Nettopp gått til innkjøp av min første buss og det ble en 2000 modell, high top lang utgave med 1.9d. Den har gått 105 000 km og ser tilnærmet rustfri ut, har følelsen av at jeg har gjort et godt kjøp. Den har rullestol-lem baki så jeg mistenker (håper) at denne har blitt kjørt pent og blitt tatt godt vare på.
Denne har jeg tenkt til å bygge opp som en camper – Jeg kan jo stå fullt oppreist baki!! Jeg er litt usikker på åssen jeg skal innrede den men et minimum er hvertfall dobbel gassbrenner, seng baki (muligens rocknroll), skuffer og skap mm. Jeg fikk med to ekstra seter som skal monteres baki i første omgang men det er mulig de ryker etterhvert. Hadde også vært snasent med armlener for stolene foran og vendtbare seter.
Det blir sikkert en million spørsmål herfra fremover som jeg håper dere kan hjelpe meg med
Last edited by mattisgl on 11 Dec 2016, 15:15, edited 1 time in total.
Dersom du hadde påført bosted i profilen din, kunne jeg foreslått du kunne overta ei skyvedør jeg har for T4 slik at du fritt kan hente kapp for bytte av bilkene i bunnen av skyvedøra di.
Enda en som er for flau over sitt hjemsted, til å tørre å skrive det.....
Er dette virkelig 1,9 sugediesel? 60 eller 64 hk eller noe sånt? Det kan da ikke gå særlig fort, de eneste du klarer å kjøre fra på dette forumet er oss med LT med diesel som suger. Er det derimot turbo på den, så kan den skrues litt opp så den går bedre en 2,4D. Fordelen med 4syl er at det er plass til å skru på dem.
Motoren starter ikke uten startgass når den er kald så jeg har prøvd å feilsøke litt. Glødelampa lyser ikke. Først sjekket jeg motstand fra batteri jord til hver av glødepluggene med tenningen på og fant ingen merkbar motstand. Siden lampa ikke lyser så mistenker jeg at glødereleet er gåent. Men hvor finner jeg dette? Google sier at det er rele 102 men jeg finner det ikke. Noen som har tips?
76bay wrote:Jeg har frende , skal sjekke hva jeg betaler , gikk ivertfall ned mange tusen
I forhold til If
Betaler nå 3967 , 12000 km
Takk, da skal jeg høre med de på mandag.
Rudeboy wrote:Dersom du hadde påført bosted i profilen din, kunne jeg foreslått du kunne overta ei skyvedør jeg har for T4 slik at du fritt kan hente kapp for bytte av bilkene i bunnen av skyvedøra di.
Bor i Oslo. Det kan være aktuelt! Er den rød?
Buss Marius wrote:Enda en som er for flau over sitt hjemsted, til å tørre å skrive det.....
Er dette virkelig 1,9 sugediesel? 60 eller 64 hk eller noe sånt? Det kan da ikke gå særlig fort, de eneste du klarer å kjøre fra på dette forumet er oss med LT med diesel som suger. Er det derimot turbo på den, så kan den skrues litt opp så den går bedre en 2,4D. Fordelen med 4syl er at det er plass til å skru på dem.
Ja 1.9, 68 hk. Den går treigt men når man er på tur har man jo ikke dårlig tid
Jeg har den bortom Stjerneblokkveien på Grorud, dvs i retning bakevja nedenfor det nordligste Furuset dit bare busser kan kjøre (pga bomveier ellers i strøket).
Og vil du ha den, ligger den "til salgs" her på forumet - prisen er egenhenting, da. Kunne stukket bortom imårra og ovelevert den til deg da.
I tillegg til plateverk som er brukandes til både bunnen av skyvedøra og vinduet så er det nok av plat på den du ellers kan kappe vilt i for å lappe andre steder - skal du ha seter/tilsv bakover kan det være okay med stoppskiver og da kan du lage deg slike av døra, veit du. Det er noe ifm skyvedørlåsmekanismen med der, no stag i allefall.
Mener det må være relé 104, ser ut til å være samme plassering som Gløderele på 2,5 tdi.
Et Google-søk ser ut til å bekrefte det.
Størrelsen på releet ser ut til å kunne stemme, er ihvertfall endel større enn de andre releene på min TDi.
Jeg har den bortom Stjerneblokkveien på Grorud, dvs i retning bakevja nedenfor det nordligste Furuset dit bare busser kan kjøre (pga bomveier ellers i strøket).
Og vil du ha den, ligger den "til salgs" her på forumet - prisen er egenhenting, da. Kunne stukket bortom imårra og ovelevert den til deg da.
I tillegg til plateverk som er brukandes til både bunnen av skyvedøra og vinduet så er det nok av plat på den du ellers kan kappe vilt i for å lappe andre steder - skal du ha seter/tilsv bakover kan det være okay med stoppskiver og da kan du lage deg slike av døra, veit du. Det er noe ifm skyvedørlåsmekanismen med der, no stag i allefall.
