Forvokst LT camper

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Forvokst LT camper

Post by OddN »

Denne var rå:

Image
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forvokst LT camper

Post by Needforspace »

Veldig, begrenset bruksområde, men sikkert veldig gøy.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forvokst LT camper

Post by Rudeboy »

Tullprat, kan brukes til alt.

Med mindre en vil parkere den ved siden av sin britiske veteransportsbil i garasjeanlegget en eller annen sveiseblind arkitekt har bestemt garasjen skal mangle takhøyde, da.

Det er et marked for alt og slike doninger og gjerne eldre lassbiler enn som så pleier få ny motor og drev, hos disse rike nede på kontinentet og så kjører de fra treff til treff som vi jo også gjør før de evt også setter ivei til Magadan.

Alt går an.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forvokst LT camper

Post by Needforspace »

Hvem som bedriver tullprat her er det nok ingen som er i tvil om, men bilen var tøff, det er sikkert. :D
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forvokst LT camper

Post by Buss Marius »

Dette er da ikke noe LT men en Makkverk Aus Nürnberg. Med forlenget originalhytte, eller om den ble levert med lang hytte vet jeg ikke. Men en del av disse 4x4 MAN ene ble levert som brannbil, så at crew cab var en mulighet vil jeg tro. Høytaket er sikkert ettermontert, men det hele virker litt rart med den lille kabinen på lasteplanet.

Jed i Campervanculture driver å bygger en MAN 4x4 bobil/ekspedisjonsbil. Jeg synes det blir bedre med en stor bodel. http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.p ... &start=975
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forvokst LT camper

Post by Rudeboy »

Har ikke Tislo en DOKA, tro ?
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forvokst LT camper

Post by Needforspace »

Hadde vert interessant å sett noen flere bilder, men det er mulig at bodelen begrenser seg til bilen og at bak i skapet er det bare verksted og lagring av medbrakt utstyr.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Buss Marius wrote:Dette er da ikke noe LT men en Makkverk Aus Nürnberg. Med forlenget originalhytte, eller om den ble levert med lang hytte vet jeg ikke. Men en del av disse 4x4 MAN ene ble levert som brannbil, så at crew cab var en mulighet vil jeg tro. Høytaket er sikkert ettermontert, men det hele virker litt rart med den lille kabinen på lasteplanet.

Jed i Campervanculture driver å bygger en MAN 4x4 bobil/ekspedisjonsbil. Jeg synes det blir bedre med en stor bodel. http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.p ... &start=975
Det stemmer det Marius. Burde kanskje skrevet LT i anførselstegn: Forvokst "LT" :D

Det er vel egentlig en MAN 8.136 som er utgangspunktet for dette bygget, men jeg mistenker førerhytta med det høye taket for å være mer LT enn MAN. Har i allefall aldri sett en MAN 8.136 eller G90 (som den heter i "veiutgave") med sånt karosseri. Kan selvsagt være en eller annen brannbil som er modifisert med LT-høytak da...

Jed sin MAN er også tøff, men den er jo en ordinær enkelhytte MAN med camperpåbygg.

Det spesielle på denne var jo nettopp førerhytta, og som T3 entusiast må man jo verdsette walkthrough-egenskapene den har :D
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Needforspace wrote:Hadde vert interessant å sett noen flere bilder, men det er mulig at bodelen begrenser seg til bilen og at bak i skapet er det bare verksted og lagring av medbrakt utstyr.
Enig. Tror du kan ha rett i at det bare er bodel framme, men det er jo vindu også i kapellet.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Og enten så har den vært grønn, eller så har den en identisk tvilling:

Image
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forvokst LT camper

Post by Rudeboy »

Det er flere av dem, mistenker de er støttekjøretøy for tidligere Paris-Dakarløp
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Fant et bilde til på et spansk off road forum:

Image

Der står det noe om at taket er fra en Pegaso Ekus. Visstnok en spansk lisensbygd LT. Tar forbehold om at Google translate kan mer spansk enn det jeg kan.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Rudeboy wrote:Det er flere av dem, mistenker de er støttekjøretøy for tidligere Paris-Dakarløp
Link?
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Endelig litt flere bilder.

Herfra:
https://www.offroad-forum.de/viewtopic. ... &start=315


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Var grønn i 2009:

Image

Og så er det en MAN 8.150. Litt mer motor enn en 8.136 :)
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forvokst LT camper

Post by Buss Marius »

OddN wrote:Fant et bilde til på et spansk off road forum:

Image

Der står det noe om at taket er fra en Pegaso Ekus. Visstnok en spansk lisensbygd LT. Tar forbehold om at Google translate kan mer spansk enn det jeg kan.
Dette er altså en trika :shock:
Pegaso Ekus ble, så vidt jeg vet produsert i Hannover, men med Pegaso merke ellers en vanlig LT.
MAN lastebilene ble først produsert hos VW i Hannover, senere i Salzgitter totalt i ca 72.000 eksemplarer i perioden 79 til 93
Artig å se interiørbilder. Den har faktisk walkthroug, noe det ikke er på LT pga høy motorkasse og den har samme ratt som på LT og T3
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Buss Marius wrote:Den har faktisk walkthroug, noe det ikke er på LT pga høy motorkasse og den har samme ratt som på LT og T3
Ja, det hjelper på med høytak. Eller mener du at denne har lavere gulv enn LT? Har prøvd å kravle bakover i en LT med lavt tak, og det er kronglete, spesielt med dobbelt passasjersete.

