Snubla over denna artikkelen om at Posten Norge har anskaffet (bl.a) tre Craftere som er elbiler. Bra tiltak, også hva branding angår.
https://www.an.no/motor/elbil/posten/i- ... 5-4-925977
Stor overflate oppå som sikkert kunne ha hatt solcellepanel attåt for litt underveis-lading, men Møller og ekstrautstyr, da
Postens e-Crafters er tatt i bruk
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: Postens e-Crafters er tatt i bruk
Men Møller og noe som helst da....Rudeboy wrote:Snubla over denna artikkelen om at Posten Norge har anskaffet (bl.a) tre Craftere som er elbiler. Bra tiltak, også hva branding angår.
https://www.an.no/motor/elbil/posten/i- ... 5-4-925977
Stor overflate oppå som sikkert kunne ha hatt solcellepanel attåt for litt underveis-lading, men Møller og ekstrautstyr, da
Vi satser på å øke vår elbil-vognpark i løpet av ett halvt år og VW E-Golf eller E-UP har vi ikke en gang vurdert. Og det har ingen ting med selve bilen å gjøre.
Dekker man taket med solceller så vil den kanskje gå en kilometer eller 2 lenger per dag.
Denne investeringen kan jo være med å veie opp for at all post i Norge nå skal til Oslo for å sorteres. Selv føler jeg at posten driter i miljøet når post fra Bergen Kommune, til en innbygger i Laksevåg, må kjøres T/R Oslo for å sorteres.
P.S. Du skriver 3 Craftere. Regner du med at en da konstant er på verksted, etter som de har anskaffet 4?
-
- -
- Posts: 7777
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: Postens e-Crafters er tatt i bruk
Hehe, ditt syn på hhv Møller og Posten er identisk med mitt (men jeg har ikke jobbet i Møller, bare opp mot..).
Vil jo tro at en eller to km ekstra om dagen gjør at vognfører slipper måtte sette fra seg kjøretøyet i veikanten når arbeidsdagen nærmer seg slutt - forutsatt at hver varebil står og krampelader i lunchpausen, selvsagt. At man kommer helt tilbake til utgangspunktet i.l.a arbeidsdagen, mener jeg.
Det - selvsagt - forutsatt at både vindusviskere og A/C eller luftanlegg i kupéen som sådan ikke er montert i disse bilene.
Vil jo tro at en eller to km ekstra om dagen gjør at vognfører slipper måtte sette fra seg kjøretøyet i veikanten når arbeidsdagen nærmer seg slutt - forutsatt at hver varebil står og krampelader i lunchpausen, selvsagt. At man kommer helt tilbake til utgangspunktet i.l.a arbeidsdagen, mener jeg.
Det - selvsagt - forutsatt at både vindusviskere og A/C eller luftanlegg i kupéen som sådan ikke er montert i disse bilene.