T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

Har akkurat gitt lukeparkeringsselvtilliten en knekk. At du er en racer på å lukeparkere en Passat betyr ikke at det går like bra med en T3. Med syncro og store dekk blir en også veldig frista til å berre flytte "bittelitt" på Citroengen foran. Gjorde ikke det. Men raskt gikk det ikke. Litt som Austin Powers med el-cart i tunell.

Anyways. For dei av dykk som fekk med dykk denne tråden viewtopic.php?f=4&t=44150
Den er min.

Dette er bilen
Bilen er henta i Bergen i dag og kjørt tilbake til Oslo. Kjøpt etter et dødsbo. Tidligere eiger har åpenbart vært glad i bilen men kanskje ikke like glad i å skru sjøl. Ombygg er gjort av Bernd Jäger i 2003, ble satt inn en 1.9 TDI motor, mye småfiks og chip-tuning, ser det ut som. Her gjenstår det litt detektivarbeid. Den fikk da også fine 16 tommersfelger, vinter og sommer. Mulig den er heva noe? Motoren som har satt inn skal ha gått et sted mellom 30 og 100 000 km. Km stand ved ombygg var 166 000 og dagens km 297 000 - altså har motoren gått et sted mellom 231 000 og 161 000 km. I 2014 er bilen, vist nok (her gjenstår det å finne noe dokumentasjon) kjørt til polen, strippa, rustpikka og lakka opp igjen. De to siste årene har den vært lite brukt. Jeg finner ikke rust på bilen, enda. Passaten min fra 2000 ser mye verre ut. Den har en firetrinns girkasse med et krabbegir (G -?). Vært på verksted like før overtakelse for å få godkjent EU/PKK. Turboen ble skifta. Luringene på verkstedet bestilte ny turbo uten å se i motoren, og fikk først en turbo til en 1,6 TD - sløvt. Bremser foran (skive + belegg) og litt småplukk skifta.

Kjøretur fra Bergen til Oslo gikk strålende. Et unntak, kjente litt brent lukt og det virka som vifta i varmeanlegget stoppa med litt tilhørende varmgang. Så det må åpnes opp etterhvert og sjekkes. Hele varmluftanlegget trenger nok en gjennomgang.

Etter å ha lest mange prosjekter på forumet her, og sett diverse klipp på Youtube (særlig Hasta Alaska, anbefales for eventyrlystne) var jeg sikker på at det kom til å skje i Måbødalen. Men turen gikk supert. Den drikker bra, men det er vel å forvente med Syncro og grove vinterdekk.
Innvendig trenge den en shining. Utvendig er den ei perle med tanke på alder.

Så hva er planen nå:
- Gå generelt over for å se om det er noe annet som bør tas
- Få sjekka bremsene bak
- Forstilling trenger muligens en justering.
- Om mulig få tatt en titt på girkassen før sommeren
- Fikse den innvendig: trekke opp puter bak, og skifte ut slitt og gammal sky på dører og ellers med noe som ser litt bedre ut.
- Få lagt noe fornuftig på gulv, og sørga for sted til å sette kaffekopp, brus, mobil osv. Lite plass til sånt nå.
- Se om det er mulig å lyddempe noe.

Aller viktigst, få bytta ut kassetspilleren med noe som gjør det mulig å høre musikk. Westfalia interiøret trenger også noen justeringer. Det ser litt kasta inn ut nå.

Viss noen har lyst å kommentere lurer jeg på:
- Kan man forvente god effekt av lyddempende tiltak? Har lest ulike metoder i tråder her, asfaltplater, dempemateriale. Trenger ny list til motorrom bak, det hjelper nok litt, og muligens til takluke som suser mye.

- Vet ikke når registerreim er skifta sist, og vet ikke hvordan jeg ser om den er slitt. Tips? Noe hvining fra motor, jevnt tilstede og ikke særlig mye - lite ved start. Typisk reimlyd.

- Andre ting jeg burde ta en sjekk på? Blir ikke den store reisen i år, sommerferien er allerede lagt men den får en Tysklandstur og derfra hjem til vestlandet.

- Tips til steder å leie en plass for mekk/lagring i Oslo.

Hilsen fan fra første stund.

p.s. forslag til navn mottas med takk. Foreløpig er det Øystein, etter en T2 vi hadde som russebil (det vi ikke viste da..) - men gjerne et navn som kan la seg bruke på instagram. Dåp blir muligens neste helg.
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by hansstef »

torddale wrote: Viss noen har lyst å kommentere lurer jeg på:
- Kan man forvente god effekt av lyddempende tiltak? Har lest ulike metoder i tråder her, asfaltplater, dempemateriale. Trenger ny list til motorrom bak, det hjelper nok litt, og muligens til takluke som suser mye.

