3 sone klima anlegg - Ingen varme på passasjerside

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Avante
Posts: 1
Joined: 18 Oct 2016, 08:57
Car: T5 California
Phone: 41325920

3 sone klima anlegg - Ingen varme på passasjerside

Post by Avante »

Hei. Meldte meg akkurat inn på dette forumet i håp om å få et tips til løsning på problem med 3 sone klima anlegg i min 2007 T5 California.
Jeg ser imidlertid at det er all grunn til å kikke på dette forumet. Mye interessant å finne her :- )
Dette er min fjerde T5 California i rekken og ganske nylig oppsto et problem med 3-sone varmelanlegget som jeg ikke har vært ute for før. Varmen kommer som normalt ut av dysene på førerside og i bakre del av bilen, men på passasjerside kommer det kun kald luft. Jeg kjenner ikke til hvordan dette arrangementet er bygd opp, men det finnes i hvert fall varm luft bak der. Noen som har en ide om hvorfor varmluften ikke føres til dysene på passasjersiden lenger? Nærliggende å tro at det er et spjeld av en eller annen type som ikke åpner. Kan det være en egen sikringskrets til denne delen som har kuttet, med tanke på at det er et elektronisk styrt system?

Alle forslag tas imot med stor takk. Det begynner å bli kaldt... :shock:

Mvh
Thomas Lorentzen
Pålen
Posts: 45
Joined: 11 Aug 2010, 15:28

Re: 3 sone klima anlegg - Ingen varme på passasjerside

Post by Pålen »

Hei!
Samme feil på min bil nå. De fire spjeld som sitter i dashbord ble byttet på verksted i fjor høst, og det har virket bra frem til nå, da det altså kun kommer kald luft på passasjer side fremme.
Kan det være en sensor, eller er det en salnge/kanal som kan ha hoppet av?
Tips anyone?
moldeT5
Posts: 5
Joined: 12 Nov 2017, 21:13
Car: T5 syncro 2006 mod

Re: 3 sone klima anlegg - Ingen varme på passasjerside

Post by moldeT5 »

Jeg hadde det samme problemet på min 2006 mod i vinter. Ene spjeldmotoren på passasjersiden var defekt som medførte at det kun kom kald luft. Verkstedet måtte ut med hele dashbordet for å komme til. Spjeldmotoren kostet ca 2.200,- + arbeid = ca kr 6.000,-
tek
Posts: 30
Joined: 02 May 2010, 12:04
Car: snart T5?

Re: 3 sone klima anlegg - Ingen varme på passasjerside

Post by tek »

Jeg har nøyaktig samme feil på min bil nå.
Noen som vet hvilken del det er som må byttes?
Navn, oem nummer eller et eller annet jeg kan bruke for å få skaffet den.
Post Reply