Ombygging Transporter t4 til campingbil
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Ombygging Transporter t4 til campingbil
Da er bilen eu-godkjent og klar til å begynne på prosjektet. Vi skal bygge om en 1998 modell Transporter om til campingbil med 4 seter (Ikke registrere den som campingbil). Skal prøve å bygge så bra som mulig slik at det ser noelunde ut til slutt. Tenker å bygge kjøkkeninnreding og skaper i kryssfiner og pusse det ned og male dette.
Til nå er som sagt bilen bare eu-godkjent og vi har satt inn svingbare seter foran og 2 seter benk bak, så vil den bli omregistret til personbil neste uke.
Etter dette begynner byggingen, og det første blir å begynne å isolere bilen. Noen som har tips til isolasjon? Har tenkt litt på isoporplater i vegg, noen som har gjort lignende? Skal ikke bruke mye penger på prosjektet så kommer litt ann på pris.
Ellers kommer tråden til å bli oppdatert etter hvert som byggingen pågår!
Til nå er som sagt bilen bare eu-godkjent og vi har satt inn svingbare seter foran og 2 seter benk bak, så vil den bli omregistret til personbil neste uke.
Etter dette begynner byggingen, og det første blir å begynne å isolere bilen. Noen som har tips til isolasjon? Har tenkt litt på isoporplater i vegg, noen som har gjort lignende? Skal ikke bruke mye penger på prosjektet så kommer litt ann på pris.
Ellers kommer tråden til å bli oppdatert etter hvert som byggingen pågår!
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Jeg har gjort en del av det du planlegger i en (to) T3er, men det meste kan sammenlignes. Det er flere byggetråder i prosjekter i T3 delen du kan kikke på.
viewtopic.php?f=55&t=37695
viewtopic.php?f=55&t=37695
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Lang utgave må det være skal man lage camper
Skal du legge ned ryggen på baksetet og ha sengen oppå, eller skal du ha baksetet såpass langt bak at du ikke legger ned setet, men ligger "mellom" ryggene? Uansett er det å bruke originalt baksete den greieste måten å få den godkjent på. Hvor mange sengeplasser blir det?
Isolasjon: I Reimo T3, var det 5cm med isopor nederst og glava ovenfor, dette for å ungå glava full av kondens nederst.
PS: Enda en som er så flau over hjemmplassen sin at man ikke tør skrive hvor man bor......
Skal du legge ned ryggen på baksetet og ha sengen oppå, eller skal du ha baksetet såpass langt bak at du ikke legger ned setet, men ligger "mellom" ryggene? Uansett er det å bruke originalt baksete den greieste måten å få den godkjent på. Hvor mange sengeplasser blir det?
Isolasjon: I Reimo T3, var det 5cm med isopor nederst og glava ovenfor, dette for å ungå glava full av kondens nederst.
PS: Enda en som er så flau over hjemmplassen sin at man ikke tør skrive hvor man bor......
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Hehe, hadde vist 2 profiler her inne så la ikke merke til at jeg ikke hadde skrevet hjemsted
Kort utgave blir fort litt liten når man skal ha bagasjeplass, soveplass osv. Planen var egentlig en 2 seter sovebenk fra westfalia eller noe, men dette ble vanskelig å få tak i. Så nå blir det vanlig to seter og lage til noe platesystem slik at du har seng oppå denne. Blir to sengeplasser med denne løsningen. Skal ha full innreding med kjøleskap, bluss og diverse, så dette tar en del plass også.
Glava og isopor, mener du veggene da, isopor nederst og glava øverst? eller isopor innerst og glava utenpå isoporen?
Kort utgave blir fort litt liten når man skal ha bagasjeplass, soveplass osv. Planen var egentlig en 2 seter sovebenk fra westfalia eller noe, men dette ble vanskelig å få tak i. Så nå blir det vanlig to seter og lage til noe platesystem slik at du har seng oppå denne. Blir to sengeplasser med denne løsningen. Skal ha full innreding med kjøleskap, bluss og diverse, så dette tar en del plass også.
Glava og isopor, mener du veggene da, isopor nederst og glava øverst? eller isopor innerst og glava utenpå isoporen?
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Ingen ting de nederste 5cm, så isopor ca 5cm høyde og Glava over.
