og 95hk

Nå har de forøvrig lagt til et par interiørbilder og rettet kilometerstanden.
Jeg har også lagt merke til at det er samme felgkapsler på denne, som jeg hadde på Dennis, som jeg akkurat rakk å lakke før den fikk alufelger.
Kapslene gies bort til verdig trengende forøvrig og i dag lakket jeg den første av felgene til Dennis i Beige.
kristin
Posts: 5
Joined: 25 Feb 2018, 19:48
Phone: 92831991
Location: Bergen

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by kristin »

LT 31 på Finn: https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =116531521

Hva tenker dere om denne?
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Som vi sier i LT kretser Camping, not cramping.
Turbomotoren på 102hk er riktig motor. 75hk uten turbo som jeg har i min, er for liten. Interiøret er "proff bygget" Masse skapplass. Alt for få bilder av karosseriet, men taket ruster i alle fall ikke.... Den har masse deler fra 93modell og nyere som: fronten, lykter, støtfanger og motorkassa, som har åpning for vann påfylling i fronten. God nyttelast. LT Westfalia Florida var basert på kort akselavstand, denne er på lang som er 45cm lenger enn den korte.
Dagens eier har bare hatt den i ett år. Jeg synes den er dyr. Til denne prisen hadde jeg heller valgt den Karmann LT som også er på finn.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forskjellige Karmann, LT og andre bobiler på Finn

Post by Buss Marius »

Broren til Dennis er til salgs, på Fosen halvøya. Denne har reg nr 3 før Dennis, altså 2 biler i mellom. Den var den 2 bilen registrert i Fredrikstad i 1989 min var da den 5. Chassis nummer er eksakt 100 før Dennis. Produserte VW kun på hverdager så er den produsert fredag den 13 Februar -87 og min 16. Februar. Totalvekt oppgitt i salgs annonsen, 3500kg er ikke det som ligger inne hos SVV, der har den det samme som min, 3180kg https://www.finn.no/car/mobilehome/ad.h ... =117537354


Det var også en LT2 basert Karmann Missouri til salgs på finn i uken som var, den la bare ute noen timer før annonsen var borte, irriterende nok.
Post Reply