T3 Syncro hentet ut av skogen

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
truls
Posts: 13
Joined: 12 Jan 2004, 17:19

T3 Syncro hentet ut av skogen

Post by truls »

Hei karer,

-Plukket ut en Caravelle C fra et småbruk her på østlandet i går. Sist i gang for fem år siden. Siste registrering var for minst ti år siden. Bilen har "ny" original Volkswagen erstatningsmotor som har gått ca 15000, så det er jo bra.

-Caravelle C Syncro, Kombi
-1.6TD
-Diff.sperrer foran og bak
-GL stoler(?)

Den var et trist syn der den sto med mose på ca halvparten av karosseriet. Men med litt vann, såpe og skurekost så ble det allerede da ganske ok. Plate og platesøm-rust er det, så det må det gjøres noe med med tid og stunder. Først skal registerreim og alle væsker skiftes. Deretter blir det elektrisk og bremser. Interiøret er ok, men mus har tatt for seg av baksetet (kanskje dette åker ut og jeg får inn et rock'n'roll-sete etter en omregistrering. Planen er å bruke den som team-bil (og turbil) for Johnsen Frameworks (jeg lager håndlagde sykler i Hølen, søndre Akershus), men gitt arbeidspresset nå så kan det være at det blir først neste år at den er rullende.


Image1988 VW T3 (Vanagon/T25) Syncro, 1.6td by Truls Erik Johnsen, on Flickr

Image1988 VW T3 (Vanagon/T25) Syncro, 1.6td by Truls Erik Johnsen, on Flickr


Image1988 VW T3 (Vanagon/T25) Syncro, 1.6td by Truls Erik Johnsen, on Flickr

Image1988 VW T3 (Vanagon/T25) Syncro, 1.6td by Truls Erik Johnsen, on Flickr

Image1988 VW T3 (Vanagon/T25) Syncro, 1.6td by Truls Erik Johnsen, on Flickr



Og her blir det oppdatert litt fortløpende når det blir gjort jobb på bilen: https://www.flickr.com/photos/planetjoh ... 4641647341

På gjensyn!

Truls
Johnsen Frameworks
http://www.johnsenframeworks.com
http://www.facebook.com/johnsen.frameworks
http://www.instagram.com/planetjohnsen
truls
Posts: 13
Joined: 12 Jan 2004, 17:19

Re: T3 Syncro hentet ut av skogen

Post by truls »

Whoop! Sleit litt med å poste tidligere i dag på grunn av lengden på innlegget, så her kommer en ekstra liten snutt:

Jeg er på utkikk etter nå er noen rimelige 15/16-tomms felger som passer på bilen. Fortrinnsvis stål. Jeg har sandblåsingskabinett og lakkeringsboks, så om de er i dårlig stand spiller liten rolle såfremt de er rette. Jeg er også på utkikk etter sykkelstativ til bakdøra og full takgrind. Har alle maskinerings- og sveisemuligheter, så defekt eller ikke komplett er også aktuelt.

Takk for et fint forum. Jeg kommer helt sikkert tilbake med en drøss med spørsmål med tid og stunder. Hadde i sin tid en '84 1.9 camper, så litt vet jeg da. Men Syncro og diesel er ny materie. Det blir gøy!

Truls
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: T3 Syncro hentet ut av skogen

Post by OddN »

Gratulerer med flott syncro og et utmerket utgangspunkt for en bra turbil. Og så i min favorittfarge Tizianrød :D

Skulle nesten tro at mosen har preservert lakken for den ble jo skikkelig fin. R&R baksete er kjekt, både for å ha liggeplass, men også for å kunne utnytte hele lengden inni bilen til å frakte lange ting.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: T3 Syncro hentet ut av skogen

Post by Der Postmeister »

Nesten gale å vaske den! :D
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
truls
Posts: 13
Joined: 12 Jan 2004, 17:19

Re: T3 Syncro hentet ut av skogen

Post by truls »

Der Postmeister wrote:Nesten gale å vaske den! :D
Kunne jo sådd karse rett i måsan!

Truls
truls
Posts: 13
Joined: 12 Jan 2004, 17:19

Re: T3 Syncro hentet ut av skogen

Post by truls »

OddN wrote:Gratulerer med flott syncro og et utmerket utgangspunkt for en bra turbil. Og så i min favorittfarge Tizianrød :D

Skulle nesten tro at mosen har preservert lakken for den ble jo skikkelig fin. R&R baksete er kjekt, både for å ha liggeplass, men også for å kunne utnytte hele lengden inni bilen til å frakte lange ting.
Takk, takk! Jeg har latt meg inspirere av ditt prosjekt. Veldig fin den, altså. Skal lete etter et R&R baksete, ja. Regner med at det er bedre å kjøpe enn å lage? Det som står for meg som den største bøygen er rustsveising av karosserideler. Det har jeg (foreløpig) ingen erfaring med. Skal pirke litt i karosserisømmene så fort jeg får anledning for å få en oversikt over hvor mye som må byttes. Håper på ikke alt for store overraskelser!

Truls
Italjohn
-
-
Posts: 955
Joined: 26 Sep 2016, 12:23
Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
Phone: 93211119
Location: Molde
Contact:

Re: T3 Syncro hentet ut av skogen

Post by Italjohn »

Fantastisk, gleder meg til fortsettelsen :-)
Post Reply