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Åssen går det med denne for tiden? Spent på å se åssen innredning du ender opp med. Holder på med camping innredning til min egen lange t4
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Har desverre ikke kommet noe videre da det både har vært travelt og er veldig lang ventetid på kontoll hos vegvesene for ombygging til personbil. Vil godkjenne den først før vi begynner med innreding slik at vi ikke får noe problemer med vegvesenet.
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Har vært travel etter jul så prosjektet har gått litt tregt. Men nå har vi fått godkjent bilen som personbil med 4 seter.
Har laget nytt gulv i vannfast osb plate med liggunderlag som isolering mot gulvet.
Har vært veldig usikker på isolasjon av bilen men vi har nå skjært ut isopor til veggene som etter dette skal plates inn med kryssfiner.
MEN snakket med en som jobber på RICO Gruppen, dette er en bedrift i Haugesund som bygger om biler, de bygget en god del Transportere om til campingbil på 70, 80 og 90 tallet, men bygger nå bare innredning til varebiler etc.
Når de isolerte disse bilene brukte de vanlig glava inni alle hulrom og platet dette igjen med kryssfinere, og fuget igjen skjøter/åpninger evt.
Noen som har noe formening om denne måten å isolere på? Har lest veldig mange tråder der Glava ikke er anbefalt, men regner med en seriøs bedrift som bygger om biler til campingbiler har litt peiling på hva de driver med?
Hva tenker dere??
Har laget nytt gulv i vannfast osb plate med liggunderlag som isolering mot gulvet.
Har vært veldig usikker på isolasjon av bilen men vi har nå skjært ut isopor til veggene som etter dette skal plates inn med kryssfiner.
MEN snakket med en som jobber på RICO Gruppen, dette er en bedrift i Haugesund som bygger om biler, de bygget en god del Transportere om til campingbil på 70, 80 og 90 tallet, men bygger nå bare innredning til varebiler etc.
Når de isolerte disse bilene brukte de vanlig glava inni alle hulrom og platet dette igjen med kryssfinere, og fuget igjen skjøter/åpninger evt.
Noen som har noe formening om denne måten å isolere på? Har lest veldig mange tråder der Glava ikke er anbefalt, men regner med en seriøs bedrift som bygger om biler til campingbiler har litt peiling på hva de driver med?
Hva tenker dere??
-
- -
- Posts: 515
- Joined: 01 Jul 2012, 23:01
- Car: T3SYNCRO
- Phone: 91647900
- Location: Kristiansand
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Glava har kngenting i bil å gjøre.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat
Kristiansand Bus-Depot.
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat
Kristiansand Bus-Depot.
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Ja det jeg er redd for, blir glavan fuktig så skal det jo litt til før den tørker igjen. Vankelig å vite dette vis vi plater igjen med kryssfiner også, og gidder ikke å rive ned hele innreding vis det blir mugg i veggene.
MEN HVA ER VANLIG Å BRUKE I CAMPINGBILER? Veldig vanskelig å finne et svar på dette da det virker ut som folk har hundrevis av forskjellige meninger om ting.
Vi har begynt med isopor, er dette et bra valg eller har dere andre mener/forslag?
Bilen skal brukes mest om sommeren, men kan også bli brukt høst/vinter.
MEN HVA ER VANLIG Å BRUKE I CAMPINGBILER? Veldig vanskelig å finne et svar på dette da det virker ut som folk har hundrevis av forskjellige meninger om ting.
Vi har begynt med isopor, er dette et bra valg eller har dere andre mener/forslag?
Bilen skal brukes mest om sommeren, men kan også bli brukt høst/vinter.
-
- Posts: 77
- Joined: 27 Oct 2011, 09:19
- Car: Caravelle LWB Reimo camper 2.5 TDI, 1997
- Phone: 92016672
- Location: Drammen
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Ta en titt på vwt4forum.co.uk der snakker folk så mye om isolering at det er til å spy av.
VW isolerer ikke sine californiaer, hvorfor vet jeg ikke, men det ser ut til å være bredest enighet om at det bare forverrer duggproblematikk. Kan være redusert kost for alt jeg vet
Jeg hadde ikke giddi å isolert. Om noe så hadde jeg lagt inn noe støydempende materiale for å dempe veistøy.
