BLÅ -88 T3 Syncro
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Niels sin.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 801
- Joined: 28 Aug 2011, 12:36
- Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
- Phone: 95294695
- Location: Nittedal
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Hadde målt dette på prosjekt tråden min men det var den gang jeg hadde org knuter men det hørte man godt. Tror det er samme høyde på den nå eller noe rundt der.OddN wrote:Nå husker jeg ikke i farta hvor høy Winterbeateren er, men den har Porscheknuter og er på grensen til hva de tåler. (her kan sikkert Åsmund fylle inn...)Needforspace wrote:Det går en annen blå rundt om der nede med originale drivknuter og 53cm senter til hjulbue. Har gjort det i noen år, litt rart egentlig. Husker ikke med sikkerhet hvilke fjærer han kjører med men tror kanskje det er GoWesty.
4x4syncro wrote:Har vært ute å målt littducce999s wrote:Hva har du for høyde nå fra nav til original skjermkant frem og bak, samt Markfrigang
Sent fra min C6903 via Tapatalk
-Fra bakke og opp til ramma under foran er det 42-43cm
-Fra bakken og opp til hjulbue foran (stålbua) 92 cm
-Fra nav til stålbue foran 57cm
-Fra bakke til hjulbue bak (stålbua) 93-94cm
-Fra nav til stålbue bak 58-59cm
Åsmund
T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Det var såpass ja. Og husker jeg rett at du mente dette var på grensen til hva Porscheknutene tåler når du får litt utfjæring?4x4syncro wrote: Har vært ute å målt litt
-Fra bakke og opp til ramma under foran er det 42-43cm
-Fra bakken og opp til hjulbue foran (stålbua) 92 cm
-Fra nav til stålbue foran 57cm
-Fra bakke til hjulbue bak (stålbua) 93-94cm
-Fra nav til stålbue bak 58-59cm
Stormvogna mi har 52-53cm og det går helt fint med Porscheknutene.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Og hva er det som begrenser utfjæringen? Demperene? Om så, eller ikke noe der er forandret så blir det jo ikke noe mer vandring en originalt, bare høyere i utgangspunktet.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Det er som regel demperne ja. Mine Trailmasterdempere er lengre enn standard, så foran var det faktisk øvre broarm (eller rettere sagt øvre kule) som stoppet mot selve fjæra. Ble bedre når jeg vrei litt på fjæra og monterte spacere på kula.Needforspace wrote:Og hva er det som begrenser utfjæringen? Demperene? Om så, eller ikke noe der er forandret så blir det jo ikke noe mer vandring en originalt, bare høyere i utgangspunktet.
Og med heving bør man jo bytte til lengre dempere uansett...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Enig, men når det ikke er gjort så blir ikke vinkelen ved utfjæring et problem for knutene. ( Moderat heving)
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Ja, ved moderat heving, la oss si opp til ca 50cm navavstand, så bør originaldemperne være ok, og med originale dempere bør også originale knuter holde.Needforspace wrote:Enig, men når det ikke er gjort så blir ikke vinkelen ved utfjæring et problem for knutene. ( Moderat heving)
Jeg ville likevel ha sjekket at det er tilstrekkelig utfjæring igjen etter heving, ellers så kan det fort bli en "bumpy ride" hvis demperne strekkes helt ut over hver lille fartsdump.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 801
- Joined: 28 Aug 2011, 12:36
- Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
- Phone: 95294695
- Location: Nittedal
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Ja med de 944 knutene og så høy, så er ikke dette idielt for off-roadkjøring da man garantert kommer til å få noen vinkler (særlig bak) som kommer til å ta livet av de ganske kjapt tenker jeg. Så hadde jeg gjort denne oppgraderingen igjen så hadde jeg nok kostet på meg 930 knuter og alt det fører med seg med en gang. Men skal man begynne å tenke slik så kommer bilen aldri på veien igjenOddN wrote: Det var såpass ja. Og husker jeg rett at du mente dette var på grensen til hva Porscheknutene tåler når du får litt utfjæring
Og et annet tips er å bruke en stropp som gjør at den ikke kommer lengre enn det den tåler sånn at man bevarer knutene litt.
Last edited by 4x4syncro on 10 Jan 2018, 10:28, edited 1 time in total.
Åsmund
T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Og da dukker spørsmålet opp, hvor langt kan det være mellom øvre og nedre støtdemperfeste med originalknuter, 944 knuter og 930 knuter?
Når det gjelder dempere er det jo alt fra originale, originale med "feste adaptere", til lenger uoriginale og kreative løsninger. Alle må forholde seg til maksgrensene for gjeldende knuter. Vet om vinklene på 17 grader 23 grader og hva mer?, men konkrete mål mellom senter bolter bak og bolt mot anleggs flate oppe fremme hadde vert veldig ok å ha.
Når det gjelder dempere er det jo alt fra originale, originale med "feste adaptere", til lenger uoriginale og kreative løsninger. Alle må forholde seg til maksgrensene for gjeldende knuter. Vet om vinklene på 17 grader 23 grader og hva mer?, men konkrete mål mellom senter bolter bak og bolt mot anleggs flate oppe fremme hadde vert veldig ok å ha.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Har fått det for meg at denne bilen skal bli med på tur gjennom Russland til sommer. Har skaffet solcelle, så snar kan en bo i doningen.
Ellers er det jo en tur der mye kan gå galt. Tenkte å ta med reservedeler som dynamo, starter, plugger og fordeler.
Er det annet som en burde ta med, ordne for å komme gjennom havari enklest mulig? Bensin har også lavere oktan, kan det by på store problemer?