Takk for tilbudet men jeg tror jeg står over, vi har for mye ting i hjemmet for at jeg skal drasse med en skyvedør
Ronant wrote:Mener det må være relé 104, ser ut til å være samme plassering som Gløderele på 2,5 tdi.
Et Google-søk ser ut til å bekrefte det.
Størrelsen på releet ser ut til å kunne stemme, er ihvertfall endel større enn de andre releene på min TDi.
Ja jeg tipper det samme. Testa det med et 12v batteri og multimeter og det ser ut til å være kaputt (selv om det klikker). Noen som har slikt liggende?
Haha, vi snakket om materiale for å fikse nederste del på ei skyvedør og du vil ikke det - nema problema, den går på Haraldrud lørdag
Jeg liker high roofs, mye fint man kan lage hyller av der oppe - tyskerne sover oppe og bor nede, om en kan si det slik. Tar du turen til Buscamp i Austbygde i sistehelga i september tror jeg sågar de kommer oppom i 2017 med en high roof slik at du kan sammenligne.
Jeg kan ikke sveise så da får det heller være litt bulkete inntil videre, men takk for tilbudet Ja har vurdert å lage seng der oppe men tror det blir litt trangt iom. at jeg er 190 høy.
Jeg kobla rundt glødereleet med en ledningsstump og da fikk jeg start på motoren med en gang. Men glødelampa lyser fortsatt ikke. Så prøvde jeg å jorde releet, hørte at det klikket men fortsatt ingen glødelampe eller start på motoren. Ut fra guiden så ligger feilen enten i sikringsboksen eller en sort/hvit ledning bak på sikringsboksen som går til ECU'en. Om denne ledningen finnes på min motor er jeg neimen ikke sikker på. Titta bak på sikringsboksen og ble ikke noe særlig klokere... Kanskje det rett og slett er releet som er gåent? Skal bytte det imorgen så får vi se.
Om du finner en ecu på din bil er du god
Jeg hadde glødeproblemer på min 2.4D og det var rett og slett holderen til et rele (trolig glødereleet) som var smeltet. Altså koblingen der man setter releet inn. Den holderen satt innunder dashbordet et sted over pedalene om jeg ikke husker feil. Men det kan jeg godt gjøre, det begynner å bli noen år siden.
Sent fra min E5603 via Tapatalk
Last edited by AndersH on 11 Dec 2016, 22:52, edited 1 time in total.
Det er paneler baki jo, de er kledd med et slags teppe . Åpna en av de og det er isolert med typisk byggisolasjon, ala glava. Tror jeg bare lar det være.
Holder en knapp på litt oljebehandling bak isolasjonen og spesielt nederst med noe som hindrer isolasjonen å komme helt ned. Tror, vet ikke med sikkerhet, at dette vil hjelpe mot unødvendig rust på sikt.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
AndersH wrote:Om du finner en ecu på din bil er du god
Jeg hadde glødeproblemer på min 2.4D og det var rett og slett holderen til et rele (trolig glødereleet) som var smeltet. Altså koblingen der man setter releet inn. Den holderen satt innunder dashbordet et sted over pedalene om jeg ikke husker feil. Men det kan jeg godt gjøre, det begynner å bli noen år siden.
Takk for tipset! Jeg har leita meg fram til at jeg enten trenger nytt gløderele (som jeg har bestilt) eller at det er en feil på enten sikringsboksen eller jordingen som går fra releet.
Er det noen som vet åssen bolter man skal bruke for å forankre seter i disse skinnene?
Etter mye tenking og planlegging har jeg endelig fått bygd seng. Den er bygd i to seksjoner så man kan trekke ut bakre del og lage sittegruppe. Denne delen var testprosjekt så har tenkt å bygge den om litt. Skinnene i gulvet passet perfekt for å forankre ramma. Nå trenger jeg skumgummi for puter/madrass. Kjøpte en billig på Ikea som jeg mistenker er litt for tynn så man kjenner plankene under.
De skinnene der ser mistenkelig likt ut som de som er i uførebiler. Hvis du kjører innom noen som driver med ombygging av slike biler, regner jeg med at du får kjøpt der, evt. tips til hvor du får kjøpt.
Takk for tips dere, leste meg opp på surreskinner og ble mye klokere. Tenker å bestille ett sett med ringer som muligens blir forankring for skap.
Jeg har ikke bestemt meg for hva lagringsplassen under senga skal brukes til enda men det blir nok verktøy/andre ting som ikke trenger å ligge så veldig tilgjengelig. Får se hvor mye lagringsplass jeg får når skap er på plass.
Fin bil, jeg kunne veldig godt tenkt meg en high top egentlig. Jeg synes bare det er så trist å ikke kunne bruke parkeringsgarasjen på jobb, eller parkeringshus generelt.
Campa ut mot åpent hav på Stadt i sommer, da var jeg jaggu redd duken på reimo-taket skulle blåse i filler, men det gikk heldigvis bra. Hadde følt meg adskillig tryggere om jeg hadde taket ditt, vel og merke.