T3 i etterforskning med politiet
-
- -
- Posts: 2055
- Joined: 18 Jul 2009, 21:41
- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
- Location: Bergen
T3 i etterforskning med politiet
Hans Sæle
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: T3 i etterforskning med politiet
De hadde flere slike. Jeg vaska den syncroen Kongsberg politiet hadde i 1990 en gang da jeg jobba på utplassering hos Ljosland.
Og når jeg var på barneskola var vi på tur til gamle kammerset på kjerketorget der og da hadde de Bay. Mørk grønn trur jeg. Jeg var vel ikke helt Transporterfixert den gangen.
Og når jeg var på barneskola var vi på tur til gamle kammerset på kjerketorget der og da hadde de Bay. Mørk grønn trur jeg. Jeg var vel ikke helt Transporterfixert den gangen.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: T3 i etterforskning med politiet
T3 i bruk, heter det vel strengt tatt - på lik linje med forsvaret, sivilforsvaret, Statskraft og allverdens andre enheter og etater med egen kjøretøypark skulle selvfølgelig ordentlige biler (også,) kunne brukes.
EDIT - i tillegg til at etterforskere brukte slike, hadde f.eks Reindriftspolitiet sine, der VW sloss med Toyota etter at Hiace kom med 4wd. Ulempen for nettopp Toyota var at en transferkasse midt under bilen var bilens laveste punkt og dermed gikk dette i Toyotas disfavør - syncro ble rett og slett foretrukket (selv om bilene kanskje ikke hadde sperrer/decoupler).
Kompis var i oppsynet for reindrifta, han sverget til Toyota 2wd med heving og kufanger i front. Staten ville han skulleplukke av kufangeren "for den kunne skade fotgjengerne" hvorpå han replisserte at de kunne bli med på jobb og se etter disse fotgjengerne sine på vidda Fikk skrudd på to bøttelykter også, etter det.
EDIT - i tillegg til at etterforskere brukte slike, hadde f.eks Reindriftspolitiet sine, der VW sloss med Toyota etter at Hiace kom med 4wd. Ulempen for nettopp Toyota var at en transferkasse midt under bilen var bilens laveste punkt og dermed gikk dette i Toyotas disfavør - syncro ble rett og slett foretrukket (selv om bilene kanskje ikke hadde sperrer/decoupler).
Kompis var i oppsynet for reindrifta, han sverget til Toyota 2wd med heving og kufanger i front. Staten ville han skulleplukke av kufangeren "for den kunne skade fotgjengerne" hvorpå han replisserte at de kunne bli med på jobb og se etter disse fotgjengerne sine på vidda Fikk skrudd på to bøttelykter også, etter det.