Og angående ratt, så er jeg sikker på at jeg ville ha følt meg hjemme i en sånn...

Men den ser mindre ut innvendig på de bildene enn jeg hadde trodd.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forvokst LT camper

Post by Needforspace »

https://zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=543757

Løp og kjøp om man vil bygge sin egen.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Forvokst LT camper

Post by Needforspace »

Det er en mulighet for at motoren rett og slett sitter lavere på en 4wd som på en syncro og at det derfor er walkthrue.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Needforspace wrote:Det er en mulighet for at motoren rett og slett sitter lavere på en 4wd som på en syncro og at det derfor er walkthrue.
Det er absolutt en mulighet. Selv om motoren i en slik MAN er et par størrelser større enn det som står i LT'en, så kan det godt hende at toppen likevel er lavere.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Forvokst LT camper

Post by ducce999s »

Rudeboy wrote:Har ikke Tislo en DOKA, tro ?
Det har han en Syncro

Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Forvokst LT camper

Post by Rudeboy »

Se der, ja. Takk.

Link har jeg ikke uten PC, min ørtende har konka. Men i tråden er vi jo oppe i to velutstyrte DOKA Stretch'es (reg.nr er forskjellig, for den opplyste leser) men jeg skal leite så snart jeg får penga mine og kan innhente ny PC.

Links finnes forresten ikke i den karbonbaserte verden, men jeg skal se hva jeg finner i den delen av universet også. (en bøk, si)
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Rudeboy wrote:Se der, ja. Takk.

Link har jeg ikke uten PC, min ørtende har konka. Men i tråden er vi jo oppe i to velutstyrte DOKA Stretch'es (reg.nr er forskjellig, for den opplyste leser) men jeg skal leite så snart jeg får penga mine og kan innhente ny PC.

Links finnes forresten ikke i den karbonbaserte verden, men jeg skal se hva jeg finner i den delen av universet også. (en bøk, si)
Og for de enda mer opplyste lesere: Tyske regnummer følger et lignende system som vi hadde her i landet før -71. Bokstavene indikerer hvor eier bor, så nytt bosted=nye skilt.

Dermed tror jeg fremdeles at alle bildene er av samme bil :wink:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forvokst LT camper

Post by Buss Marius »

Vi har vel mest krab-throu på vår LT. Vi kommer oss mellom for og bak men det er lettere på en Transporter.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Forvokst LT camper

Post by OddN »

Buss Marius wrote:Vi har vel mest krab-throu på vår LT. Vi kommer oss mellom for og bak men det er lettere på en Transporter.
Akkurat. Det var sånn jeg husker den LT'en jeg prøvde for noen år siden. Når jeg tenker meg om så var det vel faktisk høyt tak på den, men lavt innvendig tak over førersetene. Og bare en smal "døråpning" omtrent som en T3 postbuss. Du kunne slå ned ryggen og vippe passasjersetet (det doble) sideveis sånn at det sto på høykant ut mot sidedøra. Lurer på om det egentlig var for å komme til motorkassen?
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Forvokst LT camper

Post by Buss Marius »

OddN wrote:
Buss Marius wrote:Vi har vel mest krab-throu på vår LT. Vi kommer oss mellom for og bak men det er lettere på en Transporter.
Akkurat. Det var sånn jeg husker den LT'en jeg prøvde for noen år siden. Når jeg tenker meg om så var det vel faktisk høyt tak på den, men lavt innvendig tak over førersetene. Og bare en smal "døråpning" omtrent som en T3 postbuss. Du kunne slå ned ryggen og vippe passasjersetet (det doble) sideveis sånn at det sto på høykant ut mot sidedøra. Lurer på om det egentlig var for å komme til motorkassen?
Det stemmer. Det finnes også 2 versjoner av motorkassa. Den første for de firesylindrede motorene fra Audi og Perkins, samt første utgave av 6syl motoren, som erstattet Perkinsmotoren i 78, frem til 82 modellen og en fra 83 modell for de 6 sylindrede motorenen som da helte 27 grader mot høyre og var flyttet litt bakover. Frem til 83 var det derfor bare ett nød-sete oppå motoren. Etter som motorkassa, frem til 83 var smalere var det egentlig lettere å bevege seg mellom forran og bak med den løsningen. Dobbeltsetet som kom i 83 tror jeg kan tilpasses i T3 og dette mener jeg står uten bakvegg. I våre Karmanner er taket over forsetene enda lavere en i "vanlig" tinntopp
Post Reply