VW isolerer ikke sine californiaer, hvorfor vet jeg ikke, men det ser ut til å være bredest enighet om at det bare forverrer duggproblematikk. Kan være redusert kost for alt jeg vet
Jeg hadde ikke giddi å isolert. Om noe så hadde jeg lagt inn noe støydempende materiale for å dempe veistøy.
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Ja har sett litt på uk-forumet, men mye forskjellig her.
Ser endel bruker isolerings folie, noen som har erfaring med dette? Noen fester det rett på metall, andre fester det med et mellomrom mellom bilvegg og innervegg som vist på bildet?
Takker for innspill!
Ser endel bruker isolerings folie, noen som har erfaring med dette? Noen fester det rett på metall, andre fester det med et mellomrom mellom bilvegg og innervegg som vist på bildet?
Takker for innspill!
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
på finn er det et firma som selger en type isolasjon som ligner den på bildet, den er 6,5 mm tykk, men skal tilsvare 10 cm stein/glassull. Jeg isolerte en bil for lenge siden. Da puttet jeg Glava løst inn i brødposer og stablet inni hulrommene. Uansett er det kondens fra innsiden eller lekasjer rundt vinduer etc som skaper fukten innenfor innteriørplatene.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Ja hørt en del som tar brødposer med glava, så kan være en løsning. Har nå bestilt 1x10 meter med slik folie fra UK. Tenker også å legge inn fuktsperre bak panelene og prøve å få denne så tett som mulig.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Man kan lage så mye fuktsperrer man vil feks bak interiør så er den på riktig side av isolasjonen, isolasjonens varme side, når bilen er oppvarmet. Men, når bilen ikke er oppvarmet og sola skinner litt på utsiden så er fuktsperren på feil side. og karosseriet er rimelig tett i seg selv så det er nok like mye tett fuktsperre som det man klarer å tape sammen inne og da begynner herligheten med en fuktsperre på hver side av isolasjonen, ingen hundre prosent tette.Hva blir så resultatet? Jo fuktighet som er innesperret.
Løsningen er ikke så lett å finne med sikkerhet, men jeg velger å tro at antirustbehandling av karosseriets innside er vesentlig.
Det er ikke min ide, den har jeg hørt omtalt av flere forum medlemmer med T3er med både isolasjon og innredning før.
Jeg har gjort følgende: Fjerning av rust på innsiden av karosseri, behandling med Ferrobet rustfjerner, bading med Owatrol penetrerende olje langs sammenføyninger og generell overflate behandling med sagkjedeolje på mest mulig av innsiden. Videre har jeg brukt Rockwool som isolasjon og dekket til med Windbreaker duk som er diffusjonsåpen. Denne er delvis synlig inne i campinginnredningen delvis skult av finerplater. Om dette er faciten tviler jeg på, men det får tiden vise. Det ble i allefall stillere inne i bilen med isolasjonen på plass.
Gulvet er isolert med to lag liggeunderlaglignende matte. Høytaket er av sandwich konstruksjon og dermed bedre isolert enn alt annet i bilen. Alt utførlig dokumentert i tråden min.
viewtopic.php?f=55&t=37695
Løsningen er ikke så lett å finne med sikkerhet, men jeg velger å tro at antirustbehandling av karosseriets innside er vesentlig.
Det er ikke min ide, den har jeg hørt omtalt av flere forum medlemmer med T3er med både isolasjon og innredning før.
Jeg har gjort følgende: Fjerning av rust på innsiden av karosseri, behandling med Ferrobet rustfjerner, bading med Owatrol penetrerende olje langs sammenføyninger og generell overflate behandling med sagkjedeolje på mest mulig av innsiden. Videre har jeg brukt Rockwool som isolasjon og dekket til med Windbreaker duk som er diffusjonsåpen. Denne er delvis synlig inne i campinginnredningen delvis skult av finerplater. Om dette er faciten tviler jeg på, men det får tiden vise. Det ble i allefall stillere inne i bilen med isolasjonen på plass.