- Vet ikke når registerreim er skifta sist, og vet ikke hvordan jeg ser om den er slitt. Tips? Noe hvining fra motor, jevnt tilstede og ikke særlig mye - lite ved start. Typisk reimlyd.

- Andre ting jeg burde ta en sjekk på? Blir ikke den store reisen i år, sommerferien er allerede lagt men den får en Tysklandstur og derfra hjem til vestlandet.

- Tips til steder å leie en plass for mekk/lagring i Oslo.

Hilsen fan fra første stund.

p.s. forslag til navn mottas med takk. Foreløpig er det Øystein, etter en T2 vi hadde som russebil (det vi ikke viste da..) - men gjerne et navn som kan la seg bruke på instagram. Dåp blir muligens neste helg.
Når du først knekker koden for å parkere T3 i luke, så er det intet som er lettere, så pust rolig. Det blir bedre :)

Lyddempingstiltak:
-Original kort i dørk hvis det mangler.
- Litt dynamat rundt på de større paneler
- Coach leppe tar seg av en del vindstøy rundt front
- Sjekk vinduslister rundt sidevinduene fremme

Registerreim skifter du umiddelbart. Billig forsikring. Motorkode AFN mener jeg dette var.

Ellers kan du ta en sjekk på:

- Justering av bremser bak (selvjusteringen virker aldri). Hvis det er leppe/kant på bremsebanen på tromlene så kan du forsøke å justere bremsene opp uten å ta de av. Altså gjennom det lille hullet bak på trommelen (http://www.vanagonauts.com/Rear-Brake-Adjustment233.htm)

- Hull i mansjetter på drivaksler
- Motoroljebytte m/filter
- Dieselfilter, luftfilter
- Sjekke glødeplugger (før vinter hvertfall)
- Vet ikke hva som gjør at forstilling bør sjekkes, men sjekk ytre endeledd og øvre bærearmer for slakk.
- Hvis du skifter vifte fremme. Bestill inn nye skumgummi pakninger til spjeldene. Hele dashen må ut, så da legger du litt dynamat fremme også.

Håper du får like mye glede av denne bilen som tidligere eier hadde. Han var en god venn av min onkel og har definitivt lagt mye tid og krefter i denne bilen. Synd den matte forlate vestlandet, men bra den ble i landet! :D
Hans Sæle
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by OddN »

Se der ja, der var prosjekttråden på plass :-)

Får vel si gratulerer med bilen her og da.

Når det gjelder støydemping så er Hans innom det meste, og om du likevel må ut med varmeapparatet så lønner det seg å klistre noe støydemping på den store flata under frontruta. Det er bare enkelt blekk der. Og om du ikke allerede har den ekstralista i forkant av dørene (tror egentlig alle Caraveller har den) så lønner det seg å montere. Ellers er det å sjekke at dørpakninger og vinduspakninger er hele og fine, har du sånne små åpningsbare trekantvinduer i dørene framme, så kan de og plystre litt.
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

hansstef wrote:
torddale wrote:

Håper du får like mye glede av denne bilen som tidligere eier hadde. Han var en god venn av min onkel og har definitivt lagt mye tid og krefter i denne bilen. Synd den matte forlate vestlandet, men bra den ble i landet! :D

Viss det er ein trøst så er eg sogning og bilen kjem til å få mange turar til (og på vestlandet). Og den er kjøpt for å skulle brukast til mykje glede!
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by Tur-Bo »

Flott bil du har fått deg der, G en på gearstanga står for " Gelande" eller terreng på norsk, du skriver at den bruker en del drivstoff, hvor mye er det? For selv om du har store hjul og cv-verdi som en murstein skal den ikke bruke såå mye ( dog mer enn en tdi passat)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

Tur-Bo wrote:Flott bil du har fått deg der, G en på gearstanga står for " Gelande" eller terreng på norsk, du skriver at den bruker en del drivstoff, hvor mye er det? For selv om du har store hjul og cv-verdi som en murstein skal den ikke bruke såå mye ( dog mer enn en tdi passat)
Regner med den ligger på et sted mellom 0,8 og 1 liter på mila. Skal sies at stykket fra Bergen til Geilo ikke akkurat er smooth kjøring, mye svinger og bakker.
Tenker nok at jeg bør få løfta bilen opp i løpet av våren en gang og kikka under. Registerreim og vannpumpe er nok lurt å bytte, har lyst å gjøre det selv - det må i så fall bli hjemme i garasje med tilgang på utstyr og litt hjelp fra far. Må en ut med motoren i så fall? Får ta Pinsehelga til hjelp, og satse på at det er mulig å kjøre tilbake innen 17. mai.

