Multireima er skjeiv!

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Harald
-
-
Posts: 612
Joined: 10 Jun 2009, 01:37
Location: Vestfold

Multireima er skjeiv!

Post by Harald »

Jeg kjøpte nettopp en rusten Transporter 2.5 TDI Syncro hvor det er gjort mye rart. Bilen var utrolig skitten inni og er gjennomrusten over alt. At den gikk gjennom EU for litt over et år siden er utrolig. Tidligere eier har gjort mye rart. Det sitter det på et upassende hengerfeste (tilsynelatende fra en Chevrolet) som er skrudd fast i rammevangen med lange skruer og en hel stack med firkantskiver :lol: Og multireima skriker kontinuerlig ved kjøring. Det er byttet dynamo...så noen har vært der og gjort dårlig jobb. Ved nærmere ettersyn løper reima svært skjevt over løpehjulet. Den begynner 2-3 mm på utsiden av hjulet og da den rullet av før strammeren er den kant-i-kant. Dette lager slitespor på bakside av reim. Det ser ut til at løpehjulet sitter skrudd for tett på blokka... jeg klør meg i huet etter hvor det er justeringsmuligheter på 2.5 TDI for å få reima parallell?

https://imgur.com/a/yWjX9KM
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Harald
-
-
Posts: 612
Joined: 10 Jun 2009, 01:37
Location: Vestfold

Re: Multireima er skjeiv!

Post by Harald »

Saken er løst.

Reima var satt på feil. På svingningsdemperen er det mulig å sette den et hakk for langt ut. Jeg flyttet reima et hakk inn og nå løper den pent over løpehjulet. Bilen skriker litt som en mus fortsatt, men etter bytte av løpehjul blir det nok bra.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Post Reply