Låvesyncroen - T3 -86
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Fått på hjul!
Og kan da rapportere at turen var klokke-ren!
Ligger bra på veien, er overraskende sprek med storhjula, kjørte forbi flere bobiler, generelt en super tur!
Holdt fartsgrensa hele veien, tok igjen trafikk flere ganger, og det beste av alt; snitt på 1,13L/mil, inkludert over Saltfjellet to ganger
Ligger bra på veien, er overraskende sprek med storhjula, kjørte forbi flere bobiler, generelt en super tur!
Holdt fartsgrensa hele veien, tok igjen trafikk flere ganger, og det beste av alt; snitt på 1,13L/mil, inkludert over Saltfjellet to ganger
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Fått på hjul!
Slett ikke verst. Med flere forbikjøringer og på de veiene er det et fullt ut akseptabelt forbruk.32bGTSyncro wrote:Og kan da rapportere at turen var klokke-ren!
Ligger bra på veien, er overraskende sprek med storhjula, kjørte forbi flere bobiler, generelt en super tur!
Holdt fartsgrensa hele veien, tok igjen trafikk flere ganger, og det beste av alt; snitt på 1,13L/mil, inkludert over Saltfjellet to ganger
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - På veien igjen!
Ikke skjedd så mye mer med denne, står vinterparkert da jeg ikke har hjerte til å være den første som kjører den på saltveier.
Men lysten på å bygge om til Camper begynner å melde seg igjen. Noe som passer ganske dårlig, da jeg har et ganske mye større "camping-prosjekt", som sees bak bilen.
Men skal se om jeg får tak i hevetak, og ta det derifra.
Jeg har en 1987 Passat GT Syncro som, iløpet av de neste par årene, skulle hatt en større shaining. Foreløpig ikke noe stort, men nok til at tiden ikke strekker til.
Så nå går jeg runder med meg selv om babyen må selges...
Men lysten på å bygge om til Camper begynner å melde seg igjen. Noe som passer ganske dårlig, da jeg har et ganske mye større "camping-prosjekt", som sees bak bilen.
Men skal se om jeg får tak i hevetak, og ta det derifra.
Jeg har en 1987 Passat GT Syncro som, iløpet av de neste par årene, skulle hatt en større shaining. Foreløpig ikke noe stort, men nok til at tiden ikke strekker til.
Så nå går jeg runder med meg selv om babyen må selges...
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - På veien igjen!
Selge Passaten
Skulle hatt litt ekstra økonomiske midler stående så hadde jeg stått på døra di før du aner det. Er vel ingen bil jeg har angret mer på at jeg solgte...
Skulle hatt litt ekstra økonomiske midler stående så hadde jeg stått på døra di før du aner det. Er vel ingen bil jeg har angret mer på at jeg solgte...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Vinterparkert
Regnet med du var hakk i hæl på denne, Odd:)
Ingenting er avgjort, men minimum er sandblåsing, syregrunning og tectyl under. Dette regner jeg med å få gjort ila våren.
Men har lyst til å gi den en hellakkering, gjøre om en del i motorrommet, bygge ny eksos, ny turbo, slipe/porte toppen etc.
Skulle vært mappet i benk og.
Og alt dette tar for mye tid.
Alternativet er å sette på lagring, men risikerer at det blir siste stopp.
Vanskelig å sette en pris på denne, er vel kun jeg i hele verden som synes den er barsk
Ingenting er avgjort, men minimum er sandblåsing, syregrunning og tectyl under. Dette regner jeg med å få gjort ila våren.
Men har lyst til å gi den en hellakkering, gjøre om en del i motorrommet, bygge ny eksos, ny turbo, slipe/porte toppen etc.
Skulle vært mappet i benk og.
Og alt dette tar for mye tid.
Alternativet er å sette på lagring, men risikerer at det blir siste stopp.
Vanskelig å sette en pris på denne, er vel kun jeg i hele verden som synes den er barsk
Last edited by 32bGTSyncro on 03 Apr 2017, 14:18, edited 1 time in total.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Vinterparkert
Jeg har liggende noen brosjyrer til den passaten hvis du er intressert
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Vinterparkert
Tror du ikke jeg har brosjyrer på Passaten liksom?Tur-Bo wrote:Jeg har liggende noen brosjyrer til den passaten hvis du er intressert
Men er selvfølgelig interessant, man får aldri nok nips, hehe
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Vinterparkert
Barsk så det holder. Dette er selve prototypen på en ekte "sleeper": Urquattro forkledd som stasjonsvogn. Og med godkjent turbomotor er det bare helt rett32bGTSyncro wrote:Regnet med du var hakk i hæl på denne, Odd:)
Ingenting er avgjort, men minimum er sandblåsing, syregrunning og tectyl under. Dette regner jeg med å få gjort ila våren.
Men har lyst til å gi den en hellakkering, gjøre om en del i motorrommet, bygge ny eksos, ny turbo, slipe/porte toppen etc.
Skulle vært mappet i benk og.
Og alt dette tar for mye tid.
Alternativet er å sette på lagring, men risikerer at det blir siste stopp.