Gulvet er isolert med to lag liggeunderlaglignende matte. Høytaket er av sandwich konstruksjon og dermed bedre isolert enn alt annet i bilen. Alt utførlig dokumentert i tråden min.
viewtopic.php?f=55&t=37695
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Spennende å se hva resultatet blir Har selv planer om å innrede caravelle slik at det kan bli soveplasser til 4
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Flott tråd du har Needforspace! Virker ut som ein grei måte å isolere på og tror jeg bare går for denne løsningen, har tenkt lenge nok på isolasjonsbiten av bilen, og blir mer og mer usikker for hver dag
Men vis jeg går for denne måten og isoleringsfolie bak vindsperren, kan dette være en løsning? Eller isoleringsfolien en annen plass?
Men vis jeg går for denne måten og isoleringsfolie bak vindsperren, kan dette være en løsning? Eller isoleringsfolien en annen plass?
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Jeg velger å være forsiktig med å si hva andre skal gjøre, men du ser hva jeg har valgt og hvorfor. Når det gjelder den folien er vel den tett som en plastfolie så da KAN man risikere å stenge inne fuktighet.
Jeg tror det er fare for fukt inni der uansett og fokuserer derfor på at den får gjort minst mulig skade. Derfor all denne oljen.
Det er også anbefalt å legge inn noe som stopper isolasjonen fra å sige helt ned slik at fuktighet kan tørke opp eller renne vekk uten å trekke inn i isolasjonen.
Jeg tror det er fare for fukt inni der uansett og fokuserer derfor på at den får gjort minst mulig skade. Derfor all denne oljen.
Det er også anbefalt å legge inn noe som stopper isolasjonen fra å sige helt ned slik at fuktighet kan tørke opp eller renne vekk uten å trekke inn i isolasjonen.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Da jeg isolerte min T4 for snart 8 år siden brukte jeg 10mm isolasjonsmatter fra biltema i taket. De platene med lim på den ene siden og aluminiumsfolie på den andre.
Jeg dekket hele taket og i tillegg limte jeg skai på selve takplatene. Alt synlig metall fra underkant av vinduene og opp til taket ble dekket med filt. Dette har fungert glimrende.
De plassene jeg ser at det har dannet seg kondens er på selve vinduene, den lista mellom de 2 takplatene samt
på de plastpluggene som fester platene.
Nå ribbes bilen og skal skrotes så jeg har tatt bort platene for å se hvordan det ser ut. Det er ikke antydning til hverken rust eller fuktighet.
Neste gang jeg skal isolere en bil så gjør jeg det på samme måte.
I underkant av vinduene og i dører er det en annen sak. Der har jeg brukt litt asfaltplater i tillegg til samme type isolasjonsmatter. Men her er det
klissete pga fett og tectyl så noen plater detter ned etter hvert. Her ville jeg ha brukt oppvarmede asfaltplater for å dempe støy, men er usikker
hva jeg ville brukt til varmeisolasjon.
Just my 2 cent.
Jeg dekket hele taket og i tillegg limte jeg skai på selve takplatene. Alt synlig metall fra underkant av vinduene og opp til taket ble dekket med filt. Dette har fungert glimrende.
De plassene jeg ser at det har dannet seg kondens er på selve vinduene, den lista mellom de 2 takplatene samt
på de plastpluggene som fester platene.
Nå ribbes bilen og skal skrotes så jeg har tatt bort platene for å se hvordan det ser ut. Det er ikke antydning til hverken rust eller fuktighet.
Neste gang jeg skal isolere en bil så gjør jeg det på samme måte.
I underkant av vinduene og i dører er det en annen sak. Der har jeg brukt litt asfaltplater i tillegg til samme type isolasjonsmatter. Men her er det
klissete pga fett og tectyl så noen plater detter ned etter hvert. Her ville jeg ha brukt oppvarmede asfaltplater for å dempe støy, men er usikker
hva jeg ville brukt til varmeisolasjon.
Just my 2 cent.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Kan vi spørre kor du fekk tak i filt/bilfilt? Vi finn stort utval i England, men her i Norge slit vi med å finne noko anna enn grått, type teppeland.no .T4Jan wrote:Da jeg isolerte min T4 for snart 8 år siden brukte jeg 10mm isolasjonsmatter fra biltema i taket. De platene med lim på den ene siden og aluminiumsfolie på den andre.
Jeg dekket hele taket og i tillegg limte jeg skai på selve takplatene. Alt synlig metall fra underkant av vinduene og opp til taket ble dekket med filt. Dette har fungert glimrende.