Viss dette går skal scan av kvitteringene for jobben hos Bernd Jäger komme opp.
Skal prøve å legge inn noen bilder av bilen etter dekkskift i kveld.

Image
Image
Image
Last edited by torddale on 03 May 2016, 16:19, edited 1 time in total.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by OddN »

torddale wrote:
Tur-Bo wrote:Flott bil du har fått deg der, G en på gearstanga står for " Gelande" eller terreng på norsk, du skriver at den bruker en del drivstoff, hvor mye er det? For selv om du har store hjul og cv-verdi som en murstein skal den ikke bruke såå mye ( dog mer enn en tdi passat)
Regner med den ligger på et sted mellom 0,8 og 1 liter på mila. Skal sies at stykket fra Bergen til Geilo ikke akkurat er smooth kjøring, mye svinger og bakker.
Tenker nok at jeg bør få løfta bilen opp i løpet av våren en gang og kikka under. Registerreim og vannpumpe er nok lurt å bytte, har lyst å gjøre det selv - det må i så fall bli hjemme i garasje med tilgang på utstyr og litt hjelp fra far. Må en ut med motoren i så fall? Får ta Pinsehelga til hjelp, og satse på at det er mulig å kjøre tilbake innen 17. mai.

Viss dette går skal scan av kvitteringene for jobben hos Bernd Jäger komme opp.
Skal prøve å legge inn noen bilder av bilen etter dekkskift i kveld.

Image
Image
Image
Høres sånn umiddelbart litt mye ut... Min syncro med AAZ og store hjul ligger på 0,7-0,8 på blandet kjøring, og etter det jeg har hørt skal jo en av fordelene med TDI være at de går vesentlig rimeligere enn gamle TD motorer... Men det er klart at kjørestilen spiller inn her.
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by subwoofer »

Høyrefoten har alt å si, og så har dekkdimensjon mye å si. Husk på at tripptelleren viser 10% for lite hvis du kjører med original gearkasse og store (225/70-16, 235/75-15) dekk.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi

Post by OddN »

subwoofer wrote:Høyrefoten har alt å si, og så har dekkdimensjon mye å si. Husk på at tripptelleren viser 10% for lite hvis du kjører med original gearkasse og store (225/70-16, 235/75-15) dekk.
Hvis dette er gjort hos Bernd Jaeger, så er det nok montert gir på speedometerwiren sånn at det viser rett. Han reklamerer i allefall med det på siden sin.
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by subwoofer »

Men originalmeteret viser jo minst 10% for fort, hvis trafikken i 80-sonene stort sett ligger i 70 har du et speedometer som viser riktig fart men for kort distanse.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi

Post by OddN »

subwoofer wrote:Men originalmeteret viser jo minst 10% for fort, hvis trafikken i 80-sonene stort sett ligger i 70 har du et speedometer som viser riktig fart men for kort distanse.
Da må du velge... :wink:

Adapter fra BJ gjør at kmtelleren viser rett, og så må du heller flytte litt på nåla sånn at også farta blir rettere...

Det tenker i alle fall jeg å gjøre på min. Dvs jeg tror jeg prøver å bytte drevet i framdiffen først for å få km telleren rett.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by OddN »

Ser forresten i kvitteringen over at "Reifenumrüstung" er med der, så da skal adapteret også være med.
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

KM stand stemmer ganske bra med distansen, samtidig trenger jeg nok en tank eller to for få et godt mål på ståa.

Men regreim og pumpe, overkommelig?
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by subwoofer »

Ikke dyrt med reim og pumpe hvis du skrur selv...

Ift forbruk må du huske på at en del pumper slår ut ti liter før tanken er full, andre gjør det ikke.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

Satser på at jeg får det til, blir en tur hjem i pinsehelga og med god hjelp fra far så burde skifte gå greit.
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by subwoofer »

Bare husk at du ikke må røre senterbolten på drevet på veiva! Skru ut de fire umbracoene for å av reimskivene. Haynes-boka til en Passat med AFN-motor er sikkert lur å ha også, du bør grunnjustere dieselpumpa etter reimskifte.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by OddN »

Regreimbytte er grei skruing, men enda enklere om du har verktøyene for å låse av pumpe og kam. Og sjekk at du faktisk har ØD-merke på svinghjulet før du demonterer noe. Det er forskjellige merker på JX og TDI. Vet ikke hvilket svinghjul BJ har montert, men vil jo tro det er laget nytt merke om det er TDI-svinghjulet som er brukt.
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

Kosta litt støv av motoren for å se hva jeg kunne finne ut om registerreima, dette kan se ut som det ikke er så lenge siden den blei skifta. Er dette riktig har ikke registerreima enda passert 50 000 km (og ble skifta i 2011?)

