T5 2,5 TDI AXD.
Etter motorbytte (annen bruktmotor) så virker ikke temperatur måleren i instrument- panelet.
Begge temp sensorene er nye, og ledninger gått over.
Temp måleren står på 0, selv om motoren er varm.
Noen som har en formening om hvor feilen kan ligge?
Har prøvd å søke rundt, men ikke funnet noen vettige svar...
Motortemperatur
-
- -
- Posts: 630
- Joined: 21 Feb 2015, 12:14
- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
- Location: Fjellhamar
Re: Motortemperatur
Feilkoder?
________________________________
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Bosted: Lørenskog
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Bosted: Lørenskog
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Re: Motortemperatur
Ja, det var det. Bestillt ny diagnoseleser. Den forrige jeg hadde fikk ikke opp feilkoder. Så får se.
Beklager sent svar.
Kommer tilbake når evt feilkoder er lest av.
Beklager sent svar.
Kommer tilbake når evt feilkoder er lest av.
Re: Motortemperatur
Feilkoden: 18357, Controll unit 2 for coolant fan. Defective.
Radiatorvifta går for fullt hele tiden så snart tenningen er på.
Har sjekket sikringer, ok.
Ser ross-tech sier noe om J293. Men ikke på den koden...
Noen innspill?
Radiatorvifta går for fullt hele tiden så snart tenningen er på.
Har sjekket sikringer, ok.
Ser ross-tech sier noe om J293. Men ikke på den koden...
Noen innspill?
-
- -
- Posts: 630
- Joined: 21 Feb 2015, 12:14
- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
- Location: Fjellhamar
Re: Motortemperatur
Det at radiatorvifte (begge ?) går for fullt hele tiden kan være noen slags «safe-mode». Trur min bil gjorde det når den ene viften var ødelagt (til ac-kondenser), da gikk den andre hele tiden så fort jeg startet motoren.
Angående ditt feil med temp.måler som viser 0 og den feil kode som bilen gitt, så har jeg ingen innspill mer enn å søke på nettet, gå gjennom andre forum (engelske) for å se om du finner noen med samme problem som deg.
Når/hvis du finner en løsning, husk å skrive det her. Det vil mange ha nytte av
Angående ditt feil med temp.måler som viser 0 og den feil kode som bilen gitt, så har jeg ingen innspill mer enn å søke på nettet, gå gjennom andre forum (engelske) for å se om du finner noen med samme problem som deg.
Når/hvis du finner en løsning, husk å skrive det her. Det vil mange ha nytte av
________________________________
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Bosted: Lørenskog
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Bosted: Lørenskog
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Re: Motortemperatur
Satan i helve**e!
Fant feilen ja...
To plugger var bare stripset oppi grillen. Den ene er vel ute temp sensoren (2 leder, rosa plugg) og den andre er vel vifte-styringa (7 leder, svart plugg) hvis jeg ikke tar heeeelt feil... I en halvmeter flexirør...
Får bare lete etter tomme kontakter da...
Fant feilen ja...
To plugger var bare stripset oppi grillen. Den ene er vel ute temp sensoren (2 leder, rosa plugg) og den andre er vel vifte-styringa (7 leder, svart plugg) hvis jeg ikke tar heeeelt feil... I en halvmeter flexirør...
Får bare lete etter tomme kontakter da...
-
- -
- Posts: 630
- Joined: 21 Feb 2015, 12:14
- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
- Location: Fjellhamar
Re: Motortemperatur
Høres ut som de to kontaktene på høyre side, foran høyre fremhjul, bak innerskjerm, kan også nås underifra...hornet sitter der også vanligvis..
________________________________
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Bosted: Lørenskog
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Bosted: Lørenskog
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Re: Motortemperatur
Fant. Iallefall fått fixet det.
...og så fant jeg olje i kjølevannet. Så da blir det å ribbe fronten/radiatoren, og bytte oljekjøleren. Heldigvis ikke vann i motoroljen, så jeg krysser fingrene for at det ikke er toppakninga. Litt blandede følelser for VW...
...og så fant jeg olje i kjølevannet. Så da blir det å ribbe fronten/radiatoren, og bytte oljekjøleren. Heldigvis ikke vann i motoroljen, så jeg krysser fingrene for at det ikke er toppakninga. Litt blandede følelser for VW...
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Motortemperatur
Vi utførte flere innkallelser på 2008 modellen pga feil eller svakhet med oljekjølerne. En ordentlig dritjobb å få olja utav kjølesystemet
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
- Posts: 72
- Joined: 23 Oct 2009, 20:37
- Car: 3 stk. T3 aut.
- Phone: 92611311
- Location: Kristiansand
Re: Motortemperatur
Hvis man må rense kjølesystem for oljesøl innvendig i slanger etc. så kan visst vaskepulver hjelpe til å løse opp.
La motoren kjøre litt med dette før en skylder ut. Mvh.Samleren
La motoren kjøre litt med dette før en skylder ut. Mvh.Samleren
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Motortemperatur
Vi fikk et spesielt middel fra VW til formålet. Husker ikke hva betegnelsen var lenger. Noe orginal greie
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter