Som jeg sa til OddN da jeg solgte ham den røde syncroen min: "Dette kommer jeg til å angre på. "
-og det gjorde jeg.
Nå har det gått noen år uten T3 (men jeg har heldigvis en T2 også), men savnet ble for stort. Heldigvis dukker det fra tid til annen opp gode eksemplarer som kan være verd å lage et prosjekt av. Jeg kom over en 1987 syncro, med sperre bak og decoupler. Når jeg i tillegg fikk med rock'n roll baksete, og en westfalia 'kjøkkenmodul', så kunne jeg jo ikke la denne gå fra meg.
Dermed har jeg endelig et nytt stormvogn-prosjekt på tunet. Planen for denne er (som med den forrige) å lage en enkel camper som takler røffe veier og lett terrengkjøring.
Prosjekt ny stormvogn.
Prosjekt ny stormvogn.
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Gratulerer så mye. Jeg har jo hatt en anelse om at du har sett etter ny stormvogn en tid, og denne ser veldig fin ut. Og veteran til og med.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Flott. Et prosjekt etter min smak. Ser frem til oppdateringer av oppgraderinger.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Det var litt mekanisk å ta tak i her, så foreløpig har jeg bare konsentrert meg om det. Jeg hadde en lang økt i gåt kveld pluss hele natten, så nå er bilen ihvertfall klar for veien.
-Nye drivakslinger bak
-Ny mansjett på en drivknute foran
-Nye hjulboter foran (selvfølgelig ikke samme side som mansjetten)
-Nye fòringer i gearoverføring
-Ny termostat
Da ble bilen straks mye bedre å kjøre, så nå kan jeg forhåpentligvis snart begynne å konsentrere meg om innredning.
-Nye drivakslinger bak
-Ny mansjett på en drivknute foran
-Nye hjulboter foran (selvfølgelig ikke samme side som mansjetten)
-Nye fòringer i gearoverføring
-Ny termostat
Da ble bilen straks mye bedre å kjøre, så nå kan jeg forhåpentligvis snart begynne å konsentrere meg om innredning.
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-
- -
- Posts: 955
- Joined: 26 Sep 2016, 12:23
- Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
- Phone: 93211119
- Location: Molde
- Contact:
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Grattis
Følg meg på https://www.facebook.com/norwayvanagon/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Jeg hadde EU-kontroll på denne tidligere i høst, og fikk noen anmerkninger:
dårlig virkning håndbrekk
dårlig virkning vindusspyler
løst skilylys
brukket fjær venstre side bak
horn virket ikke
justering av lys
Egentlig bare pirk. Håndbrekket er nå justert, og hornet fikset. Jeg har fått tak i nye (brukte) bakfjærer, men klarer ikke å finne brudd i de som er der.
Og så var det jo denne vindusspyleren da. Det var hull i slangen bak dysa på passasjersiden, og siden T3 ikke er helt som andre biler, så er det litt jobb å få byttet slange :
(jeg benyttet samtidig anledningen til å bytte kupèvifta, og også blåse rent varmeregisteret som var tett av ca en million fluer og en øyenstikker)
dårlig virkning håndbrekk
dårlig virkning vindusspyler
løst skilylys
brukket fjær venstre side bak
horn virket ikke
justering av lys
Egentlig bare pirk. Håndbrekket er nå justert, og hornet fikset. Jeg har fått tak i nye (brukte) bakfjærer, men klarer ikke å finne brudd i de som er der.
Og så var det jo denne vindusspyleren da. Det var hull i slangen bak dysa på passasjersiden, og siden T3 ikke er helt som andre biler, så er det litt jobb å få byttet slange :
(jeg benyttet samtidig anledningen til å bytte kupèvifta, og også blåse rent varmeregisteret som var tett av ca en million fluer og en øyenstikker)
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Perfekt tidspunkt for å montere større bremseservo... Regner med du skal ha større hjul etter hvert.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Det blir nok noe større hjul etterhvert ja, selv om det kan være litt frem i tid.
Hva slags bremseservo kan man bytte til her?
Hva slags bremseservo kan man bytte til her?
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: Prosjekt ny stormvogn.
BMW E30 er ca 20% større og er enkel å tilpasse.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: Prosjekt ny stormvogn.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: Prosjekt ny stormvogn.
Nå gjenstår forhåpentligvis bare å få koblet nytt batteri (venter på nye polsko), så kan bilen startes og forhåpentligvis kjøres gjennom etterkontroll etter at feil og mangler fra EU-kontroll nå er tatt hånd om.
Jeg fant forresten også ut hva som forårsaket vibrasjonene i bilen. Det viste seg at 'armen' til høyre motorfeste var løsnet fra selve motoren. (!) Heldigvis klarte jeg å bore ut den ene brukne bolten som stod igjen i blokka, så nå er det nye bolter (med loctite) som holder denne på plass. Det ble vesentlig mindre vibrasjon i bilen, og nå står motor og gearkasse vannrett i bilen også. Gode greier!
(Foreløbig så lever bilen med original bremsekraftforsterker, men kanskje den byttes ut ved senere anledning)
Jeg fant forresten også ut hva som forårsaket vibrasjonene i bilen. Det viste seg at 'armen' til høyre motorfeste var løsnet fra selve motoren. (!) Heldigvis klarte jeg å bore ut den ene brukne bolten som stod igjen i blokka, så nå er det nye bolter (med loctite) som holder denne på plass. Det ble vesentlig mindre vibrasjon i bilen, og nå står motor og gearkasse vannrett i bilen også. Gode greier!
(Foreløbig så lever bilen med original bremsekraftforsterker, men kanskje den byttes ut ved senere anledning)
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.