Ellers noen bilder av motor. Fikk på sommerdekk i dag, stor forskjell på støy og gange. Fikk hjelp av en spansk kompis til å skifte dekk, bilen er jo ganske høy så en med tilgang på gaffeltrøkk føltes som en god idè. "Motherf.. big - tractor" sa han når vi tok de av - . Han kjører en BMW i3 til vanlig.

Image
Image
Image
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by subwoofer »

Er det ikke 5-årsintervall på regreimskifte, eller blander jeg med andre tannprofiler?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

90 000 eller fem år fant jeg når jeg googla litt. kan være et skifte er lurt likevel.
trauMa
-
-
Posts: 203
Joined: 29 Aug 2010, 23:24
Car: T3 1.6TD, SB '90
Location: Oslo

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by trauMa »

Stemmer det at jeg så denne i jens bjelkes gate igår ettermiddag? Var bare såvidt jeg så en t3 i sidesynet, men syns det lignet på din ;) Jeg stod parkert i hertugs skules gate igår ettermiddag, kan jo hende du så min også? :D
- Martin :)

T3 1.6TD, SB 1990
Otto Bussaru
Posts: 31
Joined: 27 Oct 2012, 22:06
Car: Sika synkro 87
Phone: 92831600

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by Otto Bussaru »

Denne bilen har jeg hatt besøk av hos meg. Venstre hjørne bak er hentet fra donor bil i valdres. Gratis med flott bil.
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Trygve"

Post by torddale »

OPPDATERING: Bilen skal hete Trygve, godt sosialdemokratisk navn for en tysk bil.

DETTE ER GJORT:
- Har sett over bremser, bremser bak skiftes når jeg har tilgang på garasje på vestlandet. De er helt ok, men med tanke på at jeg kjørte noen kilometer med håndbrekket på med lett røyk fra hjulene når jeg parkerte er det kanskje greit å åpne opp
- Mansjetter var ok, det lå forøvrig 6 "reservemansjetter" i bilen.
- Motorolje og filter bytta. Ingenting å si på farge eller noe grums i olje.
- Luftfilter er bestilt

Det er litt tikking fra motoren. Usikker på om det er mer enn en bør forvente. Er ikke så erfaren så litt krevende å skille ulyder fra godlyder.

DETTE SKAL GJØRES:
-Når jeg er hjemme med tilgang på gode garasjeforhold: bakbremser og ut med dashboard for å gå over luftanlegg og legge noen nye kabler for lydanlegg.
-Lydisolering og litt nytt gulvbelegg. Kjøpte noen meter med billig restmateriale på teppabo som kan bli bra om jeg får skjært det fint til.
- Noe gardinopplegg må på plass umiddelbart så det blir mulig å sove i bilen. Det blir noen helgeturer til hytter og festivaler i løpet av sommeren.. har bestilt folie for soting av vinduer så får vi se hvor fint vi får det når disse kommer i løpet av uka.

HJELP?:
-Skifte av registerreim og vannpumpe. Dette har jeg aldri gjort før og det føles som et risikabelt prosjekt å ta fatt på. Altså vil jeg helst sette det bort for denne gang. Noen anbefalinger til hvor det kan gjøres til en grei pris. Evt. noen på forumet med kompetanse til å ta jobben?

Bilder kommer når jobbprosjekt er levert onsdag.

Turnelista for Trygve:
- Kjerringvik 12-16. juli
- Fres Festival 28-30. juli
- Audunbakkenfestivalen 5-6. august
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by hansstef »

Kanskje greit å byte ventilløftere samtidig med registerreim da.

Man skal respektere tikking fra TDi. Det har jeg førstehåndserfaring med.

Hadde tikking og googlet, men slo meg til ro med å lese at det ofte "bare er sånn".

For meg resulterte det i en ventilløfter som knack og raserte motoren.

Bilder her: viewtopic.php?f=55&t=14801&start=350
Hans Sæle
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: T3 Synro Bernd Jäger 1,9tdi "Øystein"

Post by torddale »

Leste dette (veldig lærerik tråd!) og gikk rett i hypokondermodus) - hørte lyder over alt når eg flytta bilen. Men etter å ha parkert og lytta litt til tomgang var det ikkje så veldig merkbart. Motoren har uansett gått omtrent 250K så ein kikk evt. skifte kan kanskje vere ein billig forsikring. Men dette er også en operasjon langt utafor komfortsona mi. Så fortsatt på jakt etter en kyndig. I førsteomgang kanskje ein som kan hjelpe til med litt lytting. Det er jo en god motor som er godt tilpassa bilen, så vil jo gjerne ta vare på den, så lenge som mulig. Takk for råd!
Post Reply