Page 1 of 9
Automat coachen
Posted: 04 Nov 2016, 10:42
by 4x4syncro
Da har jeg vært å hentet godbilen til Odd som noen har fått med seg.
Her er forhistorien til bilen
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=39963
Føler jeg vil starte enn ny prosjekt-tråd så det blir litt klarere skille mellom eierene på bilen men vedlikeholde vil bli det samme
Har hatt den inne på EU-kontroll alt og her må jeg skifte ut litt småting. Fikk følgene feil
-rust på begge bremserørene bak på bærearmene
-rust på bremserør foran på venstre side
-rust på innsiden av bremseskivene på begge sider foran.
-for høy co2 verdi på motor.
Det siste er det som bekymrer meg litt, men tror det kan fikses med nye tennplugger, luftfilter og ny olje på motoren .
Stay tuned for bilder
Re: Automat coachen
Posted: 04 Nov 2016, 23:22
by ducce999s
Skru ned blandeskruen på lmm så fikser du co2 verdien
Re: Automat coachen
Posted: 07 Nov 2016, 15:54
by OddN
Se der ja... Eu kontrollen var jo kjapt unnagjort. Rust på bremsedeler er nok et resultat av at bilen har stått i ro her oppe litt for lenge. Tror Ducce er inne på noe når det gjelder Co-verdien, kan jo skyldes at jeg ikke har truffet helt da jeg justerte på mengdemåleren her i vår (ref gamle Manfred-tråden). Hadde jo også av lokket på lmm'en og flyttet fjæra et par hakk...
Re: Automat coachen
Posted: 16 Nov 2016, 08:09
by 4x4syncro
Venter fortsatt på deler fra skruvat. Vanvittig treige syns jeg, bestilte delene 2 dager etter at jeg hadde hatt den på EU.
Da får prøve å justere litt på mengdemåleren da
Venter også på 35mm h&r spacere for å få på porsche turbo hjula.
Da med 18x10 bak og 8 eller 8,5 foran
Tror også jeg kommer til å kjøpe add on til fangerne, siden jeg har lyst å hellakkere bilen og coach plasten
http://www.rhoen-bull.de/Other:::5.html
Også har jeg kjøpt understellet til seterad nr 2 fra carat, så jeg får alle setene i fartsretningen når vi er ute på tur. Noen som vet om dette understellet er festet i de samme boltehullene som skinna til sofaen?
Re: Automat coachen
Posted: 06 Dec 2016, 22:59
by 4x4syncro
Liten oppdatering
Har fått alle delene fra skruvat
og var akkurat ute hos Martin og hentet et sett med 35mm H&R spacere. Så da måtte bilen ut av garasjen for en liten prøvemontering
Re: Automat coachen
Posted: 07 Dec 2016, 08:47
by Martin Sandvik
Der satt de fint.
Re: Automat coachen
Posted: 18 Dec 2016, 22:18
by 4x4syncro
Endelig fått gjort litt på coachen
Bestemte meg for å kjøre coachen fra lagringsplassen og ut til mekkegarsjen, siden jeg har bukken der og det er varmt
Byttet følgene deler:
-bremserør på begge bruarmene
-bremserør foran begge sider, selv om EU sa venstre side. så var begge sider like ille.
-bremseskiver foran.
Var så heldig å knekke lufteskruen bak på høyre side, så må få tak i en ny bremsecylinder men ellers så gikk det greit
Måtte selfølgelig vaske fjærene og demperne
Også et obligatorisk bilde ved siden av syncroen
her uten gowesty fjærer, Fox demperne og de store dekkene.
Også har jeg gått til innkjøp av air ride performance 3p som jeg tenkte jeg skulle ha på coachen for å få den lav nok. Kittet kommer over nyttår tenker jeg
Re: Automat coachen
Posted: 28 Dec 2016, 16:05
by 4x4syncro
Endelig EU godkjent
Brodern hadde en luftfilter boks som ikke hadde blitt tuklet med og da ble det nye co tallet 1.09
Re: Automat coachen
Posted: 30 Dec 2016, 11:17
by Alf Torp
4x4syncro wrote:Endelig EU godkjent
Brodern hadde en luftfilter boks som ikke hadde blitt tuklet med og da ble det nye co tallet 1.09
Gratulerer! Ting tyder på at det blir et Godt Nytt År!
Re: Automat coachen
Posted: 30 Dec 2016, 14:30
by PORSVW
Hvis du skall selge fjærene når du bytter til Airride, så send en mail;-)
porsvw@hotmail.com. Gott nytt år
Re: Automat coachen
Posted: 30 Dec 2016, 14:52
by 4x4syncro
Blir nok ikke solgt da jeg trenger de når jeg skal på EU kontroll og slikt.
Re: Automat coachen
Posted: 31 Dec 2016, 16:44
by 4x4syncro
En kompis av meg skal selge sine Carlines felger og da lurte jeg litt på hvordan disse hadde blitt på coachen
De er 18x9 og jeg tror kanten bak kunne vært 1-1,5" mer.
Foran er der problemene starter egentlig. De butter i sentret men bare så vit. Og jeg måtte hatt nye innertønner for å gått klar av bærearmen. Men foran kunne jeg også hatt litt mer kant for å fått felgen til å flukta med hjulbuen.
