Rocoloco`s Zchmurfobus T4 Multivan 2003 med pop up tak.

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
rocoloco
Posts: 72
Joined: 16 Jul 2016, 23:20
Car: T4 2002 Westfalia
Location: Bergen

LED inventar-lys

Post by rocoloco »

Kunne tenke meg å kjipe litt på antall W, til lyset innvendig. Noen med erfaringer innen LED? Ønsker heller ikke å bli sveiseblind, så det bør være normalt / gult lys.
rocoloco
Posts: 72
Joined: 16 Jul 2016, 23:20
Car: T4 2002 Westfalia
Location: Bergen

Standsmessig

Post by rocoloco »

Standsmessig

Som en person som liker kvalitet og med en smule fetish for tre, fant jeg det irriterende å sitte i vinglete plaststoler. Etter grundig evaluering, fant jeg frem til noen svindyre motorsykkelstoler , nemlig http://www.kermitchair.com til den nette sum av 159 USD, ca 1400 NOK pr stk ( inkludert frakt og toll ca 3000 NOK) . Fantastisk kvalitet, pakkes ned til ca ingenting. Alt i fineste hickory. Disse er noe for lave for vanlig bruk, og rompa subber akkurat ovenfor bakken. Men det var mulig å få noen forlengere, som gjorde at de kom i litt harmoni med normale stoler. Men da var man nærmere 2000 tallet igjen… Altså ikke aktuelt..

Noen dagers dyp research senere fant jeg en modell til under halve prisen, og produsert i UK.






Image
Her en sammenligning mellom Kermit - stolen og MI stolen( til Venstre).

Image
Det hele pakkes kjapt ned til denne formen.


Image
De enkelte delene.

Image
Fire slike snapfester, er alt som trengs for føttene.

Image
Snapfester låser av topp og bunnsvingen.

Image
Sidefestet
Bilder over stjålet fra http://www.songofthepaddle.co.uk/forum/ ... styleid=14
4 stk ble bestilt i fra den fine gjengen hos https://www.twotreecrafts.co.uk . De lagde et bord i samme utførelse, dermed ble det også med.

Image
Dermed håper man på full harmoni for hele gjengen. Her er også mulig å legge inn sitteunderlag i rygg og sitteflate, og dermed blir det straks litt mer behagelig året rundt. Merk forøvrig den harmoniske høyden til bordet. Her kan bryggerivarer eller brennerivarer ( av begge typer ) nytes frilynt.

Alle stolene og bordet tar liten plass og kan lagres både sammenslått og oppdelt , uten å lage for mye krøll.

Faktisk er produksjonen av mine stoler beskrevet på https://www.twotreecrafts.co.uk/single- ... e-Mi-Chair

Gledelig å se slikt handverk.
rocoloco
Posts: 72
Joined: 16 Jul 2016, 23:20
Car: T4 2002 Westfalia
Location: Bergen

Rocoloco`s Zchmurfobus T4 Multivan 2003 med pop up tak.

Post by rocoloco »

Jaja. Som de fleste menn, er man delvis Pyroman. Har derfor kikket rundt forholdsvis lenge etter et skikkelig bålfat. Men de tar så forbanna mye plass. Gluggene under øyenbrynene mine har derfor lagt sin lyst på den flotte plassen der reservedekket bor. Andre som hatt kreativ lagring der??


Sent from my iPhone using Tapatalk
rocoloco
Posts: 72
Joined: 16 Jul 2016, 23:20
Car: T4 2002 Westfalia
Location: Bergen

Sentrallås

Post by rocoloco »

To av akturatorene på dørene, var døde ved innkjøp av bilen. Tenkte på en kvikk fiks, og tok ut en for innkjøp av nye.

Men etter litt forumbetraktninger, virket det som om ledningene var synderene like mye som motorene. En liten inspeksjon på innsiden, viste at det ikke var noe å si på standen.

Dermed var det frem med multimeteret.

1. Wire - død
2. Wire - død
3. Wire - død
4. Wire - død

WHAT! Hva er sjansen for det egentlig?? Sjekket for morro skyld alle de andre ledningene på fremdøren. Alle like intakt. Dermed var det bare å dra nye ledninger, 4 i tallet.
Image
Drittsekken
-
-
Posts: 767
Joined: 02 Jan 2010, 16:07
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720
Location: Nedstrand, Tysvær, Rogaland
Contact:

Re: Rocoloco`s Zchmurfobus T4 Multivan 2003 med pop up tak.

Post by Drittsekken »

Vil bare minne om at det kan være lurt å bytte ut alle ledningene til dørene. De blir slitt av dørbevegelsene, og snart slutter vindusheis, speil, og høyttalere også å virke. Og man kan få uheldige strømtap her som gjør at man ikke får startet bilen, dette har jeg hatt på begge mine T4.
Slik så mine ledninger ut på min 2003 Multivan, som jo er blant de nyeste T4 man får tak i.
Image
Eneste jeg har gjort her, foruten å plugge fra og trekke ut ledningsnettet, er å åpne den tilsynelatende uskadde tapen som var rundt pølsa. Altså, det er ikke mulig å se at det er noe feil før man har åpnet opp.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Rocoloco`s Zchmurfobus T4 Multivan 2003 med pop up tak.

Post by Rudeboy »

rocoloco wrote:Jaja. Som de fleste menn, er man delvis Pyroman. Har derfor kikket rundt forholdsvis lenge etter et skikkelig bålfat. Men de tar så forbanna mye plass. Gluggene under øyenbrynene mine har derfor lagt sin lyst på den flotte plassen der reservedekket bor. Andre som hatt kreativ lagring der??


Sent from my iPhone using Tapatalk
-Nei, men dersom du finner en varmtvannsbereder med ytre diameter aaaaakkurat større enn hjulets ytre rulleomkrets så skulle du vel med letthet kunne pakke inn hjulet i f.eks en sånn plast-dekkpose og lempe det i en avkappa ende på vanntanken fra en bereder.

Finn deg en rørlegger og legg fram saken med behov iht rulleomkretsen på reservehjulet.

Husk bare på å kjøl av bålpanna etter bruk så du har et reservehjul å bruke om behovet for det oppstår 8)
rocoloco
Posts: 72
Joined: 16 Jul 2016, 23:20
Car: T4 2002 Westfalia
Location: Bergen

Døde bilder og slikt

Post by rocoloco »

Hmm, ser plutselig at hele dropboxbiblioteket er dødt, mht bildene.. Her må det gjenoppbygges ja..
Post Reply