Lurer også på anbefaling av verksted for bilen på Østlandet. Har problemer med at den starter når det passer. Klarer ikke å se et mønster i når den starter og ikke. Med det er ca 50/50. Får start etter noen minutter med kinning.
Ellers er det jo en tur der mye kan gå galt. Tenkte å ta med reservedeler som dynamo, starter, plugger og fordeler.
Er det annet som en burde ta med, ordne for å komme gjennom havari enklest mulig? Bensin har også lavere oktan, kan det by på store problemer?
Lurer også på anbefaling av verksted for bilen på Østlandet. Har problemer med at den starter når det passer. Klarer ikke å se et mønster i når den starter og ikke. Med det er ca 50/50. Får start etter noen minutter med kinning.
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Spennende. Skriv gjerne noen ord om solcellepaneloppsettet... Eller enda bedre legg ut noen bilder
Russlandstur høres kjempepennende ut. Men det er et godt poeng du har der med dårlig bensinkvalitet. Spesielt når du har en 112i, som jo er såpass høykomprimert at den helst skal ha 98 oktan. Kan riktignok justere tenninga sånn at den klarer seg med 95 oktan.
Russlandstur høres kjempepennende ut. Men det er et godt poeng du har der med dårlig bensinkvalitet. Spesielt når du har en 112i, som jo er såpass høykomprimert at den helst skal ha 98 oktan. Kan riktignok justere tenninga sånn at den klarer seg med 95 oktan.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Da var turen gjort, 16000km fra Ål til Stillehavet.
Turen gikk gjennom Russland, med svipptur innom Mongolia. Bilen fungerte utmerket, og bensinkvalitet var som regel meget bra. Ingen større skader på bilen enn et par punkteringer, feilfylling av drivstoff, knekt eksos og ødelagt demper. T3 må være tidenes turbil!
Solcellepanelet er på 100W, i tillegg til isolator mellom batteriene (Battery Doctor 12-Volt Battery Isolator). Solcellepanelet ble i minste laget for å drive kjøleskap på fulltid, men fikk ladet begge batteriene så lenge jeg kjørte litt hver dag. For de fleste tures vel jeg påstå at isolator, batteri og inverter holder i lange baner.
Bilen står nå å venter på båt til Vancouver. Er det noen her som har erfaring med import av biler i Canada eller USA? Planen er å ta en real roadtrip over dammen, før jeg selger den til høystbydende.
Gjelder å passe på når en får drivstoff i Mongolia. Full tank med diesel holder for ca 30m.
https://www.youtube.com/watch?v=8013VxyCHF8
Turen gikk gjennom Russland, med svipptur innom Mongolia. Bilen fungerte utmerket, og bensinkvalitet var som regel meget bra. Ingen større skader på bilen enn et par punkteringer, feilfylling av drivstoff, knekt eksos og ødelagt demper. T3 må være tidenes turbil!
Solcellepanelet er på 100W, i tillegg til isolator mellom batteriene (Battery Doctor 12-Volt Battery Isolator). Solcellepanelet ble i minste laget for å drive kjøleskap på fulltid, men fikk ladet begge batteriene så lenge jeg kjørte litt hver dag. For de fleste tures vel jeg påstå at isolator, batteri og inverter holder i lange baner.
Bilen står nå å venter på båt til Vancouver. Er det noen her som har erfaring med import av biler i Canada eller USA? Planen er å ta en real roadtrip over dammen, før jeg selger den til høystbydende.
Gjelder å passe på når en får drivstoff i Mongolia. Full tank med diesel holder for ca 30m.
https://www.youtube.com/watch?v=8013VxyCHF8
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Fantastisk! Her må det jo være nok å fortelle om til flere sider her inne? Flott video, spektakulær stuping!
Steinar Øyhagen har erfaring med eksport/import av bil til Amerika.
Steinar Øyhagen har erfaring med eksport/import av bil til Amerika.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 2055
- Joined: 18 Jul 2009, 21:41
- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
- Location: Bergen
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Kanskje denne gjengen kan hjelpe til med import i USA:halvard wrote:...
Bilen står nå å venter på båt til Vancouver. Er det noen her som har erfaring med import av biler i Canada eller USA? Planen er å ta en real roadtrip over dammen, før jeg selger den til høystbydende.
...
http://autostadtwest.com/
Hans Sæle
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Steinar on Tour finner du på både Facern, her og på Tur på Hjulsidene. Har nummeret hans om det er av interesse, men det finner man sikkert vha telefonkatalogen online og "Horten" som hjemsted.
Han sendte sin T3 til Canadas østkyst, rattet rundt i Canada og bortover mot Alaska før han dro ned til Ushuaia for noen år tilbake.
Han sendte sin T3 til Canadas østkyst, rattet rundt i Canada og bortover mot Alaska før han dro ned til Ushuaia for noen år tilbake.
-
- -
- Posts: 955
- Joined: 26 Sep 2016, 12:23
- Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
- Phone: 93211119
- Location: Molde
- Contact:
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Jeg skjønner ikke helt?
Han "Steinar on tour" jeg følger på facebook kjører en Mercedes Sprinter og ikke en T3?
Har jeg feil Steinar, eller har han byttet bil?
https://www.facebook.com/Steinarontour/
Han "Steinar on tour" jeg følger på facebook kjører en Mercedes Sprinter og ikke en T3?
Har jeg feil Steinar, eller har han byttet bil?
https://www.facebook.com/Steinarontour/
Følg meg på https://www.facebook.com/norwayvanagon/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: BLÅ -88 T3 Syncro
Nei, han har opptil flere. Sprinteren er spesialbygget etter hans ønsker, den er ny'ish og T3'ern kjørte han - som nevnt - borti der borti med.