I'm back. Ny Coach "Conrad"

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by ducce999s »

De utnevner lufttrykket i tanken når du fyller, slik at det ikke begynner å gulpe opp tilbake i påfyllingsrøret

Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Noen bilder:
Midlertidig tank for å få bilen bort til verkstedet når tanken tetta seg.
Image
Image
Status på gammel tank, etter jeg hadde dratt av det verste fra toppen.
Image
Pakke fra Brickwerks
Image
Kan jeg endelig fylle full tank etter å ha montert denne tro?
Image

Funker video her? Begynt montering av noen blinkere, flere blir det...
http://cloud.tapatalk.com/s/5a9fd7804c4 ... 173958.mp4

Sent from my ASUS_X00GD using Tapatalk
Italjohn
-
-
Posts: 955
Joined: 26 Sep 2016, 12:23
Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
Phone: 93211119
Location: Molde
Contact:

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Italjohn »

Tøffe lys :D
Hvor fikk du tak i de?

Image
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Ebay: https://www.ebay.com/itm/54-LED-Bright- ... 3150857290

Jeg kjøpte "white+amber" og trodde man kunne velge mellom fargene, men det er 3 moduler av hver, kjmmer til å bruke de 3 hvite mudulene som arbeids/ryggelys bak, og skal bruke de andre 3 kanalene på kontrollmodulen til andre blinkelys rundtom på bilen...
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Bytta tankfyllinga idag, og tok i samme slengen lokket i frahverandre for å smøre opp, var igrunn ikke rart dette var vanskelig å vri rundt. La de nedi ei flaske med tynner, rista godt og lot det stå ei stund, og så med stålbørste og skrubbe godt, så nå er det faktisk mulig å åpne løkket med en nøkkel, trenger ikke kjøre rundt med flatthjern i hanskerommet... Image

Sent from my ASUS_X00GD using Tapatalk
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Fikk en caps i posten forrige uke, tar litt tid å få den på bilen da brankettene måtte lakkes og en fæl pakketape må vaskes av selve skjermen.
Men når jeg satt og vasket, synes jeg noe var underlig, klarte først ikke helt sette fingeren på det men det ble etterhvert klart at den mangler "ramma" som den forrige capsen min hadde under. ser ut som den kan monteres likevel, og bildet på finn var av festebrankettene skrudd rett i plasten. Men er den sterk nok til å tåle å stå slik?
Evt om noen har ei slik ramme med ødelagt plast på etc er jeg intressert i å kjøpe, likte ikke helt det her..
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Er ikke coach uten caps!Image

Sent from my ASUS_X00GD using Tapatalk
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by ducce999s »

Hvis det kun er sidefestene du har, så hadde jeg vært bang for å kjøre med den. Men, du kan ju bare bygge en enkel ramme med et 4-kantsrør som festes i sidefestene.

Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach

Post by Renax »

ducce999s wrote:Hvis det kun er sidefestene du har, så hadde jeg vært bang for å kjøre med den. Men, du kan ju bare bygge en enkel ramme med et 4-kantsrør som festes i sidefestene.
Snakket med tidligere eier og han hadde kjørt med den slik en stund, så har montert den og kjører med den, men den er ikke særlig stabil i fart. heldigvis er det ikke ofte jeg kjører særlig fort uansett.. Tenker å lage et rammeverk for å støtte opp, skal ta noen mål av naboen sin tenker jeg. har planlagt å montere noen lys på capsen, så vil helst ha den stabil og god i utgangspunktet...
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Nytt carbon sportsluftfilter med turbin for optimalisert luftgjennomstrømning, bør kunne hente en 30-40hk ekstra med denne!
Image

Oog, en stund siden, men monterte en skjult Dab+ adapter som sender signalene rett inn antenneingangen i Retro FM spilleren. Selve adapteret ligger skjult under dash og så har jeg fjernkontroll i askebegeret. Ettersom jeg egentlig aldri bytter kanal kunne den og likegjerne vert gjemt helt bort.
Image
Sender faktisk og signal om hva som spilles, istedenfor at det bare står "DAB+" som med mange andre adaptere jeg har prøvd.
Image

Og sist men ikke minst fått montert ny burp-tank, den gamle hadde knekt tut. Men etter ca 2500km har det ikke forsvunnet noe fra trykktanken, så fåreløpig ser det ikke ut som den egentlig trengs.


Image


Og sånn forresten, nei, jeg monterer ikke den vifta på filteret, slapp av. :-)
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by OddN »

Hva slags dab-adapter er det?
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

OddN wrote:Hva slags dab-adapter er det?
Tiny Audio C11+
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by OddN »

Renax wrote:
OddN wrote:Hva slags dab-adapter er det?
Tiny Audio C11+
Takker.

Det ser ut akkurat som det jeg trenger i tillegg til den bilradioen jeg har i syncroen. Spent på å høre tilbakemeldingen på lyd og dekning.

