Busbondens 89 Coach
Posted: 28 Oct 2019, 00:04
Da er det tid for ei lita oppdatering
Ny motoren står nå ferdig ombygd i motorbukken klar til montering. Har bytta det neste av utvendig slitedeler, så nå burde den være klar for nye utfordringer, 1Y motoren kom fra en 97 caddy og hadde 210000km på klokka.
Girkassa ligger klar, grundig vask og et oljebytte viste en kasse som ser ut til å være i svært god stand, olja som kom ut var helt fin og nesten ikke urenheter på magneten. Satt på ny gummikule på skiftearmen, så blir det ny clutch før sammensetting. Powerflex oppheng er også montert.
Ellers er motorrom renska helt ned for å flikke overflaterust. Med drivlinje ute benytta jeg også muligheten til å pusse bakre rammevanger å behandle disse inn og utvendig med rustbeskytter.
Ledningsnettet til motoren hadde mye dårlige ledninger, fikk derfor henta motornett fra en gammel t4 i nabolaget for å finne ledninger med rett fargekode, stikk og kabelsko på vei fra brickwerks.
Vannsirkulasjons pumpa stod også i stein, så plukka den og fra t4 en, men her må det være brudd i akselen, motoren går som bare det, men impeller står fast. Kanskje noen har ei bra liggende?
I kveld er dieseltank drenert og klargjort for nedsenking. Så håper jeg å få montert rustfrie kjølerør og servoslangekit i morgen. Oppstart nærmer seg stadig, fortsettelse følger
Ny motoren står nå ferdig ombygd i motorbukken klar til montering. Har bytta det neste av utvendig slitedeler, så nå burde den være klar for nye utfordringer, 1Y motoren kom fra en 97 caddy og hadde 210000km på klokka.
Girkassa ligger klar, grundig vask og et oljebytte viste en kasse som ser ut til å være i svært god stand, olja som kom ut var helt fin og nesten ikke urenheter på magneten. Satt på ny gummikule på skiftearmen, så blir det ny clutch før sammensetting. Powerflex oppheng er også montert.
Ellers er motorrom renska helt ned for å flikke overflaterust. Med drivlinje ute benytta jeg også muligheten til å pusse bakre rammevanger å behandle disse inn og utvendig med rustbeskytter.
Ledningsnettet til motoren hadde mye dårlige ledninger, fikk derfor henta motornett fra en gammel t4 i nabolaget for å finne ledninger med rett fargekode, stikk og kabelsko på vei fra brickwerks.
Vannsirkulasjons pumpa stod også i stein, så plukka den og fra t4 en, men her må det være brudd i akselen, motoren går som bare det, men impeller står fast. Kanskje noen har ei bra liggende?
I kveld er dieseltank drenert og klargjort for nedsenking. Så håper jeg å få montert rustfrie kjølerør og servoslangekit i morgen. Oppstart nærmer seg stadig, fortsettelse følger