Vanskelig å sette en pris på denne, er vel kun jeg i hele verden som synes den er barsk
Det er egentlig ikke noen vits å spørre, men hva snakker vi om i pris?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Vinterparkert
Som sagt, ingen anelse. Det er markedet som bestemmer, og det er nok ikke stort.OddN wrote: Barsk så det holder. Dette er selve prototypen på en ekte "sleeper": Urquattro forkledd som stasjonsvogn. Og med godkjent turbomotor er det bare helt rett
Det er egentlig ikke noen vits å spørre, men hva snakker vi om i pris?
Hadde den hatt en BMW-logo i grillen hadde vi fort snakket 150k.
Men umiddelbart ser jeg for meg kanskje rundt halvparten. Men vanskelig å anslå.
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Vinterparkert
Fikk startet Caravelle-sesongen i slutten av påska, bare veier og flott vær:
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - En slags sesongstart
Nummer 1:
Har en mysteriekabel i motorrommet, aner ikke hva den er til, noen som vet?
Nummer 2:
Er plaget med at Caravellen bare dør. Turtelleren dropper ikke, motoren bare stopper momentant.
Skjer ifm girskifte eller på "nøytral" gass, alltid på lavt turtall. Har justert spjeldbryter, men det skal vel uansett ikke gi disse symptomene?
Kan det ha noe med mysteriekabelen over å gjøre?
En annen ting, når bilen triller i lengre nedoverbakker på landeveiskjøring, så ettertenner den. Altså bensin i eksosanlegget. Relatert?
Ny coil, nytt fordelerlokk/rotor, nye pluggledninger, nye plugger, ny temp-sensor, nytt bensinfilter, ny bensinpumpe, nye bensinslanger, spjeldbryter juster, ikke falskluft, luftmassemåler har innloddet kondensator. Må jo være et problem med tenningen.
Noen som har fasiten?:)
Har en mysteriekabel i motorrommet, aner ikke hva den er til, noen som vet?
Nummer 2:
Er plaget med at Caravellen bare dør. Turtelleren dropper ikke, motoren bare stopper momentant.
Skjer ifm girskifte eller på "nøytral" gass, alltid på lavt turtall. Har justert spjeldbryter, men det skal vel uansett ikke gi disse symptomene?
Kan det ha noe med mysteriekabelen over å gjøre?
En annen ting, når bilen triller i lengre nedoverbakker på landeveiskjøring, så ettertenner den. Altså bensin i eksosanlegget. Relatert?
Ny coil, nytt fordelerlokk/rotor, nye pluggledninger, nye plugger, ny temp-sensor, nytt bensinfilter, ny bensinpumpe, nye bensinslanger, spjeldbryter juster, ikke falskluft, luftmassemåler har innloddet kondensator. Må jo være et problem med tenningen.
Noen som har fasiten?:)
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
At den tenner i eksosen når du triller kan bare bety at den fortsatt får fuel, og det skal den ikke. Ergo funker ikke spjeldbryteren, men feilen kan ligge i kabling og plugger. Evt lekker dysene dine.
Mistenker vakkel også for det andre problemet. Siden turtelleren ikke går til null har du aktivitet på coilen og mest sannsynlig gnist på pluggene. Det kan bety at hjernen tror du har sluppet gasset og triller. Det skal den gjøre over 1500 snurringer, sånn cirka.
Mistenker vakkel også for det andre problemet. Siden turtelleren ikke går til null har du aktivitet på coilen og mest sannsynlig gnist på pluggene. Det kan bety at hjernen tror du har sluppet gasset og triller. Det skal den gjøre over 1500 snurringer, sånn cirka.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Waitaminute! Sikker på at temp-2-giveren ikke lager bøll? Kjør motoren varm, dra av pluggen og sett inn en binders for å kortslutte ledningene. Forsvinner problemene har du synderen i termostathuset. Hvis den vingler rundt kan den tro motoren er kald og varm om hverandre, da kan rare ting skje.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Takk for svar:)
Temp-2 sensor er byttet.
Skal idle-posisjon på gass-spjeldet først av på 1500rpm? Har justert den mye lavere.
Hvis det viser seg at dysene lekker så tror jeg at hele systemet blir byttet, bare dysene koster jo like mye som VEMS e.l.
Men kan sånnsett være hva som helst, holdt på i motorrommet i går, skulle ta av pluggene på trykksensoren på servoen, og da falt ene pluggen av ledningen.
Neppe den eneste pluggen som skulle vært terminert på nytt.
Temp-2 sensor er byttet.
Skal idle-posisjon på gass-spjeldet først av på 1500rpm? Har justert den mye lavere.
Hvis det viser seg at dysene lekker så tror jeg at hele systemet blir byttet, bare dysene koster jo like mye som VEMS e.l.
Men kan sånnsett være hva som helst, holdt på i motorrommet i går, skulle ta av pluggene på trykksensoren på servoen, og da falt ene pluggen av ledningen.
Neppe den eneste pluggen som skulle vært terminert på nytt.
