LT 31D lasteventil

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
LT31D
Posts: 2
Joined: 18 Mar 2017, 17:21
Car: LT31D
Phone: 93418024

LT 31D lasteventil

Post by LT31D »

Hei alle sammen.

Har en LT 31 83 modell som jeg ønsker å få på veien til sommeren. Vi fikk overhalt bremsene i fjor, før vi skulle legge ut på langtur. Kom oss ca 2 mil før bilen hadde null bremsekraft. Skuffelsen var stor for hele familien da det viste seg at verkstedet hadde drillet hull i sylinderen på bremseventilen, slik at all bremsevæsken rant ut.

Nå blir jeg truet av fruen i huset om at bilen blir tvangssolgt hvis jeg ikke greier å få fikset den : (
Trenger tips om hvordan å skaffe en ny del. Noen som har en delebil eller andre løsninger på problemet.
Alle tips og triks motas med jubel

Mvh Tom Solheim
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: LT 31D lasteventil

Post by OddN »

Dette høres da unektelig ut som noe verkstedet burde ha påtatt seg å ordne opp i...

Kjappt søk på ebay gav masse treff på LT 2 Bremskraftregler. Vet ikke hvor mye som er likt på LT1 og LT2, kanskje ingenting?

Ellers så har Brickwerks noe LT deler og VW Classic parts har en del.
Last edited by OddN on 18 Mar 2017, 18:14, edited 1 time in total.
LT31D
Posts: 2
Joined: 18 Mar 2017, 17:21
Car: LT31D
Phone: 93418024

Re: LT 31D lasteventil

Post by LT31D »

Ja helt enig, men de var rask med å påstå at ventilen var ødelagt når bilen kom til verkstedet. har ikke kommet noen vei med å klage, og gidder ikke bruke mer tid på det. Der er korrekt at det er lastavhengig- ventilen som er lekk.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: LT 31D lasteventil

Post by OddN »

Akkurat. Jeg fant den ikke hos Brickwerks, og VW Classic parts sin side er nede for vedlikehold i helgen...

Kanskje noen av Karmann-eierne her på forumet vet hva som evt kan brukes fra nyere LT'er.
pigland
-
-
Posts: 129
Joined: 04 Aug 2008, 15:03
Car: 2xLT
Location: Agder

Re: LT 31D lasteventil

Post by pigland »

Dette hadde jeg aldri akseptert. Gjorde et søk på nett nå, og bremsefordelere til LT I har ikke vært mulig å skaffe nye på minst 6 år. Det vil si at det beste man kan få er overhalte brukte etter å ha sendt de til overhalingsfirma.

Hadde stått på mitt og hvertfall krevd at de skaffer brukt u-herpet del.

Tror ikke noen av mine er brukbare annet enn at de er mulig å overhale.
'87 LT 31 D Karmann H2 campingbil
'94 LT 35 TD varebil. tidl. byggebil, nå sannsynlig motordonor
ex: '89 T3 112i Westfalia C.J m/hevetak (solgt), '86 LT 31D pickup (vraket)
+ ymse kjøretøy fra mange land, mest fransk
Post Reply