Regner med den skal ha ekstern antenne?
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Ekstern antenne ja, slik som klistres i frontruta, relativt anonym.
Er vel noen uker siden jeg monterte, og er til nå meget fornøyd med lydkvaliteten, (vel og merke er jeg ikke veldig audiofil, og spiller det av med to 5-1/4" pioneerhøyttalere i dørene. Minst like bra som FM på sitt beste, og bra dekningsgrad her omkring. de har viss drevet endel utbygging siden sist jeg hadde DAB... Har dekning nå på steder jeg aldri har hatt dekning på FM
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by OddN »

Renax wrote:Ekstern antenne ja, slik som klistres i frontruta, relativt anonym.
Er vel noen uker siden jeg monterte, og er til nå meget fornøyd med lydkvaliteten, (vel og merke er jeg ikke veldig audiofil, og spiller det av med to 5-1/4" pioneerhøyttalere i dørene. Minst like bra som FM på sitt beste, og bra dekningsgrad her omkring. de har viss drevet endel utbygging siden sist jeg hadde DAB... Har dekning nå på steder jeg aldri har hatt dekning på FM
Nei, vi som kjører diesel-T3 kan vel ikke være alt for kresen på lyd. Har dabantenne på taket allerede (sånn liten pisk) så da regner jeg med den funker greit. Ble kjøpt til forrige bilradioen min som var dab (ikke dab pluss) men regner med at det bryr ikke antenna seg om...
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Skal montere senkefjører, 60mm framme 40mm bak, men har bare fjørene. og regelen er vel å senke max 40mm på orginale dempere. Men på en coach som er 30mm lavere orginalt er det jo bare 30mm til den skal ned.. men godtar vegvesen dette? er det noen forsjell på coach dempere og vanlige, og er dette i det hele tatt et problem? Skal nok ha nye dempere etterhvert uansett, men det ligger ikke i budskjettet nå...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by OddN »

Renax wrote:Skal montere senkefjører, 60mm framme 40mm bak, men har bare fjørene. og regelen er vel å senke max 40mm på orginale dempere. Men på en coach som er 30mm lavere orginalt er det jo bare 30mm til den skal ned.. men godtar vegvesen dette? er det noen forsjell på coach dempere og vanlige, og er dette i det hele tatt et problem? Skal nok ha nye dempere etterhvert uansett, men det ligger ikke i budskjettet nå...
Det kommer vel an på hva som står i godkjenningspapirene til senkefjærene... Det er kun det trafikkstasjonen bryr seg om. Står det ikke noe der om at demperne må byttes, så er det som regel ikke noe tema så lenge du har nok fjæringsvei igjen. Gummistopperen på demperne foran er forskjellig på Coach og vanlig C, og jeg husker da jeg monterte H&R-fjærer på Coachen min at jeg måtte kappe denne stopperen ytterligere ned. Bak var det ikke noe problem. Men dette var altså et H&R 55mm-sett med nye dempere. Erfaringsmessig senker det litt mer enn 55mm foran og litt mindre bak. Så det skulle være ganske likt det du tenker å gjøre.

Stopperen er nr 13 på bildet under. Du drar av hylsa nr 16 som sitter fast på stopperen, og kapper ned stopperen det nødvendige antall "ringer". Og så setter hylsa tilbake før du trer alt på demperen igjen. Verd å prøve om det er nok før du bestiller nye dempere:

Image
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Ja, er klar over det med stopperene, har kjørt coach med C stoppere, og det var i overkant stivt, bilen ble mer behagelig når jeg kappa fjører og gummi..
Får finpusse tysken og lete litt i papirene...

Edit: eller innse at Tysken min ikke er strøken, og bare sende mail til produsenten og spørre.. ;-)
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Hva gjør man med mutteren på toppen som ikke vil av? Har prøvd varme, olje, slag og olje på varm mutter, sitter som støpt...
Er jo ikke akkurat mye å holde igen på heller...Image

Sent from my ASUS_X00GD using Tapatalk
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Needforspace »

Det er vel en propp over som du tar vekk og kommer ned med verktøy, unbrako eller en mindre nøkkel mener jeg.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Buss Marius »

Muttersprekker
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Needforspace wrote:Det er vel en propp over som du tar vekk og kommer ned med verktøy, unbrako eller en mindre nøkkel mener jeg.
Det står i Bentley manualen, men det er hverken hull eller propp som kan fjernes på min bil. og ei heller umbrako på toppen, men et 6mm bredt flatt spor. og alt jeg eier og har av holdeverktøy får ikke holdt igen demperen.

Mutterknekker blir kansje løsningen ja, men jeg finner den ikke.. har jo bajonettsag og en ny demper, så vurderer å bare kappe det ut...


Fikk av den mutteren på andre sia, og hadde en god brukt demper på lager, så kappa av toppen med bajonettsag, så er det hvertfall av.
Sikkert bare inbillning, men jeg var sikker på at jeg kunne bytte fjører uten fjærklemmer, men det er kansje bare om man kapper av en ring først?
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Renax »

Jeg fant utav det til slutt, latmannsarmen enn som brekkjern og enten kona eller en kompis til å stå på den mens jeg bytter fjør, så fikk jeg det til.
Ble grei høyde framme, men uten noe tungt baki blir de aldri lave nok bak... finner vel utav det.ImageImage

Sent from my ASUS_X00GD using Tapatalk
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by OddN »

Ble fin høyde på den. Tror faktisk den er en smule lavere bak enn Coachen min ble.

Når det gjelder hull og gummipropp for å komme til så er det bare syncro som har det.

Og det er litt ymse hvordan toppen på demperne ser ut. På min er jeg ganske sikker på at det var originaldemperne og de hadde sånn 6mm flat ende som du beskriver.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: I'm back. Ny Coach "Conrad"

Post by Needforspace »

Men sånne hull er få kjøpt i ettermarkedet om man vil ha de. :wink:
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Post Reply