De plassene jeg ser at det har dannet seg kondens er på selve vinduene, den lista mellom de 2 takplatene samt
på de plastpluggene som fester platene.
Nå ribbes bilen og skal skrotes så jeg har tatt bort platene for å se hvordan det ser ut. Det er ikke antydning til hverken rust eller fuktighet.
Neste gang jeg skal isolere en bil så gjør jeg det på samme måte.
I underkant av vinduene og i dører er det en annen sak. Der har jeg brukt litt asfaltplater i tillegg til samme type isolasjonsmatter. Men her er det
klissete pga fett og tectyl så noen plater detter ned etter hvert. Her ville jeg ha brukt oppvarmede asfaltplater for å dempe støy, men er usikker
hva jeg ville brukt til varmeisolasjon.
Just my 2 cent.
Heidi og David
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Ikke komt så mye lengre på prosjektet på grunn av mye jobbing og ferie siste månedene..
Vi har kjøpt inn filt og fikk dette på "stoff og stil" i Stavanger, tror de har flere butikker rundt om i Norge.
Vi har kjøpt inn filt og fikk dette på "stoff og stil" i Stavanger, tror de har flere butikker rundt om i Norge.
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Prosjektet går sakte men sikkert fremover.. Har fått isolert bilen ferdig og begynt på kjøkkeninnredingen, kjekt å se litt resultater
Tenkte å lage et "tett" skap til propanflasken med lufting ut under bilen, noen som har andre forslag til sikrest mulig bruk/oppbevaring av propan? Kjøleskapet kommer til å gå på gass, og tenker å ha lufting ut fra dette også.
Fargen på resten av kjøkkenet blir grått som vises på det ene bilde, tenker å ha skapdørene i en annen farge, kanskje matt svart eller noe.
Fremre kanaler, hjulbuer og skjermer er snart rustet opp, fått bestilt inn kanaler og hjulbuer, blir sveising iløpet av høsten.
Litt rar lyd fra motoren idag, var en slaks klikke/klirrelyd i området rundt dynamo men fikk ikke undersøkt det mer, noen som har forslag til hva det kan være?
Tenkte å lage et "tett" skap til propanflasken med lufting ut under bilen, noen som har andre forslag til sikrest mulig bruk/oppbevaring av propan? Kjøleskapet kommer til å gå på gass, og tenker å ha lufting ut fra dette også.
Fargen på resten av kjøkkenet blir grått som vises på det ene bilde, tenker å ha skapdørene i en annen farge, kanskje matt svart eller noe.
Fremre kanaler, hjulbuer og skjermer er snart rustet opp, fått bestilt inn kanaler og hjulbuer, blir sveising iløpet av høsten.
Litt rar lyd fra motoren idag, var en slaks klikke/klirrelyd i området rundt dynamo men fikk ikke undersøkt det mer, noen som har forslag til hva det kan være?
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Bruk propan opplegg fra båt. Der får du tett tank du kan ha beholder med gass oppi. De har da slange ut i bunn som du kan legge ut av bilen. Lekker det, så lekker det ikke inne i bilen.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
- Posts: 26
- Joined: 11 Aug 2015, 23:04
- Car: 1998 mod Transporter 2,5TDI Golf MK1
- Phone: 41283141
- Location: Aksdal (Rogaland)
Re: Ombygging Transporter t4 til campingbil
Takker for tips, tror jeg heller sveiser en i Aluminium selv, da gassbeholderen kostet litt for en 5kg flaske!
Fikk karossorideler i posten idag og blir forhåpentligvis sveising iløpet av neste uke.
Noen som har erfaring med Webasto varmer i bil? Tenkte enten å sette inn en motor/kupevarmer eller en ren kupevarmer type de har i båt.
Men noen som vet hvordan det er å koble disse opp hvis jeg kjøper en brukt? Er en del på finn.no, men til alle slags bilmerker.
Fikk karossorideler i posten idag og blir forhåpentligvis sveising iløpet av neste uke.
Noen som har erfaring med Webasto varmer i bil? Tenkte enten å sette inn en motor/kupevarmer eller en ren kupevarmer type de har i båt.
Men noen som vet hvordan det er å koble disse opp hvis jeg kjøper en brukt? Er en del på finn.no, men til alle slags bilmerker.