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Tomgangsbryteren skal være inne ved sluppet pedal, altså vanlig tomgang. Men hjernen skal kutte fuel når turtallet er over 1500 OG gassen er sluppet. At dette ikke skjer betyr at enten mener den at turtallet ikke er over 1500 ELLER at gassen ikke er sluppet ELLER at motoren er for kald til å kutte fuel. Jeg tror ikke den bruker flere parametre for fuelkutt, men har du målt temp-1-giveren (den på LMMen)?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Alskens bosch-plugger får du på finjector.com
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Nei.subwoofer wrote:...men har du målt temp-1-giveren (den på LMMen)?
Bør kanskje gjøre det, samtidig som jeg dobbelsjekker TPS'en.
Hva er verdiene på denne?
EDIT, nyttig link:
http://www.vanagonauts.com/2.1l-vanagon-specs234.htm
-
- -
- Posts: 5757
- Joined: 07 Aug 2009, 01:52
- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
- Location: Rjukan / Oslo
- Contact:
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Koble forbi tomgangsregulatoren og sjekk kablene på kontaktene til den.
Har hatt samme feil selv.
Sent fra min E6553 via Tapatalk
Har hatt samme feil selv.
Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Tomgangsregulator forbikoblet, altså de to pluggene inn på tomgangsregulatoren er koblet sammen istedenfor inn på boksen. Kan ikke si jeg merket noe stor forskjell, men på semi-varm motor så er det vel begrenset.
Et annet symptom (før jeg koblet forbi tomgangsregulatoren) er at på kaldstart så er det akkurat som den går på bare 3 sylindre, harker og bærer seg.
Får se i morgen tidlig om noe har forandret seg, hvis ikke er det vel bare å bestille ny tomgangsregulator.
...glemte faktisk å sjekke kablene i pluggene. My bad. Skal se i morgen
Et annet symptom (før jeg koblet forbi tomgangsregulatoren) er at på kaldstart så er det akkurat som den går på bare 3 sylindre, harker og bærer seg.
Får se i morgen tidlig om noe har forandret seg, hvis ikke er det vel bare å bestille ny tomgangsregulator.
...glemte faktisk å sjekke kablene i pluggene. My bad. Skal se i morgen
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Såh, hadde en runde i går.
Sjekket:
TPS - OK
Lufttempsensor i LMM - OK
Plugger/ledninger tomgangsstyring - OK
Tomgangsmotor - OK
Jordingspunkter på blokk etc - OK
Hadde ute plugger, børstet dem ren, gikk over alle pluggledninger, fordelerlokk/rotor, coil (som alle er ny)
Begynner å bli fritt for ting å sjekke nå. Jeg tar meg stadig i å tenke på hall-sensoren på fordeleren.
Men ny fordeler koster en million kroner, så har ikke lyst å bytte bare for å prøve.
Ingen som gidder å bruke 5 minutter på å gi meg fasiten på de ledningene rundt tomgangsstyringen som jeg har tatt bilde av lenger opp?:)
Sjekket:
TPS - OK
Lufttempsensor i LMM - OK
Plugger/ledninger tomgangsstyring - OK
Tomgangsmotor - OK
Jordingspunkter på blokk etc - OK
Hadde ute plugger, børstet dem ren, gikk over alle pluggledninger, fordelerlokk/rotor, coil (som alle er ny)
Begynner å bli fritt for ting å sjekke nå. Jeg tar meg stadig i å tenke på hall-sensoren på fordeleren.
Men ny fordeler koster en million kroner, så har ikke lyst å bytte bare for å prøve.
Ingen som gidder å bruke 5 minutter på å gi meg fasiten på de ledningene rundt tomgangsstyringen som jeg har tatt bilde av lenger opp?:)
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
I dag har den fungert som trekkvogn, da en kamerat måtte hente en mopedbil han hadde byttet til seg mot to seksere øl
Så da ble det hengeren bakpå, kjøre 8 mil og hente doningen, og kjøre hjem igjen. Udramatisk tur, Caravellen trives på landeveien
Så da ble det hengeren bakpå, kjøre 8 mil og hente doningen, og kjøre hjem igjen. Udramatisk tur, Caravellen trives på landeveien
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86 - Mysteriekabel i motorrom, og fus
Tatt ut av vinterdvale, kjørte tur på ca 15 mil i forrige uke. Fungerer greit, men fremdeles problem med litt sporadisk tenningsfeil, ikke fuel-cut på lift-off etc.
Det er bestemt at hele motorstyringen blir pensjonert, og Microsquirt datasprut montert.
Skal samtidig bytte eksos etc.
Eiergleden er ikke på topp når det er issues, bare å utbedre og få ting på stell.
Det er bestemt at hele motorstyringen blir pensjonert, og Microsquirt datasprut montert.
Skal samtidig bytte eksos etc.
Eiergleden er ikke på topp når det er issues, bare å utbedre og få ting på stell.
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Låvesyncroen - T3 -86
Kan forøvrig melde at tennings-issues sannsynligvis bunnet ut i dårlig hall-sensor i fordeler. Denne døde brått, og etter den ble byttet har det ikke vært antydning til kutt etc.