Her er et noen bilder
Re: Automat coachen
Posted: 08 Jan 2017, 15:34
by 4x4syncro
Fått litt småting til denne også
-nye bremseskold foran
-propper til vindusviskerene foran da disse manglet.
-lyset til hanskerommet
-Aero bensinlokk i sort
kanskje det blir kult kanskje ikke
Og nye baklykter
Re: Automat coachen
Posted: 10 Jan 2017, 02:57
by OddN
De baklyktene gjorde seg bra
Mye bedre enn de vanlige sotede.
Re: Automat coachen
Posted: 10 Jan 2017, 11:17
by Italjohn
Lys i hanskerommet?
Min -86 TD har ikke lys i hanskerommet.
Noe du har montert selv?
Bilder av jobben?
Re: Automat coachen
Posted: 10 Jan 2017, 11:24
by hansstef
Italjohn wrote:Lys i hanskerommet?
Min -86 TD har ikke lys i hanskerommet.
Noe du har montert selv?
Bilder av jobben?
Ikke i, men til hanskerommet. På GL modeller sitter det en lampe rett over hanskerommet på kanten av dasbordet
Re: Automat coachen
Posted: 10 Jan 2017, 11:32
by OddN
hansstef wrote:Italjohn wrote:Lys i hanskerommet?
Min -86 TD har ikke lys i hanskerommet.
Noe du har montert selv?
Bilder av jobben?
Ikke i, men til hanskerommet. På GL modeller sitter det en lampe rett over hanskerommet på kanten av dasbordet
Dette er vel bare på de med original hel dashbordpolstring. Samme lyset finnes i noen Golf 1 og 2.
Re: Automat coachen
Posted: 11 Jan 2017, 08:33
by 4x4syncro
Re: Automat coachen
Posted: 11 Jan 2017, 17:14
by Tur-Bo
spennende
Er det spesifikt til T3 ?
Re: Automat coachen
Posted: 11 Jan 2017, 17:38
by 4x4syncro
Styrings enheten er universal og alt det andre men demperen er lagd spesielt til T3
Ja blir veldig kult å få satt det på bilen og se hvordan ting blir
Re: Automat coachen
Posted: 21 Jan 2017, 17:14
by 4x4syncro
Også er det denne da
Vet ikke helt hvilke felger jeg har lyst til å kjøre på denne men er veldig glad i 3 delte med step lip kant og da blir de turbo felgene litt kjedelige
Så står imellom disse egentlig
Rotiform LHR i 18" også så brett som over hode mulig
Eller disse
Eta Beta turbo twist.
Turbo twistene er en fin blanding av de porsche felgene jeg alt har og step lip kant
men er jo kanskje litt opp brukt med porsche felger på t3 hvis man skal gå til innkjøp av felger i det høyere prissjiktet
Også har vi oz futura
men da kanskje å kjøpe de i 17" for å få coachen enda lengre ned når den blir aired out
Re: Automat coachen
Posted: 27 Jan 2017, 09:53
by 4x4syncro
Fått tak i ny bakfanger og side planker til coachen.
Bakfangeren jeg fikk tak i er ikke helt strøken den heller men kanskje jeg får lagd en pen fanger av de 2.
Sideplankene jeg fikk tak i har hele jekkeører eller hva det heter så da blir de lettere å få helt 100% med tanke på lakkering
Har også begynt å demonte understellet og ble litt sjokkert over at de øvre bærearmene foran var så og si rustfrie
Re: Automat coachen
Posted: 04 Feb 2017, 11:35
by 4x4syncro
Hadde bursdag i går og fikk dette av mamma og brodern
Fikk selfølgelig feil
han hadde sendt med selve frontfangeren og ikke den add on fangeren til bakfangeren.
Så må sende en mail til rhoen-bull og spørre hva som skjedde
Har også fått komplett cruise kontroll enhet til bilen av brodern
med alt jeg trenger for å få det til å fungere. Ble vist plukket ut av en carat.
Så da blir den velutstyrte bilen enda litt mer utstyrt
Driver også å snakker med en fra Litauen om å få lagd noen 3 delte felger til bilen. Så venter på svar derfra
Driver også å titter litt på å få kjøpt noen porsche calipere foran. Siden det "hjullager huset" på orginal skivene bygger så voldsomt utover og vil ødelegge for å få på noen Senterkopp på de nye felgene. Men vet ikke om en ettermarkeds hub vil bygge mindre utover
Re: Automat coachen
Posted: 06 Feb 2017, 16:43
by 4x4syncro
bremse adaptersett fra epytech er på vei i posten
neste blir å kjøpe porsche calipere og noen 312x28 Mercedes skiver
Re: Automat coachen
Posted: 07 Feb 2017, 16:52
by OddN
Gleder meg å se at du fortsetter i samme retning som jeg hadde planer om. Både nye fangere og større bremser sto på ønskelista mi for denne. Jeg luktet på de Oettinger replika settene men slo de ifra meg pga prisen.
Også cruise control hadde jeg begynt å samle deler til.
Om du skulle vurdere å kvitte deg med Ronal felgene kjøper jeg de gjerne tilbake...